بازدید 6279
۲

ممنوعیت کوچ زودهنگام عشایر به مناطق ییلاقی

سرپرست مدیریت امور عشایر استان کرمانشاه، کوچ زودهنگام عشایر به مناطق ییلاقی استان را ممنوع اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۰۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶ 12 March 2022

به گزارش تابناک، موسی بیات سرپرست مدیریت امور عشایر استان کرمانشاه گفت : گا‌ها عشایر زودتر از موعد اقدام به کوچ می‌کنند، انتظار می‌رود عشایر در تاریخ اعلام شده به سمت مناطق ییلاقی حرکت کنند.

به گفته سرپرست مدیریت امور عشایر استان کرمانشاه زمان آغاز کوچ عشایر استان بر اساس تقویم کوچ از ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ اعلام شده، بر اساس تقویم کوچ عشایر استان از ۳۰ فروردین می‌توانند از مناطق قشلاقی به سمت مناطق ییلاقی حرکت کنند.

از عشایر استان درخواست داریم برای برقراری نظم و امنیت کوچ و جلوگیری از آسیب رسیدن به منابع طبیعی، در تاریخ اعلام شده اقدام به کوچ کنند.

کوچ زود هنگام موجب تخریب پوشش گیاهی مراتع خواهد شد، دامداران و بهره برداران باید از ورود زود هنگام و خارج از تقویم زمان بندی کوچ به مراتع ییلاقی خودداری کنند، در غیر اینصورت برابر مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.

هرگونه کوچ چه به روش سنتی و چه از طریق کامیون تا قبل از این تاریخ غیرقانونی است عشایر قبل از کوچ هماهنگی لازم را با اداره امور عشایر استان و همچنین منابع طبیعی داشته باشند.

برنامه‌ریزی‌های لازم برای کوچ عشایر در زمان مشخص شده انجام گرفته و تلاش خواهیم کرد تا عشایر کوچ بدون مشکلی را داشته باشند.

تعداد خانوار‌های عشایری استان کرمانشاه ۱۴ هزار خانوار است استان کرمانشاه حدود چهار هزار خانوار عشایری کوچ رو دارد. مابقی عشایر استان نیمه کوچ رو بوده و اغلب ساکن روستا‌ها هستند.

عشایر این استان سالانه بیش از ۲۷ هزار تن شیر و ۱۳ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۹۰۰ تن روغن حیوانی، ۱۶۵۰ تن الیاف دامی شامل پشم، کرک، مو و ۲۱ هزار و ۹۰۰ قطعه صنایع دستی تولید می‌کنند.

استان کرمانشاه از نظر جمعیت عشایری هشتمین استان کشور است .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
زنده باشید الهی زندگیتون بی مشکل باشه
عشایر بر اساس تجربیاتشان تشخیص می دهند که چه زمانی کوچ کنند نه شما پشت میز نشین ها.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها