تخفیفهای کذایی از بین میرود

به گزارش تابناک و به نقل از وزارت صمت، سیدرضا فاطمی امین در نشست هماندیشی با شبکه خردهفروشی (اصناف کشور)، اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده و شفافسازی قیمتها را سبب شکلگیری رقابت واقعی و به دنبال آن، ارتقای کیفیت کالاها دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه حداکثر تخفیف واحدهای تولیدی (کارخانهها) به شبکه توزیع ۳ درصد بوده و تخفیف بیش از ۳ درصد مستلزم دریافت مجوزهای لازم است، پس تخفیفهای اغواکننده فروشگاهها نیز با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده از بین میرود.
وی تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۵ نظام صنفی، خرده فروش باید قیمت مصرفکننده را بر روی قفسه کالا در معرض دید خریدار قرار دهد که این در واقع استاندارد جهانی نیز است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به درج فاکتورها در سامانه جامع تجارت نیز تصریح کرد: با این کار بازرسیها هوشمند شده و رصد و پایش بازار بدون دخالت عامل انسانی انجام میشود، وقتی بار نظارتی و بازرسی روی خردهفروشیها برداشته شود به ثبات قیمتی کمک میشود.
فاطمی امین، ثبات قیمتها را از اهداف اصلی اجرای این طرح دانست و گفت: با اجرای طرح شفافیت قیمتی و درج قیمت تولیدکننده با کمترین چالش میتوان بر بازار نظارت داشت.
وی با اشاره به رشد صادرات و درآمدهای نفتی کشور، بیان کرد: صادرات غیرنفتی تا اول اسفند ماه از مرز ۴۵ میلیارد دلار عبور کرده است و این موضوع نشانگر افقهای روشنی در اقتصاد کلان کشور است و با همدلی و همافزایی تمامی ارکان و ذینفعان، شرایط امیدوارکنندهای در آینده رقم خواهد خورد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین اضافه کرد: تورم سالانه از ۴۵ و ۵۰ درصد در شهریورماه به حدود ۳۵ درصد رسیده است و متعاقب این موضوع، تورم نقطه به نقطه نیز کاهشی شده است.
قیمت تولیدکننده متغیر های زیادی داره و معمولا تولیدکننده ها در محاسبه این فاکتور دست بالا می گیرن و قیمت نهایی تولید رو خیلی بالاتر میگیرن بعد با یه سود 20 تا 25 درصد قیمت مصرف کننده رو درج می کنن
برای همین اگه تولید کننده تخفیف های 30 تا بعضی اوقات 50 درصدی هم می داد باز هم براش سود داشت
اما با این مصوبه دیگه تولیدکننده نمی تونه دیگه اون تخفیفات رو که به مناسبت های مختلف رو اعمال کنه
دست مریزاد به سازمان حمایت از مصرف کننده که فقط همه کاراش برعکسه
چرا شما بر روی جنس نوشتید قیمت تولید با احتساب 9 درصد ارزش افزوده .ولی در فاکتور دومرتبه ارزش افزوده آورده شد وبا قیمت حک شده هم خوانی ندارد .لذا اگر قیمت فاکتور را ملاک قرار دهیم وبخواهیم 15 تا 20درصد افزایش دهیم قیمت فروش خیلی بالا می رود وباعث سر درگمی مشتری شده ومی شود.







