بازدید 3904
در آستانه شب عید و با امضای تفاهمنامه با سازمان زندان‌ها صورت گرفت؛

کمک 10 میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و توزیع 10 هزار بسته معیشتی بین خانواده زندانیان نیازمند

تفاهمنامه جدید همکاری بین ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان زندان‌ها با رویکرد توانمندسازی اجتماعی و اشتغالزایی برای زندانیان پس از آزادی امضا شد.
کد خبر: ۱۱۰۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶ 12 March 2022

صبح امروز در مراسمی با حضور معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام ، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، مدیران عامل بنیادهای 15 خرداد ، برکت و احسان دومین تفاهمنامه همکاری بین این دو نهاد امضا شد.

معاون اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان امام دراین مراسم گفت: استضعاف فکری به مراتب بدتر و زیان بارتر از استضعاف مادی و مالی است و سیاست ستاد اجرایی فرمان امام در وهله اول زدودن این استضعاف فکری در جامعه و اجرای طرح‌های مختلف اجتماعی برای توانمندسازی زندانیان در زمینه‌های مختلف درکنار رفع نیازهای اقتصادی و معیشتی است.

علی عسگری با اشاره به امضای اولین تفاهمنامه بین ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان زندان‌ها درسال 1399 افزود:اولویت اول ما در همکاری با سازمان زندان‌ها، بر اجرای طرح‌های توانمندسازی اجتماعی و مهارت آموزی شغلی در داخل زندان و ندامتگاه‌ها بوده است.

وی افزود: براساس تفاهم قبلی که در سال 1400 اجرایی شد، ستاد اجرایی فرمان امام با اختصاص 21 میلیارد تومان ، 2200 زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌ها آزاد شدند، همچنین 100 هزار بسته معیشتی بین خانواده زندانیان نیازمند توزیع شد.

معاون ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: امروز هم تفاهمنامه جدیدی با سازمان زندان‌ها امضا کردیم که براساس آن ستاد اجرایی 10 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و عمد (ناشی از فقر که دوران محکومیت خود را سپری نموده‌اند) اختصاص میدهد، از مردم هم دعوت میکنیم تا به پویش ستاد اجرایی فرمان امام بپیوندند تا در شب عید شاهد آزادی تعداد بیشتری از این زندانیان در کشور باشیم.

عسگری درخصوص توزیع بسته‌های معیشتی نیز گفت:در آستانه شب عید 10هزار بسته معیشتی هم بین خانواده زندانیان نیازمند توزیع میکنیم و این آمادگی را داریم که در ماه مبارک رمضان هم این حرکت را امتداد دهیم.

وی با اشاره به اهمیت سایر بندهای این تفاهمنامه تأکید کرد:یکی از بخش‌های مهم این تفاهمنامه همکاری ستاد برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی برای دوران پس از آزادی زندانیان و رها نشدن آنها پس از بازگشت به جامعه است.

علی عسگری توضیح داد: با همکاری هلدینگ کشاورزی و بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام و در اجرای طرح‌هایی مانند طرح جهش دیمزارها در کشور مقرر شد ازاین افراد نیز بکارگیری شود ،همچنین ایجاد "کانون‌های خیریه" درندامتگاه‌ها با کمک بنیاد احسان و ارتقای موضوع سلامت در زندان‌ها با کمک بنیاد 15 خرداد ازدیگر بخش‌های این تفاهم میباشد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور نیز دراین مراسم گفت: اغلب افرادی که در زندان‌ها و ندامتگاه‌ها هستند از ضعیف‌ترین اقشار جامعه‌اند، یا به لحاظ فکری و یا به لحاظ اقتصادی و معیشتی.

غلامعلی محمدی افزود: یکی از تکالیفی که بردوش ما نهاده شده، حمایت از خانواده‌های این زندانیان است، معتقدیم که خطا و ضعف و اشتباه یک انسان که درحال گذراندن دوران محکومیت خود میباشد، نباید زندگی افراد دیگری که به او وابسته هستند را با مشکل روبرو کند.

وی افزود: یکی از نهادهایی که همواره در راستای تکالیف قانونی سازمان زندان‌ها، در کمک‌رسانی به ما پیشگام و پیشرو بوده ، ستاد اجرایی فرمان امام است.

محمدی خاطرنشان کرد: از دکتر مخبر و دکتر نوروزی و دکتر عسگری صمیمانه متشکرم که همیشه با نوع خاص مدیریت جهادی و مبتکرانه‌شان بانی خیر و برکت برای تمام کشور بوده‌اند.

رئیس سازمان زندان‌ها تأکید کرد: ویژگی مهم کمک‌های ستاد اجرایی این بوده که صرفا به توزیع کمک مالی و پرداخت هزینه اکتفا نمیکنند و تمرکز فعالیت خود را به توانمندسازی افراد در جامعه اختصاص میدهند، همانطور که در مناطق محروم کشور مشاغل جدید را با کمک خود مردم ایجاد میکنند، در زندان‌ها هم تمرکز را بر اجرای پروژه‌هایی که نتیجه آن توانمندشدن و فعال شدن توان و استعداد خود زندانیان است گذاشته‌اند که از این بابت از مدیران این نهاد انقلابی سپاسگزاریم.

در پایان این مراسم ، تفاهمنامه همکاری به امضای معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام و رئیس سازمان زندان‌ها رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان