بازدید 6346
۷

جزئیات مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای معابر پایتخت

سرپرست معاونت بهره برداری از سیستم های حمل و نقل سازمان حمل و نقل و ترافیک، جزئیات مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای معابر شهر تهران را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۰۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸ 05 March 2022

به گزارش «تابناک»، عمار سعیدیان فر در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مدیریت پارک حاشیه ای معابر شهر تهران گفت: مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای معابر شهر تهران یکی از برنامه های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است که هدف از اجرای آن، مدیریت تقاصای سفر، ساماندهی ترافیکی معابر، عدالت در دسترسی به جای پارک، جلوگیری از تخلفات ساکن و پارک دوبل و کاهش ترافیک خودروهای سرگردان خواهان جای پارک می باشد.

وی گفت: توقف خودروها در پارک حاشیه ای معابر به صورت کوتاه مدت بوده و خروجی اصلی اجرای طرح مذکور، کاهش بار ترافیکی معابر و روان سازی جریان ترافیک می باشد.

توقف در نیم ساعت اول رایگان
هوشمندسازی ۲۰ هزار جای پارک در مناطق ۶ و ۷

سرپرست معاونت بهره برداری از سیستم های حمل و نقل و محدوده های ترافیکی تأکید کرد: توقف در پارک حاشیه ای کمتر از زمان نیم ساعت رایگان بوده و بعد از آن بر اساس تعرفه مصوب شورای شهر، مبلغی به عنوان عوارض پارک حاشیه ای در نظر گرفته می شود.

وی گفت: با اجرای مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای، هر گونه پرداخت نقدی عوارض پارک حاشیه ای ممنوع است و شهروندان با شارژ حساب کاربری «تهران من»، می‌توانند عوارض پارک حاشیه ای خود را نیز پرداخت نمایند.

سرپرست معاونت بهره برداری از سیستم های حمل و نقل سازمان حمل و نقل و ترافیک، با بیان این که ده هزار فضای پارک حاشیه ای در منطقه ۲ هوشمند سازی شده است، ادامه داد: ۲۰ هزار فضای پارک حاشیه ای مناطق ۶ و ۷ شهرداری تهران در حال اجرا است که پیشرفت ۷۰ درصدی داشته است و تا پایان فروردین سال ۱۴۰۱ هوشمند سازی فضاهای پارک حاشیه ای دو منطقه مذکور به بهره برداری کامل می رسد.

سعیدیان فر با تاکید بر این که بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، هوشمند سازی پارک حاشیه ای در اغلب مناطق در دستور کار است، گفت: فضاهای پارک حاشیه ای مورد تصویب شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، پس از خط کشی، تابلو گذاری و تامین سامانه های مکانیزه و هوشمند، مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر استفاده از روش‌های مختلف برای هوشمندسازی مدیریت پارک حاشیه ای، بیان کرد: محدودیتی برای استفاده از روش های نوین مدیریت مذکور، نداریم و از هر روش یا تکنولوژی که دارای کارآیی بالا و قابلیت اجرایی داشته باشد، استقبال می‌کنیم.

سرپرست معاونت بهره برداری از سیستم های حمل و نقل سازمان حمل و نقل و ترافیک، با بیان این که خودروهایی که در محل پارک حاشیه توقف کرده باشند، توسط سیستم های هوشمند، برداشت پلاک شده و مدت زمان توقف آنها محاسبه می شود، گفت: برای شهروندانی که حساب« تهران من» آن ها دارای شارژ اعتباری باشد، تخفیف در نظر گرفته می شود.

راه اندازی اپلیکیش پارکینگ عمومی
ساماندهی ۲۲ هزار جای پارک در سال آینده
معافیت جانبازان و معلولان از پرداخت عوارض پارک حاشیه ای

وی در مورد چگونگی دسترسی مردم به پارکینگ های عمومی برای توقف زیاد خودروها، عنوان کرد: به منظور آگاهی از وضعیت و سهولت دسترسی شهروندان به پارکینگ های عمومی، اپلیکیشنی هوشمند در سال ۱۴۰۱ راه اندازی و عملیاتی خواهد شد.

سعیدیان فر در مورد برنامه های آتی هوشمند سازی فضای پارک حاشیه ای شهر تهران نیز گفت: در منطقه ۳، ۱۰ هزار و در منطقه ۱۱ و ۱۲ هر کدام ۶ هزار جای پارک، هوشمند سازی خواهد شد و در ماه های آینده این ۲۲ هزار فضای پارک هوشمند بهره برداری می شود. اما به این سه منطقه اکتفا نخواهیم کرد و بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، مکلف به اجرای مدیریت پارک حاشیه ای در سایر مناطق شهرداری تهران می باشیم.

وی افزود: به منظور سهولت دسترسی جانبازان و توانیابان، محل های ویژه پارک این عزیزان در حاشیه معابر در نظر گرفته شده است، که مخصوص پارک حاشیه ای افراد دارای پلاک ویلچیر می باشد و معاف از پرداخت عوارض پارک حاشیه ای در محل های مذکور می باشند و ساعت اجرای مدیریت پارک حاشیه ای در معابرمنتخب (معابر دارای تابلوی پارک حاشیه ای) در روزهای غیر تعطیل از ساعت ۷ الی ۲۱ می باشد و شهروندان برای بیان و رسیدگی هر گونه سوال، پیشنهادات و انتقادات می‌توانند با شماره ۱۳۷ تماس گرفته یا به ثبت تیکت در «تهران من» اقدام کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷
راه جدید درامد از جیب ملت.
ننویسین سامان دهی . بنویسین تلکه کردن مردم. حتی تو کوچه جلوی در خونه خودمون هم که پارک کردیم باید روزی چند هزار تومان بدهیم که از شهرداری هیچ خدماتی هم نگیریم.
دلیل دیگری بر عدم ساخت پارکینگ شهری
سامان دهی پارکینگ در گذرگاه شریانی باعث کاهش شعاع گذرگاه و انسداد بیشترترافیک است.اصولآ گذرگاه شریانی نباید رسوب داشته باشد.1.خطکشی زرد ناپیوسته در حاشیه خیابان (گذرگاه)شریانی به نشانه مسیر حمل ونقل همگانی با حق گذر خودروهای دیگر و ممنوعیت پارکینگ 2.جانمایی پارکینگ هوشمند در گذرگاه دسترسی(فرعی)
این طرح با روان سازی حمل و نقل همگانی و ناصرفه شدن استفاده از خودروی شخصی به ترافیک روان تر می انجامد
از هیچ هم پول در میارن ولی خدمات به مردم صفر فقط فشار به مردم
این هم از افتخارات شهرداری تهران
چرا پارکینگ در ساختمانهای تهران به اندازه کافی تعبیه نشده و نمی شود؟!!!
حتی برای پاساژهای بزرگ جدید هم نیست!!!
دزدی جدید بدون دادن هیچ خدماتی فقط جیب خالی میکنند مثل عوارض اتوبانها نه روشنایی وجود داره و نه اسفالت درست حسابی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست