بازدید 12656

شریعتمداری: راستش را بگویید در وین چه خبر است؟!

دیروز آقای لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای گفت «آمریکا باید تضمین بدهد که روابط اقتصادی و تجاری و سرمایه‌گذاری‌های ایران با روسیه مشمول تحریم‌ها نمی‌شود». اظهارات لاوروف این پرسش را پیش می‌کشد که مگر قرار است تحریم‌های تجاری و اقتصادی باقی بماند که روسیه برای آنکه مشمول آنها نشود از آمریکا تضمین می‌خواهد؟!
کد خبر: ۱۱۰۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴ 06 March 2022

به گزارش «تابناک»، حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان نوشت: این روزها اخبار و گزارش‌های متفاوتی از سرانجام مذاکرات وین منتشر می‌شود که در تازه‌ترین آنها، از پایان مذاکرات وین -و یا گام نهایی آن- خبر می‌رسد.

سخن از انجام توافق در میان است ولی متاسفانه از سوی تیم مذاکره‌کننده کشورمان اطلاعات چندانی از چند و چون مذاکرات و آنچه داده‌ایم و آنچه گرفته‌ایم، منتشر نمی‌شود تا آنجا که جای خالی ما در تبیین واقعیات، دست حریف را برای تحریف باز گذاشته و حتی در کمال وقاحت، ایران اسلامی را « طرف سنگ‌انداز»! و عامل به درازا کشیدن مذاکرات معرفی می‌کند!

اگر آنگونه که جسته وگریخته اعلام شده است، مذاکرات وین به نتیجه رسیده و توافق نهایی به دست آمده است، اصلی‌ترین امتیازاتی که در این توافق رد و بدل شده و داده‌ایم و گرفته‌ایم چیست؟

۱- برادر عزیزمان جناب آقای امیرعبداللهیان اعلام کرده بود: «تنها مذاکره‌ای را قبول داریم که به رفع واقعی تحریم‌ها و تامین حقوق حقه ایران بیانجامد... چرا که، لغو همه تحریم‌ها حق قانونی و منطقی ماست» و سؤال این است که آیا در توافق یاد شده این خواسته قانونی و منطقی ما تحقق یافته است؟ و به عنوان مثال، آیا تحریم‌های آیسا، سیسادا، ویزا، کاتسا و ... صدها تحریم دیگر که به بهانه‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای علیه کشورمان وضع و اعمال کرده بودند، لغو شده است؟!

۲- باز هم به عنوان مثال، آمریکا در سال ۲۰۱۹ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی- FTO » قرار داده بود. برخی خبرها حاکی از آن است که با خروج سپاه از FTO موافقت شده ولی سپاه پاسداران همچنان در تحریم موسوم به برچسب SDGT - که به معنای تحمل تبعات حقوقی مترتب بر گروه‌های تروریستی و حامیان آنهاست- باقی می‌ماند! بر اساس این تحریم که در گزاره تحریمی کاتسا آمده است، آن دسته از شخصیت‌های حقیقی یا حقوقی که مشمول برچسب - SDGT - شده‌اند در فهرست تحریم قرار دارند و هرگونه رابطه اقتصادی و یا سیاسی با آنها ممنوع خواهد بود!

برخی از گزارش‌ها -که امید است صحت نداشته باشد- حکایت از آن دارند که آمریکا حاضر نیست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یا وزارت دفاع و ... را از شمول تحریم یاد شده خارج کند! که در این صورت و چنانچه به این فرمول تحمیلی تن بدهیم آمریکا به خود حق می‌دهد که ایران را به بهانه پیوند غیرقابل انفکاک جمهوری اسلامی با سپاه، به نقض برچسب SDGT متهم کرده و تحریم‌های تازه‌ای اعمال کند! یعنی بعد از آنهمه مذاکره و بر و بیا، باز هم، نقطه، سرخط!
... موارد دیگری نظیر اخذ تضمین معتبر از آمریکا، راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها و ... نیز در میان است .

۳- دیروز آقای لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای گفت «آمریکا باید تضمین بدهد که روابط اقتصادی و تجاری و سرمایه‌گذاری‌های ایران با روسیه مشمول تحریم‌ها نمی‌شود». اظهارات لاوروف این پرسش را پیش می‌کشد که مگر قرار است تحریم‌های تجاری و اقتصادی باقی بماند که روسیه برای آنکه مشمول آنها نشود از آمریکا تضمین می‌خواهد؟!
ماجرا چیست؟!

باید لغو همه تحریم‌ها در توافق آمده باشد و گرنه لغو تحریم‌های هسته‌ای و بازگرداندن همان تحریم‌ها به بهانه‌های دیگر، آب در هاون کوبیدن است. قرار است ما تحریم‌ها را دور زده و خنثی کنیم نه آنکه آمریکا لغو تحریم‌ها را دور بزند!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۸
از آقای کریمی قدوسی بپرسید ظاهراً ایشان راضی هستند
آقای شریعتمداری کشور قدرتمند روسیه و پوتین خودشون سخنگو و وزارت خارجه و سازمانهای تبلیغاتی بسیاری دارند. واقعا نیازی نیست خودت رو اینقدر به خاطر خرس گرسنه روس به زمین و زمان بزنی و براشون تبلیغ کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
اقای شریعتمداری دکان خود را رها کنید و برید وین ببینید چه خبر است!
شکسته نفسی می فرمایید اخبار بکلی سری و تصمیمات اصلی را تو داری، حالا به تو بگویند در وین چه خبر است. خبر خوش آنچه که در دولت و یا دولت های قبل سال ها قبل می توانست باشد، که مردم هم این همه بدبختی نکشند و اقتصاد مملکت هم نابود نشود. تو و همفکرانت گلو پاره کردید و برجام آتش زدید. حالا می فرمایید چه خبر است!!!
به تو چه ربطی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
مربوطه، باید بدونه که آتیش به پا کنه
بخدا تو حرف نزنی کسی نمی گه لالی
به تو هيچ ربطي ندارد
ولی خدا وکیلی اگه این حاج حسین مذاکره میکرد در عرض یک هفته یا جنگ میشد یا تمام مسائل حل میشد.
آفرين حاج حسين شريعتمداري
آنچنان که ازخبرها برمی آید فقط تحریمهای اشخاص ونهادهای حکومتی، و اشخاص خاص و....برداشته می شود وتحریمهایی که بازندگی مردم سروکار دارند پابرجاهستند واتفاقا شریعتمداری اینجادرست میگوید‌‌.درواقع مذاکرات جدید باعث شده مسئولین خودشون به دلارهای بلوکه شدشون برسن ومردم بیچاره هم هیچ‌...ودرواقع زندگی مردم همونی خواهد بود که قبلا بوده..ی عده رفتن مذاکره کردن براخودشون
چطور این شریعتمداری در زمان روحانی تیم مذاکره کننده هنوز از جلسه بیرون نیامده بودند خلاصه مذاکرات را مینوشت و تحلیل میکرد و کلی سمپاشی علیه تیم مذاکره کننده میکرد اما حالا که همه تیم از دوستان خودش و حناح خودش هست بی اطلاع شده.
باشه حسین جان شما خبر نداری یعنی از متن توافق
چطوره آقای حسین شریعتمداری برود برای مذاکره در برجام
آقای شریعتمداری روسیه نگران تودش است که در زمان بعد از تحریم از خان نعمت ایران بی نصیب نشه
یعنی شما معنای جمله را نفهمیدید یا اینکه خواستید افکار را منحرف کنید از جمله دوستان روس تان؟
خدمت پروفسور شریعتمداری بگوییم که منظور روسیه اینکه خودشان را از منافعی که ایران درباره برجام قرار به روسها برساند تحریم نکند
برای اولین بار بنظرم جناب شریعتمداری درست میگن
الان همگی لال شدین؟مجلس انقلابی ما پاره میکنیم اتیش میزنیم...کو؟زرشک
وای خدا..... از خنده روده بر شدم.
راستش را بگویید خخخخخخخخخخخخخخخخخخ در وین چه خبر است خخخخخخخخخخخخخخ

باور کن خبر خاصی نیست الا همون توافقی که دولت قبل میخواست انجام بده ولی شماها نذاشتین و یک سال ملت و کشور رو در فشار و محدودیت نگه داشتین تا مثلا تضمین بگیرین و تحریمها کلا برداشته بشه اما حالا فهمیدین نه تنها این دستاورد رو بدست نیاوردین بلکه منافع قبلی هم رفت روی هوا........
به شما چه که چه خبره ؟ سر پیازی تا ته پیاز
به تو چه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این خفته چرا آشفته!!!!
دایی جان روسیه می خواهد سنگ بندازه ،،چون خودش تحریم شده می خواهد یا خودش تو تجارت با ایران باشه یا هیشکی نباشه
جناب پرفسور شماوهمفکرانتان در این چند سال بزرگترین ضرر تاریخ ایران را به کشور وارد کردید شاید خودتان مانند کبک سرتان را زیر برف کنید قبول نداشته باشید ای کاش شرایطی مهیا می شد یک نظر سنجی انجام می شد تا آشکار شود مردم ایران چه کسانی را مسئول شرایط موجود می دانند لطفاً حال که همفکران شما مذاکره می کنند توافق بنام اصولگرایان نوشته می شود سنگ اندازی نکنید تا شاید این مردم بخت برگشته اندکی نفس بکشند
تازه اولشه. صبر کن چون غربیها مثل ما و روسیه و چین پنهانکاری ندارند. بعد برگشتن به برجام (همان خسارت که میگفتید) همه چیز عیان خواهد شد و آنموقع تازه باید جوهرتو نشان بدی
به تو چه ؟ مگر تو نماینده مردمی ؟ کی به تو اجازه داده برای مردم تصمیم بگیری؟!
آفرین بر نگاه و حساسیت جناب آقای شریعتمداری .
ای خدا جناب شریعتمداری می گوید چه خبر است شما که خود از سناریست های اصلی وضع موجود هستید چطور خبر ندارید چه خبر است نکنه کم کم جزو نامحرمان شده اید خود خبر ندارید ..
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست