بازدید 8391
بیانیه انجمن منتقدان سینما درباره رفتارهای اخیر با داریوش مهرجویی؛

عرصه را بر فیلمسازان و بزرگان سینمای ایران تنگ نکنید که چنین از خشم بر خود بلرزند

آقایان! فرصت تجدیدنظر در رای بد، برای چنین روزهایی گذاشته شده است. ما خواهان دلجویی از استاد #مهرجویی و رسیدگی به رفع موانع فیلم لامینور و اکران نوروز‌ی آن هستیم. وقتی فيلمنامه يا فيلمي بطور كامل وارد شوراهاي پروانه ساخت يا نمايش مي شود و با مهر تاييد و موافقت از شورا بيرون مي‌آيد، براي تمديد زمان آن دیگر هیچ نيازی به تشكيل دوباره شورا نيست و این داستان محلی از اعراب ندارد. انجمن منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی ایران درباره این روند سیاست‌گذاری‌ها و شیوه‌های نظارتی و نحوه تعامل مدیران سینمایی با سینماگران، نگران است و هشدار می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۰۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸ 09 March 2022

انجمن منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی ایران در بیانیه ای نسبت به رفتارهای اخیر با داریوش مهرجویی نویسنده و کارگردان پیشکسوت سینما واکنش نشان داد.

به گزارش «تابناک؛ متن بیانیه بدین شرح است: «انتشار و دیدن ویدیویی از استاد داریوش مهرجویی در اعتراض به حذف اکران نوروزی فیلم لامینور قلب هر انسان هنردوستی را به درد می‌آورد. فیلمسازی بزرگ که تاریخ سینمای ایران وامدار او و میراث ماندگارش است در فشار دستگاه ممیزی، حق بدیهی خود را طلب می‌کند.

مهرجویی از پیشگامان اندیشمند موج نوی سینمای ایران و جریان‌ساز سینمای آبرومند سال‌های پس از انقلاب است و این برخوردهای شرم‌آور با سینماگر ارزشمند و فرهیخته ۸۲ ساله هرگز در شان نظام فرهنگی ما نبوده و نیست.

مدیران سینما!
عرصه را بر فیلمسازان و بزرگان سینمای ایران تنگ نکنید که چنین از خشم بر خود بلرزند! این داستان‌ها عاقبت خوشی ندارد.

آقایان!
عرصه فرهنگ و هنر، زمینه گفت‌و‌گو و تعامل و مدارا و گشودگی است نه صحنه خشم و خودنمایی سلیقه‌های نازل و اثبات نشده.
کسانی که سبب‌ساز این آشفتگی‌ها و آزار بی‌دلیل هنرمندان می‌شوند، قطعا از جنس فرهنگ نیستند و حافظه جمعی ما عملکرد شرم‌آور اینان را رصد می‌کند و خواهان برچیدن بساط نابلدهاست.

انجمن منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی ایران که همواره رسالت خود را حمایت و دفاع از هویت و حریت سینماگران این کشور می‌داند، اعتراض صریح خود را به این روش‌ها اعلام می‌دارد و در کنار سینماگران عزیز این سرزمین است.

آقایان!
فرصت تجدیدنظر در رای بد، برای چنین روزهایی گذاشته شده است. ما خواهان دلجویی از استاد #مهرجویی و رسیدگی به رفع موانع فیلم لامینور و اکران نوروز‌ی آن هستیم. وقتی فيلمنامه يا فيلمي بطور كامل وارد شوراهاي پروانه ساخت يا نمايش مي شود و با مهر تاييد و موافقت از شورا بيرون مي‌آيد، براي تمديد زمان آن دیگر هیچ نيازی به تشكيل دوباره شورا نيست و این داستان محلی از اعراب ندارد. انجمن منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی ایران درباره این روند سیاست‌گذاری‌ها و شیوه‌های نظارتی و نحوه تعامل مدیران سینمایی با سینماگران، نگران است و هشدار می‌دهد.

اکنون شایسته است با اعطای اکران نوروزی به فیلم یکی از عزیزترین طلایه‌داران سینمای پیشروی ایران، قدمی مثبت بردارید و «لامینور» را با افتخار اکران کنید و «نقد» را به منتقدان واگذارید.

انجمن منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی ایران»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار