بازدید 14032

تخفیف‌های کذایی از بین می‌رود

وزیر صمت گفت: با درج فاکتورها در سامانه جامع تجارت، بازرسی‌ها هوشمند شده و رصد و پایش بازار بدون دخالت عامل انسانی انجام می‌شود
کد خبر: ۱۱۰۸۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ 07 March 2022

 

به گزارش تابناک و به نقل از وزارت صمت، سیدرضا فاطمی امین در نشست هم‌اندیشی با شبکه خرده‌فروشی (اصناف کشور)، اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده و شفاف‌سازی قیمت‌ها را سبب شکل‌گیری رقابت واقعی و به دنبال آن، ارتقای کیفیت کالاها دانست و اظهار کرد: با توجه به این‌که حداکثر تخفیف واحدهای تولیدی (کارخانه‌ها) به شبکه توزیع ۳ درصد بوده و تخفیف بیش از ۳ درصد مستلزم دریافت مجوزهای لازم است، پس تخفیف‌های اغواکننده فروشگاه‌ها نیز با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۵ نظام صنفی، خرده فروش باید قیمت مصرف‌کننده را بر روی قفسه کالا در معرض دید خریدار قرار دهد که این در واقع استاندارد جهانی نیز است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به درج فاکتورها در سامانه جامع تجارت نیز تصریح کرد: با این کار بازرسی‌ها هوشمند شده و رصد و پایش بازار بدون دخالت عامل انسانی انجام می‌شود، وقتی بار نظارتی و بازرسی روی خرده‌فروشی‌ها برداشته شود به ثبات قیمتی کمک می‌شود.

‌فاطمی امین، ثبات قیمت‌ها را از اهداف اصلی اجرای این طرح دانست و گفت: با اجرای طرح شفافیت قیمتی و درج قیمت تولیدکننده با کمترین چالش می‌توان بر بازار نظارت داشت.

وی با اشاره به رشد صادرات و درآمدهای نفتی کشور، بیان کرد: صادرات غیرنفتی تا اول اسفند ماه از مرز ۴۵ میلیارد دلار عبور کرده است و این موضوع نشانگر افق‌های روشنی در اقتصاد کلان کشور است و با همدلی و هم‌افزایی تمامی ارکان و ذینفعان، شرایط امیدوارکننده‌ای در آینده رقم خواهد خورد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین اضافه کرد: تورم سالانه از ۴۵ و ۵۰ درصد در شهریورماه به حدود ۳۵ درصد رسیده است و متعاقب این موضوع، تورم نقطه به نقطه نیز کاهشی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۶
خوب که چی!قیمتا که همچنان دارن میرن بالا..این کارا فایدش چیه
پاسخ ها
kazem
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
این سازمان حمایت از مصرف کننده دقیقا مثل دیگر اجزای دولت بر خلاف منافع مردم تصمیم می گیرن
قیمت تولیدکننده متغیر های زیادی داره و معمولا تولیدکننده ها در محاسبه این فاکتور دست بالا می گیرن و قیمت نهایی تولید رو خیلی بالاتر میگیرن بعد با یه سود 20 تا 25 درصد قیمت مصرف کننده رو درج می کنن
برای همین اگه تولید کننده تخفیف های 30 تا بعضی اوقات 50 درصدی هم می داد باز هم براش سود داشت
اما با این مصوبه دیگه تولیدکننده نمی تونه دیگه اون تخفیفات رو که به مناسبت های مختلف رو اعمال کنه
دست مریزاد به سازمان حمایت از مصرف کننده که فقط همه کاراش برعکسه
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
شفافیت همیشه خوبه.
آقای وزیر حالا هر کس باید یک ماشین حساب دستش باشد و قیمت را محاسبه کند بابا روز قیمت تولید کننده قیمت فرو هم بزنید تا رقابت ایجاد شود فعلا که دزد بازار است
کاش هر مسئولی دروغ می گفت می انداختنش جلوی ببرهای گرسنه، البته ببرها خیلی چاق می شدن
فروشگاههای زنجیره ای فقط مردم رو به مصرف کننده اجناس بی خاصیت تیدیل کردن!!! مردم خریدهایی رو میکنن که هیچ وقت جزو احتیاجاتشون نبوده اما بخاطر تخفیف های الکی به خریدشون ترغیب شدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
کسی رو مجبور به خرید نکردن! اول به عقل خود رجوع کرده و سپس در صورت نیاز و صرفه اقتصادی خرید کنید!!
سلام نه آقای وزیر
چرا شما بر روی جنس نوشتید قیمت تولید با احتساب 9 درصد ارزش افزوده .ولی در فاکتور دومرتبه ارزش افزوده آورده شد وبا قیمت حک شده هم خوانی ندارد .لذا اگر قیمت فاکتور را ملاک قرار دهیم وبخواهیم 15 تا 20درصد افزایش دهیم قیمت فروش خیلی بالا می رود وباعث سر درگمی مشتری شده ومی شود.
این طرح اگر اجرا میشد که عالی بود. ولی کو؟ کجا؟ بایگانیش کردین این طرح رو که.. یه سر به بازار بزنین ببینین حبوبات و غلات و بقیه مواد غذایی با چه قیمت های کذایی به مردم ارائه میشن. همه هم قیمت مصرف کننده دارن نه تولید کننده. من نمی دونم چرا باید بسته 700 گرمی حبوبات به مردم ارائه بشه به جای بسته های 900 گرمی. اون 200 گرم خیلی تفاوته. در حالیکه قیمتش با بسته های 900 گرمی یکیه تقریبا :( اصلا چرا 900 گرم؟ 1 کیلویی و نیم کیلویی چرا نمیکنین این بسته بندی های لعنتی رو. یا یک کیلو و یا نیم کلیو. مردم بدونن دارن با چه قیمتی یه کیلو از فلان چیز رو میخرن. بسته 900 گرمی و 700 گرمی و 450 گرمی دیگه چه کوفیته خداوکیلی. فقط کلاه گذاشتن سر مردم داره ترویج داده میشه به طرق مختلف تو این مملکت
سلام لطفا روی اهن الات هم قیمت بزنید
هر اقدام دولت منجر به بروز مشکلاتی بیش از قبل شده است.هیچ کاری نمی کردند بهتر بود
جلو طرح ثبت قیمت تولید بجای قیمت مصرف کننده را بگیرن قیمت ها کمی تثبیت میشه
وقتی از فروشنده میپرسی آقا این جنس قیمتش چنده میگهفلان قدر میگی چقدر گران میگه نخر میگی آقا قیمت روش بنویس که دیگه مزاهم نشیم مگی هروز قیمت میره بالا منکه نمیتونم هر روز قیمت روش بزارم ..باوربفرمایید اگه دولت بخوادمیتونه کسری بوجه اش را از همین گران فروشلن زالو سفت تئا مین کنه بازار رلاله زار وناصرخسروروی جنسها هیچ کدام از مغازه دارها قیمت درج نشده مغازه دار هر جنسی را بهر کس هرچه دلش خواست قیمت میده بازا از شبگه مجازیها خیلی خیلی ول تره
درج قیمت تولید به چه درد مصرف کننده می خورد غیراز اینکه هر کس به هر قیمت دلش خواست بفروشد چند روز پیش از فروشگاه کوروش یک شیشه سس خریدم که روش قیمت تولید۳۳ هزارتومان درج شده بود که ۴۴ هزار و پانصد تومان حساب کردند.خاک توسر کسانی که این طرح مزخرف را داده اند.
بجای پاسخگویی و نظارت ، فقط روش سواستفاده را عوض کردند ، قیمت تولید کننده یعنی چی؟ قیمت مصرف کننده که دیگر دل بخواهی شده !
ظاهرا خوبه ولی در عمل مثالی بزنم :
ماکارانی تا دیروز مثلا ۱۰ هزار بود.که با تخفیف احتمالی میتوانستی ۸ یا ۹ هزار تومان خریداری کنی
اما الان قیمت تولید کننده شده ۸ هزار تومان که با ۹ درصد ارزش افزوده و ۳۰ درصد افزایش مجاز شده تقریبا بیش از ۱۱ هزار برای خریدار نهایی بعبارتی نه تولیدکننده واقعی و نه خریدار واقعی نفعی نمیبرند و اجناس نیز از رسانه کاهشی شده ولی در جیب مردم افزایش حداقل ۳۰ درصدی یافته است.
ایشان همان وزیری هستند که 3 ماه پیش اعلام کردند قیمت ماشین نزولی شده است ولی پراید در همین 3 ماه 30 میلیون گران تر شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست