بازدید 5064

سقوط هواپیمای نظامی آمریکا در نروژ با ۴ کشته

پلیس نروژ تایید کرد که در نتیجه سقوط یک هواپیمای نظامی آمریکا در شمال این کشور در جریان رزمایش سازمان ناتو، همه سرنشینان آن کشته شدند.
کد خبر: ۱۱۱۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸ 19 March 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری «ارم نیوز» امارات، خبرگزاری «رویترز» پیش از ظهر امروز (شنبه) از پلیس نروژ نقل کرد که همه چهار سرنشین هواپیمای نظامی آمریکا که پنج شنبه هفته گذشته در شمال این کشور سقوط کرده بود، جان خود را از دست دادند.

این در حالی است که مراکز مشترک هماهنگی نجات در نروژ دیروز (جمعه) اعلام کرده بودند که یک هواپیمای «آسپری وی-۲۲» آمریکا هنگام شرکت در رزمایش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، با چهار در شمال این کشور سقوط کرده است.

در حالی که این هواپیمای آمریکایی در حال انجام پرواز آموزشی در یک منطقه شاهد وضعیت بد آب و هوایی در شمال نروژ بود، ابتدا گزارش شد که ناپدید شده سپس سخنگوی مراکز مشترک هماهنگی نجات تایید کرد که با زمین برخورد کرده جایی که چند ساعت پس از ناپدید شدن هواپیما، یک بالگرد امدادی و یک هواپیمای نظامی این کشور هنگام جست و جوی منطقه مذکور، لاشه آن را مشاهده کردند.

سخنگوی مراکز مشترک هماهنگی نجات در نروژ ضمن اعلام این که هواپیمای مذکور را پس از دریافت سیگنال شرایط اضطراری پیدا کردند، اذعان کرد که به دلیل شرایط بد آب و هوایی، نتوانستند در محل سقوط آن فرود بیایند و به همین دلیل نیز نیروهای پلیس و امدادی از راه زمینی به مکان وقوع حادثه حرکت کردند.

شایان ذکر است که همزمان با تشدید بحران میان غرب و مسکو در پی حمله روسیه به خاک اوکراین تحت عنوان عملیات نظامی ویژه، رزمایش بزرگ و از پیش برنامه ریزی شده «واکنش سرد ۲۰۲۲» از دوشنبه هفته گذشته با مشارکت ۳۰ هزار نیروی نظامی از کشورهای عضو ناتو و هم پیمان آن در نروژ آغاز شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار