بازدید 18035
۱

ابهام در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث ۱۴۰۱؛ فعلا همان فرمول قبلی!

در پی اعلام نشدن نرخ جدید دیه توسط قوه قضاییه از سوی رئیس کل بیمه مرکزی اعلام شد: تا اطلاع بعدی و اعلام رسمی نرخ دیه توسط قوه قضاییه، نرخ و پوشش تعهدات بیمه ای مشابه قبل اعمال می شود و پس از ابلاغ آن الحاقیه افزایش تعهدات عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶ 19 March 2022

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، در اطلاعیه‌ای که  از سوی نهاد ناظر با هدف شفاف سازی در خصوص نرخ و شرایط بیمه نامه شخص ثالث در سال جدید، اعلام شد، آمده است:
ابهام در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث ۱۴۰۱؛ فعلا همان فرمول قبلی!
 
از آنجا که مبلغ ریالی دیه برای سال ۱۴۰۱ تاکنون از سوی ریاست محترم قوة قضائیه ابلاغ نشده لذا تا آن زمان، تمامی شرکت‌های بیمه مکلفند بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و حوادث راننده خود را براساس مفاد بخشنامه شماره ۱۸۴۷۷۶/۱۰۰/۹۹ به تاریخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۹  به بیمه‌گذاران اطلاع‌رسانی نمایند تا پس از ابلاغ مبلغ ریالی جدید دیه، برای تکمیل پوشش‌های تعهدات بیمه‌نامه خود به شرکت بیمه مربوط مراجعه و با پرداخت مابه‌التفاوت حق‌بیمه، الحاقیه افزایش تعهدات دریافت کنند.

شایان ذکر است که معمولا نرخ دیه در آخرین روز‌های سال توسط قوه قضاییه اعلام می‌شد و مبنای محاسبه حق بیمه قرار می‌گرفت.

بخشنامه یاد شده را در ذیل ببینید:
 
ابهام در تعیین نرخ حق بیمه شخص ثالث ۱۴۰۱؛ فعلا همان فرمول قبلی!
ابهام در تعیین نرخ حق بیمه شخص ثالث ۱۴۰۱؛ فعلا همان فرمول قبلی!
 

نرخ دیه سال ۱۴۰۰ چقدر بود؟

بیست و ششم اسفندماه 1399 غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری در خصوص نرخ دیه سال آتی (1400) گفت: این موضوع در دو جلسه متوالی روز گذشته و دوشنبه در شورای عالی قوه قضاییه مطرح شد و نهایتاً مصوبه ریاست قوه قضاییه این شد که برای سال ۱۴۰۰ نرخ دیه قتل عمدی یا غیرعمدی مسلمان ۴۸۰ میلیون تومان باشد. اسماعیلی افزود: این مصوبه از اول فروردین سال ۱۴۰۰ لازم الاجراست.

البته سخنگوی دستگاه قضا نرخ دیه برای ماه‌های حرام (چهار ماه ذیقعده، ذیحجه، محرم و رجب در تقویم هجری قمری) را اعلام نکرد؛ اما از آنجایی که بر اساس قانون مجازات اسلامی، مبلغ دیه در این ماه‌ها افزایش پیدا می‌کند و یک سوم مبلغ دیه به آن افزوده می‌شود، می‌شود محاسبه کرد که دیه سال ۱۴۰۰ در ماه‌های حرام مبلغ ۶۴۰ میلیون تومان بوده است.
 
نرخ دیه سال ۱۴۰۰ تعیین شد / افزایش ۱۵۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی دیه ماه‌های عادی و حرام
 
 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حالا چرا تو اوج تعطيلات نوروزي يهو نرخها رو افزايش ميدن توش موندم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار