بازدید 5832
۶

خشکسالی کم سابقه‌ در حوضه کرخه

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به خشکسالی کم سابقه‌ در حوضه کرخه، حفظ کشت موجود در این حوضه بسیار مهم و مشکل است و به سختی برای کشت در این حوضه آب را تامین می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۰۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 06 March 2022

به گزازش «تابناک»، خدارحم امیری زاده در خصوص کشت خارج از الگو، اظهار کرد: امسال به ویژه در حوضه کرخه با خشکسالی کم سابقه‌ای مواجه هستیم و حفظ کشت موجود در حوضه کرخه بسیار مهم و مشکل است و به سختی برای کشت در این حوضه آب را تامین می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: به شیوه‌های مختلف در حال اقناع سازی هستیم تا کشاورزان الگوی کشت فصل آینده را رعایت کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: با توجه به آمار هواشناسی، حوضه کرخه فوق بحرانی خواهد بود و احتمال ممنوعیت ۱۰۰ درصدی کشت‌های پر مصرف مانند برنج در کل خوزستان به ویژه در حوضه کرخه وجود دارد.

امیری زاده که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: اگر کسی خارج از الگوی کشت و برنامه کشت اعلامی از سوی این سازمان، کشت کند هیچ مسئولیتی متوجه دولت نیست و خسارت، نهاده دامی، بیمه و هیچ کمکی به این کشاورز تعلق نخواهد گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
لطفا در مورد طرح های انتقال آب به استان های یزد، اصفهان و قم هم گزارشی تهیه فرمایید!!! استان خوزستان که نباید تاوان توسعه صنایع در دیگر استانها را بدهد. سهم ما در خوزستان از این انتقال اب تنها نابودشدن کشاورزی و دامداری و هجوم گردوخاک است. بیکاری، بیماری، ناامنی و ... هم تبعات این انتقال آب هستند. کشاورزی که نتواند کشاوزی کند در بهترین حالت به حاشیه شهر مهاجرت می کند و محیط نامناسب این مکان ها خود و خانواده اش را نابود می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
شما برو توی گوگل مپ از بالا که نگاه کنی کشتزارهای بزرگ در حد بزرگی چند شهر را می بینی که جدید کاشته شده دلیل خشک سالی خوزستان این توسعه غیر کارشناسی کشاورزی هست.
خواهشا خارج از تعصب به تصاویر گوگل مپ در استان خوزستان نگاه کنید. مزارعی را می بینید در وسعت چند شهر و یک پارچه که ظاهرا مربوط به کشت نی شکر هست. دلیل خشک سالی های اخیر در این استان این توسعه غیر منطقی کشاوری هست.
بگو عدم مدیریت بی سابقه.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
یعنی کمبود بارش نداشتیم ؟؟!!
با چه رویی به مردم سفرش میکنید که تعداد بچه هایشان کم است و باید بیشتر بچه بیاورند یا اون که اعلام میکند مادرانی که 4 فرزند داشته باشند بدون قرعه کشی میتوانند ماشن دریافت کنند . شما حتی نمی توانید آب مصرفی مردم را تامین کنید ....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل