بازدید 4240

کاهش بیماران بستری کرونا در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر ۱۷۵ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این شمار ۳۹ نفر در یک روز اخیر بستری شدند.
کد خبر: ۱۱۰۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴ 09 March 2022

به گزارش «تابناک»، دکتر فاطمه نوروزیان سه شنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از مجموع بستری های کرونا در هرمزگان، ۳۵ نفر در بخش آی سی یو کووید بستری هستند که حال ۱۰ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته فوتی جدید کرونا در هرمزگان ثبت نشده، افزود: تاکنون دو هزار و ۵۸۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

نوروزیان مجموع مبتلایان کرونا در هرمزگان را یک هزار و ۹۷۰ نفر اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در یک هفته اخیر در برخی از شاخص های کرونا از جمله شمار بستری ها و موارد مثبت شناسایی شده شاهد کاهش بودیم که در صورت تداوم این وضعیت برای دو هفته آینده، می توان به بهتر شدن شرایط امیدوار بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: در حال حاضر همه مناطق استان درگیر شیوع ویروس کرونا بوده و هر دو سویه اومیکرون و دلتا در هرمزگان وجود دارد و تنها راه پیشگیری از ابتلا به این ویروس مرگبار رعایت پروتکلهای بهداشتی به ویژه زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و تکمیل واکسیناسیون است.

نوروزیان ادامه داد: در چند هفته اخیر ما در برخی از روزها شاهد ثبت ۶ تا ۷ مورد فوتی کرونا در هرمزگان بودیم که ۸۰ درصد این موارد از کسانی بودند که واکسن تزریق نکردند و یا اینکه تک دز بوده و یا شش ماه از تزریق دز دوم آنها گذشته بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان داشت: تاکنون در هرمزگان سه میلیون و ۳۲۵ هزار و ۱۸۳ دز واکسن کرونا تزریق شده که یک میلیون و ۴۷۰ هزار و ۱۵ دز در نوبت اول، یک میلیون و ۲۶۹ هزار و ۷۰۰ دز در نوبت دوم و ۵۸۵ هزار و ۴۶۸ دز در مرحله سوم تزریق شده است.

نوروزیان از مردم استان خواست تا توصیه های بهداشتی را به ویژه در این روزهای پایانی سال جدی بگیرند و حتما پیش از برنامه ریزی برای انجام سفرهای نوروزی نسبت به واکسیناسیون کرونا اقدام کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار