بازدید 165420
با بیست و هفتمین روز حمله روسیه به اوکراین

درخواست اوکراین از چین برای توقف جنگ/ تظاهرات در ایتالیا در اعتراض به ارسال سلاح به اوکراین/کشته شدن بیش از ۹۰۰ غیرنظامی در اوکراین/انتقاد زلنسکی از اسرائیل به دلیل مخالفت با فروش سامانه گنبد آهنین

بیست و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور می گذرد. تهاجمی که تحولات و رویدادهای زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰ 22 March 2022

کشته شدن بیش از ۹۰۰ غیرنظامی در اوکراین/درخواست مجدد زلنسکی برای دیدار با پوتین 

بین الملل تابناک: بیست و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور می گذرد. تهاجمی که تحولات و رویدادهای زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

درخواست اوکراین از چین برای توقف جنگ
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ - ۰۰:۰۶

"آندری یرماک" دستیار ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز سه شنبه گفت: اوکراین از چین می خواهد که نقش قابل توجهی در توقف جنگ روسیه علیه کشورما داشته باشد.

به گزارش رویترز، یرماک که ریاست دفتر زلنسکی را نیز بر عهده دارد، بدون اشاره به جزئیات همچنین گفت که انتظار می‌رود بسیار زود گفت‌وگویی بین رهبر اوکراین و شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین صورت بگیرد.

وی در کنفرانس خبری مجازی که توسط اندیشکده چتم هاوس در لندن برگزار شد، گفت: تا کنون ما شاهد مواضع بی طرفی چین بوده ایم و همانطور که قبلا اشاره شد، معتقدیم که چین باید نقش قابل توجهی در پایان دادن به این جنگ و ایجاد یک سیستم جدید امنیتی جهانی ایفا کند.

یرماک در ادامه افزود: ما همچنین از چین انتظار داریم که به طور معناداری در این سیستم جدید امنیتی برای اوکراین مشارکت کند و یکی از کشورهای تضمین کننده امنیت در چارچوب این سیستم باشد.

دستیار ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد که ما با چین با نهایت احترام رفتار می کنیم و انتظار داریم که در آنجا نقشی فعال داشته باشد.

چین دومین اقتصاد بزرگ جهان مدت‌هاست که روابط نزدیک‌تری در حوزه انرژی، تجارت و امنیت با روسیه برقرار کرده است، اما همچنین بزرگترین شریک تجاری اوکراین نیز است. این کشور در برابر فشار کشورهای غربی برای محکوم کردن تهاجم روسیه مقاومت کرده است.

بلاروس یک شبکه جاسوسی اوکراین را منهدم کرد
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ - ۰۰:۰۴

کمیته امنیت دولتی بلاروس(KGB) روز سه شنبه مدعی شد که یک شبکه جاسوسی اوکراینی را که تحت پوشش دیپلماتیک فعالیت داشته اند، از بین برده است.

خبرگزاری رسمی بلاروس (بلتا) گزارش داد، کمیته امنیت دولتی بلاروس اعلام کرد که بررسی‌ها نشانگر برنامه های جاسوسی برخی دیپلمات‌ها اوکراینی بوده و اقداماتی برای مقابله با فعالیت های اطلاعاتی انجام شده است.

براساس بیانیه کمیته امنیت دولتی بلاروس، ۱۹ دیپلمات در سفارت اوکراین مشغول به کار هستند که هشت نفر از آنها در بخش های مختلف سرویس ویژه نیز به کار گرفته شده اند.

کمیته دولتی بلاروس با افشای اسامی اوکراینی هایی که در قالب دیپلمات در سفارت مشغول به کار هستند اعلام کرد که این بدان معناست که نمایندگان اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین، سرویس مرزی دولتی اوکراین و سرویس اطلاعات خارجی اوکراین از موضع نهاد دیپلماتیک عمل می کنند.

تظاهرات در ایتالیا در اعتراض به ارسال سلاح به اوکراین
۱۴۰۱/۰۱/۰۲ - ۱۹:۳۸

شماری از شهروندان ایتالیا از جمله کارگران این کشور با برگزاری تظاهراتی در روزهای گذشته به ارسال سلاح به اوکراین تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه اعتراض کردند.

 به نوشته وبگاه «گلوبال تایمز» یکی از نمایندگان اتحادیه کارگری ایتالیا در زمینه ارسال سلاح به اوکراین تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه گفت: «ارسال سلاح وضعیت درگیری بین روسیه و اوکراین را حل نمی‌کند، زیرا این کار ما را در معرض خطر جنگ جهانی سوم قرار می‌دهد.»

حدود ۲۰۰۰ نفر روز شنبه در اعتراض به ارسال تسلیحات از سوی ایتالیا به اوکراین در شهر «پیزا» تظاهرات کردند. کارکنان فرودگاه «گالیله» در پیزا فاش کردند که تحت عنوان یک محموله بشردوستانه، جعبه‌هایی حاوی سلاح و مهمات به اوکراین ارسال شده است. رسانه‌های محلی گزارش دادند که این کارگران از بارگذاری این هواپیما خودداری کردند.

 

«سینزیا دلا پورتا» از نمایندگان اتحادیه‌های کارگری در ایتالیا گفت: «کارگران فرودگاه گفتند کالاهای داخل هواپیما غذا یا لباس نیست و در داخل هواپیما اسلحه وجود دارد. به همین دلیل محموله را برای پرواز آماده نکردند.»

 «یواس‌بی» یکی از بزرگترین اتحادیه‌های کارگری ایتالیا که آغازگر این اعتراض بود، اعلام کرد: «طبق معیارهای ایمنی، نمی‌توان چنین محموله ای را از فرودگاه غیرنظامی ارسال کرد، زیرا برای کارگران خطرناک است.»

وی با بیان این که این تظاهرات در حمایت از صلح و علیه ناتو نیز برگزار شد گفت: «ما با ارسال سلاح موافق نیستیم، زیرا در خطر جنگ جهانی سوم قرار داریم.»

«ویاچسلاو ولودین» رئیس مجلس دومای روسیه از ناتو خواسته تا ارسال تسلیحات و مزدور به اوکراین را متوقف کند.

 ولودین در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌‌ «تسلیحات و مهمات اوکراین از کشورهای ناتو تأمین می‌شود. مزدورانی که رتبه‌های مختلف گردان‌های ملی‌گراهای اوکراین را پر می‌کنند از کشورهای عضو اتحاد آتلانتیک شمالی آمده و تحت رهبری آن‌ها قرار دارند.»

رئیس مجلس نمایندگان روسیه افزود: «بنابراین هنگامی که "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا و شرکایش در ناتو دعوت به صلح می‌کنند، باید ابتدا از خود شروع کنند. در خصوص تأخیر ایجاد شده در نازی‌زدایی و خلع سلاح در اوکراین و آرام شدن اوضاع در این کشور، آن‌ها مقصر هستند.»

ترکیه: ۵۸ هزار اوکراینی از زمان آغاز عملیات روسیه وارد کشور ما شده‌اند
۱۴۰۱/۰۱/۰۲ - ۱۹:۰۹

وزارت کشور ترکیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین از اواخر فوریه گذشته، ۵۸ هزار اوکراینی وارد ترکیه شده‌اند.

به گزارش روسیا الیوم، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در اظهاراتی مطبوعاتی خاطرنشان کرد: از زمان آغاز جنگ در اوکراین، ۵۸ هزار اوکراینی وارد ترکیه شده‌اند.

وی ادامه داد، ترکیه از نخستین کشورهایی بود که در ارائه کمک‌های انسانی به افراد فرار کرده از جنگ پیشتازی کرد.

وزیر کشور ترکیه خاطرنشان کرد که مدیریت امور اضطراری ترکیه تا به الان ۵۱ کامیون حامل کمک را فرستاده است.

کرملین: مسکو مایل است با اوکراین مذاکرات بسیار معنادار داشته باشد
۱۴۰۱/۰۱/۰۲ - ۱۹:۰۸

سخنگوی کرملین امروز (سه شنبه) گفت، روسیه مایل است مذاکراتی بسیار معنادار با اوکراین داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: اوکراین یک کشور مستقل است و روندهای داخلی دولت در آن وجود دارد اما در کنار این موارد، مفادی هم روی میز مذاکره دو طرف مذاکره کننده وجود دارد. من نمی‌توانم در جزئیات این مواد دخالت کنم. ما متقاعد شده‌ایم که علنی کردن آنها در حال حاضر تنها می‌تواند به روند مذاکرات آسیب برساند، که در حال حاضر بسیار کندتر و کم‌معناتر از آنچه ما می‌خواهیم پیش می‌رود.

پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا رفراندوم پس از بسته پیشنهادی که طرفین آماده ارائه آن به مردم هستند، برگزار می‌شود، گفت: این به دلیل مجموعه ای از پارامترها است که باید توسط تیم‌های مذاکره کننده مورد بحث قرار گیرد.

سخنگوی کرملین همچنین ادامه داد: هیچ مذاکره ای در جریان نیست. با این حال، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه همیشه برای شفاف سازی موضع مسکو در این مورد، به منظور توضیح اهداف و دلایل حمله به اوکراین، تماس‌ها در هر سطحی که بوده و هست را قبول می‌کند. در واقع او بارها آمادگی خود را نشان داده است.

وی ادامه داد: روسیه چند روز پیش، پیش نویس اسناد را به عنوان بخشی از روند مذاکرات به طرف اوکراینی تحویل داد، کی‌یف به برخی از آنها پاسخ داده، اما برخی هنوز بی پاسخ مانده‌اند. موضع روسیه درباره مذاکرات به خوبی برای طرف اوکراینی مشخص است. این تنها چیزی است که می‌توانم بگویم.

سخنگوی کرملین همچنین افزود: روسیه هیچ ساز و کار ویژه‌ای در قلمروهای اوکراین که از دست ناسیونالیست‌ها آزاد شده، ندارد.

انتقاد زلنسکی از اسرائیل به دلیل مخالفت با فروش سامانه گنبد آهنین
۱۴۰۱/۰۱/۰۲ - ۱۱:۱۶

رئیس جمهوری اوکراین خطاب به قانونگذاران اسرائیلی گفت، موضع محکم‌تری در برابر روسیه اتخاذ کنند. او حمله روسیه به کشورش را با جنایت‌های آلمان نازی در طول جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

به گزارش روسیا الیوم، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین که به‌صورت ویدئویی برای اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی سخنرانی می‌کرد، از اسرائیل خواست تا از اقدامات کشورهای غربی برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه و ارائه تسلیحات به اوکراین پیروی کنند.

وی که خود یهودی است عدم تمایل اسرائیل به فروش سیستم دفاعی گنبد آهنین به اوکراین را زیر سوال برد و از این رژیم خواست که جان اوکراینی‌ها و یهودیان اوکراینی را نجات دهد.

زلنسکی همچنین از تل آویو خواست تا هم‌اکنون موضع بگیرد و از اوکراین در برابر روسیه حمایت کند. وی افزود: اوکراین ۸۰ سال پیش برای نجات یهودیان انتخاب خود را انجام داد. وی عملیات نظامی روسیه در کشورش را به "هولوکاست " تشبیه کرد.

رئیس جمهوری اوکراین به شدت از رفتار اسرائیل در قبال جنگ و «امتناع این رژیم از حمایت فعالانه از اوکراین» انتقاد کرد و افزود: میانجیگری بین کشورها امکان پذیر است اما نه بین خیر و شر.

به گزارش یدیعوت آحارونوت، بیش از ۱۰۰ نماینده و وزیر اسرائیلی به سخنرانی رئیس جمهور اوکراین گوش دادند.

برخی وزرای اسرائیلی به کانال ۱۲ عبری گفتند، "سخنرانی زلنسکی حمله‌ای آشکار و تند به اسرائیل بود.

این کانال به نقل از وزرا گفت: سخنرانی رئیس جمهور اوکراین تلاش اسرائیل در همه بخش‌ها را منعکس نمی‌کند. اسرائیل همه تلاش خود را برای کمک به اوکراینی‌ها بکار می‌بندد.

در این زمینه، زلنسکی بار دیگر تاکید کرد، برای مذاکره با ولادیمیر پوتین آماده است و تاکید کرد : بدون مذاکره، جنگی که روسیه در اوکراین به‌راه انداخته است متوقف نخواهد شد.

زلنسکی پس از بیان این انتقادات، در یک مصاحبه تلویزیونی عنوان داشت: ما سیاستی را که اسرائیل به آن عمل می‌کند درک می‌کنیم. البته تل آویو منافع خود را برای محافظت از شهروندانش دارد. ما همه اینها را درک می‌کنیم. بنت در تلاش است راهی برای گفتگو در قدس بیابد و ما از این بابت سپاسگزاریم.

زلنسکی گفت: دیر یا زود مذاکرات را با روسیه، چه بسا در قدس آغاز خواهیم کرد. آنجا مکان مناسبی برای ایجاد صلح است.

اعتراض ژاپن به روسیه به دلیل خروج از توافق صلح
۱۴۰۱/۰۱/۰۲ - ۱۱:۱۵

دبیر کابینه ژاپن گفت، دولت توکیو اعتراض خود را به روسیه به دلیل تصمیم مسکو مبنی بر خروج از مذاکرات پیرامون توافق صلح بین دو کشور ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، هیروکازو ماتسونو، دبیر کابینه ژاپن گفت: ما اعتراض خود را به دولت مسکو ارسال کرده‌ایم. این تصمیم کاملا بدون دلیل و توجیه و قطعاً غیرقابل قبول است.

وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد، مسکو در واکنش به اقدامات غیردوستانه توکیو، از مذاکره بر سر پیمان صلح با ژاپن امتناع می‌ورزد، سفر بدون ویزا برای شهروندان ژاپنی به جزایر کوریل را متوقف می‌کند و از گفتگو با ژاپن برای ایجاد فعالیت‌های اقتصادی مشترک در کوریل خارج می‌شود.

در این میان، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن نیز در جریان جلسه‌ای در پارلمان این کشور گفت: این تصمیم از سوی روسیه غیرقابل قبول و کاملاً غیرقابل توجیه است. ما اعتراض خود را اعلام می‌کنیم.

کیشیدا همچنین در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان پارلمان درباره موضع توکیو در قبال موضوع قلمروها و معاهده صلح گفت: این موضع تغییر نکرده است. همانطور که قبلاً هم گفتم در نتیجه رویدادهای اوکراین گفت‌وگو با روسیه در حال حاضر غیرممکن است.

نخست وزیر ژاپن در ادامه صحبت‌هایش افزود: دولت توکیو درمورد بخشی از پیش‌نویس بودجه سال مالی ۲۰۲۲ که مربوط به فعالیت‌های اقتصادی مشترک با روسیه است، تجدید نظر نخواهد کرد، اما ارزیابی دقیق اقدامات بعدی ضروری است.

در جریان جلسه پارلمانی، "تتسورو فوکویاما"، یکی از اعضای حزب "دموکراتیک قانون اساسی ژاپن" از نخست وزیر پرسید که آیا مقام‌های دولت توکیو قصد دارند بخشی از بودجه برای فعالیت‌های اقتصادی مشترک با روسیه را از پیش نویس بودجه حذف کنند و آیا امتناع از بازنگری در بودجه باعث ارسال پیامی نادرست به جامعه جهانی می‌شود یا خیر که نخست وزیر پاسخ داد: من گفته‌ام که بخش‌هایی از این پیش نویس بودجه را مورد بازبینی قرار نمی‌دهیم. ضروری است که ارزیابی دقیقی در این باره صورت گیرد.

بایدن استفاده روسیه از موشک مافوق صوت در اوکراین را تایید کرد
۱۴۰۱/۰۱/۰۲ - ۱۱:۱۴

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا استفاده روسیه از موشک‌های مافوق صوت در تهاجم به اوکراین را تایید کرد.

به گزارش "سی ان ان"، بایدن گفت: اگر متوجه شده باشید، روسیه با تازگی موشک مافوق صوت پرتاب کرده است.

او ادامه داد: همانطور که همه می‌دانید، این یک سلاح مهم و مانند هر موشک دیگری دارای کلاهک جنگی است اما توقف این موشک تقریبا غیرممکن است. روس‌ها برای استفاده از این موشک دلیل دارند.

بایدن در یک میزگرد تجاری با حضور روسای شرکتهای آمریکایی مدعی شد: پوتین در شرایط بسیار سختی قرار گرفته است، او میزان یا قدرت اتحاد ما را پیش بینی نمی‌کرد. او هر چه بیشتر در شرایط سخت قرار بگیرد، شدت تاکتیک‌هایی که ممکن است به کار گیرد، افزایش می‌یابد.

 وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که موشک‌های مافوق صوت موسوم به "کینژال" را علیه یک انبار مهمات نظامی در روستای دلیاتین واقع در غرب اوکراین به کار برده است و این موشک با موفقیت به هدف خود برخورد کرده است.

هایپرسونیک یا موشک‌های مافوق صوت به این معنی است که این نوع موشک‌ها می‌توانند با سرعتی حداقل پنج برابر سرعت صوت (۵ ماخ) یا بیش از ۶۱۰۰ کیلومتر (۳۸۰۰ مایل) در ساعت حرکت کنند. این موشک‌ها می‌توانند در حین پرواز مانور دهند که این امر ردیابی و رهگیری آن‌ها را بسیار دشوارتر از موشک سنتی می‌کند.

با کاستن از زمان پرواز، این نوع موشک‌ها فرصت پاسخگویی و واکنش را نیز کاهش می‌دهند. بسته به نوع طراحی، آن‌ها می‌توانند کلاهک هسته‌ای یا معمولی حمل کنند و قادرند تعادل راهبردی را برهم بزنند.

روسیه، آمریکا، چین و به تازگی کره شمالی دارای این نوع از موشک‌ها می‌باشند.

وزارت دفاع آمریکا برای رقابت با روسیه و چین، تولید و توسعه موشک‌های مافوق صوت را در اولویت قرار داده است.

برنامه اروپا برای تشکیل نیروی دفاع از خود
۱۴۰۱/۰۱/۰۲ - ۱۱:۱۲

اتحادیه اروپا یک راهکار جدید دفاعی از جمله تشکیل یک نیروی واکنش سریع ۵ هزار نفری برای افزایش ظرفیت دفاع از خود را تصویب کرد.

به گزارش "الجزیره"، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه شب در نشست وزرای خارجه و دفاع این اتحادیه گفت: این راهکار پاسخی به جنگ اوکراین نیست، اما بخشی از پاسخ به آن است.

اتحادیه اروپا در دو سال گذشته به دنبال تصویب این راهکار و ایجاد این نیرو بوده است.

بورل افزود: زمانی که ما (برای تعریف این راهکار دفاعی) شروع به کار کردیم، تصور نمی‌کردیم در آخرین لحظه و در چنین زمان بدی که اروپا با چالش بزرگی روبه‌رو شده است، آن را تصویب کنیم.

به گزارش ایرنا، جوزپ بورل در ماه آبان با تاکید بر ایجاد نیروی واکنش سریع در اروپا اعلام کرد که اروپا در خطر است و اروپایی‌ها هرگز از آن اطلاع نداشتند.

وی هشدار داد که اتحادیه اروپا باید با دکترین جاه‌طلبانه‌ای که مبنای آن اقدامات نظامی مشترک در خارج از کشور باشد، موافقت کند.

کاری که دو سال پیش روی تحلیل تهدید آغاز شد، به اصطلاح «قطب‌نمای استراتژیک» به برخی تغییرات اساسی در چشم‌انداز و تصویر اتحادیه اروپا به‌عنوان «قدرت نرم» اشاره می‌کند - قدرتی که کمتر متکی بر ارتش است تا قدرت نرم از طریق فرهنگ و ارزش‌های سیاسی.

بورل به خبرنگاران گفت که اولین پیش نویس سند راهبردی "قطب نمای استراتژیک" که نزدیک‌ترین چیز به دکترین نظامی اروپاست، با بالا رفتن سطح تهدیدات برای امنیت مهم شده است. 

کار بر روی طرح "قطب نمای استراتژیک" دو سال پیش آغاز شده که اشاره به تغییرات بنیادی در چشم‌انداز اروپا به عنوان یک قدرت نرم دارد. چشم‌انداز قدرت نرم به این صورت بود که اتحادیه اروپا به جای جنبه‌های نظامی به ارزش‌های سیاسی و فرهنگی بپردازد. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توضیح سند راهبردی کامل که برای بحث به ۲۷ کشور اتحادیه اروپا ارسال شده است، گفت: اروپا در خطر است. ما باید قابلیت استقرار نظامی سریع داشته باشیم. 

وی تشریح کرد که یک ایده این است که این اتحادیه نیرویی ۵۰۰۰ نفری برای مواقع اضطراری بحران داشته باشد، اما ائتلاف ناتو به رهبری آمریکا همچنان در درجه اول مسئول دفاع جمعی اروپا بماند.

به گفته بورل، چیزی که شهروندان اروپایی می‌خواهند این است که توسط اتحادیه اروپا حفاظت شوند و کشورهای عضو قابلیت‌های خود را به منظور اثرگذاری بیشتر بهبود ببخشند. 

کشته شدن بیش از ۹۰۰ غیرنظامی در اوکراین

بر اساس آخرین آمار دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد، از آغاز تهاجم روسیه تا روز دوشنبه، ۹۲۵ غیرنظامی در اوکراین کشته شده‌اند.

به گزارش "سی ان ان" این دفتر افزود، در میان کشته شدگان ۱۱ دختر، ۲۵ پسر و ۳۹ کودک دیگر قرار دارند که جنیست آن‌ها مشخص نشده است. 

دفتر حقوق بشر سازمان ملل همچنین اعلام کرد که یک‌هزار و ۴۹۶ نفر نیز در اوکراین مجروح شده‌اند. 

در بیانیه این دفتر آمده است: بیشتر تلفات غیرنظامی ثبت شده در نتیجه استفاده از سلاح‌های انفجاری با حوزه تاثیر گسترده، از جمله توپخانه سنگین و سامانه‌های راکتی چند منظوره و حملات موشکی و هوایی بوده است. 

دفتر حقوق بشر سازمان ملل تصریح کرد که آمار واقعی تلفات می‌تواند به شکل قابل توجهی بیشتر باشد. 

درخواست مجدد زلنسکی برای دیدار با پوتین

 ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار دیدار و گفت وگوی مستقیم با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه شد.

به گزارش "الجزیره"، زلنسکی در یک مصاحبه تلوزیونی گفت: دیدار با پوتین برای پی بردن به موضع روسیه به منظور پایان دادن به جنگ ضروری است. 

وی افزود: من فکر می‌کنم بدون این دیدار، نمی‌توان به طور کامل درک کرد که آن‌ها (روس‌ها) برای توقف جنگ چه کاری می‌خواهند انجام دهند. 

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهارات دیگری که روز دوشنبه منتشر شد گفت که این کشور هیچگاه تسلیم اولتیماتوم‌های روسیه نخواهد شد و شهرهای اوکراین اشغال خود از سوی روسیه را نخواهند پذیرفت. 

رئیس جمهور اوکراین پیش از این نیز خواستار دیدار مستقیم با پوتین شده بود. 

وی در میان برگزاری مذاکرات میان هیات‌های روسیه و اوکراین اعلام کرد که وظیفه اصلی هیات مذاکره کننده اوکراین ترتیب یک ملاقات میان او و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است. 

تاکنون چند دور مذاکره میان هیات‌های روسیه و اوکراین در سطوح مختلف انجام شده اما به آتش بس فراگیر منجر نشده است. مذاکرات وزیران خارجه دو طرف در ترکیه نیز دستاورد ملموسی نداشت. تنها نتیجه این مذاکرات، ایجاد زمینه برای آتش بس موقت در برخی مناطق، جهت خروج غیرنظامیان از مسیرهای بشردوستانه بوده است. 

درخواست روسیه برای رأی‌گیری درباره قطعنامه پیشنهادی درمورد اوکراین

بعد از گزارش‌ها مبنی بر تصمیم روسیه برای به تعویق انداختن رأی‌گیری شورای امنیت درخصوص قطعنامه پیشنهادی خود درباره اوکراین، اکنون گفته می‌شود مسکو نظر خود را تغییر داده است.

یک منبع در شورای امنیت به «ریانووستی» گفت روسیه خواستار رأی‌گیری شورای امنیت سازمان ملل درباره پیش نویس قطعنامه بشردوستانه درباره اوکراین شده است.

بر اساس این گزارش، منبع مذکور که نام یا سمتش فاش نشد، توضیح داد: «روسیه روز چهارشنبه (۲۳ مارس) را برای این رأی‌گیری درخواست داده است».

کشته شدن بیش از ۹۰۰ غیرنظامی در اوکراین/درخواست مجدد زلنسکی برای دیدار با پوتین 

به نوشته ریانووستی، منبع دیگری نیز این اطلاعات را تایید کرد.

بر اساس پیش نویس قطعنامه، شورای امنیت خواستار «یک آتش بس با مذاکره برای اطمینان از تخلیه سریع، ایمن، داوطلبانه و بدون مانع همه غیرنظامیان» می‌شود. در عین حال، شورای امنیت بر لزوم توافق طرفین در مورد آتش‌بس‌های بشردوستانه برای این منظور تاکید می کند.

متنی که نسخه‌ای از آن در اختیار ریانووستی است، همچنین بیان می‌کند که شورای امنیت سازمان ملل متحد به حفاظت کامل از غیرنظامیان، از جمله پرسنل بشردوستانه و افراد در شرایط آسیب‌پذیر، از جمله زنان و کودکان، نیاز دارد.

علاوه بر این، این سند خواستار عدم استفاده از زیرساخت های غیرنظامی برای میزبانی از تاسیسات نظامی و همچنین عدم نصب آنها در مناطق پرجمعیت است.

روز سه شنبه بود که فدراسیون روسیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت را ارائه کرد که در آن خواستار «آتش بس با مذاکره برای تضمین خروج فوری، ایمن، داوطلبانه و بدون مانع همه غیرنظامیان» توسط شورای امنیت شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶۴
تو را به وجوت خدا، به اکراین کمک کن .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
بخاطر منافع کدام کشور مقابل روسیه سینه سپر کرد.
علی
| Canada |
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
این نازی زدایی که پوتین میگه مرغ پخته تو دیگ خدنش میگیره!!! دلیل مسخره تر از این برای اینهمه کشتار پیدا نکردی اخه ؟؟!!! باختی بدم باختی بیشتر از این خودتو منفور دنیا نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
دلقک اسراییلی تقاضای کمک کرده و مثل گدا التماس می مند، آهای کسانی که دلتون به حال دلقک اوکراین می سوزه ، در عمل حرف خود را اثبات کنید وبه کمک اکراین بشتابیداگرمرد عمل هستید ، دوصد گفته چون نیم کردار نیست .د.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
غرب بجز دادن اسلحه کاری نمی‌تواند بکند البته همین ارسال اسلحه باعث نابودی اوکراین میشود
ناسناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
انشالله روسیه پیروز است تو احمق نمیدونی که تمام خونریزی و بدبختی تمام کشورها دست آمریکاست...مرگ بر آمریکا ..مرگ بر اسراییل..مرگ بر منافق ...به اذن خدا پوتین پیروز است
جان ناقابل هرچی غربگداست فدای ته کفش پوتین و هیتلر و چنگیز خان مغول
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
اینکه پوتین و هیتلر و چنگیز را کنار هم قرار می دهی خودش نکته دارد
ولی چرا جان غرب گراها را فدای شان می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
اشتباهی مثبت دادم بهت جان خودتو و خانوادت فدای مظلومین اکراین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
ازنام بردن چمگیز وهیتلر میشخص شماها از کدام نزاد هستید نژاد خونشام که بویی از انسانیت نبرده شما گرگ صفت هستید واقعا نمیشود شماهارا انسان نامید مرگ بر تو عمفکرانت تو....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
بی رگ و بی وطن، به تو میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
تابناک این عوضی کیه که توهین هاش به ملت ایران را چاپ میکنی؟؟؟ اینکار از تو نشان بدی داره اگه یه روس یا توده ای خائن و وطنفروشه چرا اجازهذمیدی به ملت ایران توهین کنه؟؟؟ خودت در کحای این پیامکها جاداری؟
عادل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
مرگ بر پوتین و طرفدارانش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
تو خودت غربگدایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
اجان خودت وخانواده آت فدای اربابت پوتین وخانواده
محمد امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
اشتباهی بهت منفی دادم
انشالا هرچی غریبه پرست غرب پرست هست نابود بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
این کامنت های انحرافی خود غربگداهاست برای تطهیر چهره غربگدایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
جان ناقابل ساندیسخورها فدای پوتین باد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
عزیزان منفی ندین این داداشمون یا داره طعنه میزنه یا مثل اون حاجیه که معلوم نیست از کدوم کشور هی میگه ملت کورد کشور کورد
مثل اینه که یکی بگه فدای صدام و ترامپ معلومه که سرکاریه
نمیدونم شایدم مازوخیسم منفی گرفتن داره یا میخواد تفرقه بندازه و اعصاب شما رو خورد کنه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
پوتین از امنیت مردم کشورش دفاع کرده وقتی به وضوح مشخص شده که آمریکا در حال آزمایش انتقال بیماریهای مرگزا از طریق پرندگان و ... بوده اند بنظرم شرافت پوتین خیلی بیشتر از کشورهای غربی و عربی است زلنسکی یک احمق است که آزموده را آزمایش میکند وقتی خودش میداند فریب خورده و درخواست سلاح میکند وبه جنگگ ادامه میدهد این یعنی کشتار بیشتر مردمش این یعنی خرابی بیش از بیش کشورش که برخی از آینها را نمیشه بعدا جبران کرد
کشورهای غربی بخاطر زندگی راحت تر جان مردم خاورمیانه را میگیرند برای اینکه نفت را ارزان بخرند بین کشورهای عربی و ایران جنگ بوجود آوردند بین مذاهب اختلاف افکنی میکنند و با نفهمی سران عربی تقریبا به خواسته هایشان رسده اند نفت را ارزان می برند سلاحههای خود را به راحتی میفروشند و همچنان میتازند به راحتی مالک نفت خاور میانه اند کشورهای عرب که گوش به فرمانشان هستند کشورهایی هم که گوش به فرمان نیستند مجبورند در حالت دفاعی باشند و پول نفت را برای رفاه مردم خود هزینه نکنند باید گفت نفتمام را ارزان می برند و به خاطر این نفت خون عزیزانمان را هم می ریزند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
مردک بیشرف چنگیز جان هزاران ایرانیو گرفت جانه مردم فدایش ؟؟ اگه ناموس داشتی اینطوری حرف نمیزدی از جانه هفت جد و آبادت مایه بذار نه مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
خداوکیلی یه فکری به حال خودت بکن روسگدا....
ان شا الله پوتین تا ساعت 5 یعد از ظهر امروز نه تنها کل اوکراین بلکه کل امریکا و کاخ سفید را هم خواهد گرفت و همگی به آنجا مهاجرت خواهیم کرد . ان شا الله
پاسخ ها
علیرضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
قربونت اگه جا داشتید منم سر راه سوار کنید که دیگه پول بلیط ندم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
ساعت الان ۵ و ۴۴ دقیقه است هیچ خبری نشده از پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
ساعت الان 7:33 بعد از ظهر است و اربابت پوتین هیچ غلطی نکرده است و هیچ غلطی هم نمی تواند بکند. به او اجازه می دهند تا همانند صدام لعنتی خوب به منجلاب فرو برود بعد حسابش را خواهند رسید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
دمت گرم، طعنه جالبی بود
همونطور که ما موفق شدیم تا کاخ سفید رو به حسینیه تبدیل کنیم !! زن بایدن رو هم محجبه کردیم
عادل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
خدا شفات بده
روح سرگردان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
ساعت 10:11 سوم فروردین 1401 پوتین هیچ کاری نتونست بکنه
اگه تا عصر تونست کاخ سفید رو بگیره بگو چای دم کنه تا ما هم بهشون ملحق بشیم
امیدوارم پوتین پرستان خوشحال باشند در سال جدید
یعنی بدبختی بیشتر از این نیست که ار نفرت از غرب، در دام عشق پوتین بیافتی
اینکه زلنسکی هنوز فرار نکرده و در اوکراین هسته های مقاومت تشکیل شده و در شهرهای جنگ زده بجای اینکه مردم سرمایه های یکدیگر را غارت کنند , در عوض با یکدیگر همیاری دارند رسانه ملی را کلافه کرده
غربگدا ها اگر منطق داشتند میرفتند در رکاب پوتین علیه استکبار میجنگیدند و کشته میشدند نه اینکه بنشینند پشت کامپیوتر و علیه پوتین بد بگویند ! این خیلی بد است ! پوتین خوب است ! پوتین گل است ! پوتین بچه خوبی است !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
عجب!!!!!!!!! بابا تو دیگه واقعاً قاطی کردی. شما جوجه کمونیست ها باید امروز در خط مقدم باشید و جان بی ارزش خود را فدای اربابتان پوتین راس پوتین زاده بکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
تو از پوتین هم بهتری
روح سرگردان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
پس خودت چیکار میکنی با مرورگر آمریکایی و کامپیوتری که اکثر قطعاتش آمریکا طراحی کرده موز میگی
ارباب پوتینت کم بخوره موز بخوره
این اخبار را صدا و سیما به میل خوش منتشر می کند ولی بداند که پوتین غلط بسیار بزرگی مرتکب شده اینجا سوریه نیست و هزینه سنگینی به روسیه و اکراین وارد کرده
مرگ بر پوتین
پاسخ ها
شاهرخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
همانطور که آقای زلنسکی رییس جمهور محبوب اوکرین فرمودند پوتین باید به غرامت فکر کند
روسیه همان بلایی که نزدیک به 90 سال پیش سر ایران آورد و حرم امام رضا را به توپ بست و بمباران کرد حالا پوتین ابله دارد سر اکراین پیاده میکند . لعنت بر پوتین و روسیه جهانخوار و نوکرانش
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
صدام به پشتوانه همین روسیه هزاران جوان ما را کشت ومعلول ومفقود کرد . حاللا چی شده که ارتش ساندیسی با پوتین پسر خاله شده ؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
چه مقایسه‌ی نامتعارفی!!!!؟
این کجا و آن کجا !!!!
لطفاً جنایات چهار قرن آمریکا وغربی ها را علیه ایران فراموش نکنید !!!
یع یهودی دلقک رو چطوری کردن رئیس جمهور کشوری که همسایه روسیه است؟ این غربی های حال بهم زن شبانه دوزی در حال نقشه کشیدن و توطئه هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
نصف بیشتر اختراعات واکتشفات که ازش استفاده میکنی توسط یهودی هاست محصولات کارخانه ای که الان در ایران استفاده میکنی مال یهودی هاست شما چی داری جز یک مغز خراب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
با شعور !! روسیه به اوکراین حمله کرده، نه برعکس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
روسیه متحد اسرائیل است .
وقتی با اهنگ غربیها میرقصی ودستورات انها را اجرا میکنی نتیجه همین است اگر قوی نشویم هر کسی سر ما معامله خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
ما هم دستورات پوتین را انجام میدهیم، پس چه فرقی کرد...؟
دلقک اوکراینی تنها کاری که لازم بود بکنی این بود که دهنت رو ببندی و از عضویت به ناتو حرفی نزنی گرچه تو فقط یه مهره بودی مجبور بودی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
زلینسکی یک قهرمان بی بدیل است که بعدها تاریخ در مورد او بسیار خواهد نوشت. دلقک آن شرقگداهای بی شخصبت هستند که دین و آبروی خود را به یک کمونیست جانی به نام ولادیمیر پوتین فروختند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
راست میگه. اگه موضع بی طرف می گرفتی کشورت رو دچار این تنش نمی کردی. هنرت باید این بود که بین غرب و شرق توازن ایجاد کنی. هر چند بعدها مشخص می شود که اایشان یک مهره برای ایجاد تحولی بزرگ بوده است.
مرگ بر پوتین جنایتکار که عامل کشته شدن ۹۰۰ غیرنظامی بیگناه اوکراینی است.
آیا هنوز شرقگداهای بی هویت چاپلوسی این کمونبست خونخوار را می کنند؟ شما ساندیسی ها، شرم و حیا ندارید؟
پاسخ ها
علیرضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
شرم کجا بود؟زندگیشون خرج داره و هدف هم وسیله را توجیه میکند
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
انسان کم عقل وکوری نبینی تویمن، سوریه، افغانستان، عراق، وکشورهای مسلمان میلیون هانفردارن کشته میشن صدات درنیومدالان900نفرادم بیگناه مردن دهنت ببندکاس لیس خارجی هاتف بزات شما بیادحالمون ازشماهم میخوره
چشم بیدار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
یه سری هم به توئیت علیرضا خمسه داشته باشید تا خجالت بکشید. هر چند چاپلوس های غرب گرا این کار را هیچوقت یاد نمی گیرند اگه ما ساندیس خوریم، نوکران علف خوارند
مرگ بر پوتین
جان ناقابل غربگدایان فدای چرک زیر ناخن پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
نگاه به شرقی ها چقدر بی تربیت هستند ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
ظاهرا بدجوری شیفته پوتین شدید!
غربگدایی و شرقگدایی مخصوصا روسگدایی و چین گدایی همه مذمومند
جان ناقابل غربگدایان فدای بند پوتین سربازان روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
جناب تابناک این ناشناس تابلو رو آوردی تا عشق به پوتین رو نشون بدی ....
غربگدا میمیرد عزت نمی پذیرد
پاسخ ها
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
آخر حماقت = حمایت از پوتین
وقتی ناتو به کمک اوکراین نمیاد و درخواست هاش را رد می‌کنه و وقتی خواسته روسیه برای پایان جنگ، نپیوستن اوکراین به ناتو است، پس این همه اصرار بر خرابی کشور و کشتار برای چیه!!؟
برای چی اوکراین برای ناتو و آمریکایی میجنگه که به کمکش نمیان!!؟
پاسخ ها
شاهرخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
شما نمی‌فهمید وطن پرستی یعنی چه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
در جواب به شاهرخ: مگر اوکراین چقدر پیشینه تاریخی دارد که وطن محسوب شود. این طور اگر باشد جدایی طلبان هم می گویند ما هم با روس ها پیوند و قرابت داریم و استقلالشون توجیه دارد. این هنر رئیس جمهور یک کشور است که در میانه دو قدرت بزرگ توازن اتخاذ کند که زلنسکی این هنر را نداشت. هر چند به نظر من و خیلی های دیگر ایشان فقط مهره ای است که برای ایجاد یک اتفاق بزرگ لازم بود و این وسط کشور اوکراین هم فدای این بازی شد.
آقای زلنسکی به امید اسراییل نباش چو دستش با روسیه در یک کاسه هست. مگه نمیبینی که هر موقع اراده کنه میاد هر جای سوریه را که دوست داره میزنه و بمباران میکنه و هیچ کس جرات نداره حتی یک فشفشه بی خطر هم به اسراییل پرت کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
خوبه
جای امیدواری هست کم کم غرب گراها دارند بیدار میشند
زلنسکی دلقک یهودی عقب افتاده حرف از نسل کشی میزنه این حتی معنای نسل کشی رو هم بلد نیست

انگار پوتین اومده داره در طرح خانه به خانه مردم اوکراین رو شناسایی میکنه و میکشه

در سوریه هزاران هزار زن و کودک کشته شدن. در جنگ افغانستان 50 هزار کودک و زن کشته شدن کسی نسل کشی خطابش نکرد. این دلقک عقب افتاده 800 غیرنظامی کشته داده حرف از نسل کشی میزنه

دلقک بی شرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
احسنت به شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
کل خانواده انت فدای بند کفش زلنسکی شجاع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
مگه نمیدونی هر کله بور غربی هزاران برابر بقیه انسانهاست ۸۰۰تا یعنی ۸۰میلیون اسیایی یا افریقایی یا لاتینی
به باور من پوتین وارد مسیر بی بازگشتی شده است که سرنوشت خود و بسیارانی را رقم خواهد زد! او نه تنها به لحاظ نظامی نتوانست به اهدافش برسد از دید افکار عمومی روسیه و مهمتر از آن افکار عمومی در سطح جهان با شکست مواجه شده است. حمله به اوکرائین علاوه بر مصائب سیاسی و اقتصادی وحشتناک، بار حقوقی بسیاری برای کشور روسیه در بر خواهد داشت و صد البته شهروندان بیگناه روسیه بایستی تاوان این زیاده خواهی را پرداخت نمایند.

این عمل اشتباه پوتین در نتیجه احساس اقتدار و قدرتی میباشد که در بین همه دیکتاتورها مشترک میباشند آنها خودشان را بالاتر و باهوش‌تر و با اطلاعات دقیق‌تر از دیگران می‌دانند و همین خودباوری کاذب آنها را به مسیری سوق میدهد که خود و جامعه خویش را با خطر اضمحلال و نابودی مواجه میسازند. شخصا برایم سخت است که فرهنگ سترگ روسیه با آن ادیبان و اندیشمندان بزرگش را در وجود دیکتاتوری بنام پوتین خلاصه کنم.

معادلات بین المللی تغییر کرده است لذا قرار گرفتن در صف پوتین همان نتیجه را به بار خواهد آورد که ممکن است برای او حادث گردد.
پاسخ ها
محسن
| Germany |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
جناب از فرانسه کاملا در اشتباهی
پوتین تلنگر آخرین را بر نظام پوسیده سرکردگی امپریالیسم غرب را رقم زده است. آیا غرب میتواند بطریقی بزندگی ادامه دهد روشن نیست. زیرا توان مادی روی پای خود ایستادن را ندارد. ولی روسیه با فراگرفتن از انقلاب ایران و جنگ هشت ساله و اکنون مثلث ایران چین روسیه که ایران محور مقاومت را هم بر پشت خود دارد، به نیرویی تبدیل گردیده آند که تنها ایران به تنهایی آمریکایی ها را در منطقه عقب رانده و انگلیس و فرانسه را رسما بزانو در آورد و اکنون این مثلث به همه اهداف خود خواهند رسید تا انقلابی دیگر در روسیه یا چین یا ایران کلیه نظام ها را برهم ریزد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
باورت رو بزار در کوزه آبش رو بخور
ناشناس
| Austria |
۰۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
۱۹:۵۴
توده ای وقتی خودتو به خواب زدی بیدار نمی شی پوتینت مرد به فکر ارباب جدید باش
اقای روسیه بعنوان یک انسان دست از ادمکشی بردار و انسانها رو از بین نبر خداوند بزرگ نمیبخشه اینا که مردملن عادی هستند
پوتین کثیف ترین رئیس جمهور حال حاضر دنیا
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
غربگدای محترم تا حالا اسم اوباما، ترامپ و بایدن رو شنیدی؟
ناشناس
| Austria |
۰۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
پوتین البته رییس جمهور نیست چون در یک انتخابات آزاد به قدرت نرسیده است
با تحریمهای عجیب و غریب و بعضا بی سابقه ، غرب یک پیام واضح به جهان غیر غرب مخابره کرد " اگر منافع ما چه مشروع و چه نامشروع برقرار باشد ، هم دموکراسی داریم ، هم حقوق بشر داریم ، هم حقوق زنان و کودکان داریم ، هم ورزش و سیاست از هم جدا هستند و خیلی چیزهای خوب دیگر اما اگر منافع مشروع یا نامشروع ما به عنوان غرب به خطر بیافتد ، نه حقوق بشر داریم ، نه حقوق زنان و کودکان داریم ، نه جدایی ورزش از سیاست داریم ، خلاصه دیگ دنیا فقط باید به کام ما غربیها بجوشد " . غربگداهای نامحترم به خط . بساط ماست مالی مهیا .
پاسخ ها
شاهرخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
خدا لعنت کنه روسیه را که چون فکر می‌کنه ارتش بزرگی داره حق داره به کشورهای دیگر تجاوز کنه. بیچاره آنانی که از ظالم دفاع میکنند
اسرایبل عاشق روسیه. هست وروسیه عاشق اسراییل
به جهنم هرکس خربزه می خورد پای لرزش وامی استه
پاسخ ها
علیرضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
درست میفرمایید کمتر حرص بخور که ضرب المثل رو خراب نکنی. هر کس خربزه میخوره پای لررش هم میشینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
آخه آدم نفهم دارن در مقابل حمله ی نطامی یه کشور زورگو از خاک و ناموسشون دفاع میکنن. اصلا میفهمی خاک و ناموس معناشون چیه یا حالیت نیست؟!
مرگ بر متجاوز مرگ بر هیتلر زمان اف به کسانی که از متجاوز حمایت میکنند فرق نمیکند که چه کسی چه دینی دارد انسان انسانست
تو کشوری مثل یمن 15هزار قیر نظامی تا به حال کشته شدن کی ناراحت شده کی تا حالا ابراز همدری کرده ۹٠٠تا کی چیزی نیست اونا همشون نژاد پرستن من مخالف جنگ هستم ولی اونا باید یی سوزن به خودشون بزنن یی جوال دوز به دیگران: خودش این بلا رو سر خودشن آوردن اینه عاقبت اعتماد به آمریکا قابل توجه نوکرهای داخلی که سنگ آمریکاهی گاو چرونو به سرشون میزنن
پاسخ ها
چه...
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
قیر نظامی؟
علیرضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
دکتر آینده, شما هم کلاس ششمی؟قیر نظامی نداریم قیر داریم که یک فرآورده نفتی هست اون غیر نظامی هست.
اگر هم میخواستی ضرب المثل بگی که سنگ رو به سینه میزنن نه سر.
ولی عیب نداره آینده ات روشنه به مقام بالایی میرسی.
به بقیه غلطهات کار ندارم اشتباه تایپی بوده پیش میاد ولی بخاطر این دو تا احتمالا حسابداری دو هزار تومن از شما کسر کنه.
شاهرخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
چه ربطی داره؟ بچه خوبی باش برو داروهاتو بخور
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
در جواب علیرضا: شما چرا آتیش گرفتی ؟ نمیتونی جوابشو بدی ازش غلط املایی میگیری؟
الحق که غربگدایی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
اشکال نداره. یک خطای املایی بوده ولی این همه کودک تو یمن کشته شدند هیچ صدایی از کسی درنیومد.. واقعا خیلی نامردی کردن
ناشناس
| Austria |
۰۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
توده ای بی سواد غیر با قیر فرق داره اول یادت بگیر درست بنویسی بعد اظهار فضل کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
نصف اون قیر نظامی ها رو حوثی ها کشتن نصفشون رو هم دولت مردمی و عربستان حالا آمریکا این وسط چی کاره است؟
چشم بینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
این بنده خدا یه غلط املایی داره و میشه19ولی شما کلا افکارت خرابه و انسانیتت میشه صفر
مرک بر جنایت ‌کار
پوتین با این حماقت خیال ما را هم راحت کرد
برای هوادارانش متاسفم کارش تمام است
فعلا اوکراین به آزمایشگاه سلاح های شرق و غرب تبدیل شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
یعنی می گی تسلیم جنایتکاری مثل پوتین بشن؟
درود بر وطن پرستان......کشته شدن. در راه وطن. شهید و شهادت است.....
ای کاشک پایتان را در اوکراین و روسیه و اروپا و آمریکا و حتی ریزه نوکرانشان مثل ترکیه و یونان میگذاشتید تا ببینید طرز فکر مردم دنیا نسبت به ما چیه!اونقدر مغرور و خودخواه هستند که ما را عقب مانده میدانند.همین ترکیه را که اروپا و آمریکا بدترین رفتار را با آنها دارند(به جز موارد منفعت طلبانشان) ،برای خوشایند اربابانشان بدترین رفتارها را با ما دارند.
متجاوز دنبال سود خودشه. مدافع داره از خاکش و استقلالش دفاع می‌کنه. من نمی‌فهمم این ایرانی هایی که از روسیه اشغالگر دفاع میکنند دنبال چی هستند؟ والا انسانیت خوب چیزیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
اونا مثل تو ساده نیستن سیاست حالیشونه میدونن ناتو یعنی چی میدونن جهانخواری غربی ها یعنی چی میدونن تک قطبی شدن دنیا به نفع یانکی ها یعنی چی وگرنه هیچ کس طرفدار جنگ کشتار و این وحشی بازی ها نیست اما غربگداها نمیخوان قبول کنن که اربابشون باعث و بانی اصلی این جنگ بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
پول میگیرن مزدوری روسیه کنن
خیلی ها فکر میکنند پوتین برداشته شود همه چیز درست میشود؟؟ عجبا!
پوتین رهبری طبقه حاکمه روسیه که ثروت رآل چند صد برابری آمر یکا را در اختیار دارد را بعهده دارد.(دارایی های واقعا موجود و نه دلار یا روبل کاغذی)
روسیه دارای انسان‌هایی هست که هنوز بمقام شستشوی مغزی یک آمریکایی گوشی در گوش که اگر تیراندازی شد از کدامین طرف خودش را روی زمین دراز کند نرسیده و مکانی امن تر و بهتر داشته و امید به آینده برای زندگی بهتر،- درهای زیاد تری نسبت به ام.آمریکا به رویش باز است.
قدرت آمریکا مانند تفتگ خالی از فشنگی است که هم خودش از توخالی بودن آن ترس دارد و هم کسی را که تهدید میکند.
پنتاگون خودش میداند که چقدر سریع بخار خواهند شد زیرا روسیه دارای پشت بند است ولی آمریکایی های ده درصدی مقیم بونکر های اتمی تا همه چیز عادی نگردیده است(سنجش اتمی) بیرون بیا نیستند و مردم عادی که بونکر ندارند، برایشان بی‌تفاوت است که کی پیروز میشود و باید به زندگی ادامه دهند.
این جنگی است که برای تقسیم بازار فروش آماده شده است.
روسیه تنها بازار بزرگی است که مانند زمان پسا جنگ ویتنام و بحرانی که سبب شد پشتوانه طلا را نیکسون از روی دلار بردارد؛
کشور چین برای آمریکا بازی کرداکنون روسیه باید بعهده بگیرد.
تازه در زمان خروشچفی که توسط کمیته مک کارتی و براداران فوستر دالس طبق نقشه های برژینسکی و کسینجر پشت آمریکا را تقویت میکرد! ولی اکنون امپریالیسم آمریکا همه‌اش را خرج جلوگیری از ورشکست شدن بوئینگ و ماتین لاکهید… کرده است و با قوانین دست و پاگیر جلوی تولید لازم برای زندگی عادی را گرفته است و سرمایداری داوطلبانه خربزه و خیار گندم و بیل و کلنگ، خانه و نساجی… یعنی کالاهای «بهای کار»، را حاضر نیست با سود ۵ درصد بسازد و باید کالایی باشد مانند اف سی پنج که طبق ادعای ترامپ ۱.۲ تریلیون دلار خرج بر داشته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
همین که توده ای ها و شرق گداها از شکست پوتین در تجاوز به اوکراین عصبی و نگران شده اند اتفاقا ثابت می کنه پوتین شرش کنده بشه تکلیف نوکران پوتین و شرق گداها هم روشن خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
جناب پول آمریکا بی پشتوانه ترین پوله ولی در۲۰۰کشور میشه خرج کرد اونم چه خرجی مثل کشور خودمان،پس آمریکا برای تولید اف۳۵ و غیره نیازی به مدل شما نداشت چون کافیه پول بی ارزشش را بیشتر چاپ کنه و خارج از کشورش خرج کنه یا منتقل کنه ،تمام قدر آمریکا همینه نه سلاحش نه چیزهای دیگرش ،ما و دنیا تا وقتی کاغذ یانکی را از پول خودمان بیشتر دوست داریم تا ابد آمریکا بازیمون میده و نمیشه شکستش داد،فقط باید دلار رو شکست بدیم همین
سلام و عرض ادب
واقعا متاسفم برای مردم کشورم که یا از روسیه دفاع می کنند یا آمریکا، هیچ چیزی مهم تر از ایران ما نیست و از دید من هر چیزی که به صلاح کشور من باشه خوبه وگرنه روسیه و آمریکا و دیگر کشورها همه فقط به فکر خودشون هستند. ولی در حال حاضر روسیه متحد ماست و قطعا باید پشتیبانش باشیم البته در جهت منافع ملی خودمون، کافیه خودمون رو بزاریم جای روسیه، بحرین و باکو جزئی از ایران هستند و اگر ببينيم در جهت منافع دشمنان و علیه خاک ما پایگاه غرب شوند معلومه که حق داریم با اقتدار مجددا به مام وطن ضمیمه شون کنیم.
پاسخ ها
آیهان
| United States of America |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
دیز۱۲۵ امتیاز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
اشتباهی مثبت دادم مصداق واقعی نقاق یعنی این کامنت
از ساندیس خورهای که پاشونو از خاک ایران بیرون نزاشتن که ببینن دنیا چه رنگیه چه انتظاری داری ...،روزی میاد که از وجود خودتون خجالت بکشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
از تو غربگدا که بهترن! اتفاقا پاشون رو بیرون گذاشتن دیدن هیچ خبری نیست! شما غربگداها فکر میکنید خبریه اونجا توصیه میکنم حتما برید اونجا زندگی کنید تا قدر ایران رو بدونید
ناشناس
| Austria |
۰۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
بعید می دونم ساندیس خور باشن بیشتر ودکا روسی می خورند
یکی نیست به کشور های غربی و اروپائی و آمریکا بگه ، شما که وجود و توانائی مقابله با روسیه رو نداشتید ، بیجا کردید اوکراین رو تشویق و ترغیب به عضویت در ناتو کردید و حالا هم جرات ندارید نیرو بفرستید و ازش دفاع کنید ، یادتون هست چند سال پیش در شورش اول مردم اوکراین وزیر خارجه آن کشور اروپائی پاشده اومده تو تظاهرات قاطی مردم تو کیف ، و مردم رو تحریک و تذغیب به شورش کردن علیه رئیس جمهورشان . حالا همشون کشیدن کنار فقط متوسل شدن به محکوم کردن و تحریم کردن روسیه ، این وسط هم مردم اوکراین دارن کشته و آواره میشن ، کشور هم نابود و 50 سال به عقب افتاد .
غربگدا ها چه آتیشی گرفتن!
درود بر پوتین کبیر
درود بر روسیه
مرگ بر آمریکا
این جنگ نسل کشی مسیحیان است پوتین بی دین ولاییک است و زلنسکی یهودی فهمیدید
کسانيکه سنگ پوتین را به سینه میزنند بد نیست یک سر به تاریخ بزنند تا جنایت روسیه تزار به ایران را مطالعه کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
تاریخ چرا؟ تو که الا سنگ غربو به سینه میزنی ببین همین الان چه ظلمی به مردم ایران دارن میکن با تحریم ها
زنده باد پوتین
مرگ بر اوکراین و غربگداها
تو یکماه جنگ و بمباران ۹۰۰ تا کشته تو ۲ روز سفرهای نوروزی ۲۰۰ تا کشته تصادفات تو ایران
ایرانخودرو و سایپا و نا ایمن بود جاده ها چه میکنه
پوتین جنایتکاره شکی درش نیست اما اینجا اگه چند نفر ازش حمایت می کنن یا از سرگرمی و بیخیالی این نظر و میدن یا فکر میکنن با ایران متحد است که اصلا با ایران متحد نیست بلکه الان هم میخواد ایران تو چنگش کنترل کنه که می بینینم فکر میکنید ایران بمب اتم میسازه قطعا نه چون غرب اگه نتونه شکی نیست روسیه با نفوذش نمیزاره یک زمانی امریکا قصد داست اگه عربستان و ایران به سمت کمونیسم بره اونجا را با بمب اتمی نابود کنه در زمان شاه هم ساواک با سیا علیه کمونیسم بودند به هر حال خطر غرب و شرق یکی است باید موازنه را ثابت نگه داشت نه اینکه به سمت روسیه برود . تنها و تنها عشق و رضایت مردم میتونه یک کشور رو نگه داره چیزی که کشور ما روز به روز نادیده میگره و نباید اینجور باشه چرا چون خطر تروریست و دشمن رو چند برابر میکنه
پوتین ملعون
لعنت به پوتین و الیگارشهای کثیف روسیه
فعلا که روسیه به رهبری پوتین پدر غرب و غرب زده ها و غرب گداها و غرب پرستا رو یکجا در آورده. ناراحتی بایدن عزیزتون مثل سگ کتک خورده خفه شده؟ناراحتی انگلیس عزیزتون رو حتی تو امارات راه ندادن...؟
به نظر می رسد واژگان تازه ای به فرهنگ سیاسی ایران وارد شده. غرب گدا یعنی اصلاح طلبان سابق و کارگزاران و امثالشان که تنها راه نجات کشور (؟؟) را در پیوستن به اردوگاه آمریکا و هم پیمانانش می بینند. و شرق گدا یعنی اصول گرایان سابق که تنها راه نجات نظام (؟؟) را در همکاری با رقبای آمریکا مثل چین و روسیه می بینند.
گوگل عوضی لطفا راجب یمن فلسطین هم تند تند پست بزار هم بیشتر کشته دادند هم تحریم هم کردنش واردین حتی..... خدا لعنت و نابود کنه اونایی که باعث آزار دیدن مردم بیگناه یمن فلسطین اکراین هستند که ریشه و اصل کاریش آمریکا اسراعیل و دارودستشون و رئیس جمهور اکراین هستند
تف به غیرت غربگدا
پتین هرگز فکر نمیکرد جنگ اینگونه پیش برود وگرنه هرگز حمله نمیکرد
نوکران روسیه که از کشته شدن مردم بیگناه آوار شدن یک کشور لذت می‌برید،پس دنیا هم حق داشت از صدام در مقابل ایران حمایت کرد ...ولی یادتان باشه دنیا دار مکافاته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
کسی لذت نمی بره حرف ما اینه که این جنگ رو ناتو و غربی ها شروع کردن اما غربگداهت از آمریکا کثیف میخوان قهرمان بسازن
این کارگران ایتالیایی احتمالا نظری در مورد حمله پوتین به اوکراین وداغون کردن اون ندارند؟ شاید هم هوای جدشون موسولینی رو کردن!
فرستادن سلاح به اوکراین در چنین شرایطی اصلا به صلاح نیست اسلحه و مهمات و تجهیزات می بایست قبل از جنگ به دست ارتش اوکراین می رسید در چنین شرایطی فقط باعث مقاومت کاذب می شود و خسارات جانی و مالی را افزایش می دهد پس الان صلح بهترین راه کاره ماجرا اسلحه الان همون نوشدارو که تاثیر ندارد کشورهای غربی برای در جنگ نگه داشتن روسیه از جان مردم اوکراین دارند مایه می گذارند
غربگدا بیمار است از کشورش بیزار است
آمریکا وغرب جز سراب نیست، آمریکا تاحالا از کدامیک از نوکراش دفاع کرده جزاینکه اونها رو به دام انداخته تا ازشون سواستفاده کنه، چی گیرتون میاد آخه آمریکاو غرب هیچ خبری نیست برگردید تادیر نشده.
سلام
خواهش میکنم به متن من خوب توجه کنید در اینکه پوتین انسان خوبی نیست شکی نیست اما بیایید ببینیم چرا این جنگ شروع شده کشورهای غربی اکراین را سیبل فشنگهای روسیه کردند تا اولا آمریکا به بهانه ر. سیه هراسی میلیاردها دلار به اروپا اسلحه بفروشه کما اینکه همین الان 120 ملیارد اسلحه به آلمان فروخت وهمچنین روسیه را در مخمصه بندازه که اگه جنگ نکنه ناتو دور تا دوره روسیه را محاصره میکنه واگه هم جنگ کنه همین میشه که می‌بینید اینو بدونید که رهبران کشورهای غرب وبخصوص آمریکا برای رسیدن به اهدافشون حاضرند همه مردم اکراین کشته بشند که روسیه اگر قصد داشت مثل هیتلر یا چنگیز حمله کنه ومردم عادی براش مهم نبود 24 ساعته کل اکراین را اشغال کرده بود زلنسکی بارها درخواست کرده با پوتین شخصا مذاکره کنه ولی این کشورهای غربی هستند که بهش اجازه نمیدند وحتی از آمریکا درخواست کرده که پناهنده بشه ولی اونها بهش اجازه ندادند وبرای اینکه افکار عمومی را بر ضد روسیه منحرف کنند به دروغ زلنسکی را رهبر مقاومت جلوه دادند در صورتی که اون قصد مقاومت نداره آمریکا میخواد اکراین را برای روسیه به یک باتلاق تبدیل کنه تا بتونه به بهانه جنگ روسیه را تحریم بین‌المللی کنه وخودش بشه ارباب دنیا دراینکه پوتین آدم مزخرفی هست شکی نیست اما از اون بدتر رهبران اروپایی وآمریکا هستند که واقعا بویی از انسانیت نبردند وبرای اینکه همیشه کدخدای دنیا باشند به هر جنایت وخباصتی دست می‌زنند وبرای اینکه از خودشون هزینه نکنند کشورهای دیگه را به جون هم میندازند واین وسط با فروش اسلحه سودهای کلان می‌برند مرگ بر سیاست وهر چی سیاست مداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
بله یه جورایی تقریبا درست میگین متاسفانه مردم از این سیاست ها چیزی نمیدونن بازم میگم خطر غرب و شرق یکی است و همگی دنبال قدرت هستن فقط این مطلوم درنهایت خاورمیانه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
.به این نظر نه میشه مثبت داد نه منفی چون زلنسکی و مردمش، دارن از و طنشون دفاع می‌کنن هرچند شاید زلنسکی اشتباهاتی داشته و مهمترین اشتباهش نفهمیدن عمق خباثت پوتین و بی وفایی و غیرقابل اتکا بودن آمریکا و غرب هست
مرگ بر زلنسکی یهود وهرجی یهودی کثیف تو این کره خاکی هست.
مرگ بر یهودی کثیف
آقایان دکترای علوم سیاسی اولا که قدرت های بزرگ هر از مدتی یک جنگ راه میندازن و اقتصادشون سر و سامون میدن هم هی سازندگان سلاح این وسط سود می برند دوما اونی که میگه سه قدرت چین و روسیه و ایران بدان و آگاه باش که ایران برای چین و روسیه نقش ساندویچ‌را دارد یعنی ایران باید نفت بدهد به هند و هند اسلحه بسازد بدهد به روسیه که برود اوکراینی ها را بکشد
قشنگ مشخصه که زلنسکی از غرب کاملا ناامید شده ولی دیرشده دیر فهمید که اعتماد به آمریکا وغرب نتیجه اش میشه این.....از لیبی قزافی،بن علی،بن لادن،حسنی مبارک مصر...محمدرضا میرپنج، صدام حسین عبرت نگرفت؟هرکس به غرب اعتماد کرد و خلع سلاح شد سرنگون شد،الان بهترین راه صداقته بگه که آزمایشگاه های آمریکایی چیکار میکردن و.....هرچند دیرشده
پوتین و اطرافیان چاپلوسش در باتلاق اکراین فرو رفته اند، هر چی جنگ طول بکشه تحریمها بیشتر میشود و شکاف بین سران روسیه بیشتر
تنها اهرم فشار روس بر اروپا گاز بود که اونم از طریق قطر تامین میشه،
تصمیم حمله ب یک کشور مستقل مانند اکراین که ملتی شجاع و وطن پرست هستند اشتباه و ادامه دادن این جنگ حماقت ست
روس دیده تحریمها روز ب روز کشنده تر میشن حاضر شده با زلنسکی (که پوتین میگفت زلنسکی رو ب رسمیت نمیشناسه) مذاکره کنه این یعنی شکست
غربگدا های عزیز عیدی هاتون رو از بابا بایدن گرفتین که الان دارین برضد روسیه کامنت میزارین یا نه؟!
وقتی واضح و آشکار اینهمه جنایت و ویرانی کشور و آواره شدن این مردم بیگناه رو در کشور اوکزاین می‌بینید چطور به خودتون اجازه میدید شیطان جنایتکار (پوتین) رو تشویق کنید واقعا اسم خودتونو انسان میذارید وقتی دولت‌ها قلدور هستند مردم چه گناهی کردند لعنت تمام انبیا و اولیا بر آدمکشان جنایت گر ویرانگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
جنگ رو مگه پوتین شروع کرد؟ اولش ناتو شروع کرد
هم کشتار پوتین در اوکراین را به شدت محکوم می نماییم چون یک جنایتکار جنگی هست و باید محاکمه بشه و هم کشتا رعربستان ال بی دین در یمن رامحکوم میکنیم
جنگ اوکراین چندین نکته و عبرت درس آموز برای مردم ما داره
اول اینکه ناتو و آمریکا هیچ کاری برای اوکراین نکردن منافع مردمت رو بخاطر آمریکا به حراج گذاشتی ای طنازدلقک
ولی حاضر نیست منافع خودش رو خرج تو کنند
دوم اینکه خود اوکراین سومین دارنده سلاح هسته ای بود
که با مشابه برجام اصلاح طلبان ما
امروز هیچی نداره جز تضمین امنیت
که باید درس بزرگی برای هواداران اصلاح طلب و فداییان مکتب غرب باشه
سوم شعار این که ورزش سیاسی نیست و حقوق بشر و این چرندیات فقط برای سرکوب جهان هس
حضرت امام خمینی (ر)فرمودند شرق و غرب مانند قیچی هستند اسلام مانند موی وسط آن قیچی/پس نتیجه میگیریم که نه روسیه خوب است نه آمریکا
پوتین یک مریض روانی است
مرد بزرگ پوتین. اروپایی ها خیلی فخر به ایرانیها میفروشن. از صفحه روزگار گم بشن
مرگ بر ساندیس خورهای خود فروخته بی ادب و ارباب جنایتکار شان پوتین
پوتین بر پوتین
کسانیکه از اوکراین حمایت میکنند. باید از همین گزارش بفهمند. گفته ما حاضریم با روسیه در شهر قدس مذاکره کنیم وشهر قدس بهترین جا برای صلح است.. جاییکه ایشون گفته بیشترین ظلم به انسانها شده.. اگر طرفدار صلح هستید چرا از کشته شدگان فلسطینی حرف نمیزنید.. ما را شرقگدا مینامید در صورتیکه. غرب حتی جواب گدایی ما را نداد
پوتین در قلب مردم ایران جا دارد مرگ بر غارتگران غربی
بهترین شرایط برای اروپا و آمریکا برای تضعیف ابدی روسیه پیش آمده ،غیر مستقیم باروسیه وارد جنگ شدن و با وعده عضویت در ناتو ،یکی از اقمار گذشته شوروی را به جون روسیه انداختن،وحالا از دور فریاد میزنن نه به جنگ ،ولی در واقع پیروز این میدان ،فرانسه، انگلیس و آمریکا هستن،عجب رکبی خورد پوتین،چقدر مکاره این مکرون،
2000 نفر کمونیست حزب کارگر ایتالیایی که از پس مانده های این ایدئولوژی منحط هستند که ارزش توجه کردن را ندارد . هم پالکی مافیا هستند . ترورهای کور آنها را دنیا فراموش کرده .
همین دلقک از کشورش دفاع میکنه به پوتین پرستا وقتی به کشور شما حمله کرد شما دفاع نکن تا دنیا برایتان کف بزند
اگر غرب به اوکراین سلاح ارسال نمیکرد طی چند روز جنگ تمام میشد و شاید کلا جنگی اتفاق نمی افتاد و اینهمه ویرانی و آوارگی اتفاق نمی افتاد و دنیا در خطر جنگ جهانی سوم قرار نداشت
حرفهای زلنسکی نشان میدهد چه انسان خام و بی خردی است اگر تمام مردم اوکراین از گرسنگی بمیرند غرب با روسیه وارد جنگ نمیشود چون غرب هم نابود میشود
حزب کارگران در ایتالیا همون حزب توده سابق ایرانه که اوایل انقلاب دهنشون رو صاف کردیم جاسوس‌های بی شرف شوروی رو. خب که چی چند ده تا مزدور روسیه توی ایتالیا تجمع کردن به نفع اربابشون این که دیگه خبر رسانی نداره
جان هرچی شرقگدا فدای ارباب پوتین
بابا ی بارم بزارین تو غرب جنگ بشه تا نگن خاورمیانه و کشور های مسلمون جنگ زیاده تازه این اروپا و آمریکا از قدیم به خون مسلمونا تشنن مخصوصا ایران بزارین روسیه حمله کنه حالشون بگیره ی بارم مزه جنگ و بدبختی رو بکشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
مگه دست ماست که بزاریم یا نزاریم
مرگ آمریکا مرگ اسراییل مرگ برمنافقین وطن فروش مرگ غربگرا خونریز اینشالله روسیه پیروزه دوردبر پوتین دلاور
غرب به آخر خط استعماری خود نزدیک است
جوجه بی مخ های شازده قرازه بغیر از نوکری شیطان بزرگ در اینترنت هیچ خواصیتی ندارند
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری