بازدید 4485
آژانس انرژی اتمی:

روسیه کنترل نیروگاه زاپوریژیا در اوکراین را به دست‌گرفته

کی‌یف به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اطلاع داده که مدیریت نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا از هفته گذشته در دست نیرو‌های روسیه است و از دستور‌های نیرو‌های مسلح روسیه پیروی می‌کند.
کد خبر: ۱۱۰۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰ 06 March 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای گفت: اوکراین به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اطلاع داده که اداره نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در حال حاضر تابع دستور فرمانده نیرو‌های روسیه است.

در بیانیه گروسی آمده است، اوکراین امروز به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اطلاع داد، در حالی که پرسنل تمام وقت به فعالیت نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا ادامه می‌دهند، مدیریت نیروگاه اکنون تحت فرمان فرمانده نیرو‌های روسیه است که کنترل سایت را هفته گذشته به دست گرفته است.

آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای خاطرنشان کرد: اوکراین همچنین گزارش داد که هرگونه اقدام مدیریت نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا، از جمله اقدامات مربوط به عملیات فنی شش واحد، نیاز به تأیید قبلی فرمانده روسیه دارد.

این نیروگاه حدود ۲۰ درصد برق اوکراین را تامین می‌کند و در ساعات اولیه روز جمعه هدف قرار گرفت به طوریکه درگیری شدید مسلحانه بین نیرو‌های روسیه و اکراین درگرفت که منجر به آتش سوزی در ساختمان آموزشی شش طبقه شد.

آژانس انرژی اتمی می‌گوید، خوشبختانه هیچ‌یک از شش راکتور این سایت در معرض خسارت مستقیم قرار نگرفتند، در حالی که کی‌یف می‌گوید، شش سرباز اوکراینی در این سایت کشته شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر