بازدید 4232
بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱

تکلیف مجلس به وزارت‌کشاورزی درمورد محصولات اساسی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت جهاد کشاورزی را مکلف به افزایش تولید محصولات کشاورزی اساسی حداقل به میزان ۱۰ درصد در سال ۱۴۰۱ کردند.
کد خبر: ۱۱۰۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲ 06 March 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت سوم امروز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ بند‌های (ح) و (ی) در تبصره ۸ لایحه را بررسی کرده و آن‌ها را به تصویب رساندند.

بر اساس بند ح تبصره ۸؛ وزارت جهاد کشاورزی موظف است تا سقف سیصد هزار میلیارد ریال از اموال منقول و غیرمنقول مازاد خود و دستگاه‌های تابعه را به فروش رسانده و به ردیف درآمدی از ۲۱۰۲۳۲ مندرج در جدول شماره (۵) این قانون واریز نماید.

وجوه حاصل از این محل پس از واریز به حسابی که به همین منظور نزد خزانه داری کل کشور افتتاح می‌شود از محل ردیف ۴۱ -۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) به صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی استانی، تخصصی و
محصولی واریز می‌شود تا با ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی صرف تأمین سهم مشارکت دولت در صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی و کمک‌های بلاعوض، کمک‌های فنی و اعتباری، یارانه نهاده و محصول با اولویت اجرای الگوی کشت، تحقیق و توسعه کشاورزی دانش بنیان و فناورانه و همچنین مرغ لاین آرین و صنعت طیور توسط شرکت‌های دانش بنیان، کشاورزی قراردادی، توسعه کشاورزی نوین و سامانه‌های پرتودهی محصولات کشاورزی شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی، اجرای عملیات آبخیز داری، عملیات آب و خاک، آبرسانی و راه‌های عشایری، مدیریت اصلاح و بهبود خاک‌های کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و تضمین سرمایه گذاری صادرات محصولات کشاورزی و خرید محصولات کشاورزی، تنظیم بازار محصولات کشاورزی و فعالیت‌های مرتبط شود.

همچنین وزارت جهادکشاورزی مکلف است اقدام لازم برای افزایش میزان تولید داخلی محصولات اساسی کشاورزی به میزان حداقل ده درصد (۱۰ درصد) نسبت به سال ۱۴۰۰، بویژه در زمینه تولید زیتون، گندم، جو، دانه‌های روغنی، آبرسانی و راه‌های عشایری با اولویت مناطق محروم به عمل آورد و هر سه ماه گزارش آن را به کمیسیون‌های کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور ارائه نماید.
آیین نامه اجرائی این بند به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های جهادکشاورزی، کشور و امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران میرسد.

بر اساس بند (ی) تبصره ۸؛ مجتمع و شهرک‌های کشاورزی مصوب هیأت وزیران از مزایای مندرج در ماده (۸۱) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) بهره مند می‌گردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر