بازدید 7448

بازار سهام جهانی به تقاطع مرگ نزدیک می‌شود

کد خبر: ۱۱۰۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷ 09 March 2022

به دلیل ترس از تورم و تهاجم روسیه به اوکراین، سرمایه‌گذاران بازار سهام به تقاطع مرگ سهام اس‌اندپی ۵۰۰ (S&P ۵۰۰) نزدیک می‌شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از مارکت نیوز، شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ به تقاطع مرگ نزدیک شده است؛ تقاطع مرگ بیانگر الگوی نمودار  شومی است که بر روند نزولی متحمل شده در یک دارایی تاکید می‌کند و زمانی ظاهر می‌شود که میانگین متحرک ۵۰ روزه از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه عبور کند.

در آخرین بررسی انجام شده، شاخص اس‌اندپی به میزان ۰.۶ درصد کاهش یافت و میانگین متحرک ۵۰ روزه آن در ۴۵۰۸.۵۶ و ۲۰۰ روزه آن در ۴۴۶۶.۳۴ قرار گرفت.

رویکرد تقاطع مرگ برای شاخص بازارهای گسترده مانند میانگین صنعتی داوجونز ( DJIA) در منفی ۰.۵۶ درصد رخ داد و با سقوط نزدیک به ۸۰۰ امتیازی روز دوشنبه احتمالا این تقاطع نزولی تسریع خواهد شد.

تعدادی دیگر از دارایی‌ها که شاهد تقاطع مرگ‌ بوده‌اند شاخص نزدک مرکب (NasdaqComposite) است که در اواسط فوریه در منفی ۰.۲۸ درصد قرار گرفت.

آخرین باری که  اس‌اندپی ۵۰۰ تقاطع مرگ را ثبت کرد، تقریبا دو سال پیش در ۳۰ مارس ۲۰۲۰ و در اوج فروش ناشی از همه‌گیری بود. داوجونز نیز شاهد تقاطع مرگ در چیزی بود که به‌طور گسترده به‌عنوان پایین‌ترین سطح بازار سهام در ۲۳ مارس ۲۰۲۰ مشاهده می‌شود.

شایان ذکر است که چنین تقاطع‌هایی لزوما شاخص‌های مناسبی برای زمان‌بندی بازار نیستند اما به گفته تکنسین‌ها می‌توانند به فروش در چشم‌انداز تاریخی کمک کنند.

کاهش در بازار گسترده‌تر ازجمله دارایی‌های امن مانند طلا و اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه‌داری بیانگر درگیری شدید در اروپای شرقی و کاهش چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی و جهش در ارزش کالاهاست.

برای مثال، معاملات نفت خام  به بالاترین قیمت‌ از سال ۲۰۰۸ تاکنون رسیده است زیرا ایالات‌متحده و بریتانیا تصمیم گرفتند خرید انرژی از روسیه را در پاسخ به تهاجم روسیه به اوکراین ممنوع کنند. اتحادیه اروپا که به نفت خام و گاز طبیعی روسیه وابسته شده اعلام کرده که امیدوار است تا زمستان آتی از خرید دارایی‌های انرژی مسکو خودداری کند.

تنش‌های ژئوپلیتیکی همراه با ترس از اینکه بانک مرکزی ایالات‌متحده و سایر سیاست‌گذاران پولی جهانی ممکن است نیاز به افزایش نرخ بهره برای مقابله با فشارهای تورمی در حال افزایش داشته باشند به روند کلی نزولی بازار کمک کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل