بازدید 15309

هواشناسی زنجان هشدار کشاورزی نارنجی صادر کرد

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: وضعیت جوی این استان از امروز/جمعه/ تا شنبه ۱۴ اسفند ماه جاری در حالت هشدار نارنجی قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸ 04 March 2022

به گزارش «تابناک»، محمدرضا رحمن‌نیا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیست و دومین هشدار هواشناسی کشاورزی سطح نارنجی به منظور اقدام ضروری به دلیل احتمال وجود خسارت گسترده زیاد در سطح استان صادر شده است.

وی تاکید کرد: از امروز تا شنبه وزش باد به نسبت شدید تا شدید همراه با رگبار باران و رعد و برق، احتمال تگرگ، بارش برف و کولاک به ویژه در ارتفاعات در استان جریان می یابد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: اثر این مخاطره در شهرستان های طارم، زنجان، ابهر، ماهنشان، خدابنده، ایجرود، خرم دره، ابهر و سلطانیه خواهد بود.

رحمن نیا ادامه داد: این مخاطرات جوی موجب آسیب و خسارت به کشاورزان، محصولات کشاورزی و تاسیسات کشاورزی می شود.

وی ادامه داد: نیاز است سوخت جایگزین تامین و دما و رطوبت کتترل و محافظت از انبار و تاسیسات انجام شود توصیه می شود عشایر و دامداران در عبور از ارتفاعات، انتقال دامدار از واحدهای فرسوده و مستهلک به مکان های سرپوشیده، تعیین خوراک پر انرژی برای دام‌ها و دامداری ها نسبت به خشک نگه‌داشتن سطح زمین و مسدود نگهداشتن درب سالن ها اقدام کنند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: در این شرایط جوی توصیه می شود، نسبت به عایق بندی و محافظت از کندوها، عدم استقرار کندوها در ارتفاعات و کنار جاده ها، کنترل دریچه های ورودی و خروجی استخرها و کنترل تجهیزات برقی استخرهای پرورش ماهی اقدام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی