بازدید 5594

دویچه بانک به کار خود در روسیه خاتمه می‌دهد

بزرگترین وام‌دهنده آلمان، دویچه بانک، در حال پایان دادن به فعالیت‌های خود در روسیه در بحبوحه درگیری با اوکراین است.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹ 12 March 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا و به نقل از تایمز نیوز، با تشدید حملات این کشور در تعدادی از شهر‌های اوکراین، این بانک به شرکت‌های دیگری می‌پیوندد که در حال خروج از روسیه هستند.

دویچه بانک در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مانند برخی از همتایان بین‌المللی و در راستای تعهدات قانونی و نظارتی خود به فعالیت‌های باقی‌مانده خود در روسیه پایان می‌دهیم و در عین حال به مشتریان چندملیتی غیر روسی خود در کاهش فعالیت‌هایشان کمک می‌کنیم».

این بانک گفت: «هیچ دادوستد جدیدی در روسیه انجام نخواهد داد».

تعدادی از کسب‌وکار‌های جهانی که در بخش‌های مختلف از جمله غذا، خودرو، بانک، نفت و گاز فعالیت می‌کنند، برنامه‌های خود را برای خروج از روسیه با ادامه درگیری با اوکراین اعلام کرده‌اند که شامل مک‌دونالد و کوکاکولا همچنین بانک‌های آمریکایی جی پی مورگان و گلدمن ساکس و ... می‌شود.

خودروسازان ژاپنی تویوتا و هوندا نیز اعلام کردند که از روسیه خارج می‌شوند.

اوایل این ماه غول نفتی آمریکا، اکسون موبیل اعلام کرد که فعالیت خود در روسیه را متوقف و از سرمایه‌گذاری جدید در این کشور خودداری می‌کند. شرکت انرژی بریتانیایی بی‌پی (BP)، شرکت نفت نروژ اکوینور و شل نیز اعلام کردند که به فعالیت خود در این کشور پایان خواهند داد.

اقتصاد روسیه پس از اقدامات تنبیهی آمریکا و متحدانش علیه مسکو پس از حمله نظامی این کشور به اوکراین، ضربه بزرگی خورده است. شرکت‌ها و الیگارش‌های روسی در حلقه نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تحت تحریم قرار گرفته‌اند و دارایی‌های آن‌ها توسط کشور‌های غربی مسدود شده است.

ایالات‌متحده و بریتانیا واردات نفت خام روسیه را ممنوع کرده‌اند در حالی که اروپا که بیش از ۴۰ درصد گاز طبیعی و ۳۰ درصد نفت خود را از روسیه وارد می‌کند، متعهد شده است که اتکای خود به مسکو برای نیاز‌های انرژی خود را کاهش دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی طرحی ۱۰ ماده‌ای برای اتحادیه اروپا ارائه کرده است تا وابستگی خود به گاز طبیعی روسیه را کاهش دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر