بازدید 7782

زلنسکی: ناتو هیچ کاری برای اوکراین نکرد

اوکراین اصرار دارد ناتو منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند، اما مقامات ناتو می گویند در این صورت باید وارد رویارویی مستقیم با روسیه شوند و آنها از این امر اجتناب دارند.
کد خبر: ۱۱۰۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸ 05 March 2022

به گزارش تابناک به نقل از عصرایران، "ولادیمیر زلنسکی" رییس جمهوری اوکراین با انتقاد از ناتو گفت، این پیمان نظامی- امنیتی غرب هیچ کاری برای کشورش انجام نداده است.


 زلنسکی در اظهاراتی در روز جمعه، ناتو را به دلیل امتناع از ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین در حالی که کشورش در "بدترین تهاجم پس از جنگ جهانی دوم" می‌جنگد، "ضعیف" و " بدون اعتماد به نفس" خواند.

زلنسکی در ویدئویی که از طریق فیسبوک منتشر کرده، گفت: اوکراینی‌ها شجاعانه علیه روس‌هایی که به کشورشان حمله کرده‌اند جنگیده‌اند - و به این مقاومت ادامه خواهند داد - اما بدون کمک ناتو در " 9 روز تاریکی" قرار گرفته‌اند."


او ناتو را متهم کرد که با عِلم به اینکه حملات و تلفات جدید در اوکراین اجتناب ناپذیر است، عمدا تصمیم گرفت آسمان اوکراین را نبندد.


مقامات ناتو می گویند در صورت اعلام منطقه پرواز ممنوع در آسمان اوکراین، جنگ با روسیه اجتناب ناپذیر شده و آنها نمی خواهند به طور مستقیم وارد رویارویی با روسیه شوند.


در عوض کشورهای غربی طی روزهای گذشته به اوکراین تجهیزات نظامی زیادی گسیل کرده اند.


اما رییس جمهوری اوکراین اصرار دارد کشورهای ناتو بر فراز آسمان اوکراین منطقه پرواز ممنوع اعلام کنند تا جلوی حملات هوایی روسیه را بگیرند.


زلنسکی در پیام ویدئویی جدید خود لحن انتقادی خود از ناتو و غرب را شدت بخشید. او که سابقه بازیگری دارد و پیشتر کمدین بوده با سخنان پرشور و احساسی تلاش کرد پیام خود را مستقیم به افکار عمومی و مقامات غربی ارایه کند و اوکراین را در صف نخست مقاومت در برابر تهاجم روسیه به اروپا و غرب بداند.


او از ناتو خواست به "همه کسانی که به خاطر شما کشته خواهند شد" فکر کند.


زلنسکی افزود:" به دلیل ضعف شما، به دلیل عدم اتحاد شما، تنها کاری که ائتلاف تاکنون انجام داده است حمل 50 تن سوخت دیزل برای اوکراین است. "آیا این اتحادی است که شما ساخته اید؟"

"جن ساکی" سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه در واکنش به درخواست اوکراین به ایجاد منطقه پرواز ممنوع، به خبرنگاران گفت: " این اساسا مستلزم آن است که ارتش ایالات متحده هواپیماهای روسی را سرنگون کند و باعث یک جنگ مستقیم احتمالی با روسیه شود، گامی که ما از آن اجتناب داریم."

دیروز وزیر خارجه آمریکا هم با تکرار اینکه ناتو دنبال درگیری با روسیه نیست، گفت اما اگر "درگیری به سراغش بیاید" برای آن آماده است.


زلنسکی اما در ویدئو اخیر خود این مساله را رد کرد و گفت: نمی توانید با یک لیتر سوخت، یک لیتر خون ما را بخرید.
دبیر کل ناتو در واکنش به درخواست اوکراین گفته است: تنها راه برای اجرای منطقه پرواز ممنوع، فرستادن هواپیماهای جنگنده ناتو به حریم هوایی اوکراین و سپس اعمال منطقه پرواز ممنوع با سرنگونی هواپیماهای روسی است."


او افزود: "ما این ناامیدی (اوکراینی ها) را درک می کنیم، اما همچنین معتقدیم که اگر این کار را انجام می دادیم، به چیزی می رسیدیم که می تواند به یک جنگ تمام عیار در اروپا ختم شود."

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۶
پسر تو هنوز هم نفهمیدی چه رودستی خوردی؟ ناتو بیاد ازت حمایت کنه؟ زهی خیال باطل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
جنگ در اروپا ربطی به ما ندارد. تا الان که برای ما خیر بوده
اما گمانم این فرد دلقک کشورش را بر باد داده است.
کلیپ پیانو زدن وی برایم جالب بود. اینگونه کشورش را برباد داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
مردک دستی دستی داره جهان رو به سمت جنگ سوق میده
به دموکراسی فکر کن، به مردمت به کمک مردمت حتما پیروز خواهی شد.گرچه همه اوکراین هم اشغال بشود . اشتباه تو اینه که می بایست یک رفراندوم برگزار می کردید و از نظر مردم برای الحاق به ناتو می پرسیدید. البته این موضوع بر ای روس ها یک بهانه است. امروز جنگ در اوکراین ، جنگ دموکراسی و دیکتاروی است! روس ها راست می گویند امنیتشان درخطر است! چون دموکراسی در کمینشان نشسته!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
خسته نباشی!!!
نا شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
حالت خوبه؟
دنیای سیاست جای کمدین ها نیست. بهتر بود در همان حرفه پیشین خودت کار میکردی و اوکراین را به ویرانه ای تبدیل نمیکردی. کجا دیدی آمریکا از متحدان خودش حمایت کرده باشد مگر اینکه یک حریف ضعیفی مقابل باشه: سوریه، عراق، افغانستان یمن....
روسها بالاخره يا پيروز مي شوند كه بهسراغ ساير كشورها هم خواهند رفت چون در دنياي امروز وقتي پاسخگويي نباشد هر كاري ممكنه و اگر شكست بخورند باز هم بعنوان يك ابر قدرت بايد كاري كنند كه پرستيژ خودشان را از دست ندهند اين اروپا است كه سالها با عملكرد ضعيف خود در همه مناقشه هاي بين المللي موجب تشديد بحران ها شده است همينطور در همين مناقشه اخير مي رود كه بحران جهاني شود
نه پَه میاد واسه شما بجنگه. سیاست ناتو جنگ انداختن بین کشورهاست. این نژادپرست ها به کسی غیر از خودشان (شخصا، نه حتی بقیه نژادپرستاشون) اهمیت نمی دهند.
پسر تو هنوز متوجه نشده ای که بازیچه دست ابرقدرتها شده ای؟! با تصمیم های نسنجیده خودت و ملت اوکراین را به ورطه جنگ و نابودی کشاندی. کاش زودتر سر عقل بیایید.
انتظار داشتی کاری کنه ؟!
حالازلنسکی دلقک بودن توبه دنیاثابت شدن....تودلقک اروپا وآمریکابودی...باعث خون وکشتاراینهمه آدم خوده پدرسوختته....میمون توروچه به سیاست.....
جنگهای هسته ای در دنیا گریز ناپذیره ، پس بهتره که هر چه زودتر شروع بشن و تمامی کلاهکهای هسته ای ساحته شده در جهان بکار گرفته بشن ...
دیگی که برای ما نمیجوشه ، برای سیاستمدارهای کثیف دنیا و مولتی بیلیونر ها هم نجوشه ، چه در ایران و چه کشورهای دیگه !!! ...
اگه همه کشورهای دنیا به رادیو اکتیو آلوده بشن و 7 میلیارد نفر هم در یک هفته کشته بشن ، دیگه پول و سرمایه و برج و کاخ معنی نمیده و همه باید دهنشونو باز کنن تا به اندازه دهنشون توش آب بباره ، اونم آب آلوده به رادیو اکتیو ..

ممنونم
یکی به این دلقک بگه قبل از اینکه خون مردم کشورت رو به باد بدی و خاک کشورت رو محل تاخ و تاز روس ها قرار بدی، باید می فهمیدی که تا عضو ناتو نشی، کسی برات تره هم خورد نمی کنه.
خدمت بيشتر از اين كه پاى ارتش روسيه رو به اوكراين باز كرد ؟
درود بر پوتین کبیر
درود بر روسیه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی