بازدید 15389

زورگیری در سیاهی شب!

کد خبر: ۱۱۰۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴ 08 March 2022

دو عضو باند زورگیران چاقوکش که در سیاهی شب اموال عابران را می ربودند درحالی پس از مجروح کردن یک جوان 25 ساله به دام افتادند که تلاش برای دستگیری دیگر اعضای این باند مخوف ادامه دارد.

به گزارش خراسان، نیمه شب هفتم اسفند، تلفن پلیس 110، به صدا درآمد و خبر یک زورگیری وحشتناک در بولوار پیروزی مشهد به نیروهای انتظامی گزارش شد. بررسی های اولیه حاکی از آن بود که جوان 25 ساله ای با ضربه چاقوی زورگیران مجروح و به بیمارستان منتقل شده است.

با توجه به اهمیت ماجرا و با صدور دستوری ویژه، از سوی سرهنگ حسین دهقان‌پور (فرمانده انتظامی مشهد) گروهی از نیروهای تجسس کلانتری شهرک ناجای مشهد تحقیقات گسترده پلیسی را در این باره آغاز کردند. در همین اثنا مشخص شد یکی از شهروندان وظیفه شناس با مشاهده صحنه زورگیری خشن، به طور نامحسوس به تعقیب دزدانی پرداخته که با یک دستگاه پژو 405 سفیدرنگ از محل متواری شده بودند اما شماره پلاک خودروی زورگیران مخدوش بود.

به همین دلیل روند تحقیقات تغییر کرد و نیروهای انتظامی به بازبینی دوربین های ترافیکی پرداختند. چندین ساعت تلاش افسران تجسس نشان داد که زورگیران چاقوکش ، قبل از ورود به بولوار وکیل آباد، شماره پلاک خودرو را به شماره اصلی تغییر داده و به سوی شمال شهر حرکت کرده اند.

این در حالی بود که جوان مصدوم مشخصاتی از زورگیران خشن را به پلیس ارائه داد و گفت: در تاریکی شب از یکی از خیابان های بولوار پیروزی تردد می کردم که ناگهان دو جوان که یکی از آن ها قوی هیکل بود، مقابلم سبز شدند و با تهدید کاردی که در دست داشتند از من خواستند گوشی تلفنم را به آن ها بدهم، من هم که نمی خواستم به همین راحتی طعمه زورگیران شوم در برابر آن ها مقاومت کردم ولی دزدان بی رحم در یک لحظه با چاقو به سرم کوبیدند و بعد از آن که مجروح شدم، گوشی تلفنم را گرفتند و درون کوچه های اطراف گریختند

. پس از این حادثه رهگذران مرا به بیمارستان رساندند و تحت درمان قرار گرفتم. بنابر گزارش خراسان، تجزیه و تحلیل کارشناسی در محل وقوع جرم با توجه به اظهارات مال باخته بیانگر آن بود که زورگیران چاقوکش بعد از فرار به کوچه های تاریک، سوار خودروی همدست شان شده اند که در همان اطراف منتظر آنان ایستاده بود و سپس به سمت شمال شهر گریخته اند.

با این سرنخ مهم، بررسی های کارآگاهان روی شماره پلاک پژو 405 سفیدرنگ متمرکز شد و آنان موفق شدند به نشانی مالک خودرو که یک زن جوان بود، دست یابند. طولی نکشید که منزل مالک پژو 405 در بولوار هدایت مشهد شناسایی شد اما تحقیقات بیشتر نشان داد که شب حادثه، خودروی مذکور در اختیار برادر شوهر این زن قرار داشته است. ساعتی بعد با لو رفتن هویت متهم 18 ساله که «علی – ف» نام دارد، نیروهای تجسس منزل پدری وی را به محاصره درآوردند و او را در یک عملیات ضربتی و هماهنگ به دام انداختند.

این زورگیر جوان که به دایره تجسس کلانتری شهرک ناجا هدایت شده بود، وقتی مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفت دو همدست دیگر خود در زورگیری های شبانه را نیز به پلیس معرفی کرد و گفت: در زورگیری بولوار پیروزی مشهد، نوجوان 17 ساله ای به نام «امید- م» و یک تبعه خارجی دیگر که به «امید افغان» معروف است نقش داشتند اما من فقط رانندگی خودرو را به عهده داشتم!

براساس گزارش خراسان، در پی اعترافات عضو باند «زورگیری در سیاهی شب!» بی درنگ افسران تجسس با راهنمایی های ارزنده قاضی «خدابنده» (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) و کسب مجوزهای قضایی، عملیات دستگیری اعضای دیگر این باند مخوف را در دستور کار قرار دادند و پس از چندین ساعت رصدهای اطلاعاتی، نوجوان 17 ساله را در منطقه کال زرکش بولوار توس شناسایی و در یک قرار صوری دستگیر کردند.

از این نوجوان که توسط مال باخته نیز شناسایی شد، گوشی سرقتی به دست آمد اما متهم دیگر معروف به «امید افغان» از مخفیگاهش گریخته بود. به همین دلیل ردزنی های اطلاعاتی پلیس برای دستگیری آخرین عضو این باند مخوف در حالی ادامه یافت که احتمال می رود آنان زورگیری های بیشتری در نقاط دیگر شهر انجام داده باشند.

بررسی های بیشتر نیروهای تجسس با نظارت سرهنگ فیاضی (رئیس کلانتری شهرک ناجا) وارد مرحله جدیدی شده است تا دیگر عوامل مرتبط با این باند زورگیری نیز شناسایی شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر