بازدید 17012
اخبار حوادث چهارشنبه سوری

شمار فوتی‌ها به ۱۷ تن رسید/ استان تهران درصدر مصدومان چهارشنبه سوری/ افزایش ۴۷ درصدی مصدومان به نسبت سال قبل

به فاصله چند ساعت تا شروع آخرین چهارشنبه سال، خیابان‌های کشورمان صحنه اتفاقاتی است که هرچند هر سال تکرار می‌شوند، این تکرار هم موجی نمی‌شود که ذره‌ای از تلخی شان کاسته شود؛ حوادث چهارشنبه سوری که در این گزارش تنها گوشه‌ای از آنها پیش رویتان قرار دارد!
کد خبر: ۱۱۰۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵ 15 March 2022
تابناک اجتماعی
به فاصله چند ساعت تا شروع آخرین چهارشنبه سال، خیابان‌های کشورمان صحنه اتفاقاتی است که اگرچه هرسال تکرار می‌شوند، اما این تکرار هم موجی نمی‌شود که ذره‌ای از تلخی شان کاسته شود؛ حوادث چهارشنبه سوری!

به گزارش «تابناک»، در این گزارش، گوشه‌ای از این حوادث پیش رویتان قرار دارد که مجال طرح در رسانه‌ها و اخبار را یافته‌اند و هرگز نمی‌توانند همه واقعیت را ترسیم کنند؛
 
پنجمین آمبولانس هم هدف نارنجک دست ساز قرار گرفت
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ - ۱۲:۴۵

پنجمین آمبولانس اورژانس ۱۱۵ در چهارشنبه اخر سال در قم هدف نارنجک دستی قرار گرفت.

شمار فوتی‌ها به ۱۳ تن رسید/ استان تهران درصدر مصدومان چهارشنبه سوری/ افزایش ۴۷ درصدی مصدومان به نسبت سال قبل

تهران و آذربایجان‌های غربی و شرقی در صدر جدول مصدومان
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ - ۰۰:۲۳

بر اساس گزارش سازمان اورژانس کشور، تا ساعت ۰۰:۰۰ بیشترین افراد آسیب دیده در تهران (۵۰۵ نفر) به ثبت رسیده و آذربایجان‌های غربی و شرقی با ۲۱۰ و ۱۸۵ مصدوم، در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

آخرین آمار فوتی‌ها و مصدومین تا ساعت 00:00
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ - ۰۰:۱۰

بر اساس گزارش سازمان اورژانس کشور، آخرین آمار حوادث مرتبط با مراسم چهارشنبه آخر سال از ۰۱ بهمن لغایت ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ تا ساعت ۲۴:۰۰ بدین شرح است:

کل مصدومین و فوتی: ۲۰۳۸
درمان و ترخیص: ۱۶۸۷
درمان در محل: ۴۱
بستری: ۲۹۳ (بخش مراقبت‌های ویژه: ۲۵)
فوتی: ۱۷
قطع عضو: ۱۱۱
آسیب به چشم: ۶۶۵
سوختگی: ۶۹۲

افزایش شمار فوتی‌ها به هفده تن
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۲۲:۳۰

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس در جمع خبرنگاران گفت: تا به این ساعت (۲۲:۰۰) تعداد قوتی ها و مصدومان حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری به هزار و ۴۷۰ نفر رسیده است که از تعداد ۳۳ نفر در محل درمان و ۲۲۵ نفر در بیمارستان بستری شدند و همچنین ۲۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی افزود: متأسفانه تعداد فوتی‌ها به ۱۷ تن رسید و ۹۲ نفر هم دچار قطع عضو شدند. به چشمان ۴۷۰ تن آسیب رسیده است و ۵۴۰ نفر هم دچار سوختگی شدند.

خالدی با اشاره به استان‌هایی که بیشترین مصدوم را دارند، گفت: تهران با ۳۲۱ نفر، آذربایجان غربی با ۱۵۰ تن و آذربایجان شرقی با ۱۳۱ تن بیشترین مصدومان را تا به این لحظه دارند.

افزایش ۲ برابری شمار مصدومان تهران در عرض یک ساعت
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۲۲:۱۲

سعید مهر سروش، سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال اورژانس تهران از افزایش شمار مصدومان امروز چهارشنبه به ۴۳ نفر خبر داد و به ایسنا گفت: از ساعت ۸ صبح تا ۲۱ امشب ۴۳ نفر مصدوم شده‌اند و ۲۴ نفر به مرکز درمانی منتقل شدند. ۱۸ نفر در محل درمان شدند و یک نفر نیز جان خود را از دست داده است.

وی با اشاره به آمار مصدومان از ابتدای اسفندماه تا این لحظه گفت: تعداد کل مصدومین ۶۹ نفر بوده و انتقال به بیمارستان ۳۸ نفر، درمان در محل ۳۰ نفر و تعداد فوتی ها یک نفر بوده است. ۱۰ درصد مصدومان زن و ۹۰ درصد مرد بوده‌اند و بیشترین آسیب‌ها در جنوب تهران بوده است.

به گفته مهرسروش، بیشترین مصدومان در محدوده سنی ۱۱ تا ۲۰ سال است که ۵۹ درصد از آسیب دیدگان را شامل می‌شود.

گفتنی است شمار مصدومان چهارشنبه سوری از ۸ صبح تا ۸ شب، ۲۶ نفر بود که این عدد تا ساعت ۲۱ به ۴۳ نفر افزایش یافته است.

۲ نفر در آذربایجان شرقی قطع عضو شدند
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۲۱:۵۰

وحید شادی نیا، سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: از ساعت هشت صبح امروز، سه شنبه ۲۴ اسفندماه، تاکنون تعداد ۲۴ نفر به دنبال مصدومیت ناشی از مواد محترقه به بیمارستان‌های آذربایجان شرقی روانه شدند.

وی در خصوص نوع آسیب این مصدومان، ادامه داد: پنج نفر دچار خراشیدگی، ۹ نفر دچار مصدومیت از ناحیه چشم، هشت نفر دچار سوختگی و دو نفر قطع عضو شده‌اند. فعلا فوتی در بین مصدومان امروز نداشتیم.

۶۱ درصد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری تهران افراد ۱۱ تا ۲۰ سال
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۲۱:۴۹

سعید مهرسروش سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران گفت: ۶۱ درصد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در تهران افراد ١١ تا ٢٠ سال هستند و بیشترین آمار به تفکیک سن در این گروه است.

وی با بیان اینکه افراد ٢١ تا ٣٠ سال ١۴درصد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری را تشکیل می دهند که دیگر گروه‌های سنی از مصدومان این حوادث به شمار می‌روند، افزود: از ساعت هشت صبح امروز تعداد کل مصدومان و جانباختگان حوادث چهارشنبه سوری ٢۶ نفر هستند که ١۴ نفر به بیمارستان منتقل و ١١ نفر در محل درمان شدند و یک نفر جان خود را از دست داد.

مهرسروش اظهارداشت: از ابتدای اسفندماه تا ساعت ٢٠ امروز سه‌شنبه در مجموع ۵٢ نفر مصدوم شدند که ٢٨ نفر به بیمارستان منتقل و ٢٣ نفر در محل درمان شدند.

سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران خاطرنشان کرد: ١٠ درصد از مصدومان حوادث چهارشنبه سوری امسال را بانوان و ٩٠ درصد را مردان تشکیل می‌دهند که البته گروه سنی زیر ۳۰ سال بالاترین آمار مصدومان را به خود اختصاص داده است.

مهرسروش در خصوص بیشترین آسیب‌های چشمی ادامه داد: از مجموع افرادآسیب دیده در حوادث چهارشنبه سوری، ٢۴ درصد آسیب چشمی، ٣٣ درصد سوختگی است و انواع تروما که بر اثر انفجار ایجاد شده نیز۴٣ درصد این حوادث است.

حریق در انبار مواد محترقه
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۲۱:۴۴

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ساعت ٢٠:١٠ روز جاری آتش سوزی در یک ساختمان قدیمی بازارچه ترخانی در محدوده خیابان وحدت اسلامی به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد و در پی آن ماموران دو ایستگاه به محل اعزام شده و در مدت زمان سه دقیقه به محل رسیدند.

وی با بیان اینکه یک ساختمان قدیمی به وسعت ٢٠٠ متر که در آن ضایعات نگهداری می شد دچار حریق شده بود گفت: در یکی از اتاق های این ساختمان مواد محترقه و مواد اولیه محترقه وجود داشت که کاملا شعله ور بود و به دو اتاق دیگر نیز سرایت کرده بود.

ملکی افزود: فردی داخل ساختمان نبود. آتش نشانان در حال جا به جایی مواد محترقه هستند و پس از آن محل را به عوامل نیروی انتظامی تحویل خواهند داد.

وقوع دو آتش سوزی در تهران با بالن آرزو‌ها
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۲۱:۳۰

جلال ملکی گفت: حوالی ساعت ۲۰:۴۵ دو حادثه مشابه رخ داد که در حادثه اول در یک ساختمان مسکونی ۱۴ طبقه واقع در محله سعادت آباد، میدان کتاب، خیابان کوهستان، به دلیل افتادن بالن آرزو‌ها در بالکن واحد ۱۱ همان ساختمان باعث بروز آتش شده بود که با حضور همکارانم قبل از وقوع حادثه ناگوار این حریق جزیی مهار شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: همزمان با وقوع حادثه اول در محله سهروردی یک بالن آرزو از قسمت نورگیر ساختمان ۴ طبقه‌ای وارد منزل شده که قبل از سرایت آتش به واحد‌های مجاور، همکارانم آتش را مهار کردند.

به گفته ملکی این دو حادثه تلفات جانی نداشته است.

افزایش فوتی ها به ۱۳ تن/ شمار کلی مصدومان به ۸۱۴ تن رسیده است
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۲۱:۲۰

رئیس سازمان اورژانس کشور در خصوص آمار مصدومان چهارشنبه سوری گفت: از ابتدای بهمن تا به این لحظه تعداد مصدومان حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری به ۸۱۴ نفر افزایش پیدا کرده است که از این تعداد ۱۴۲ نفر بستری شده اند. ۲۰ نفر در آی سی یو هستند و متأسفانه ۶۳ نفر دچار قطع عضو شده اند.

جعفر میعادفر در ادامه با بیان اینکه ۲۴۳ نفر دچار آسیب‌های چشمی شدند اظهار کرد: ۳۴۵ نفر دچار سوختگی با درصدهای متفاوت شده اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در پایان حوادث چهارشنبه مجموعاً در کل کشور تعداد ۹ نفر جان باختند گفت: متأسفانه تا به این لحظه تعداد فوتی‌ها به ۱۳ نفر رسیده است و باید اعلام کنم که هم در تعداد فوتی‌ها و هم در تعداد مصدومان با افزایش چشمگیری روبرو هستیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به استان‌هایی که بیشترین آمار مصدومان چهارشنبه سوری را دارند افزود: در صدر استان‌ها، تهران با ۱۴۹ مصدوم قرار دارد و بعد از آن آذربایجان شرقی با ۸۷ مصدوم و آذربایجان غربی با ۶۵ مصدوم جزو استان‌های پر مصدوم هستند.

دو دست جوان شیرازی قطع شد
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۹:۳۳

دستان یک نوجوان شیرازی به دلیل انفجار مواد محترقه قطع شد.

روند نزولی حوادث در سالهای اخیر
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۹:۲۵

ملکی با بیان اینکه از ساعت ۱۵ امروز غیر از ۱۳۳ ایستگاه فعال آتش‌نشانی که در آماده‌باش هستند، ۱۲۳۰ نفر از آتش‌نشانان غیرشیفت فراخوانده شدند، گفت: این آتش‌نشانان در ۴۵۰ نقطه در میادین چهارراه‌ها و معابر مستقر هستند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران اظهار کرد: ۳۸۰ دستگاه انواع خودروی سبک، سنگین و موتورسیکلت در سطح شهر حضور دارند و تا زمانی که معابر به حالت عادی بازگردد، حضور دارند

وی با بیان اینکه در پنج شش سال اخیر به‌خصوص از سال ۹۵ شاهد روند نزولی حوادث چهارشنبه پایانی سال هستیم، گفت: این موضوع بیشتر به‌دلیل کارهای آموزشی و فرهنگی است که صورت گرفت و در دو سال اخیر بخاطر کرونا وضعیت خوبی داشتیم و امسال وضعیت خیلی خاص نیست و امیدواریم همین روند ادامه پیدا کند.

صعود تهران به رتبه نخست در آمار مصدومان
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۹:۱۷

مجتبی خالدی گفت: بر اساس آمار تا کنون ۵٠ نفر دچار قطع عضو، ١۶۶ نفر دچار آسیب به چشم، ٢۵٣ نفر دچار سوختگی شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: بیشترین افراد آسیب دیده در استان تهران با ٩٣ مصدوم، آذربایجان شرقی با ٨١ و قزوین با ٣٩ مصدوم هستند.

انفجار در منزل مسکونی در شهر ری به دلیل ساخت مواد منفجره
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۹:۱۵

جلال ملکی با تشریح حادثه انفجار مواد محترقه در یک منزل مسکونی واقع در شهرری گفت: ساعت ۱۷:۵۶ عصر امروز یک مورد حادثه انفجار مواد محترقه در یک منزل مسکونی در شهر ری، چهارراه خط آهن به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران خاطرنشان کرد: در ادامه ایستگاه شماره ۱۴ به محل حادثه اعزام شد و ظرف مدت سه دقیقه نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه رسیدند و مشاهده کردند که در پارکینگ یک ساختمان پنج طبقه مسکونی دو جوان حدوداً ۱۵ ساله دچار مصدومیت شدند و بخش زیادی از البسه آن‌ها پاره شده و از ناحیه سر و صورت دچار مصدومیت شدند.

وی با بیان اینکه هر دو نفر تحویل عوامل اورژانس شدند، اظهار کرد: مشخص شد این دو جوان با مواد شیمیایی که با آن مواد محترقه دست‌ساز ساخته می‌شود، کار می‌کردند که بخشی از این مواد شیمیایی دچار انفجار شد و این دو نفر دچار مصدومیت شدند و خوشبختانه این حادثه سبب منجر به شعله‌وری نشده بود.

افزایش ۴۷ درصدی مصدومان چهارشنبه سوری
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۹:۰۳

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به جدیدترین آمار از حوادث مراسم چهارشنبه سوری گفت: متأسفانه از اول بهمن ماه تا کنون ۴۸۶ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه در یک ساعت اخیر ۴۵ مصدوم به این عدد اضافه شده است و تعداد مصدومان تاکنون ۴۸۶ نفر شده است، اظهار کرد: متأسفانه تا به این لحظه ۱۱ هم وطن جان خود را در حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری از دست دادند. همچنین ۴۹ نفر دچار قطع عضو و ۲۳۰ نفر دچار سوختگی‌های متوسط تا شدید شدند.

خالدی با بیان اینکه ۴۹ نفر دچار قطع عضو و ۲۳۰ نفر دچار سوختگی‌های متوسط تا شدید شدند، عنوان کرد: در مقایسه با سال گذشته تعداد مصدومان ۴۷ درصد رشد داشته است و البته از ساعت ۱۶ تا ۱۱ پیک مراجعه به مراکز درمانی است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیان کرد: ۵۸ درصد از مصدومان افرادی هستند که استفاده کننده مواد محترقه بودند و ۱۵ درصد مصدومان عابران پیاده بودند.

دستگیری ۱۰ هنجارشکن در ارتباط با حوادث چهارشنبه سوری
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۸:۴۴

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت تهران آرام است و تا کنون هیچ موردی مبنی بر عدم امنیت در محله‌ای گزارش نشده است، گفت: تمامی همکاران ما در سطح شهر مستقر هستند و با هر گونه تحرک مخاطره آمیزی به جدیت برخورد می‌کنند.

فرمانده انتظامی پایتخت بیان کرد: تا به الان ۱۰ هنجارشکن دستگیر شدند که با توجه به هماهنگی که با دادستان تهران داشته ایم این افراد تا آخر تعطیلات بازداشت هستند.

آذربایجان شرقی صدرنشین مصدومین و تهران در رتبه دوم
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۸:۱۸

خالدی با اشاره به سه استانی که بیشترین مصدومان را دارند، گفت: استان آذربایجان شرقی با اختصاص ۲۰ درصد از مصدومان، استان تهران با اختصاص ۱۸ درصد مصدومان و استان قزوین با اختصاص ۱۵ درصد از مصدومان بیشترین استان‌هایی هستند که مصدومان مرتبط با چهارشنبه سوری را دارند.

آخرین آمار از تلفات چهارشنبه سوری در تهران؛ یک فوتی و ۳۱ مصدوم
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۷:۱۱

سعید مهرسروش سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران درباره آخرین آمار آسیب دیدگان حوادث اسفندماه به میزان گفت: آخرین آمار ما به این صورت است که از ساعت ۸ صبح اول اسفند سال ۱۴۰۰ تا ساعت ۱۶ امروز بیست و چهارم اسفند تعداد ماموریت‌هایی که اورژانس تهران انجام داده ۴۴ مورد بوده که ما سی و یک نفر بیمار داشتیم. از این تعداد بیمار، بیست و دو نفر به بیمارستان منتقل شدند.

وی افزود: متاسفانه تاکنون یک نفر فوتی داشتیم و ۸ نفر هم در محل درمان شدند. از این سی و یک بیمار آسیب دیده‌ای که ذکر شد بیست و پنج نفر استفاده کننده از مواد محترقه بودند و متاسفانه شش نفر از آسیب دیدگان هم عابر پیاده بودند. بیشترین آسیب‌هایی که داشتیم سوختگی و آسیب از ناحیه چشم بوده و برای یک کودک هم متاسفانه قطع عضو از ناحیه دست اتفاق افتاده است. در رابطه با جنسیت بیماران هم باید بگویم ۲۹ آقا و ۲ نفر خانم بوده اند.

پرتاب نارنجک به سمت آمبولانس اورژانس تهران
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۶:۲۹

ساعاتی پیش یک دستگاه آمبولانس اورژانس تهران در منطقه یافت آباد دچار حادثه شد. بنا بر اعلام مسئولان اورژانس این آمبولانس برای عملیات امدادی به محل اعزام شده بود که برخی افراد نارنجک به سمت آن پرتاب کردند.

پرسنل همراه این آمبولانس دچار آسیب نشدند اما این دستگاه آمبولانس از رده خارج شد و دیگر در عملیات‌ها نمی‌توان از آن استفاده کرد.

ا‌ولین فوتی حوادث چهارشنبه سوری در تهران
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۵:۴۸

یحیی صالح طبری، رییس اورژانس از انفجار خودرو به دنبال مواد محترقه و ولین فوتی حوادث چهارشنبه سوری در تهران خبر داد و گفت: این حادثه در شهر قدس، سی متری شورای پایین،خیابان امام رضا رخ داد و ۲ مصدوم ۲۰ و ۱۸ ساله و یک فوتی به همراه داشت.

وی ضمن اشاره مورد فوتی و مصدومان حادثه مرد هستند و مصدومان به بیمارستان شهید مطهری منتقل شدند، ادامه داد: مصدومان دچار آسیب چشمی و سوختگی صورت و دست‌ها به دنبال انفجار مواد محترقه داخل خودرو شده اند.

مصدومیت پسر بچه ۱۲ ساله رهگذر به دنبال انفجار ترقه
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۴:۰۰

یحیی صالح طبری، رئیس اورژانس تهران، از انفجار ترقه در نبرد جنوبی، بلوار ده حقی خبر داد.

وی ضمن اشاره به اینکه زمان اولیه تماس ساعت ۱۲:۳۳ بوده است، گفت: این حادثه با یک مصدومیت پسر بچه ۱۲ ساله همراه بود که خوشبختانه در محل درمان شد.

رییس اورژانس تهران با بیان اینکه فرد آسیب دیده رهگذر بوده است، ادامه داد: متاسفانه این فرد به دنبال انفجار ترقه دچار تروما همراه با خونریزی شده و تعداد آمبولانس اعزامی برای این حادثه یک دستگاه بوده است.

فوتی‌های حوادث چهارشنبه سوری به ۱۰ نفر رسید
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۱:۴۳

جعفر ميعادفر، رئیس اورژانس کشور، گفت: متأسفانه از اول بهمن تا امروز تعداد مصدومان چهارشنبه پایان سال ۳۶۴ نفر و فوتی‌ها به ۱۰ نفر رسیده است.

وی ضمن اشاره به اینکه۳۱ نفر از مصدومان هنوز بستری هستند، ۴۴ نفر قطع عضو شدند، ۱۱۲ نفر به چشمشان آسیب رسیده و ۱۸۱ نفر دچار سوختگی شدند.

عاجزانه درخواست می‌کنیم، امشب را کنار خانواده‌ها باشند تا خدای ناکرده عید را به کام خانواده و هموطنان تلخ نکنند.

چهارشنبه آخر سال تا کنون ۳۶۴ مصدوم و ۸ نفر فوتی داشته است
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۱:۳۲

به گفته مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس حوادث چهارشنبه آخر سال تا کنون ۳۶۴ مصدوم و ۸ نفر فوتی به همراه داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
کار از ترقه گذشته رسما کار به مواد منفجره خطرناک شبیه بمب رسیده
واقعا چرا اعیاد مذهبی خیلی شیک و مجلسی برگزار میشه
ولی برای جشن های ملی و باستانی کشورمون هیچ برنامه ای وجود نداره؟
آیا اگر انرژی این نوجوانان و جوانان در قالب برنامه های مفرح و شاد کنترل می شد شاهد این همه بی نظمی بودیم؟
مقصر کیست؟؟
مسئولین فرهنگ ساز با بودجه های هنگفت فرهنگی،شاهکار مدیریت فرهنگی در ایران :
تبدیل شدن یک رسم بسیار زیبا و پر معنا به پدیده ای ضد اجتماعی،
بسی تاسف
قدیما هر خانواده ای یک اتیش کوچیک تو‌حیاط خونه روشن می کرد و یک قاشق زنی بود و بقیه مراسم. انقدر سربه سر مردم گذاشتین و حرف های بی ربط زدین مردم رو سر لج انداختین که شد چهارشنبه سوزی.
شب چهارشنبه سوری را به تمام مردمی که این شب راچشن می گبرند تبریک می گویم و امیداوارم همگی شادی و خوشی در ایامتان باشد، جوانان سعی کنند از ترقها بطور صحیح استفاده کنند که خدای نکرده باعث یک عمر پشیمانی نشود.
اگر اکراینی ها چهارشنبه سوری داشتند همین امروز نیروهای متجاوز روسی تا مسکو عقب نشسته بودند!
کار ارتش روسیه در اکراین تمام شد. بعد از سه هفته حمله دیگر سوخت و مهمات و روحیه و انگیزه انها برای حمله تمام شده و روسیه با فاجعه بزرگی یعنی لجستیک 120 هزار نیرو انهم در شش جبهه روبرو شده. روسها بیشتر خود را اماده رژه پیروزی در کیف در 72 ساعت اول حمله کرده بودند تا یک جنگ فرسایشی و پارتیزانی طولانی مدت. اگر تا یک هفته دیگر پوتین خود را از این باتلاق بیرون نکشه همه
چیز را از دست می دهد.
آمار یک شب ما بیشتر جنگ روسیه و اوکراین کشته و زخمی داده اگر اینطور الان موقع صادرات ترقه و فشفشه به اوکراین و روسیه هست ،بگید جنس خوب هم استفاده شده
اینهمه کشته ومجروح برای چه چیزی جز نمایش بلانسبت نادانی وجهل مان خانواده هاعزادارمیشوند چقدرعلیل و نابینا
فقط بعلت بلاهت ولجبازی جاهلانه وقتی دولت ومقامات بهداشتی میگویندخطرناک ومرگ آفرین است برای ارضای حس لجبازی خودمان بدترمیکنیم واقعامادرلحبازی یدطولانی داریم میگویند
مصرف الکل بداست و باعث زوال عقل وعوارض قلبی عروقی ومغزی وسرطان میشود عده ای دائم الخمرمیشوندمیگویند ازمصرف غذاهای فراوری شده اجتناب کنید بیشرمصرف میکنیم البته روی سخن بااقلیت لجبازی است که صدای بلندی دارند
وگرنه اکثرافرادجامعه ما داناوآگاه وعاقلند
اگر دولت یک برنامه ریزی درست می کرد و خودش برنامه چهارشنبه سوری را در منطقه دور از سکنه و با رعایت پروتکل های ضد حریق درست می کرد از این وضعیت هر کی هر کی و این صداهای گوشخراش و این همه مصدوم و جانباخته راحت می شدیم.
جون مردم که برای شما مهم نیست که به صورت کنترل شدهجشن جهارشنبه سوری رو برگزار کنید....۳ روز دیگه جشن نیمه شعبانه خواهیم دید که چگونه دستگاه های حکومتی ترقه بازی راه میندازن...ولی برای چهارشنبه سوری پلیس میریزن تو خیابون
متاسفانه یکی از جشن های باستانی ایران را با این حرکات زشت و ناشایست به انحراف کشاندند

صدای ترقه ها در حد انفجارهای اوکراین است

آخه این کجاش هیجان داره ؟

بر پدر و مادر مزاحمان و هنجارشکنان ..............!!؟!؟
چندین چراغ دارد و بی راهه میرود// بگذار تا که افتد و بیند سزای خویش.
چهارشنبه سوری یک جشن ساده بود که مردم می آمدند آتش روشن می کردند و سرود می خواندن و شادی می کردند عده ای که نمی خواهند مردم ایران شاد باشند با هر گونه شادی مردم ایران مخالفند و مردم را به واکنش ترقه بازی شدید واداشته اند رک و راست به مردم بگویید مشکلتان با آتش روشن کردن شادی مردم چیست؟؟؟؟؟؟؟؟
بمیرن همشون راحت شیم
60 سالمم نیس 30 سالمه ولی قدیما اتیش بازی و دور هم جمع شدن و اینا بود
حالا جرات نمیکنی پاتو بیرون بذاری 4شنبه سوری
چی بهتون میدن ترقه که نه بمب میترکونید؟ :|
انشالله جریمه های خیلی سنگییییییییییییییییین در انتظار زنده مونده هاشون باشه خودشون که نفهمیدن خانواده هاشون بهشون بفهمونن و خودشونم بفهمن به بچه 11 ساله اینقد ازادی نباید داد
بر مردم آزار لعنت
آمار رو به نسبت جمعیت باید بگیری
اینها که گفتی در صدر نیستند
کار ناشایست و ضد فرهنگ ایرانی ترقه بازی واقعا عملی است مورد تقبیح و باید هر طور که شده جلوی اون را گرفت و رسم و رسوم زیبا و جاودانی ایرانی چهارشنه سوری را به دقت و درست بجای آورد. ولی اینجا یه سوال پیش اومده و اونهم آمار دقیق و جز به جز در خصوص حوادث شب گذشته است. ایکاش مسئولین این امر یه جو غیرت داشتند و آمار دقیق کرونا را از ابتدا درمیان میگذاشتن تا اینهمه مصیبت و ناراحتی دامن گیر این مملکت نمی شد. ...
یه عده شورشو در آوردن ، انگار جنگه که تلفات جانی داشته باشه، اگه میگذاشتن مردم تو ی جاهای مشخص آتیش درست کنن و برقصن و شادی کنن اینجور نمی شد
مایه تاسفه .
دولت خودش مسبب و بانی اصلیه این قضیه است تا کی می خواد با ملت لج کنه من نمی دونم
چهارشنبه سوری و نوروز بایستی به رسمیت شناخته بشه و در هر شهری مکانهای مناسبی تعیین بشه
و با نور افشانی و ایجاد فضای شاد برای جوانها توسط شهرداریها این مراسم مدیریت بشه و فرصتی پیش بیاد
تا ملت ساعاتی رو بدور از مشغله های روزانه و استرسهای موجود کمی خوش باشه که متاسفانه با این خواسته
به حق مردم مخالفت میشه و مساله رو رادیکالش می کنند
کلمه فوتی جعلی و یرساخته است و به جای آن از درگذشتگان یا جانباختگان یا حداقل فوت شدگان استفاده کنید... زبان فارسی را تباه نکنید.
فرهنگ 2500 ساله
ایرانیا از هر چیزی که کمتر دارن ادعاشو بیشتر دارن، مثل فرهنگ 2500 ساله !
با سلام
جهالت به بهانه شادی و سرور.
باید مواد محترقه در کشور غیر قانونی شود و در مدارس ما در مورد خطرات آن آموزش داده شود.
تلفات دیروز جنگ روسیه و اوکراین چقدر بود ?! فرهنگ درخشان پارسی !
تلفات دیروز جنگ روسیه و اوکراین چقدر بود ?! فرهنگ درخشان پارسی !
فرهنگ ایرانی هر روز درخشان تر از دیروز
بخدا باورم نمیشه، آخه چرا
هرسال باید به خاطر هیچچچچچچچ فوتی داشته باشیم خیلی متاثر میشم ، وقتی فکر میکنم مادری فرزند خودش رو بخاطر یه رسم ،بهتر بگم بازی از دست بده
امیدوارم خداوند به خانوداهشون صبر بده
یعنی غیر از بر باد رفتن پول و ارز مملکت به جیب تولید کنندگان مواد محترقه در کشورهای دیگر مثل چین و هندوستان باید شاهد دیدن کشته شدن و مصدوم شدن هموطنان خودمان هم باشیم این چهارشنبه سوری نیست چهارشنبه سوزی و جنگ خیابانی است تا کی باید شاهد این حوادث باشیم ؟ مقام مسئولی نیست که به این اوضاع خاتمه بدهد ؟
مشابه همین مراسم در آلمان هم هست، بخصوص ایالت بایرن، اما حتی یک مصدوم هم نداره. واقعا چه بر سر فرهنگ ما اومده که یک جشن این همه تلفات داره؟ چرا باید به آمبولانس حمله کنند؟
تلفات روز 3شنبه جنگ اوکراین و روسیه : 9 کشته و 27 زخمی

تلفات جشن چهارشنبه سوری ایران : 17 کشته و 400 زخمی
در جنگها هم به آمبولانس حمله نمی‌کنند . باورش سخته حمله به ناجیان سلامتی .
وقتی پلیس یکدفعه حمله میکنه توی خیابون و جلوی بزن برقص ها رو میگیره باعث میشه مردم به خشونت روی بیارن
عده‌ای به خاطر سود شخصی مواد محترقه درست میکنند و میفروشند به نو حوانان کم تجربه و احساسی و خلاصه مفتضح ترین جشن ما ایرانیها همین چهارشنبه سوری هست چرا که عده‌ای انرا با وارد کردن ترقه و از این قبیل چیزها ، خراب و زیان اور کردند . هفده نفر که احتمالا بیشتر هم از سنین نو حوان بودند از بسن رفتند. دلم به حال مادر و پدر اینا خیلی میسوزه . خدا بهشون صبر بده .
ترقه و ترقه بازی از زمان جنگ به بعد شروع شد. بله نعمات جنگ یکیش همینه!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل