بازدید 37735
با بیست و ششمین روز حمله روسیه به اوکراین/ در حال به روزرسانی

کنار کشیدن روسیه از مذاکرات صلح با ژاپن/ شلیک موشک از دریای خزر به سمت اوکراین/رد درخواست روسیه برای تسلیم شدن در ماریوپل/ ادعای انگلیس از توقف پیشروی ارتش روسیه به سمت کی‌یف

بیست و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور می گذرد. تهاجمی که تحولات و رویدادهای زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶ 21 March 2022

بل

بین الملل تابناک: بیست و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور می گذرد. تهاجمی که تحولات و رویدادهای زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کنار کشیدن روسیه از مذاکرات صلح با ژاپن
۱۴۰۱/۰۱/۰۱ - ۲۱:۵۳

وزارت امور خارجه روسیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد که در واکنش به تحریم های اخیر ژاپن از مذاکرات انعقاد پیمان صلح کنار کشیده و پروژه های اقتصادی مرتبط با جزابر مورد مناقشه کوریل را مسکوت گذاشته است.

به نوشته رویترز، مسکو و توکیو هنوز مخاصمات دوران جنگ جهانی دوم را بر سر جزایری که در روسیه به کوریل و در ژاپن به سرزمین های شمالی شناخته می شوند، به صورت رسمی پایان نداده اند.

وزارت امور خارج روسیه تدابیر تنبیهی ژاپن بر سر بحران اوکراین را "مواضع آشکارا غیردوستانه و تلاش برای آسیب رساندن به منافع کشورمان" خوانده و خبر داده که مسکو شهروندان ژاپنی را از امکان سفر بدون روادید به روسیه محروم کرده است.

در پی تهاجم نیروهای روسیه به اوکراین و واکنش شدید کشورهای غربی، ژاپن نیز انسداد دارایی های سرمایه داران روس و ممنوعیت واردات برخی از کالاهای روسیه را گسترش داد.

کرملین احتمال آتش‌بس در زمان مذاکرات پوتین و زلنسکی را رد کرد
۱۴۰۱/۰۱/۰۱ - ۲۰:۵۲

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) هرگونه آتش‌بس در زمان مذاکرات با اوکراین را رد کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین در پاسخ به سوالی درباره احتمال توقف جنگ در اوکراین در زمان مذاکرات بین «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «ولودیمر زلنسکی» همتای اوکراینی گفت: «قبل از برگزاری نشست بین پوتین و زلنسکی، ابتدا باید پیشرفت اساسی حاصل شود».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی ادعای نبود گذرگاه‌های بشردوستانه در شهرهای اوکراین را دروغ خوانده و تاکید کرد که ملی‌گرایان و افراطی‌های اوکراینی به غیرنظامیان اجازه خروج نمی‌دهند.

سخنگوی کرملین با بیان اینکه مسکو نسبت به ایده «مأموریت حفظ صلح» برای هر یک از کشورهای ناتو در اوکراین نگرش منفی دارد، توضیح داد: «ممنوعیت عرضه نفت روسیه منجر به وخامت جدی تراز انرژی در اروپا خواهد شد».

پسکوف ادامه داد: «مذاکرات صلح با اوکراین آنطور که باید پیشرفت چندانی ندارد. روسیه آماده است سریعتر از طرف اوکراینی در مذاکرات وارد عمل شود».

بر اساس این گزارش، وی با بیان اینکه تحریم نفت به تعادل انرژی در اروپا آسیب می‌رساند، توضیح داد: «واشنگتن در صورت تحریم نفتی چیزی از دست نخواهد داد، اما اروپا با ضربه سختی مواجه خواهد شد».

تماس تلفنی جانسون با زلنسکی با تاکید بر حمایت اوکراین
۱۴۰۱/۰۱/۰۱ - ۱۴:۲۱

نخست وزیر انگلیس در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی بر اراده این کشور جهت ارتقای منافع اوکراین در نشست‌های آتی پیمان "ناتو" و "گروه هفت" تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در جریان گفتگوی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین قصد خود را برای پیشبرد منافع اوکراین در نشست‌های پیش روی ناتو و گروه هفت و همچنین مذاکرات دوجانبه با متحدان اصلی خود اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است که جانسون در گفتگو با زلنسکی بر پایبندی مستمر لندن به همکاری با شرکای بین‌المللی خود برای هماهنگی و حمایت از ارتقای توانمندی دفاعی اوکراین تاکید کرده و از او خواسته است که آخرین نیازهای نظامی اوکراین را در مقابله با نیروهای روسی مورد ارزیابی قرار دهد.

زلنسکی حکومت نظامی را ۳۰ روز تمدید کرد
۱۴۰۱/۰۱/۰۱ - ۱۴:۲۰

در سایه تداوم حملات روسیه به اوکراین، ولودیمیر زلنسکی منع آمد و شد در کشورش را به مدت ۳۰ روز تمدید کرد.

به گزارش شبکه المیادین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، روز یکشنبه، قانون تمدید حکومت نظامی در اوکراین را به مدت ۳۰ روز از ۲۶ مارس ۲۰۲۲ امضا کرد.

پارلمان اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد، رئیس جمهور اوکراین قوانین کشور را امضا کرد؛ از جمله قانون تصویب تمدید منع آمد و شد در کشور که به موجب آن دوره حکومت نظامی در اوکراین از ۲۶ مارس ۲۰۲۲ در ساعت ۵:۳۰ بامداد به مدت ۳۰ روز تمدید شد.

زلنسکی پیشتر از پارلمان اوکراین خواسته بود تا حکومت نظامی در اوکراین را برای ۳۰ روز دیگر تمدید کند.

رئیس جمهور اوکراین در ۲۴ فوریه گذشته، پس از آغاز حمله روسیه در کشورش، حکومت نظامی را در سراسر اوکراین اعلام کرد و روز بعد، زلنسکی با صدور فرمانی، بسیج عمومی در اوکراین را اعلام کرد که ظرف ۹۰ روز پس از اجرایی شدن تمام می‌شود.

رئیس جمهور اوکراین همچنین در ۹ مارس قانونی را امضا کرد که به همه ساکنان اوکراین اجازه می‌دهد در دوره حکومت نظامی از سلاح استفاده کنند.

افزایش درگیری‌ها در کی‌یف و ادعای پیشروی نیروهای روس
۱۴۰۱/۰۱/۰۱ - ۱۲:۵۵

با افزایش درگیری ها در حومه کی یف، وزارت دفاع روسیه مدعی شد که نیروهای این کشور مدافعان اوکراینی را عقب رانده و غنائمی را به دست آورده اند.

 خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از بیانیه امروز وزارت دفاع نوشت که در جریان عقب نشینی ارتش اوکراین غنائمی از قبیل تانک های تی ۶۴ و تی ۷۲، راکت های ضد تانک آلمانی پانزرفاوست ۳ و پدافند هوایی دوش پرتاب ایگلا به دست مهاجمان افتاد که متعاقباً تحویل تجزیه طلبان جمهوریهای خود خوانده دونتسک و لوهانسک خواهد شد.

از سوی دیگر، دولت اوکراین درخواست‌ روسیه از نیروهای اوکراینی در ماریوپول مبنی بر اینکه سلاح‌های خود را در ازای عبور ایمن از شهر و ایجاد کریدور بشردوستانه بر زمین بگذارند، رد کرده است.

تارنمای خبری «اوکراینسکا پراودا» به نقل از ایرینا ورشچوک معاون نخست وزیر اوکراین گزارش داد: هیچ بحثی در مورد تسلیم و زمین گذاشتن سلاح وجود ندارد. ما از قبل به طرف روسی این موضوع را اطلاع دادیم.

با گذشت نزدیک به یک ماه از تهاجم روسیه به اوکراین، برخی از مناطق این کشور به اشغال نیروهای روس و جدایی طلبان درآمده و کشورهای غربی نیز تحریم های شدیدی را علیه مسکو وضع کرده اند.

انگلیس مدعی توقف روسیه در پیش‌روی به سمت کی‌یف شد
۱۴۰۱/۰۱/۰۱ - ۱۲:۳۶

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین ادعا کرد که روسیه در پیش‌روی به سمت کی‌یف متوقف شده است.

 در سلسله پیام‌های منتشر شده در حساب رسمی توئیتری وزارت دفاع انگلیس ادعا شده است: درگیری های شدید در شمال کی یف ادامه دارد. نیروهای روسی که از شمال شرق به سمت کی‌یف پیشروی می کنند متوقف شده اند. نیروهایی که از جهت هوستومل به سمت شمال غربی پیشروی می کردند نیز با مقاومت شدید اوکراین عقب رانده شدند.

وزارت دفاع انگلیس افزود: بخش عمده ای از نیروهای روسیه در بیش از ۲۵ کیلومتری مرکز شهر باقی مانده است.

براساس این ارزیابی، علیرغم عدم پیشرفت مداوم، کی‌یف همچنان هدف نظامی اصلی روسیه است و آنها احتمالاً تلاش برای محاصره این شهر را در هفته های آینده در اولویت قرار خواهند داد.

شلیک موشک از دریای خزر به سمت اوکراین
۱۴۰۱/۰۱/۰۱ - ۱۲:۳۴

شهردار کی‌یف پایتخت اوکراین از وقوع جندین انفجار در این شهر در شامگاه یک شنبه خبر داده است. 
براساس گزارش شبکه الجزیره، ویتالی کیلچکو شهردار کی‌یف مدعی شده، انفجارها در منطقه «پودیلسکی» ساختمانهای مسکونی و تجاری را هدف قرار داده است و بر اثر این حملات حداقل یک نفر کشته شده است.

در خبری دیگر منابع روسی اعلام کردند که ارتش این کشور چندین موشک کروز دریاپایه  از ناوهای خود در دریای خزر به سمت اهدافی در شرق اوکراین شلیک کرده است. 

وزارت دفاع روسیه روز یک شنبه از استفاده از موشک فراصوت علیه نظامیان اوکراینی خبر داده بود و گفته بود: «نیروهای ما از موشک‌های فراصوت کینژال در بمباران تأسیسات نظامی اوکراین استفاده کردند و بیش از ۱۰۰ نیروی ویژه اوکراین در بمباران دقیق یک مرکز آموزشی در ژیتومیر کشته شدند».

براساس گزارش پایگاه خبری الجزیره، وزارت دفاع روسیه یک شنبه اعلام کرده بود که با موشکهای مافوق صوت از دریای سیاه و دریای خزر اهدافی در اوکراین را هدف قرار داده است. 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، نیروهای مسلح روسیه ۲۰۷ پهپاد، ۱۴۶۷ تانک و ۱۴۸ راکت‌انداز چندگانه را منهدم کرده است.

وی ادامه داد: «در مجموع از آغاز عملیات نظامی ویژه، ۲۰۷ هواپیمای بدون سرنشین، ۱۴۶۷ تاکن و دیگر خودروهای زرهی، ۱۴۸ راکت‌انداز چندگانه، ۵۷۳ قبضه توپ و خمپاره صحرایی و ۱۲۶۲ دستگاه خودروی ویژه نظامی منهدم شده است».

لندن: روس‌ها در ۲۵ کیلومتری کی‌یف هستند
۱۴۰۱/۰۱/۰۱ - ۱۲:۳۳

بعد از موشک‌باران مناطقی از پایتخت اوکراین توسط نیروهای روس در بامداد دوشنبه، اکنون گفته می‌شود که روس‌ها به کی‌یف نزدیک شده‌اند.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز ادعا کرد که نیروهای روسی که از شمال شرق به سمت کی‌یف پیشروی می‌کنند متوقف شده‌اند و بخش عمده‌ای از آنها در فاصله ۲۵ کیلومتری مرکز شهر باقی مانده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع انگلیس گفت: «درگیری‌های شدید در شمال کی‌یف ادامه دارد. نیروهایی که از جهت هوستومل به سمت شمال غرب پیشروی می‌کردند با مقاومت شدید اوکراین عقب رانده شدند».

همزمان وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای این کشور توانسته‌اند برخی مناطق از حومه کی‌یف را به کنترل خود درآورند.

هشدار روسیه درباره فاجعه انسانی در صورت تسلیم نشدن ماریوپل

دولت اوکراین امروز (دوشنبه) درخواست روسیه برای تسلیم کردن شهر بندری ماریوپول را رد کرد.

روسیه از نیروهای اوکراینی در ماریوپول خواسته بود تا سلاح‌های خود را در ازای عبور ایمن از شهر بر زمین بگذارند و گذرگاه‌های بشردوستانه از ساعت ۱۰ صبح امروز به وقت مسکو در ماریوپل باز شود، که با پاسخ منفی کی‌یف مواجه شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از روزنامه پراودا، «ایرینا ورشچوک» معاون نخست وزیر اوکراین، گفت: «هیچ بحثی در مورد تسلیم و زمین گذاشتن سلاح وجود ندارد. ما قبلاً در این مورد به طرف روسی اطلاع داده‌ایم».

بر اساس این گزارش، ماریوپل از زمانی که روسیه در ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد، متحمل شدیدترین بمباران‌ها شده است. بسیاری از ۴۰۰ هزار سکنه آن همچنان در حالی که درگیری‌ها در خیابان‌های اطراف آنها ادامه دارد، گرفتار شده‌اند.

به نوشته رویترز، ورشچوک گفت که بیش از ۷ هزار نفر روز یکشنبه از شهرهای اوکراین از طریق گذرگاه‌های امن تخلیه شدند که بیش از نیمی از آنها را ساکنان ماریوپل تشکیل داده بود.

وی اظهار داشت که دولت اوکراین قصد دارد روز دوشنبه نزدیک به ۵۰ اتوبوس را برای تخلیه هرچه بیشتر مردم به آنجا بفرستد.

بر این اساس، شورای شهر ماریوپل نیز خبر داد که چندین هزار نفر از ساکنان این شهر طی هفته گذشته به روسیه رفته‌اند. خبرگزاری‌های روسی می‌گویند طی روزهای اخیر اتوبوس‌ها صدها پناهجو را از ماریوپل به روسیه برده‌اند.

رد درخواست روسیه برای تسلیم شدن در ماریوپل

دولت اوکراین درخواست‌های روسیه از نیروهای اوکراینی در ماریوپول را رد کرد تا سلاح‌های خود را در ازای عبور ایمن از شهر بر زمین بگذارند و راهروهای بشردوستانه از صبح روز دوشنبه باز شود.

به گزارش رویترز، ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین، گفت: «هیچ بحثی در مورد تسلیم شدن یا زمین گذاشتن سلاح وجود ندارد.ما قبلاً در این مورد به طرف روسی اطلاع داده ایم.»

ورشچوک گفت که بیش از ۷۰۰۰ نفر روز یکشنبه از شهرهای اوکراین از طریق کریدورهای بشردوستانه تخلیه شدند که بیش از نیمی از ماریوپل بودند. او گفت که دولت قصد دارد روز دوشنبه نزدیک به ۵۰ اتوبوس را برای تخلیه بیشتر به آنجا بفرستد.

روسیه و اوکراین در طول جنگ در مورد کریدورهای بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان توافقاتی بسته اند، اما یکدیگر را به نقض مکرر آن متهم کرده اند. بحران در ماریوپول و دیگر شهرهای ویران شده اوکراین احتمالاً کانون مذاکرات رهبران اتحادیه اروپا در این هفته باشد زیرا آنها در نظر دارند تحریم های شدیدتری علیه روسیه از جمله تحریم نفتی اعمال کنند.

وزیران خارجه دولت های اتحادیه اروپا قرار است امروز دیدار داشته باشند، جو بایدن، روز پنجشنبه برای اجلاس سران با ۳۰ متحد ناتو و همچنین اتحادیه اروپا و در قالب گروه هفت (G۷) از جمله ژاپن وارد بروکسل می شود.

کشورهای حوزه بالتیک از جمله لیتوانی به عنوان گام منطقی بعدی بر تحریم فشار می آورند، در حالی که آلمان نسبت به اقدام خیلی سریع به دلیل قیمت بالای انرژی در اروپا هشدار می دهد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در آخرین درخواست خود برای کمک از خارج از کشور، روز یکشنبه از طریق لینک ویدیویی در پارلمان اسرائیل سخنرانی کرد و از عدم تمایل اسرائیل برای فروش سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین خود به اوکراین سؤال کرد. زلنسکی که دارای میراث یهودی است، گفت: «همه می‌دانند که سیستم‌های دفاع موشکی شما بهترین هستند... و قطعاً می‌توانید به مردم ما کمک کنید، جان اوکراینی‌ها و یهودیان اوکراینی را نجات دهید».

طی روزهای اخیر اتوبوس ها صدها پناهجو را از ماریوپل به روسیه برده اند. روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد می کند. سرکنسول یونان در ماریوپول، آخرین دیپلمات اتحادیه اروپا که شهر را تخلیه کرد، گفت که این شهر به صفوف مکان هایی می پیوندد که به دلیل ویران شدن در جنگ ها شناخته شده اند. او گفت: "آنچه را که دیدم، امیدوارم هیچ کس هرگز نبیند."

تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷۷
مرگ بر پوتین. مرگ بر توده ای.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
مرگ بر غربگدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
مگر اوکراینی هستی؟
اگر ایرانی هستی بیطرف باش.
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
من بجای زلنسکی بودم. کاری میکردم ک جنگ نشه و ی دیوانه زور دار و پر قدرت را نمیذاشتم زیر ساختهای وپطن را نابود بکنه
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
ایرانی واقعی همیشه طرف حق و انصاف را می گیرد.
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
پس معلوم شد آنهایی که دائم می گن غربگدا همان توده ای های مزدور روسیه هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
متأسفانه نفع ایران در فرسایشی شدن جنگ
بین روسیه و ناتواست.
و به زیان مردم اوکراین و اسرائیل.
روسیه از دست سلاحهای قدیمی خود خلاص شده و سلاح های جدید خود را امتحان می کند.
ناتو نیز آبرو از دست می دهد و علیرغم هارت و گورت خود هیچ کاری انجام نمی تواند بدهد
علی
| United States of America |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
الان اگر کسی کوچکترین انتقادی از پوتین بکند دوستان ارزشی ما برآشفته می شوند ک انگ اسرائیلی و آمریکایی می زنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
به گروگان گرفتن مردم ماربوپل که خیلی هاش روسی هستن و سپر انسانی قرار دادن آنها در مقابل حملات روسیه بهترین روش برای جلوگیری از سقوط این شهر است. اگر چه این کار کثیف است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
اگر روسیه جلوی اوکراین را نگرفت و در مراحل بعد کشور دوست و برادر آذبایجان عضو ناتو شد متوجه میشوی چرا الان جنگ شده است.
$$ Afraasiab $$
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
آخر زمان شده اون سر دنیا دارن آدم میکشن. یه عده طرفداری میکنن از آدم کشی و به بقیه میگن غربگرا. آدم کشی همه جا منفوره چه اوکراین چه اسرائیل چه یمن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
درود بر پوتین، مرگ بر دلقک های ناتو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
پوتین ناهار خورده؟
ناشناس
| Canada |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
مرگ بر جنگ و هر کسی که طرفدار جنگ هست!!!!
دختر مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
ببخشید وقتی اکراین هی میرفت زیر بلیط غرب و علیه کشور همسایه اش فتنه درست می کرد چه انتظاری از روسیه داشتی. به نطر من کار عاقلانه ای کرد اگه حمله نمی گرد ده سال دیگه باید منتطر انقلاب مخملی تو روسیه و سقوط نرم روسیه و بعد . زدن پایگاه تو روسیه علیه ایران می بودیم.
در جنگ بسیار وحشتناک اوکراین تا امروز 885 غیرنظامی کشته شدن

در چهارشنبه سوری ایران 17 نفر کشته و 4500 نفر زخمی شدن در 4 روز ابتدایی شروع سفرهای نوروزی 157 ایرانی کشته شدن. بنابراین با آغاز شدن موج اصلی سفرهای نوروزی و همچنین بازگشت از سفرهای نوروزی. ایرانیا در مجموع بالای 1200 کشته میدن

یعنی ایرانیا برای جشن و سرور و شادی! خودشون در خوشبینانه ترین حالت سالی 1200 نفر کشته و هزاران زخمی و مجروح به جا میزارن!

یکم در این آماری که دادم تامل کنید !

#فرهنگ_2500_ساله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
خود عاریایی پنداران
علی
| United States of America |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
خوب حال گودرز چه ربطی به شقایق دارد. در زمان کورونا هم تعداد بسیار زیادی از هموطنان ما متاسفانه فوت کردند.
به تاریخ 2500 ساله چه ربطی دارد؟
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
چرا از هر فرصتی برای در هم کوبیدن هویت این ملت استفاده میکنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
این همه داستان گفتی تا به فرهنگ ۲۵۰۰ ساله برسی؟ میدونم سوز و گدازت از چیه!
با این ارابه های مرگ و جریمه های آبکی انتظار دیگه ای نباید داشت.
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
شما هم بهتره یک کم در مورد علت کشته های چهارشنبه سوری تامل بکنید.
اگه اوکراین هن‌به روسیه موشک‌بزنه جنگ متوقف میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
غربگدا کل هویتش از نوکری غربه متوان موشک زدن نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
واقعا چرا اوکراین موشک نداره مقابله به مثل کنه عین پوتین زنجیری خاک شهرهای اشغال روسیه را به توبره بکشه چقدر دوست دارم برم در کنار اوکراینی ها مقابل سگهای روس بجنگم درود بر مردان و زنان شرافتمند و دلاور اوکراین
ناشناس
| Canada |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
باشه به زلنسکی میگم امشب چند تا موشک به کرملین و مسکو بزنه تا جنگ تموم بشه!!!!! بابا دلت خوشه هاااا
amir
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
خوب موضوع اینه که نمیتونه
آمریکا در حمله ای که به افغانستان داشت فقط و فقط تمرکزش روی کوه ها بود چون طالبان اونجا پناه میگرفت. حتی یه بمب و موشک سمت منازل مسکونی نزد. در عراق هم پایگاه های نظامی رو با ماهواره شناسایی میکرد و حتی یه بمب روی بغداد و مناطق مسکونی نیافتاد.
در جنگ آمریکا با عراق و افغانستان حتی 10 تا غیرنظامی هم به واسطه جنگ کشته نشد اما روسیه فقط داره مناطق مسکونی و شهرهارو بمباران میکنه و اصلا کاری با نظامی های اوکراین نداره. فقط داره مردم عادی رو میکشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
در جنگ افغانستان و عراق فقط 10 غیرنظامی کشته شد؟
خدایا به حق این سال عزیز این غربگداها رو شفا بده. روز به روز وضعشون وخیم تر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
تو راست میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
خواب میبینی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
تعداد مثبت هارو نگاه کنید و متوجه میزان سطح عقل و سواد غربگدایان بشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
اطلاعات شما بسیار ضعیف است بهتره نظر ندید. من کلا مخالف جنگ هستم و امیدوارم زودتر جنگ روسیه و اوکراین به صلح ختم بشه. ولی بلائی کا آمریکا و متحدانش بر سر عراق و افغانستان آوردند را فقط باید با حمله قوم مغول مقایسه کرد. کمی در اینترنت تحقیق کنید اطلاعات کافی موجود است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
قرصهاتو خوردی؟
ناشناس
| Romania |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
شرم کن و تو روز روشن دروغ نگو! برو آمار غیر نظامی های افغانستان رو ببین چقدره همین دو ماه نیست که یه خانواده کامل رو آمریکا کشت! تازه اون خانواده غربگدا هم بوده پدر خانواده با نیروی های آمریکایی همکاری داشته
ناشناس
| Romania |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
مرزهای غربگدایی رو جا به جا کردی با این همه دروغ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
عجب ماله کشی!! خود آمریکا اعتراف کرده که مراسم عروسی و بیمارستان ها در افغانستان را به اشتباه!! بمباران کرده و چندین بار عذر خواهی کرده و بعضی سربازان را به خاطر کشتار بی هدف مردم مثلا توبیخ کرده
چقدر چندش آوره این ماله کشی بر روی جنایات آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
پرچم آمریکا را بزن سر در خانه ات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
منظورش اینه موشک و نمی زد وسط شهر اهدافش تروریستها بود تا حد زیادی حرفش درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
تو چه می گی؟
آنهمه مجالس عروسی که در افغانستان به خاک و خون کشیده شد، چه بود؟
در افغانستان حتی در آخرین روز ها یک خانه مسکونی که اهل خانه همه زن و کودک و دو جوان بودند به گمان تروریستی هدف قرار داده کشتند. بعد خود شان اعتراف کردند اشتباه کرده اند.
حسین
| United States of America |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
بابا اینا خودشون کلی فیلم و مستند میسازن از کشته های غیر نظامی! چی میزنید شماها خدایی؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
هرچی عقده داری خالی کن
هر چقدر میخوای دروغ بگو
اینجا مجازیه
کسی نیست پیشش که ازش خجالت بکشی
ایاد حرف اون درازگوشی افتادم که میگفت به منفی و مثبت ها استناد کن
گله گوسفند با شما چه فرقی داره ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
!!!!چقدر آمار شما دقیق است
ناشناس
| Canada |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
خ خ خخخخ خخخخ فقط 10 غیر نظامی کشته شدن؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
آمریکا فقط موقع فرارش از افغانستان تو یک روز 30-40 تا غیرنظامی رو کشت.
میخوای خالی ببندی حداقل یجوری ببند اینقدر تابلو نباشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
در این ۲۰ سال اشغالگری آمریکا هر روز ۵ کودک افغان کشته می شدند. قریب به ۲ ملیون نفر از هر دو کشور شهید کرد.
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
آمارت غلطه یره . خجالت بکش
جان ناقابل غربگدایان فدای کشور زیبای روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
ترکیب ساندیس و آجیل و شیرینی
حسین
| Germany |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
وقاحت کمونیست ها و توده ای های لا مذهب ایران برام غیر قابل باور شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
اینقدر واسه ارباب پوتین دم تکون میدی اخرش سر از سیبری و گولاک در میاری. روسها به نوکراشون هم رحم نمیکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
خاک بر سر بی وطن های روس پرست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
جنایت روسها جنایت است حالا شما شریک بشید در نوکری روسیه قاجار میگفتن نوکرروسیه و انگلیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
خفه شو بدبخت لال بمیر تو هم فدای ایران و ایرانیان بشی
نامی
| Hungary |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
ناشناسی که هر روز میای قربون صدقه پوتین و روسیه میری، واقعا اسم خودتو چی میذاری؟ حداقل این کار کثیفت رو به زبان فارسی انجام نده.
علی
| United States of America |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
حزب توده و مرحوم کیانوری کجایید که ببینید چقدر طرفدار پیدا کردید
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
جان ناقابل تو و دارو دسته تروریستت فدای کشور عزیزمون و مردم مظلوممون که گروگان شما افراطیها شدند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
لال بمیر / جان تو و امثال تو فدای ایران و ایرانیان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
تو کمونیست برو برای اربابت پوتین جاننت را بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
برو ماستتو بخور
تاتار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
آدم حسابی برو خجالت بکش .میدونی تو جنگ عراق چقدر جنایت شد؟چقدر آدم بیگناه کشته شدن.و اونوقت تو طرف این بیشرف های غرب را میگیری؟
فرشگرد
| Germany |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
جان بی مقدار تو خائن به وطن فدای ایران زیبا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
شرقگدا رو برق بگیره اما جو نگیره!!!
کمالخان
| Germany |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
من کاری ندارم که پول میگیری این کامنتا رو بزاری یا نه ولی شرفتو نفروش. اگه بره دیگه جاش پر نمیشه
اینم از قدرت نظامی متحد استراتژیک ایران.حالا خوبه تو صنعت نظامی که اینقدر ادعا داشتند ،رسوا شدن!!خدا میدونه تو باقی صنایع و علوم که خودشون هم میدونن هیچی نیستن،چی تو چنته دارن؟؟!!
پاسخ ها
حسین
| United States of America |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
پش شما غرب گداها نگران مردم اکراین نیستین
پس فقط دنبال خالی کردن عقده هاتون هستین
چند روز دیگه این قضیه اکراین هم تموم میشه و میرید تو افق محو میشین تا یه ماجرای دیگه
فقط میتونین بیاین اینجا عقده هاتون رو خالی کنین و برید
ولی ما اینجا هم نفستون رو میبرید
فقط یه کار میتونی بکنی بعدش
دندون قروچه
خود خوری
خود زنی
ماهم وای میاستیم میخندیم بهتون
لعنت بر پوتین و افراد جنگ طلب
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
جنگ رو ناتو شروع کرد وگرنه روسیه ای ها که تو کشور خودشون نشسته بودن کی رفت لب مرزشون پایگاه ناتو بزنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
درود بر پوتین
باز هم جنگ در اکراین و باز همزمان، سقوط همزمان هواپیماهای مسافربری بوئینگ امریکا با صدها مسافر مظلوم بدلایل عمدی یا نا شناخته که تا امروز مشخص نشده.
در اوچ بحران کریمه هواپیمای اول بویئنگ مالزی با 230 مسافر سر به نیست شد که هنوز هم پیدا نشده. در اوج شورش جدایی طلبان روسی در شرق اکراین در چها رماه بعد هواپیمای دوم بویئنگ مالزی با 290 مسافر بر فراز اکراین هدف موشک قرار گرفت. در اوچ بحران بین ایران و امریکا بعد از درگیری در اطراف سفارت امریکا در عراق و حمله به حاج قاسم در بغداد باز یک هواپیمای بویئنگ اکراینی در ایران سقوط کرد. و حالا باز یک هواپیمای بویئنگ در چین مانند همه ان هواپیماها ناگهان ارتباطش قطع میشود و سقوط می کند. پوتین باید هزینه سنگینی بابت اه و رنج این قربانیان مظلوم و خانواده های انها بپردازد. هزینه بسیار سنگین.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
کار همین دلقک در آستانه سقوطه بی وجدانه تا جنگ میشه غیر نظامی ها رو قربانی میکنه
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
هواپیمای اول مالزی با 230 مسافر که 180 نفر انها چینی بودند از مالزی به پکن میرفت که روسیه حتی به متحد خود هم رحم نکرد و ان را با ربایش الکترونیک سربه نیست کرد و چند مسافر ان هم ایرانی بودند. هواپیمای دوم مالزی چهار ماه بعد با موشک بوک روسی بر فراز دونباس ناگهان با 290 مسافر ساقط شد که 220 نفر از انها اتباع هلندی بودند که برای تفریح و سفر به استرالیا می رفتند. و هواپیمای اکراینی بر فراز تهران باز توسط موشکها بوک روسی که احتمالا کدهای ان از سوی عوامل روسیه حک شده بود فعال شده و ساقط شد و 180 مسافر ان که تقریبا همگی ایرانی بودند مظلومانه شهید شدند . این جنگ هواپیماها سر دراز دارد ولی جالب است که بدانید در سرتاسر این جنگ کثیف ابرقدرتی در سرنگون کردن هواپیماها یک شهروند روسی کشته نشد و از ترس پوتین برای عدم کشتن شهروندان امریکایی هم یک شهروند امریکایی کشته نشد. ولی مسافران در کشورهای بیطرف و سوم جان خود را برای رقابت کثیف ابرقدرتی شخص پوتین از دست دادند. ننگ بر کسانی که این را می دانند و باز از پوتین حمایت می کنند. البته امریکا و انگلیس و غرب می دانند این سقوط ها زیر سر چه نیرویی بوده ولی رسما اعلام نمی کنند چون در انصورت به قول بایدن باید با یک قدرت اتمی وارد خونخواهی و جنگ سوم جهانی شوند ولی بیچاره چینی ها که ادعای ابرقدرتی دارند ولی پوتین حتی به انها هم رحم نمی کند و تا چین درخواست روسیه برای ارسال سلاح و کمک اقتصادی و لجستیگی را رد کرد یک هواپیمای مسافربری چینی را قربانی کردند. به هر حال الان امریکا و غرب که می دانند این اتش ها در این بیست سال از سقوط هواپیماها تا داعش و القاعده از چه گوری بلند شده خوب پوتین را در اکراین گیر اوردند و یک جا دارند همه این جنایات را با او تسویه می کنند.البته سانچی هم نتیجه همین تکنولوژی ربایش التکترونیکی هواپیما و کشتی بود که در این جنگ کثیف قربانی شد. خلاصه این فناوری یعنی حک الکترونیگ سیستمهای هدایت هواپیما و ناوها هست که بکلی از دست خدمه و خلبان و ناخدا خارج می شود و از راه دور کنترل هواپیما و کشتی بدست مرکز حک کنند الکترونیک این هواپیماها و کشتی ها می افتد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
توهم زدی عزیز
محمدصادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
فهمیدی چی گفتی ؟ لااقل ترجمه کن تا بفهمیم!
amir
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
اصلا میدونی که کشور و کمپانی سازنده میتونه از راه دور این
هواپیما رو مختل کنه؟
شما ها چرا اینقدر قضاوت بدون اطلاعات میکنید آخه
ان شاالله نوروز۱۴۰۲ رابدون پوتین کمونیست وکشورفلج شده روسیه ..جشن بگیریم ویادکشته شدگان جنگ روس هادرزمان قاجارراگرامی میداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
عقده شما از جنگ روسیه و ایران تا روز قیامت ادامه داره؟
ناشناس
| Romania |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
انشاالله بدون امپراطوری ظالمانه آمریکا سپری کنیم
حسین
| United States of America |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
عع
نوروز هم گذشت که
چی شد پس ؟
مگه قرار بنود پوتین بره
چقدر شماها مضحکین
خدا سوژه های خنده ای مثل شما رو از ما نگیره
شرم بر هر دلقک بی آبروی غربگدایی که کشور خودش رو ویرانه و مردم و زنان و کودکان کشور خودش رو کشتار میکنه برای خوشایند یک کشور بیگانه

اوکراین رو نابود کردی به خاطر ناتو و آمریکایی که الان محل بهت نمیزارن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
خسن وحانی هم همین بلا رو سر کشور ما آورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
مگه امروز نرفتی عید دیدنی. درآمد دور کاری خوبه سایبر ساندیسی؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
برو به عمو پوتینت بگو که از پس یک دلقک هم برنمیاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
جوش نیار توده ای
علی
| United States of America |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
خوب حالا صدام که با آن قدرت نظامی به ما حمله کرد و ما هشت سال دفاع کردیم مردم اوکراین هم باید بگویند شرم بر ایرانیان که از وطن خود دفاع کردند؟
زلنسکی دلقک اوکراینی میگه اگر این دور مذاکرات با پوتین نتیجه نده بدون شک وارد جنگ جهانی سوم میشیم!

پس بشین تا آمریکا بیاد برای تو جنگ جهانی سوم راه بندازه و دنیارو با بمب اتم نابود کنه برای توی دلقک!

نمیدونم این دلقک دیگه چه چیزی رو باید به چشم خودش ببینه تا متوجه بشه غربی ها پشیزی براش ارزش قائل نیستن و به جز ارسال 4 تا موشک ضد تانک قرار نیست هیچ کاری واسش انجام بدن

جنگ جهانی سوم ! آره بشین تا غربی ها بیان برای تو که تا دیروز کمدین بودی و توی استندآپ کمدی شلوارت رو میکشیدی پایین و میرقصیدی (فیلماش رو میتونید در اینترنت ببینید) جنگ جهانی راه بندازن :)
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
غربگداها متاسفانه واقع بین نیستن باید روشون تحقیق کرد ببینن چه ژنیشون مشکل داره
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
فعلا که پوتین اربابت دلقک شده و زلنسکی قهرمانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
قیافه پوتین و رفتارش بیشتر به دلقک شباهت داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
دلقک واقعی شماهایین به نظرم
من موندم ما کی بودیم در مقابل کل دنیا در جنگ تحمیلی ۸ سال جنگیدیم...اونموقع همه کشورها از جمله همین روسها بهترین سلاحهای موشکی هوایی و زرهی خود را به عراق هدیه می کردن ما اون را به عقب روندیم بعد روسیه با ادعای ابرقدرتی سی روزه توی باتلاق اکراین افتاده و داره درجا می زنه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
تو همچنان مشغول تعجب باش متوهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
اونموقع ما به یک دین واحد اعتقاد داشتیم الان دیگه نه
متاسفانه
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
بچه جون کل دنیا کجا بود ؟عراق بود و صدام که کلا ۲۰ روز در برابر ارتش آمریکا دوام آوردن اما ما نتونستیم ۸ سال شکشتش بدیم
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
ما را هم با ایجاد توازن قدرت, درگیر یه جنگ فرسایشی هشت ساله کردن که ‌نتیجه جنگ را در دو کشور میبینیم
ناشناس
| Australia |
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
حقیقت تلخه دوست عزیز ولی‌ اون جنگ بازی قدرتها بود که قرار نبود برنده‌ای داشته باشه و اسمش مهار دو جانبه بود و ایران و عراق فقط بازیگر یه نمایش تلخ بودن
شجاعت مثال زدنی امروز اووکراینی ها به خاطر آموزش غیرت و مردانگی و شجاعت به مردم دنیا توسط کوردها است. دنیا هرچیزی که دارد از کوردها دارد. تمدن و فرهنگ و اصالت و تکنولوژی و علم و...... همه چیز از قوم کورد است.
به زودی کشور زیبای کوردستان به جای روسیه وارد سازمان ملل شده و با حق وتوی خود کشور کوردستان را رهبر دنیا می کند.
پس از آن شاهد صلح و آرامش و پیشرفت و گسترش روز افزون تکنولوژی در دنیا خواهیم بود

هربژی کورد
هربژی اووکراین
پاسخ ها
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
والله راست وگویی
ناشناس
| Romania |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
شجاعت دلقک به چه درد مردم میخوره کشورشون خرابه شد
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
شب عید شام کمتر میخوردی به هذیون نیافتی یادت رفت افتتاح کنسول گری شوتستان در مریخ را هم بگی خودت هم میشدی سرکنسولش
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
چی میزنی تو ، ساقیت کیه که هی کورد کورد راه انداختی تو ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
بردار یا خواهر گرانی قومیت گرایی آفت بشریت شده
جنگ روسیه با اوکراین هم سر همین قومیت گرایی شروع شد
کاش همه دنبال انسانیت بودیم
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
توده ای تو اصلا کرد نیستی
دیار
| United States of America |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
ای بابا مگه تو خواب هم میشه نظر داد همه چی تو این دنیا برعکس شدە توهمات به اوج خودش رسیدە امان از دست این جنسهای تقلبی که نه تنها جسم بلکه روح و روان و خواب مصرف کنندگان را هم بهم میریزه
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
تکنولوژی وحشی گری؟
ناشناس
| Turkey |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
هربژى کورد چى زدى؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
پانکورد در خاب بیند پنبه دانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
این یارو کیه هر دفعه می اد این کامنت احمقانه را می نویسه خیلی مشکوکه بیشتر داره به کردها جفا می کنه تا لطف
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
کردها انسانهای خوبی هستند، اما چه ربطی به اوکراین داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
اوکراینی ها با دست خودشون کشورشون را نابود کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
خخخخ ! چقدر خندیدم
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
برو تاریخ رو ورق بزن بعد بیا اینجا خزعبلات تحویل مردم بده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
آره بابا انیشتین هم کرد بود
اسپارتاکوس هم کردبودو نیوتن و حتی ایلان ماسک
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
چی زدی داداش
بهت انداختن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
لامصب جنست چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
آبروی ما کردها رو نبر جان مادرت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
خدا شفات نده مایه خنده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
خفه شو کردستان قسمتی از ایرانه خاک بر سر تجزیه طلبان سایت تابناک این مزخرفات را حذف کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
کردستان دنیا را رهبری کند؟ ظاهرا هر کس هر چه دلش می خواهد می گوید و سایت تابناک هم آن را منتشر می کند. عقل هم چیز خوبی است
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
قرص که می خوری به دکتر بگو دوزش مشخص کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
اگر شهید سلیمانی نبود الان اصلا کردستان عراق و سوریه وجود خارجی نداشت فقط داعش بود و مردمی که در اروپا زندگی می کردند
حسین
| United States of America |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
ببین اگه سران کشور هم با شما کاری نداشته باشن
بنده به شخصه تا میتونم امثال شماها رو به زباله دان تاریخ میندازم
حالا هی بیا اینجا در وری بگو
amir
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
به به عجب گلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
احیانا هربژی تیرانا؟
(آلبانی)
نام منحوس زلنسکی دلقک, هم ردیف احمق ترین حاکمان در دنیا قرار خواهد گرفت. در کنار حاکمان احمقی که درایت نداشتند و برای دم تکان دادن و خوش خدمتی به غرب کشور خود را ویرانه کردند

زلنسکی به عنوان احمق ترین فرد اوکراین وارد کتاب های تاریخ مدارس اوکراین خواهد شد و کودکان اوکراینی در درسی با عنوان "عاقبت سلبریتی پرستی" سرگذشت این دلقک یهودی را خواهند شنید
کثیف تر از روسها، حامیان آنها و بخصوص توده ای های خائن هستند
این کامنت های غربگداهارو بخونید. سطح سوادشون سطح سخیف تحلیل هاشون. اراجیفی که کامنت میزارن واقعا باعث تاسفه که ما با اینها شدیم هموطن ؟ من میدونستم مردم ایران با سرانه مطالعه سالیانه 7 دقیقه جزو بی سواد ترین مردم دنیا هستن ولی دیگه فکر نمیکردم اینقدر بی سواد باشن !
الان دیگه مسئله اکراین و رئیس جمهور شجاع ان این نیست که کیف سقوط نکنه. دیگه غیر ممکنه پوتین بتونه کیف را بگیره. انچه زلنسکی باید انتخاب کند این است که اتش بس را بپذیرد تا پوتین ابرومندانه فرار کند یا نه با حمله به بقایای سربازان روسی ارتش پوتین را با سر افکندگی و خواری مجبور به فرار از سرزمین اکراین کند وهمه اکراین از جمله کریمه و لوهانسک را از لوث وجود سربازان متجاوز پوتین پاک کند. البته در انصورت ممکن است که پوتین دستور حمله شیمیایی یا حتی بمبهای اتمی تاکتیکی را بدهد تا بی وجودی و بی ظرفیتی خود در پذیرش شکست را به دنیا ثابت کند.
دلقک اوکراینی رو ببین کشورش رو خرابه کرد اوکراین یکی دو شبه ساخته نشده بود که به خاطر گدایی غرب این بلا رو سرش آوردی
اونقدری که غربگداها برای ایران خطرناکن خود غرب خطرناک نیست

شرم بر غربگدایان وطن فروش
من از سیاست زیاد چیزی نمیدونیم تنها چیز میدونم کار درستی نبود که زلنسکی بخواد کشورش رو در اختیار ناتو بزاره به هرحال روسیه هم سیب زمینی نیست که بشینه نگاه کنه ناتو بیاد تمام مرزهاشو محاصره کنه
شما از اب گل الود ماهي نگير.
بزرگان .علما .اندیشمندان رسانه ها به روسیه توصیه کنند دست از تجاوز و خونریزی مردم بی گناه اوکراین بر دارد
اوکراین به آزمایشگاهی برای تست سلاح های ساخت روسیه و غرب تبدیل شده است بیچاره مردم اوکراین
ایرانی واقعی همیشه طرف حق و انصاف را می گیرد. روس گرا همیشه طرف باطل و دیکتاتورهای مادام العمری مانند پوتین و شی و کیم و چاوز و... را می گیرد. مگر نمی گوییم افتخار شیعه حمایت از مظلوم در هر نقطه دنیا هست. حتما شرق گدا ها بخاطر اینکه اکراین دارد به ساختمانهای مسکونی مسکو حمله می کند از پوتین مظلوم! حمایت می کنند!
سوالی که هنوز جوابشو نفهمیدم اینه
جنگ سر چی ادامه داره و اوکراین چرا با وجود خیانت آمریکا مقاومت می کنه
گه اوکراین هن‌به روسیه موشک‌بزنه جنگ متوقف میشه
اگر ایران به اکراین موشک بدهد کار روس ها تمام است
خدمت توده ای ها که از زباله دان تاریخ ظهور کردن....زلینسکی به روسیه حمله نکرده....روسیه بهانه پیدا کرده به اوکراین حمله نظامی کرده و داره مردم اوکرین رو میکشه ..و اواره کرده.....مثل صدام که بهانه گرفت و به ایران حمله کرد....اونوقت انتظار دارید اوکراین..و مردمش دو دستی کشور شون رو تسلیم روسیه بکنن؟ این اقای به اصطلاع دلقک شما ....هم دمش گرم‌..جلوی دومین ارتش بزرگ دنیا رو گرفته....کاش همه مثل این دلقک بودن
یکی از مواردی که جمهوری اسلامی ایران در همه مذاکرات مربوط به دریای خزر بسیار بر آن تأکید می کرد «غیرنظامی بودن» دریای خزر بود. شلیک موشک از دریای خزر خلاف خواست جمهوری اسلامی ایران و برخلاف منافع ملی کشورمان است. اما ظاهرا هیچ کس به این نکته توجه نکرده است.
ظاهرا هر کشوری که در مورد شکست روسیه در تجاوز به اوکراین خبر بده از نظر تابناک می شه ادعا !!!!!
توده ای های بدبخت مزدور
چین درخواست کمک نظامی به روسیه راردکردمطمئن باشیدپوتین ایران رادرگیرجنگ بااوکراین خواهدکرد!
یه سوال از دوستان غرب ستیز که یه عمر مردم کشور خودشونو آزار دادن و .........

چطور شماها ک دشمن غربی اکثرتون خودتون و خانواده‌تون سال‌های بعد همون غرب رو برای ادامه زندگی انتخاب می‌کنید

و عملا هیچکدومتون به کشورهایی ک سنگشون رو ب سینه میزنید مثل چین و روسیه تشریف نمیبرید
البته بد هم نیست خانوادتون رو ببرید سوریه و یمن و عراق زندگی کنن

ما هم قول میدیم آمریکا رو اینجا راه ندیم
و قول میدیم بی‌طرف باشیم نه شرق نه غرب

کلی هم دعاتون میکنیم
مرگ بر متجاوز
فقط با خرج و ریخت و پاشهای پاداش و وامهای کم بهره به کارکنان یکی از بانکهای خصوصی که از ناحیه اضافه برداشت از بانک مرکزی انجام می شود می توان حقوق سربازان وظیفه را نزدیک به کارمندان بانک یا کادر کرد. در انصورت همه بدنبال خدمت سربازی خواهند بود چه برسد بخواهند مرخصی بگیرند.
بد سری داره پوتین بعدا سراغ کشور ما نیاد!
وقتی یه نظامی امریکا به خاطر مشکلات روحی یا شغلی در امریکا همقطاران خود را به گلوله می بندد شب و روز صدا و سیما و رسانه های پای کار! از فروپاشی ارتش امریکا و مخالفت با سیاستهای نظامی گری امریکا و.... پر می شود. نمی فهمند وقتی اینقدر این اخبار را درشت می کنند و تبلیغ می کنند ناخوداگاه با این بداموزی مسیر شروع این جنایات را در کشور خودمان هم باب می کنند. مانند همان عملیات استشهادی که بعدا داعش هم انجام داد که شد انتحاری و مزدوران غرب و شرق.
ای کاش فرصت اینو داشتم که برای روسیه بجنگم. درود به شرفت پوتین بزرگ
امروز اگر کسی کوچکترین انتقادی به پوتین کند از طرف دوستان ارزشی به غربگرایی و آمریکایی بودن محکوم می شود. حزب توده و مرحوم کیانوری کجایید که ببینید چقدر طرفدار پیدا کردید.
خوشم میاد یه مشت احمق و نوکر و برده آمریکا و انگلیس، مثل سگ واق واق میکنن. یه ارباب دیگه پیدا کنین. امریکاتون در حال احتضار. آره ابر قدرته. ولی ۲۰ سال پیش ۸۹ درصد تجارت جهان و تقریبا ۱۰۰ درصد سیاست دنیا دستش بود. الان از اقتصاد که هیچ، از سیاست هم نمیدونم چقدر. همین قدر بس که مثل سگ کتک خورده از افغانستان زوزه کنان فرار کرد. یه ارباب جدید پیدا کنین نوکر صفتها. مرگ بر آمریکا. مرگ بر انگلیس.مرگ بر رژیم صهیونیستی.
روس لیس نباشید...
حال کردم.دیروز روسیه یه موشک زده وسط یه مرکز آموزشی اوکراین صدوهشتاد تا مزدور را دود کرده.حال کردم به خدا
مگر قرار نبود دریای کاسپین یا خزر دریای صلح و دوستی باقی بماند؟؟!!؟!؟!؟
آقای ناشناس اوکراین هم مثل کردها توهم تو سرش بود.کردها هم بازیچه دست اسراعیل آمریکا هستند اوکراین هم بازیچه دست اروپا و آمریکا شد. این غیرت نیست .نفهمی هست.
پوتین جنایتکار کودک کش نمی تواند در برابر رزمندگان اوکراین پیشروی کند و تاکنون چهار نفر از سران ارتش روسیه کشته شده اند و ماریوپل را محاصره کرده و نه اجازه بیرون رفتن غیر نظامی ها را می دهد نه اجازه رسیدن دارو و غذا و همین طور دارد شهر را بمباران می کند این جنایتکار فهمیده است نه راه پس دارد نه راه پیش و می خواهد همه را با خود غرق کند.
پوتین و اوکراین
مشت شرق گرایان ایران را باز کردند
حتی در همین صفحه هم عشاق شرق و عشاق پوتین خود را نشان داده اند.
ایران تحت نفوذ روسیه
بسیاری از منافع خود را فدا کرد
به بهانه غرب ستیزی
به بهانه امریکا ستیزی
درود بر پوتین، ننگ بر غربگداها
پوتین رفته جهنم
مرگ بر غربگرا، مرگ بر روسگرا و مرگ بر خائن به مملکت
اسراییل نامرد نیست
چون میدونه پدافندش کارایی درستی نداره و اگر بده، مردم بیشتری در اوکراین کشته میشن.
اینا حرفای ی پانتورکه
جدی نگیرید
سلام
سلام شما چقدر واقعیت رو میدونیدامریکا و غرب کشور اکراین رو محل جنگ با روسیه کردند
آنها اکراین رو در عمل ویرون کردند و حرف از حمایت از اکراین می زنند
مرگ بر پوتین مرگ بر روسیه
یکی از نکاتی که شیفتگان پوتین یباید توجه کنند اینست که همین آقا در اجلاس کشورهای ساحلی خزر امضا کرده بود که سلاح سنگین وارد این دریاچه نشود
همین نشان میدهد که چنین لغو وعده ای کرده آنهم بیخ گوش سواحل شمالی ما

ضمنا هر کسی پوتین را محکوم میکند الزاما غربگرا نیست
مگر زمان قاجاره که هر کی زیر بیرق روس نباشه باید بره زیر بیرق انگلیس؟


به هر کس که عادت پوتین رو تو حمله به همسایه هاش می پسنده یاد آوری میکنم که ما با پوتین همسایه هستیم و بر سر سخم دریای خزر هم تضاد منافع حل نشده داریم
جنگِ دیگه پیش می یاد
علامت z بر روی خودروهای روسی و تانکهای روسی اگر با دقت نگاه کنید ازهر طرف بخوبی نمایان است و واضع بخاطر اینکه نیروی هوای و دیدبانان و خبانان بخوبی ببینند و به نیروی خودی شلیک نکنند فکر نمی کنم نماد کلمه خاصی باشد ولی این حروف بخوبی از دور قابل تشخیص است. از همه طرف..
این سایبری‌ها که کامنتهاشون همه کپی‌ پسیت هست بدونن کسی‌ وقت برای خوندن چرندیات اینا نمیذاره و فقط با خوندن چند کلمه اول مشخص میشه پیام سایبری هست وقت بی‌ ارزش خودتون رو جوری دیگه تلف کنین که اقلاً مزاحم مردم نشین بی‌ مصرف ها
خدا شفات بده مردک
از عقده کشور دار شدن، زوال عقل گرفتی، حق وتو،
حتما ساقیت را عوض کن، جنسش قاطی داره
ما در تعطیلات عید نوروز خیلی بیشتر از مردم اوکراین کشته و مجروج و قطع عضو می دهیم. در همین یک روز گذشته طبق اعلام پلیس راه ۲۰۲ نفر در تصادفات کشته شدند و چندین برابر آن مجروح شدند.‌
خدایا ظالمان را با ظالمان مشغول کن
نه شرقی و نه غربی، زنده باد انسانیت.
اگه اوکراین هن‌به روسیه موشک‌بزنه جنگ متوقف میشه
ایران می‌تواند به اکراین موشک دور برد بدهد و کارایی آنها را با روسیه ازمایش کند برای روز مبادا .
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # دولت چهاردهم