بازدید 6758
۶

آغاز پاندمی کووید ۱۹ از بازار «ووهان» چین بوده است

نتایج دو مطالعه شواهد بیشتری را ارائه می‌کند که نشان می‌دهد پاندمی ویروس کرونا از بازاری در «ووهان» چین آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸ 02 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از وب مِد، با تجزیه و تحلیل داده‌های چندین منبع، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که این ویروس از حیوانات آمده و در اواخر سال ۲۰۱۹ در بازار غذاهای دریایی هیوآنان چین به انسان سرایت کرده است. آنها افزودند که هیچ مدرکی از نظریه‌ای مبنی بر اینکه ویروس از آزمایشگاهی در ووهان آمده است، پشتیبانی نمی‌کند.

«مایکل ووروبی»، یکی از نویسندگان هر دو مطالعه از دانشگاه آریزونا، گفت: «وقتی همه شواهد را با هم نگاه می‌کنید، یک تصویر فوق‌العاده واضح است که پاندمی از بازار هیوآنان شروع شده است.»

در یک مطالعه، محققان از تجزیه و تحلیل فضایی استفاده کردند تا نشان دهند که اولین موارد کووید ۱۹ که در دسامبر ۲۰۱۹ تشخیص داده شدند، به بازار مرتبط بودند. محققان همچنین دریافتند که نمونه‌های محیطی که کروناویروس شان مثبت بود، با فروشندگان حیوانات مرتبط بودند.

در مطالعه دیگری، محققان دریافتند که دو سویه اصلی ویروس کرونا ناشی از حداقل دو رویداد زمانی است که ویروس از حیوانات به انسان سرایت کرده است. آنها نوشتند که اولین انتقال به احتمال زیاد در اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر ۲۰۱۹ اتفاق افتاده است، و دیگری احتمالاً چند هفته بعد روی داده است.

ووروبی گفت: «یافته های جدید قوی‌ترین شواهدی را ارائه می‌دهد که نشان می‌دهد این بیماری همه گیر منشأ مرتبط با حیوانات دارد.»

وی در ادامه افزود: «شیوع اولیه ویروس کرونا مانند یک آتش بازی بود که از بازار شروع شد و به بیرون گسترش یافت. اکثریت قریب به اتفاق موارد به طور خاص به بخش غربی بازار مرتبط بودند، جایی که اکثر فروشندگان پستانداران زنده در آن قرار داشتند. سپس موارد کووید ۱۹ از آنجا به جامعه سرایت کرد و الگوی انتقال تا ژانویه یا فوریه ۲۰۲۰ تغییر کرد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
ممکنه برای شیوع از آزمایشگاه ووهان به بازار شهر منتقل شده باشد
متاسفانه چینی ها هر جنبده ای را می خورند. آن هم به شکل بی رحمانه. به هیچی هم رحم ندارند.
شما راست می گید
برای همین هم بود که چین خیلی سریع تونست درمانش را پیدا کنه و مردم خودش در همان ماه های اول تلفاتشان به صفر رسید
خدایا چقدر دروغ چقدر فریب برای زندگی چند روزه دنیای فانی چه کارها که بعضی ها نمی کنند
پاندمی نه همه گیری رعایت کنید لطفا
این را هم خودمون می دونستیم.که این ویروس منحوس از بازار ووهان شکل گرفته منتهی سیمای میلی ی جوری داشت وصل می کرد به کشور فرانسه که از قبل این ویروس تو پاریس وجود داشته و فلان
متاسفانه خیلی از مسئولین هم سعی کردند واقعیت را منحرف کنند و قضیه را ی جوری به آمریکا و اروپا سوق بدهند. نمونه اش همین بازیگری بود که انتقاد کرده بود از چین ...ولی بعدا مجبورش کردند که عذرخواهی کنه.
همه دنیا فهمیدن چه خبر بوده تو تازه داری حرفهای روز اول را در حمایت از کشور دوست و خدانشناس چین میزنی؟!
اسنادش را همه دیدن غیب شدن محققان آزمایشگاه ووهان را همه دیدن تفاوت این ویروس را با تمام ویروسهای موجود همه دیدن تو خواب بودی خیر دو سال پیش را منتشر میکنی.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها