بازدید 19679

واکنش اعتراضی چند نماینده به توهین نماینده انقلابی

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت و عضو کمیسیون مشترک نوشت : توهین آشکار یکی از موافقین جدی طرح ⁧‫صیانت‬⁩ به منتقدین، که دست بر قضا کل آحاد ملت شریف ایران را شامل می‌شود، بسیار تاسف برانگیز و مایوس کننده بود! و تاسف‌بار تر توجیهات بعد از آن بود.
کد خبر: ۱۱۰۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵ 03 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مهرداد ویس کرمی نماینده خرم آباد و عضو کیمسیون کمیسیون مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران از فضای مجازی در تبیین دلایل مخالفت های صورت گرفته با طرح صیانت نوشت:

«فضای مجازی؛
به دلیل اهمیت، موضوعی حاکمیتی و محتاج قانونگذاری است.
‏۲. در کشورهای پیشرفته قانونمند است.
‏۳. چند وجهی، پیچیده و نیازمند مدیریت فراقوه ای است.
‏۴. گرگ های مجازی و ⁧سگهای قلاده بلند‬⁩ غربگرا از قانونمندی آن می‌ترسند.
‏۵. قانونمندی، به نفع کسب و کارهای سالم مجازی است.»

استفاده از دو عبارت «گرگ های مجازی و سگ های قلاده بلند‬⁩» در این توییت با واکنش های متعددی در فضای مجازی روبرو شد تا جایی که ویس کرمی ساعاتی بعد توییت دیگری برای ارائه توضیحاتی منتشر کرد و نوشت:

«سگ های قلاده بلند‬⁩ توهین نیست بلکه تعبیری است که ⁧‫ریچارد المان‬⁩ (رئیس قدیم سازمان سیا) در مورد کسانی به کار می برد که کورکورانه و بدون مزد و مواجب، مقلد و مروج تفکر لیبرال دموکراسی آمریکایی هستند؛ بلند بودن قلاده به این معناست که نمی دانند با چند واسطه و نامحسوس، کنترل می شوند!»

اما این پایان ماجرا نبود چه اینکه انتقادات کاربران فضای مجازی به این توییت شدت گرفت و مجددا ویس کرمی دو ساعت بعد از آخرین توییتش، برای بیان توضیحاتی دوباره در توییت دیگری نوشت:

«من هم مخالف فیلتر کردن ⁧‫فضای مجازی‬⁩ هستم چون با یک توئیت می توانم به نوکران لیبرال دموکراسی آمریکایی در هر کشوری اطلاع دهم که ریچارد المان آنها را ⁧‫سگ قلاده بلند‬⁩ می داند باشد که به خود آیند.

‏پس آفرین بر مردم شریف ایران که امثال او و «نظام لیبرال دموکراسی آمریکایی» را تحقیر کرده اند.»

امروز در واکنش به این موضوع تعدادی از نمایندگان مطالبی را در صفحات شخصی خود در توییتر منتشر کردند؛ جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تایباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نوشت:

«طرح صیانت‬⁩ مخالف و موافق دارد و باید نظر همه شنیده شود اما اینکه برخی موافقان به مردم و نمایندگانی که مخالف طرح هستند توهین کنند مبنای قانونی واخلاقی ندارد. هرچه می خواهید توهین کنید اما بدانید ما صدای مردم خود در بهارستانیم و با طرح صیانت و محدود سازی حق ارتباطات مردم مخالفیم.»

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت و عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران از فضای مجازی هم این طور واکنش نشان داد:

«توهین آشکار یکی از موافقین جدی طرح ⁧‫صیانت‬⁩ به منتقدین، که دست بر قضا کل آحاد ملت شریف ایران را شامل می‌شود، بسیار تاسف برانگیز و مایوس کننده بود! و تاسف‌بار تر توجیهات بعد از آن بود.

‏کاش به جای صغری و کبرای چیدن، یک جمله عذرخواهی می‌کردند. قطعا ملت بزرگ ایران بخشنده هستند.»

روح الله حضرت پور نماینده ارومیه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز گفت:

«مردم حق دارند در مورد تمام مسائل کشور صحبت یا مخالفت کنند. این حق را قانون به آن‌ها داده و یک نماینده مجلس که از طریق همین قانون بر صندلی بهارستان نشسته، اجازه ندارد به این حقوق تعرض کند. اگر نماینده مجلس بداند که وکیل ملت است نه قیم آن‌ها، خیلی از مسائل رفع می شود.»

چندی پیش کمیسیون مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران از فضای مجازی کلیات طرح صیانت را تصویب کرد. معاونت قوانین مجلس در نامه ای به هیات رییسه ایراداتی بر نحوه تصویب کلیات مطرح کرد و به دنبال آن هیات رییسه مجلس با برگزاری جلسه ای، این ایرادات را پذیرفت.

در همین باره سیدنظام موسوی سخنگوی هیات رییسه مجلس اعلام کرد که در جلسه هیات رییسه برای بررسی ایرادات معاون قوانین مجلس بر نحوه تصویب کلیات طرح نظام تنظیم خدمات فضای مجازی در کمیسیون مشترک، اعضای هیات رئیسه مجلس پس از استماع نظرات طرفین، ایرادات معاونت قوانین را وارد دانستند. تصمیم گیری نهایی درباره این طرح به بعد از تصویب لایحه بودجه موکول شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۱۹
ما مردم ایران از ویس کرمی بعلت توهین به درگاه خداوند شکایت مان را میبریم
من تمام اینترنت را گشتم ریچارد المان به عنوان رییس سیا ندیدم!!
ایا ایشان دروغ گفته اند یا فکر می کنند طرح صیانت اجرا شده و راستی ازمایی امکان ندارد
در هر صورت از این نظر باید مورد بازخواست قرار بگیرند
آخه کی به این رای داده که توهین به مردم را حق خود میداند؟
دوستان نماینده مجلس انقلابی:
سال‌هاست که در این کشور زندگی می‌کنید
ممنوع بودن ویدیو در دهه شصت را به یاد دارید
جلوگیری از نصب دیش و ریسیور ها و ماهواره ها را خوب به یاد دارید
اگر نتیجه ای حاصل شد
مگر دستاوردی داشت
مگر نه این که صرف هزینه های گزاف برای هیچ بود
چرا با زور و تهمت و توهین برخی ها دنبال خوب کردن فضای کشور هستند؟
در کجای دنیا دیده اید نماینده مجلس که باید در زمره نخبگان باشد شهروندان یک کشور را سگ قلاده بلند خطاب کند؟
وقتي با كمتر از ده درصد اراي واجدين شرايط وارد مجلس ميشي اينجوري توهم ميزني . اخه دونستن دو تا جمله از فلان ادم مگه دليلي بر فضل فروشي و توهين به مخالفه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هرچی هم میزنه بدتر میشه !
یه گندی زدی شجاعت عذرخواهی کردن داشته باش !
اگر راست می گویند و واقعا به فکر مردم هستند اگر طرح محدودیت اینترنت در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شد رای هر نماینده بطور شفاف نشان داده شود تا تا سیه روی شود هر که در او غش باشد . الان دعوا میکنند که مردم مخالف صیانت هستند و ما قبول نداریم ولی موقع رای گیری 80 درصد نمایندگان رای مثبت میدهند بعد دوباره همشون هم می گویند من رای مخالف این طرح دادم!!! بعد کاشف عمل میاد که باصطلاح نمایندگان مردم از بالا دستور داشتند !!! البته این بار همه ی مراحل را برای تصویبش دور زدند و طرح به این مهمی را با نظر مثبت فقط 18 نفر نماینده ی معلوم الحال در کمیسون مشترک مجلس برای 80 میلیون نفر تصویب کردند!!
تابناک در شرایطی که نوشتار زشت و بی ادبانه آقای کرمی را تیتر اول کردی چرا مخالفان را در حاشیه مطرح کردین؟
"اگر نماینده مجلس بداند که وکیل ملت است نه قیم آن‌ها، خیلی از مسائل رفع می شود." این مطلب در صورتی درست است که نماینده در یک فرایند رقابت پذیر وارد مجلس شود نه با رانت شورای محترم نگهبان و رای حدود ده درصدی واجدین شرائط رای دادن.
من به عنوان یکی از مردم ایران اصلا بخشنده نیستم و توقع دارم این نماینده عزل بشه.
آقا ما نماینده‌ای که شاگرد مکتب مأمورین سیا باشد نمیخواهیم، لطفاً از مجلس انقلابی اخراجش کنید.
دادستانی الان کجاست که این فرد را به جرم اهانت به ملت ایران به دادگاه فرا خواند؟
بنده به عنوان يك خرم آبادي ازاين كه همچين شخصي به عنوان نماينده لرستان در مجلس است شرمنده شدم. هر چند بنده در انتخابات شركت نمي كنم ولي اميدوارم مردم خرم آباد از اين به بعد در انتخابشان بيشتر دقت نمايند. طايفه و طايفه بازي در استان لرستان باعث بوجود امدن اين وضعيت شده است. ضمن اين كه اين طرح صيانت نيست و طرح خيانت است .
با اون گندی که سر انتقال فرزندشون از رشته دامپزشکی به رشته پزشکی این نماینده محترم زدند معلومه از فضای مجازی و افشاگری های آن بیزاره
وقتی با ۳۸ هزار و ۷۷ رای از مجموع ۴۳۳ هزار و ۶۵۸ نفر واجد شرایط حوزه انتخابیه بیای بالا بهتر از این نمیشه
ایشان نماینده شهرستان خرم آباد هستند

شهرستانی که از نظر محرومیت و عقب افتادگی از توسعه شهری مقام دوم کشور را دارد

این نماینده بی ادب باید به فکر محرومیت زدایی از شهرستانی باشد که مردم محرومش به او رای داده اند

ایشان طبق اطلاع واصله قبل از عنوان نمایندگی استاد دانشگاه هم بوده اند

حالا با این ادبیات موهن هم جایگاه دانشگاه را نتزل داده هم مجلس را
تابناك!شما هتاكيهاي آن به اصطلاح نماينده را منعكس مي كنيد ولي اگر بخواهيم به همان صورت جواب او را بدهيم سانسورش مي كني!
مسئولین به جای اینکه وکیل مردم ودرخدمت مملکت باشند درخدمت یک عده مسئولین وابسته به قدرت ونیروهای امنیتی ومنافع اونها وخودشان هستند واین نشان از بی خاصیت بودن رای مردم و نادیده گرفتن نظرات مردم است
واقعا از مردم لرستان بعیده که این نماینده شون باشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی