بازدید 5778
۲

دانمارک به دنبال استقلال از گاز روسیه

نخست وزیر دانمارک اعلام کرد، به دنبال حمله روسیه به اوکراین، دانمارک بودجه دفاعی‌اش را به مقدار چشمگیری افزایش داده و قصد دارد از گاز روسیه بی‌نیاز شود.
کد خبر: ۱۱۰۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۴ 07 March 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دانمارک قصد دارد تحت توافقی میان احزاب اصلی مجلس این کشور، بودجه دفاعی خود را تا سال ۲۰۳۳ به دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود برساند؛ این معادل افزایشی ۲.۶۵ میلیارد دلاری است.

این احزاب همچنین توافق کردند تا بیش از یک میلیارد دلار در دو سال آینده برای تقویت نیروی دفاعی، دیپلماسی و تلاش‌های بشردوستانه دانمارک در نظر بگیرند.

مِت فردریکسن، نخست وزیر دانمارک در کنفرانسی مطبوعاتی در کپنهاگ گفت که "مواقع تاریخی مستلزم تصمیمات تاریخی است. " و افزود: این بزرگترین سرمایه‌گذاری دانمارک در حوزه دفاعی در دوران اخیر بوده است.

دانمارک که از اعضای ناتو است، در سال ۲۰۱۹ موافقت کرد که تا سال ۲۰۲۳، هزینه‌های نظامی خود را از ۱.۳۵ درصد تولید اقتصادی خود به ۱.۵ درصد افزایش دهد، اما از سوی دولت آمریکا تحت فشار قرار داشت تا این عدد را به بودجه هدف ناتو، یعنی دو درصد برساند.

آلمان نیز هفته گذشته اعلام کرد که بودجه دفاعی‌اش را به بالای دو درصد از تولید ناخالص ملی خود افزایش داده و اتکایش به انرژی روسیه را کاهش خواهد داد.

فردریکسن همچنین گفت، احزاب اصلی پارلمان دانمارک توافق کرده‌اند که این کشور باید "هرچه زودتر" از گاز روسیه مستقل شود، اما از ارائه بازه زمانی خودداری کرد.

این احزاب همچنین توافق کردند که در یکم ماه ژوئن یک همه‌پرسی برگزار شده و در آن عضویت دانمارک در در سیاست مشترک امنیتی و دفاعی اتحادیه اروپا (CSDP) به رای گذاشته شود؛ این در حالیست که مردم دانمارک حدود ۳۰ سال پیش، از حضور در CSDP انصراف دادند.

مشارکت در CSDP به دانمارک اجازه شرکت در عملیات‌های مشترک اتحادیه اروپا و همکاری در توسعه و دستیابی به توانایی‌های نظامی در چهارچوب این اتحادیه را می‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
با سرمایه گذاری در انرژی های تجدید پذیر و روشهای ارزان قیمت تولید هیدروژن و استفاده از خودروهای الکتریکی می توانند در انرژی مستقل باشند.
ایده های زیادی هم در این زمینه وجود دارد.
الان باشگاه استقلال بیانیه میده و پرسپولیس رو مقصر میدونه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی