بازدید 5902

راهنمایی بازدید از موزه تاریخ ارمنستان

ارمنستان کشوری در همسایگی شمال غربی ایران است. این کشور زیبا و جذاب یکی از محبوب‌ترین مقصدها برای مسافرت میان ایرانیان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۷۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶ 02 March 2022

راهنمایی بازدید از موزه تاریخ ارمنستان

هر شهر یا کشور در طول تاریخ شاهد اتفاقاتی تاریخی بوده که شاید هنوز آثاری از آن را حفظ کرده باشد. برای شناخت بیشتر تاریخ هر شهر یا کشور بهترین گزینه موزه‌ها هستند.

نقش موزه‌ها را می‌توان حفاظت از آثار تاریخی و قدیمی دانست که الان ارزش زیادی پیدا کرده است. موزه تاریخ ارمنستان هم کتابی از تاریخ این کشور محسوب می‌شود که می‌توانید آثاری جالب و خلاقانه را ببینید و با سبک زندگی ارمنی‌ها در گذشته بیشتر آشنا شوید. با ما همراه باشید تا موزه‌های ارمنستان و جاذبه‌های گردشگری این کشور را در تورهای ایروان بهتر بشناسید.

موزه تاریخ ارمنستان

یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری ارمنستان موزه تاریخ این کشور است. موزه تاریخ هرچیزی را که شما از گذشته تا زمان حال این کشور نیاز دارید، دراختیار شما قرار می‌دهد. این موزه در سال 1921 افتتاح شد و از همان ابتدا آثار کمیاب و جالب گذشته کشور خود را به نمایش گذاشت. مسافران تور ارمنستان بازدید از این موزه را در اولویت کارهای خود قرار می‌دهند.

بر اساس آماری که موزه تاریخ ارمنستان در سایت رسمی خود منتشر کرده، هم اکنون ۴۰۰ هزار اثر تاریخی در آن نگهداری می‌شود و در معرض نمایش است که همگی به دوره‌های مختلف در این کشور مربوط می‌شوند. این موزه در بخش‌های مختلف مانند قوم‌شناسی، نیوماتیک، تاریخ و تمدن، باستان‌شناسی و مجموعه آنلاین بسیار غنی بوده و می‌تواند تا ساعت‌ها شما را در تاریخ ارمنستان غرق کند.

کلیسای جامع زوارتنوتس

معنی لغوی این کلیسا، نیروی نگهبان یا فرشته‌های آسمانی است. ارمنستان اولین کشوری بود که مسیحیت را قبول کرد و دین مسیحیت را به‌عنوان دین کشوری انتخاب کرد. بعد از این کار توجه زیادی به این کلیسا شد و اکنون جزو جاذبه‌های گردشگری ارمنستان محسوب می‌شود. این کلیسا ابتدا معبدی برای پرستش اورارتین بود.

راهنمایی بازدید از موزه تاریخ ارمنستان

کلیسا جامع زوارتنوتس در 15 کیلومتری ایروان قرار دارد. شما می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن به این جاذبه گردشگری خاص بروید که قدمت آن به قرن هفتم برمی‌گردد. مدت زمانی که نیاز دارید تا همه این مجموعه زیبا را ببینید، دو الی سه ساعت است؛ پس می‌توانید با یک برنامه‌ریزی دقیق همه جاذبه‌های گردشگری این کشور را در تورهای ارمنستان در چند روز ببینید.

صومعه گغارد

یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ارمنستان صومعه گغارد است که بازدید از این صومعه را در تور ارمنستان به شما پیشنهاد می‌کنم. این بنا صومعه‌ای قرون وسطایی است که بخشی از آن را روی کوه و در دل صخره‌های سنگی تراشیده‌اند. این صومعه از طرفی با کوه و پوشش گیاهی و از طرفی با رود و جریان آرامش‌بخش آب ترکیب شده است. جالب است بدانید که این اثر فاخر در لیست آثار جهانی یونسکو قرار دارد و جزو مهم‌ترین آثار تاریخی کشور ارمنستان به‌شمار می‌رود. قدمت صومعه گغارد به قرن چهار برمی‌گردد. مدت زمان موردنیاز برای بازدید از این اثر هنری که فقط با سنگ ساخته شده، فقط یک الی دو ساعت است.

کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر

کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر که با نام کلیسای جامع سنت گریگور لوزاوریچ نیز شناخته می‌شود، از بزرگ‌ترین کلیساهای ارمنستان به‌شمار می‌رود که بیشتر محل تجمع حواری ارمنی‌ها است. این بنا را در طول چهار سال ساختند و در سال 2001 افتتاح کردند.

کلیسای جامع سنت گریگور لوزاوریچ برای هزار و هفتصدمین سالگرد اعلام مسیحیت به‌عنوان دین رسمی ارمنستان و در راستای ادای احترام به سنت گریگور روشنگر که دین مسیحیت را به ارمنستان معرفی کرد، ساخته شده است. فضای داخلی این کلیسا بسیار ساکت و آرام بوده و یک الی دو ساعت زمان می‌برد تا بتوانید به‌خوبی همه این کلیسا را بگردید.

شرایط ویزا تور ارمنستان بعد از کرونا

قبل از کرونا طبق توافق بین کشور ایران و ارمنستان شما هیچ نیازی به ویزا برای سفر نداشتید. با وجود کرونا در دنیا کمی اوضاع عوض شد. اوایل کرونا ارمنستان مرزهای خود را روی ایران بست؛ ولی بعد از مدتی مرزها را باز کرد. اگر الان بخواهید به این کشور سفر کنید، همان پاسپورت کفایت می‌کند؛ ولی بعد از عبور از مرز باید چند تست برای سلامت خود انجام دهید که هزینه این تست‌ها بر عهده شما است.

به این نکته توجه داشته باشید که تست خود را در بیمارستانی معتبر انجام دهید و نگذارید بیش از 72 ساعت از جواب تست شما بگذرد؛ چون دیگر اعتبار ندارد و دوباره باید تست بدهید. معتبر بودن تست را لب مرز چک می‌کنند.

چرا به ارمنستان سفر کنیم؟

یکی از دلایلی که سفر به ارمنستان را جذاب‌تر می‌کند، طبیعت بکر، مناظر جذاب و جاذبه‌های گردشگری آن است. اگر عاشق طبیعتی هستید که نظیر آن را فقط در تلویزیون دیده‌اید، به ارمنستان سفر کنید. این شهر رویایی مقصد عاشقان، دوست‌داران عکاسی و... است. از طبیعت‌ کم‌نظیر ارمنستان می‌توان به معبد گارنی، دریاچه سوان، مجموعه ورزش‌های زمستانی، لونا پارک و... اشاره کرد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل