بازدید 49502

چرا اصولگراها گول چادر کاترین شکدم را خوردند؟

مشکل نواصول‌گرایان این است که به شدت دنبال سیاست تبشیری هستند و می‌خواهند غیر مسلمانان را مسلمان کنند، آن هم اسلام شیعی. حتی شیعه شدن سایر مسلمانان نیز به همین اندازه برای آنان مهم است.
کد خبر: ۱۱۰۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹ 07 March 2022

به گزارش «تابناک»، عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: موضوع جالب این روزها نکاتی است که یک خانم غربی و ظاهراً اسراییلی به نام کاترین شکدم در یک روزنامه اسراییلی نوشته است. این خانم که مدتی به ایران می‌آمده و مورد استقبال رسانه‌های رسمی حکومتی بوده و با حجاب کامل و حتی چادر به زیارت کربلا و پیاده‌روی آن رفته است و اکنون مدعی است از ابتدا نفوذی بوده.

بنده برخلاف فضای عمومی که در باره او داستان‌سرایی‌های مفصل کرده‌اند، نمی‌توانم از وی به عنوان یک جاسوس کارکشته نام ببرم، و هنوز هم نمی‌دانم که آیا هدف او جاسوسی و دسترسی به اطلاعات ویژه بوده، یا هدف اصلی همین اتفاقی است که رخ داده، و چیزی فراتر از آن ندارد. البته در مقام رد ابعاد بزرگ از جاسوسی احتمالی او نیز نیستم، ولی چون تا کنون شواهد روشنی از ابعاد ماجرا آشکار نشده، باید در اظهار نظر احتیاط کرد.

در این یادداشت در پی طرح مسأله مهم دیگری از این ماجرا هستم. اینکه چرا چنین افرادی به راحتی پذیرفته می‌شوند؟ ممکن است پاسخ و تحلیل این یادداشت برای شما تا حدی نامتعارف باشد، ولی اگر دقت شود، شاید با منطق آن همراه شوید. پاسخ کوتاهم این است. فقدان اعتماد به نفس، غرب‌گرایی و رسوخ فرهنگ تبشیری که این نیز بازتابی از غرب‌گرایی است ریشه این نوع نفوذها است. چرا؟

مشکل نواصول‌گرایان این است که به شدت دنبال سیاست تبشیری هستند و می‌خواهند غیر مسلمانان را مسلمان کنند، آن هم اسلام شیعی. حتی شیعه شدن سایر مسلمانان نیز به همین اندازه برای آنان مهم است. کلی هم برای این هدف هزینه می‌کنند. این سیاست بیش از آنکه تهاجمی باشد، مشابه آنچه که در صدر اسلام و عصر گسترش اسلام شاهدیم، سیاستی تدافعی است.

مسلمانان اولیه از اسلام آوردن دیگران، حقانیت اسلام را نتیجه نمی‌گرفتند، بلکه برعکس بود. چون اسلام را حق می‌دانستند، اسلام آوردن دیگران را برای آنان افتخار می‌دانستند و نه برعکس. این تفاوت ظریفی است. هر گاه یک نفر در جهان بویژه جهان غرب در باره اسلام یا شیعه نکته مثبتی بگوید، نواصول‌گرایان آن را به منزله حقانیت اسلام و شیعه تلقی و تبلیغ می‌کنند، و هر چه جایگاه آن فرد بالاتر باشد برای آنان خوش‌ایندتر است. اگر رویکرد مثبت آن شهروند غربی با تغییر دین و رفتار همراه شود، عالی‌تر است. بویژه اگر زن باشد و حجاب کامل را انتخاب کند.

البته کسی نیست که به این افراد بگوید در کنار گوش شما میلیون‌ها جوان و شهروند ایرانی در حال جدایی از دین هستند و کک هیچ کدام‌تان هم نمی‌گزد، پس چرا نسبت به مسلمان شدن یک نفر تا این حد دست و پای خود را گم می‌کنید؟ اخیراً دیدم که دوباره نسبت به مسلمان شدن فوتبالیست هلندی سیدورف چه میزان خوشحالی کرده‌اند (فارغ از صحت و سقم ماجرا که نمی‌دانم) و به همسر ایرانی او که موجب اسلامش شده درود و صد درود فرستاده‌اند!!

اینکه تأیید خود را از مسلمان شدن یک غربی می‌گیرند و صدها هزار جوان مسلمان حتی بیخ گوششان را از دست داده و کوچک‌ترین واکنشی نشان نمی‌دهند ناشی از فقدان اعتماد به نفس و غرب‌گرایی شدید است، و الا این چه اهمیتی دارد که یک نفر در ینگه دنیا مسلمان شود؟ آن هم در حالی که میلیون‌ها مسلمان در این سوی جهان در حال حرکت در مسیری متفاوت‌اند؟

خانم کاترین شکدم دقیقاً از همین روزنه وارد مجموعه رسمی نواصول‌گرایان شده است. شاید بهتر است کلمه روزنه را به کار نبریم، بجایش بگوییم دروازه. «یک زن غربی، مسلمان می‌شود و در حوزه سیاست و فرهنگ همان چیزهایی را می‌گوید که نواصول‌گرایان دوست دارند، دو تا لیچار هم بار غرب می‌کند، بعد هم به ظواهر شیعی ملتزم شده و به پیاده‌روی اربعین می‌رود و در تلویزیون رسمی با زبان انگلیسی از اسلام و شهادت و حجاب حرف می‌زند.»

از نظر نواصول‌گرایان این بزرگ‌ترین سند حقانیت و تودهنی به مخالفان است. تودهنی بزرگ به زنان غیر محجبه. پاسخ دندان‌شکن به مخالفان دین و سیاست نواصول‌گرایی. این بازتابی است از کارکرد دورویی در فرهنگ نواصول‌گرایان. این بازتابی است از رفتار خشن و تفرعن مٱب آنان در برابر مردم خود که به صورت رفتار خاضعانه در برابر غربی‌های تازه مسلمان شده از خود بروز می‌دهند.

این جماعت حتی حاضر نیست به این نکته توجه کند، اگر این تغییر دین را می‌پذیرید، پس چرا مسلمانانی را که کیش جدید انتخاب می‌کنند، مجازات می‌کنید؟ در حالی که همان غربی‌هایی که تا این حد علیه‌شان تبلیغ می‌کنید، برای تغییر دین خانم شکدم یا آقای سیدورف مشکلی ایجاد نمی‌کنند؟ آیا تبعات این قاعده را می‌پذیرید که تغییر دین خوب و مجاز باشد؟

در این یادداشت نخواستم به نکات دیگر از جمله سکوت کُشَنده نواصول‌گرایان در باره این رویداد و تبعات سیاسی آن بپردازم. این نفوذها محصول زمینه‌هایی است و تا آن‌ها هستند این نفوذها فقط بخش آشکار و حتی کوچک آن زمینه‌ها است. خود دانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۰۳
چشم بصیرت داشتند؟
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
نه ولی این بندگان خدا هم دل دارند دیگه
مطلب عالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
از عالی هم عالی تر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
راستی حاج عباس از دیوار سفارت آمریکا چه خبر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
کاترین یا پرستو گفته من با صد نفر بودم..... باید برای مردم روشن بشه چه کسی پای این زن به بدنه نظام را باز کرده هرکس با این زن بود باید محاکمه بشه خیانت به خون شهدا برای مسئولان عادی است اما مردم قبول ندارند امیدوارم که این جاسوس اسامی فاسدان را پخش کنه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
اینها به علت نگاه به خارج است.در ایران به علت هجمه فرهنگی شاهد ریزش عظیم دوستداران نظام هستیم و مشکل اصلی اینجاست و وقتی آقایون بیت المال رو غارت میکنند و راست راست راه میرند مجبورن به هر چیز ناچیزی برای اثبات حقانیتشون دخیل ببندند.جای اینکارها دست مفسدان و ناکارامدان و فقر و بی عدالتی و فساد رو بگیرید تا جوانها به حق بودن شما اعتمادی دوباره پیدا کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
عباس عبدی نادان اینو هر کسی میدونه که بیشتر غربی هایی که دم از مسلمون شدن میزنن و به این وسیله به مسلمونا نزدیک میشن اکثرا قصدشون جاسوسی و نفوذ و شناسایی افراد واسه جلبشون به تیم های جاسوسی غربی هست (که البته اینم از فضایل غربیهایی هست که شما آشکارا میپرستید)
حالا تویی که هر روز به هر نحو که بتونی تبری پیدا میکنی که به دست بگیری و دین و دین مدارها رو بزنی اول برو معیار دین خودت رو بسنج نه دیگران رو
هر چند که امثال تو تعلق خاطری به دین ندارید و نبودش رو در وجود خودتون ترجیح میدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
ما تأیید دینمون رو از قرآن و اهلبیت گرفتیم واگر انصاف بدی میبینی که اونی که نه تنها تأییدش رو از غربیا میگیره بلکه کلا پیرو دین غربگدایی هست، تو و امثال تو هستید
تو به ما تهمت میزنی که از بی اهمیتی جوانان مسلمان به دین ککمون نمیگزه درحالیکه خودت و همفکرانت در تبلیغ نظام فکری غربی و ضداسلامی و ضدشیعی ید طولایی دارید
تهمت میزنی که برای مسلمونایی که کیش دیگری انتخاب کنن مشکل ایجاد میکنیم، در حالی که میدونی حکم ارتداد در اسلام چجوریه (شایدم نمیدونی همونطور که بسیار نادون هستی) و همون پروردگاری که هرگز انسان رو اجبار به هدایت نمیکنه و بلکه کاملا آزاد و مختار میگذاره برای هدایت به اسلام، خودش قوانین خروج از دینش رو برقرار کرده
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
این مطالبی که نوشته اصلا به اصولگرایی و نو اصولگرایی ربطی نداشت و ایشون داره این مطلب رو سیاسی میکنه.
هر جریانی از پیوستن دیگران و خارجیها به تفکر خودش استقبال میکنه و اخبار ریزش از نیروهای داخلی خودش ناراحت میشه و سرپوش میذاره.
در طیف گرایش خود آقای عبدی که دهها نمونه شبیه این موارد دیده میشه!
تا یکی (داخلی یا خارجی) از نظرهای طیفشون تعریف میکنه تو بوق و کرنا می کنندش و میذارن رو سرشون حلوا حلوا می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
حیف اسم عباس برای تو
چو عباس اونی بود که میگفت (والله ان قطعتموا یمینی انّی احامی ابدا عن دینی)
البته نمیشه از حق گذشت که تو هم از دینت دفاع میکنی دینی که پیامبرش خاتمی منافق هست
رضایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
اقتصاد فشل این مملکت بخاطر عملکرد غلط اصلا ح طلبکاران مدعی می باشد چون محاکمه نشدند از دیگران ایرادمیگیرند
اهل ظاهر و ظاهر پرست که باشید و با همان منطق نیز مملکتداری کنید، گرفتار انواع دروغگویان، ریاکاران، دزدان و جاسوسان همچون کاترین شکدم ها خواهید شد.
هزاران کاترین شکدم وجود دارد در همه ارکان حکومت حالا این خانم شکدم لطف کرده خودش رو معرفی کرده
ایول گل گفتین!
این سیاست اصولگراها تو گزینش های استخدامی همین سیستم هم کاملا مشهوده
وقتی بجای تخصص و مهارت معیار گزینش تو اداره جات شده عقیده و رزومه در نهادهای خاص نتیجه اش هم میشه سقوط هر روزه کشور بخاطر ضعف مدیریتی
الان 70 درصد کارمندان و 100 درصد مدیران از طیف خاض گزینش میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
والا من 25 سال عضو بسیج بودم الان هم مثل خیلی از دوستام داریم از شدت بیکاری برای این و اون پاره وقت کار می کنیم که محتاج نونمون نباشیم . نمیدونم این گزینش هاکه میگید مال کیاست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
البته نگیم 100 درصد مدیران بلکه شاید بشه گفت 99 درصد
در بعضی از ارگانها که از نظر حاکمان خیلی مهم نیستند (مثل مراکز تحقیقاتی) مدیران میانی و پایینی بعضاً از افراد متخصص هستند و البته در همین ارگانها هم در خیلی از موارد مدیران بالادستی از همون طیف خاص خستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
متاسفانه از کارمند دولت تا بخش علمی دولتی و استاد دانشگاه هم این نکته را فهمیدن و اکثرا ریاکار شدن و با نفاق به منافع مادی میرسند و می تازند و حق شایسته ها را ضایع میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
از چند سالگی تو بسیج بودی که الان 25 ساله عضوی و هنوز از شدت بیکاری کار پاره وقت میکنی؟
از 15 سالگیت هم بسیج بوده باشی الان 40 سالته و تو این سن بیکاری؟ فکر نمیکنی مشکل از بی عرضگی خودت بوده که بیکاری؟ و الان نشستی بجای کار کردن کامنت میذاری تو این سایت ساعت ده و نیم صبح؟
یه چیزی بگو بگنجه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
نمیدونم 25 سال قبل تو بسیج چکار میکردی اما الان احتمالا شغل پاره وقتت اومدن و کامنت گذاشتنه
هر کامنتی چند میگیری الان ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
اخوی 25 سال تو بسیج بودی بجاش میرفتی 1 سال یه کار یاد میگرفتی که الان محتاج نون شبت نباشی
و البته حق هم داری الان مجبور باشی کار پاره وقت انجام بدی
چون برا ادم بی تخصص و بی عار معمولا کار مناسبی پیدا نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
5 سال دیگه هم عضو بسیج بمون بازنشست شو از همونجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
تو دیگه عجب ادم بی عاری بودی با 25 سال سابقه بسیج بیکار موندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
شما با همین هنر کامنت گذاریت و 25 سال سابقه بسیجت میتونی در جهاد تبیین بسیار فعال باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
خدا خودت و خیلی از دوستات رو اجر بده که 25 سال زحمت کشیدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
ای برادر 25 سال بسیجی و خیلی از دوستان محترمتون
احتمالا شما سری نزدید برای استخدام به جایی وگرنه اگر مثل من تحصیلات داشتید و برای گزینش میرفتید احتمالا متوجه میشدید این گزیشنها که گفتن مال کیاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
راست میگن که حرفو بذار زمین صاحبش میاد خودش برش میداره
شما اگر بسیج رو همون نهاد خاص نمیدونستی الان بهت برنمیخورد
بعد هم یه چیزی نگو اینقد تابلو بشی برادر
25 سال سابقه رو یکم زیاده روی کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
اقا این بسیجی 25 ساله راست میگه
ما هیچ جا ندیدیم از این گزینشها
همه اونایی هم که با گزینش و رابطه استخدام شدن تو شهرداری تهران حتما منم
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
من از این بابت خیلی خوشحالم، چون باعث شد برای فرصت‌های شغلی رد بشم که اگه قبول شده بودمم، الآن وجدانم آسوده نبود.
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
من هم چند سال توی بسیج بودم و با سابقه کار فرهنگی و قرآنی ، در استخدام از لحاظ فنی تائید شدم اما توی گزینش رد شدم (حتی امتحان های کتبی رو هم قبول شده بودم ) وقتی خونه اومدم و گفتم ، خانواده شکه و غافلگیر شدند در نهایت به این نتیجه رسیدم که چون صادق بودم و خانواده ام توی ارگان ها نبودن من پذیرفته نشدم و دوستانی که پارتی داشتند رو به ناحق جای من گذاشتند. درضمن من فوق لیسانس - فنی دارم.-خدا لعنتشون کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
در پاسخ به کسانی که کسی میگویند فردی با ۲۵ سال سابقه بسیج بیکاره .باید گفت خیلی از کسانی کامنت میزارن از شهرها ی کوچک و روستاهای مرزی که جمعیت کمی داره ودر خانواده پرجعیتن که نه سرمایه دارن برای کارآزاد ونه فنی حرفه ای بودجز مدرسه بدون امکانات که مهارتی یاد بگیرن
وحتی زمین کشاورزی هم ندارند یه جوری همه درها به روشون بسته هست نمی‌توانند مهاجرت کنند که البته از نظر شما از بیعرضگیی شونه ولی باور کنیدخیل عظیمی ازین بیعرضگان هستند که تو سن چهل به بالا سربار خانواده اند
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
منطورشون از طیف خاص منه بچه شهیده ک 35 سال دارم و هنوز از هیچ چیز استفاده نکردم حتی مادرم حقوق رو رفته قطع کرده. منم خودم کارگری میکنم با کاردانی حسابداری و کارشناسی مترجمی ز
شمس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
از اون طیف خاص هم نیستند و البته ۷۰ درصد همون ۷۰ درصد هم ریاکارند و واقعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
تو هم از اون دسته بودی که از باورهایت سوئ استفاده شده است
شما به زنهایی که در جمهوری اسلامی پست و مقام دارند نگاه کنید !
حتی یک غیر چادری در این زنان نمی بینید
بنابراین نتیجه می گیریم یکی از مهمترین شروظ لازم برای گرفتن پست چادری بودن است
مثل مرجان شیخ الاسلامی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
معاون حقوقی رییس جمهور قبلی ، چادری نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
چادری بود
سید حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
خطاب به ناشناس 10:49
همسر من دانشجوی حقوق دانشگاه تهران بودند.ایشون اولین بار که خانم جنیدی (معاون حقوقی رئیس جمهور قبلی)در تلویزیون که دید،گفت که ایشون در کلاس های دانشگاه چادری نبوده و تعجب کرد که چی شده چادری شده.منم بهش گفتم احتمالا به بنده خدا گیر دادن اگه میخوای معاون رئیس جمهور بشی باید حتما چادری باشی
زندگی میان ابلهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
معاون حقوقی روحانی مانتویی بود اما پست و مقام باعث شد مانتوش تبدیل بشه به چادر و به بهانه ی اینکه رئیس جمهور از او خواسته در این جایگاه چادر بپوشه کار خودش رو توجیه کرد دقیقا مثل همون خانمی که چهل چهل و دو سال پیش از دیوار سفارت. آمریکا بالا رفت و پسرش در همون آمریکا مقیم شد. اسمش چی بود؟! آهان نیلوفر(تبدیل شده به معصومه ابتکار) . میدونن نون در چه پوششیه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
شبنمو یادت رفت. می دونی که کیو میگم.
خود کرده را تدبیر نیست... هر چه کاشتی لاجرم برداشتی.
دقیقاً همین طور است خدا شاهد است داخل مسجد محل ما جوان پیدا نمیکنی تمام از افراد سالخورده هستند چرا باید کاری کرد که جوانها از دین مسجد فراری باشند .شده فقط اختلاس . آقازاده بازی بدترین زربه به دین .قدیم تر ها چه شور و نوای داشت مسجدها یادش بخیر
به نظرات گاندو 3 از سرگذشت کاترین خانم سخته میشه؟ یا منتظر نسخه هالیوودیش باشیم؟
البته ایشون گفتن که قراره کتابش رو بنویسن و حتی با یه ناشری هم قرارداد بستن
دشمن شما منِ ایرانی که دو‌تا تار مویم بیرون است یا بلوز استین کوتاه و شلوار وصله دار می پوشم نیست. دشمن شما همانی است که با ظاهرسازی و ریاکاری شما را اغفال می کند. یک ایرانی وطن پرست اگر انتقاد می کند جهت اصلاح امور است نه نابودی شما.
پاسخ ها
سیدمهدی موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
قالب اغلب، ساختار نظام اداری ایران بر مبنای ریا کاری دارد پیش می رود، که این نیز مایه ننگ است.
مطابق نظر وبر (نظریه پرداز مدیریت )اگر فردی بیش از ده سال دریک مقام باشد بعد از ده سال به تریج از نظر ذهنی منجمد عادات کلیشه ورفتار نهادینه شده می شود وخوب را از بد تشخیص نمی دهد
نادر طالب زاده! اینو چی می گیییییییی
تشکر فراوان.
خوب بود.
با چاپلوسی در دو سمت عرضه و تقاضا باید برخورد جدی شود. تاکید میکنم هم سمت عرضه و هم سمت تقاضا.
چون ریاکاری جزو وجود مسوولین شده
مسئولی که بخاطر یک چادر گول می خوره و به دنبال آن طعمه هوسرانی خودش میشه باید به حال مملکت خون گریست که چنین مسئولی داره گزینش و استعلام از نهادها هم تقریبا کشکه و یا خود نهاد های استعلامی تا رگ گردن در نفوذ کامل هستند که چنین فردی را تایید می کنن
حرف مطهری بسیار درسته که می گفت نفوذ در نهادهای انقلابی و جریان اصولگرا اتفاق می افتد نه در جریان منتقد
جناب آقاي عبدي ، نمي دانم با علم به واقعيت اين مطالب را مطرح كرده ايد يا خير؟ اينكه رفتار احساسي يك عده را دليل وجود فرقه اي با اسم خودساخته نواصولگرايي كنيدو بعد بخواهيد از آن كره بگيريد مايه تعجب است! اين نوع رفتارهاي احساسي در بين تمام جوامع وجود دارد و در كشور ماهم همينطور،
همينطور كه يك عده بر اساس ظاهر اسلامي فردي احساس خوشحالي مي كنند عده اي هم بر اساس ظاهر غربي فرد ديگري در داخل اظهار خوشحالي مي كنند و گريزي از اين نوع رفتارهاي احساسي در جامعه وجود ندارد.
اينكه عنوان كرده ايد كه در غرب نسبت به تغيير عقيده فرد ديگري واكنش نشان داده نمي شود به اين دليل است كه جامعه غرب يك جامعه فرد گراست و در يك جامعه فرد گرا سرنوشت ساير افراد چندان اهميت ندارد بلكه هر فردي بايد به دنبال منافع خود باشد.
و اما در مورد اينكه چرا نسبت به تغيير ديد يك فرد در جامعه اسلامي واكنش نشان داده مي شود توصيه مي كنم اگر مسلمان هستيد كمي معارف ديني خود را بالا ببريد تا ريشه اين حكم ديني و دلايل آن را متوجه شويد.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
بس کن فیلسوف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
با همین معارف بالاتون مملکتو به اینجا رسوندید بسه دیگه بزارید یک کمی جامعه بدون شما عرفا زندگی کند
نادان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
سلام عمو
از مطلبی که نوشتی معارف دینی می ریزه
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
مسلمانی راازپدر ومادر به ارث بردیم اگه هنگام بلوغ وتشخیص بخواهیم دین عوض کنیم مرتد هستیم پس بمن بگید لا اکراه فی الدین قران چیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
اگر مسلمان هستید!!! خخخخ!!!! نه فقط شما مسلمانی بقیه همه کافرن از بیخ و بن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
دقیقا واقعیت رو گفتن این دوست عزیز ،شما هم اگه کمی غرض ورزی رو کنار بذارید به دلایلی که آوردن حق می دید،تا اسم ارگانی مثل بسیج و سپاه و ... میاد همه موضع میگیرن که انگار تمام مشکلات کشور از ایناست ،نه عزیزان مشکلات کشور از انتخاب غلط من و شماست که کسی رو وارد کارزار عمل می کنیم که کوچکترین تعهدی به کشور و مردمش ندارم ،مثل رییس جمهور قبلی و خیلی ها شبیه اون که کشور رو تا مرز نابودی بردند و علت اصلی بغض و کینه در حرفهای خیلی از شماها عزیزانم همین افراد نالایق در لباسها و فرم گرفتن اسلامیشون بود و باطن ضد اسلام و نداشتن حتی حس میهن پرستیشون.مقداری از حرفهای جناب آقای عبدی هم درست بود ،اما ایشون خیلی خوب بلدن لابلای حرفهای خوب و عامه پسند زهر خودشون هم بریزند برای نفاق بین مردم ،یک دلیلشم همین بحث های بین ماها ،شما یکبار دیگه با دقت به حرفهایی که زدند توجه کنید خودتون دقدقه اصلی شون رو خواهید فهمید،در ضمن اگه می تونید بیوگرافی آقای عبدی رو هم ی مطالعه بفرمایید.شرمنده فقط خواستم بگم دقدقه آقای ع... اینی که شماها فکر میکنید نبود.
اصولگرا ها بدن ولی اصطلاح طلبان خوبن؟
کاش رئیس جمهور ایران الآنم یه اصلاح طلب غربگدا مثل همتی بود تا تورم ۱۲۰درصد رو تجربه میکردین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
شما این واژه غربگدا را ازتون بگیرن چی براتون می مونه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
مثلا میخوای بگی ارزونی شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
فعلا که اختیار برداشتن تحریم هم دست روس هاست.عده ای غربگدا و عده ای شرق گدا.... اون تابلو
سردر وزارت خارجه رو بکن بنداز پائین
این اصولگراها‌ هر بلایی سرشون بیاد حقشونه
چرا ما گول ریش را خوردیم؟
آقا من تکذيب مي کنم اونم به شدت.
خخخخخه اصلا در جاسوس و نفوذی بودن این شخص ابهام وجود دارد آن وقت شما رفتی حرف های دیگری می زنی
از بس ریا کاری و تملق و ظاهر سازی شده ارزش در مملکتی که فقط آدم ها را با ظاهرشون قضاوت میکنن و ارزش آدم ها به ظاهرشونه نتیجه این میشه که ریاکاران و ظاهر سازان و متملقین میتونن کارشون را پیش ببرن
خود این خانم هم دقیقا تو مصاحبش به این مسایل اشاره کرده
پاسخ ها
یی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
دقیقا همینه
ینی ریا کن تا به مقام برسی
اشتباه این اشخاص این است دین را ارجحیت میدن به انسانیت.حال انکه تمام ادیان برای انسان سازیست.وقتی شما به معنای واقعی انسان باشی چه فرقی میکند که در خلوت خود چه دینی داری و چه تیایشی میکنی.
پاسخ ها
مهدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
بسیار خوب گفتی!
از طریق دین قرار بود به انسانیت برسند. حالا دانش بشری در علوم انسانی(روانشناسی) به حدی پیشرفت کرده که میتواند بدون واسطه به سمت انسانیت برود.
به کاترین ناهار دادند....
چون ریاکار و ظاهربینن. چون براشون مهمه کسی روسریش نیفته، ولی مهم نیست فقر ناشی از فساد اقتصادی داره جامعه رو به فساد اخلاقی می‌کشه.
یک عده احمق نشسته اند تا سوژه ی به دست آورند ان های که می تازند ظاهر بین ها فریب می خورند
مگر خود ان ها آنچه درباطن دارند غیر خدا و شیطان و خودشان کسی دگر خبر دارد .
همه را به چشم بد بینی دیدن خطاست
در یک نهاد مهم کار میکردم. استعداد خدادادی ای در کشف افراد جاسوس و ریاکار دارم. یک نفر بود که به دلیل راهپیمایی اربعین ارتقا گرفت در حالی که وقتی باهاش صمیمی شدم متوجه شدم که نه تنها به آن مجموعه اعتقاد نداشت بلکه حتی اطلاعات محرمانه را هم منتقل میکرد. البته اواخر خود حفاظت هم متوجه موضوع شده بود. اما من که اعتقاد راسخ و واقعی به نظام جمهوری اسلامی وانقلاب اسلامی داشتم و دارم، به دلیل اینکه از رئیس مجموعه به معاون وزیر به دلیل جذب خارج از قانون خواهر زاده اش شکایت کردم، ظرف یک ماه بنده را با مدرک دکتری و 12 سال سابقه مفید صنعتی اخراج کرد. حالا کاری ندارم که بعدها به دلیل پیگیری من و اثبات حقانیتیم برای ایشان به شدت گران تمام شد. اما چرا همچین خیانت هایی بشود؟
یاد عکس های سلفی نمایندگان مجلس حکومتی با خانم نماینده تیم مذاکره اروپایی و حالا این خانم ! حالا تصور کنید ، شکیرا و یا کارداشیان به ایران بیاید ! چه شود ....!
گول چادرشو نخوردن !! هوس زن خارجی کرده بودن شل نفس های بیغیرت
وزیر اطلاعات دولت اطلاحات چه میگرد ایشان که همیشه گزینه اش روی میز بود چرا این به اصطلاح خبر نگار را رصد اطلاعاتی نکرد وایشان چگونه وارد کشور شد.
من از صبح تا شب اه وناله وگریه میکنم از بس ک زجر کشیدم لیسانس حقوق دارم وبیکارم انحصار انحصار کانون وکلا خدا از ریس کانون وکلا نگذره الهی آمین
واقعا برا مسولین متاسفم و ما افسردگی گرفتیم از بیکاری وای خدا جواب مارو کی بده من لیسانس حقوق دارم واز بیکاری رنج میکشم مسولین کمک کنید وب داد ما جوانان بیکار لیسانس حقوق برسید
برای اینکه ملاک آدم خوب وسالم بودن از نظر اصول گرایان ریش و تسبیح و چاپلوسی و تملق گویی وبت سازی است.
متاسفم برای این مسئولان که میلیونها پیر و جوان این مملکت رو نمی بینن که چطور با رفتارشون دین زده کردن اونوقت برای یه نفر اینقدر هزینه میکنن و آخرش هم میشه این بی آبرویی
فیلم های کاترین کی پخش میشه؟؟؟
متاسفانه ما برای جذب دیگران به دین فقط از تبلیغات غیر واقعی استفاده می‌کنیم در حالیکه بهترین تبلیغ رفتار درست دینی هست وقتی حرف با عمل فرق میکنه نتیجه میشه دین گریزی جوانان اصولگرایان می‌خواهند همه رو خداشناس کنیم در حالیکه نیازهای اولیه مردم رو نمیتونیم تامین کنیم علت اینکه که اونها واقعا بر خلاف اطلاعشون خدا رو نمی‌شناسند بیشتر نمایش خدا پرستی دارند
شکدم پرستویی بود پرواز کرد!
آفرین بر کاترین که با معرفی خود بزرگترین خدمت را به مردم ایران کرد و پرستو هم نبود.
وقتی اصول پذیرش میشود قبول داشتن یا نداشتن شما وتخصص درمرحله بعد است یا اصلا جایی نداره نتیجه همین است
در جواب آقا یا خانم زمانی باید گفت،تفاوت این دو گروه در این است که گروه اول مصادر مهم مملکت را در دست دارند!و دلباختگی آنها منافع ملی را به خطر می اندازد.
امضای کری تضمین است
حرف حق را بیان کردید
حرف الکی مایه پولکی
حرفها را نمیشد باور کرد چون گزینش سخته
پاسخ ها
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
..مگر ما در قلب اسراییل نفوذ نکردیم .بله جاسوس کارش را خیلی بلده..
کاش همه مشکلات به بزرگی مشکل این خانم بود ظاهرا درد دیگری نداریم ؟
هر‌چه‌زودتر‌بهتر‌‌مثل‌کره‌شمالی‌‌‌‌شویم.تا‌حدالقل‌‌‌مصون‌بمانیم
چرا تابناک اینجوری تیتر میزنه؟!
وقتی مسئولی عقلش به چشمش باشه،و همه چیو با ظاهر آدما بسنجه ،نتیجش این میشه که ،من و امثال من و چه تعداد تحصیلکرده این مملکت بیکار باشند بعد ی خانوم تازه بظاهر مسلمان شده ی مومن مسجد ندیده ،میاد و ی مسئولیتی بزرگ رو بهش میسپارند اونم چی اسراییلی، بدونه اینکه از ذات کار ایشون خبر داشته باشند،مگه کار تومملکت خودش نبوده که اومده اینجا دنبال کار نکنه افقانی بوده ،شده نقل اون شیخ زنگوله بپای انگلیسی،که لال بود بعد اینکه خوب آداب قوم لری را یاد گرفت یهویی زبون وا کرد و قران خون شده ،شاعرشد و( توکوچها میگفت توکه مهرعلی منه دلته ،نفت سی چته)بین مردم و دولت اختلاف میانداخت...خوبه بسرمون رفته تاکی باید از ی جا چندباز گزیده بشیم،،والا خرم با اون خربودنش ،یبار تو ی مسیری پاش میره توچاله دیگه بکشیشم از اون مسیر رد نمیشه...مملکت دارای مارو باش ،یک عده عاشق پوتینند،ی عده عاشق چادرند ..ی عده عاشق سلفی گرفتن هستند...خدادوکیلی خودتون میفهمید چیکاره اید ،دیگه وقتی برای خدمت به ایران وایرانی نمی مونه...
چون بیشتر از این نمیفهمن
به همان دلیل که اصلاح طلبان گول سرویس های جاسوسی بیگانه را خوردند
بعضی چه کینه ای نسبت به نیروهای ارزشی دارند
شادمانی خودشان را پنهان نمی کنند
ضمنه این شخص در کجای نظام جا خوش کرده بود ؟
چرا جاسوس های دشمن را که در رده های بالا وتیم مذاکره کننده فراوان بوندن کسی چیزی نمیگه
صولگرها به ظاهر کار دارن تا باطن افراد اگه پوشش ظاهری درست باشه هر جور آدمی باشی مشگلی نداره پیشانی های پینه بسته
در طیف اصلولگره به مثابه قدیس بودنه اگرچه با مهر ذاعش کرده باشن
وقتی ارزش تعهد میشه تخصص لگد کوب ،،،،این فرد هم با این ظاهر
متعهد میشه به ارکان جناح های سیستم راه پیدا میکند،،وزن مسلمان شیعه بخاطر چند تار مو بی تعهد منکوب سرکوب فراری از جامعه کشورش ،،،،،،
اونجایی آتیش میگیری که همه اینایی که تو دام این خانم افتادن از مسئولین بلند پایه بودن .چون مردم عادی که براش منفعتی نداشت و دستاوردی.وقتی به سن و سال شون وپست هاشون نگاه میکنی گریه ت میاد که امثال همین مسئولان از زیر دست های خودشون میخوان برن جلو خودرو های مردم بگیرن ببینن کدوم دختر بچه یا خانم تو خودرو خودش مثلا روسری ش افتاده. میبرتش. جریمه ش میکنن.خودروش توقیف میشه .پرونده سازی میشه .بعد برای تعهد باید بره پیش همین مسئول که از اتاقی بیرون میاد که معلوم نیست پشت ش چه کارها .چه کارترین ها هستن . تش میگیره آدم
بچه های خودمان را رها کردند رفتند دم یک تازه مسلمان دروغ گو وجاسوس ،
همه افراد درگیر این موضوع باید بیان وسط و پاسخگو باشن
چون اصولگرایی فقط بر ریش و تسبیح و چادر استوار است نه باور درست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم