بازدید 23628
۴
بیشترین جست‌ و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

استفاده روسیه از بمب خلأ در کانون توجه جهان/ جست و جوی کاربران ایرانی در گوگل پیرامون اکلیل سرنج/ مذاکرات وین به کجا رسید؛ سوالی که مردم می‌پرسند/ مهدی قائدی دوباره به صدر جست و جو‌ها آمد

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «بمب خلأ چیست؟»، «منطقه پرواز ممنوع چیست؟»، «مهدی قائدی»، «اکلیل سرنج»، «مذاکرات وین به کجا رسید؟»، «آرزو حضرتی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 02 March 2022

استعفای یحیی گلمحمدی؛ بحث داغ فضای مجازی/ زنده شدن دوباره نام و یاد مهرداد میناوند و علی انصاریان/ جام جهانی قطر در کانون توجه فوتبال دوستان ایرانی

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «بمب خلا چیست؟»، «منطقه پرواز ممنوع چیست؟»، «مهدی قائدی»، «اکلیل سرنج»، «مذاکرات وین به کجا رسید؟»، «آرزو حضرتی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

بمب خلأ چیست؟

بمب خلأ که از انواع بمب و تسلیحات نامتعارف قلمداد می شود در جریان جنگ روسیه و اوکراین به یکی از عبارات پرکاربرد تبدیل و به تازگی به صدر جست و جوهای کاربران در فضای مجازی کشیده شده است.

دلیل این موضوع آن است که مقامات سیاسی اوکراین مدعی هستند، روسیه در جریان حملات نظامی به اوکراین از این بمب استفاده کرده است.

در رابطه با همین خبر رسانه ها مدعی شدند که اوکسانا مارکارووا، سفیر اوکراین در آمریکا، پس از ملاقات با نمایندگان کنگره آمریکا به خبرنگاران گفت که روسیه در حمله به کشورش از یک سلاح گرمافشاری معروف به "بمب خلأ " استفاده کرده است.

مارکارووا پس از دیدار با این قانونگذاران گفت: آنها امروز از بمب خلأ استفاده کردند. ویرانی که روسیه می‌خواهد به اوکراین وارد کند، بزرگ است.

                                                   روسیه از «بمب خلاء» استفاده کرده است!

یک بمب خلأ یا سلاح گرمافشاری، اکسیژن هوای اطراف را می‌مکد تا انفجاری با دمای بالا ایجاد کند، که معمولاً موج انفجاری با مدت زمانی که به میزانی قابل توجه طولانی‌تر از یک بمب متعارف است، ایجاد می‌کند و می‌تواند بدن انسان را تبخیر کند.

این در حالی است که هنوز استفاده از سلاح‌های گرمافشاری در جنگ در اوکراین به طور رسمی تایید نشده است. شبکه سی.ان.ان گزارش داد، یکی از تیم‌هایش بعدازظهر شنبه، یک پرتابگر موشک های گرمافشاری چندگانه روسی را در نزدیکی مرز اوکراین تشخیص داده است.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت، گزارش‌های مربوط به این مساله را دیده اما تاییدی در قبال استفاده روسیه از چنین سلاح‌هایی دریافت نکرده است. او در یک نشست خبری گفت: اگر چنین چیزی درست باشد، به طور بالقوه یک جنایت جنگی است. او اضافه کرد که سازمان هایی بین‌المللی هستند که چنین گزارش هایی را ارزیابی خواهند کرد و دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دنبال مشارکت در گفتگو درباره آن است.

سفارت روسیه در واشنگتن به درخواست‌ها برای اظهار نظر درباره این گزارشها پاسخ نداد.

بیشتر بخوانید

منطقه پرواز ممنوع چیست؟

از جمله عبارات و مفاهیم دیگری که در جریان جنگ روسیه و اوکراین مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته، این پرسش است که منطقه پرواز ممنوع چیست؟

در رابطه با این سوال توضیح اینکه "منطقه پرواز ممنوع" قلمرو یا منطقه‌ای است که در آن هیچ هواپیمایی اجازه پرواز ندارد. این منطقه معمولا در فضای جنگی اعلام و اعمال می‌شود و به نوعی "خلع سلاح در آسمان آن منطقه " است و معمولا از هرگونه عملیات هواپیماهای جنگی  در محدوده اعلام شده جلوگیری می‌شود.

هواپیمایی که حریم منطقه پرواز ممنوع را نقض کند با توجه به شرایط اعلام شده مورد هدف قرار خواهد گرفت. با توجه به اینکه مفهوم "منطقه پرواز ممنوع " خیلی جدید است و فقط در سه درگیری نظامی تا بحال به اجرا درآمده است مدت زمان و اهداف پرواز ممنوع دستخوش تغییر بوده و هیچ دستورالعمل و قاعده مشخصی برای اعمال یک چنین محدودیتی وجود ندارد.

دو روز پیش خبر رسید که رئیس‌جمهور اوکراین از جو بایدن همتای آمریکایی خود و ناتو درخواست کرد تا بر فراز بخش‌های مهم کشورش منطقه پرواز ممنوع اعمال کنند.

به موجب این خبر وب سایت آمریکایی «اکسیوس» نوشت که زلنسکی از جو بایدن و ناتو خواسته است که «منطقه پرواز ممنوع» را بر فراز مناطق مهم در کشورش اعمال کنند و «اگر غرب این کار را انجام دهد، اوکراین متجاوز را بدون خونریزی شکست خواهد داد.»

بیشتر بخوانید

مهدی قائدی

مهدی قائدی بازیکن تیم ملی فوتبال ایران و بازیکن پیشین تیم استقلال تهران، این روزها دوباره در کانون توجهات قرار گرفته است و دلیل آن هم پیشنهادهایی است که از اروپا دارد.

گفته می شود ستاره سابق استقلالی ها که در الاهلی امارات دوران پرفراز و نشیبی را سپری می کند، از یک تیم پرتغالی پیشنهاد دارد و می خواهد در پایان فصل از الاهلی جدا شده و زندگی ورزشی جدیدی را در قاره سبز آغاز کند.

در این مورد نظر همسر مهدی هم اهمیت بسیاری دارد، ولی به هر حال قایدی آن قدر که در استقلال بازی می‌کرد و دیده می‌شد، در تیم الاهلی بازی نمی‌کند و از طرفی دوست دارد مثل همشهری‌اش مهدی طارمی پیشرفت کرده و در تیم‌های مطرح اروپایی بازی کند.

طارمی هم پله پله بالا رفت و حالا در یکی از تیم‌های معتبر اروپایی روزهای بسیار خوبی را می‌گذارد، راهی که قایدی باید برود و البته خیلی‌ها می‌گویند او برای رسیدن به آرزوهای ورزشی خود حتماً باید قدرت جسمانی خود را بالا ببرد. طارمی نسبت به قایدی از قد مناسب تری برخوردار است ولی شاید تکنیک انفرادی قایدی را نداشته باشد. با این حال ستاره ایرانی الاهلی احساس می‌کند که در پایان فصل می‌تواند به پیشنهاد اروپایی خود بیشتر فکر کند و با رضایت مسئولان الاهلی جدا شود.

گفتنی است مهدی قایدی در پایان این فصل یک فصل دیگر هم با الاهلی امارات قرارداد دارد، چون چندی قبل به مدت ۱۸ ماه قراردادش را تمدید کرده بود.

بیشتر بخوانید

اکلیل سرنج

همزمان با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال و همانند سال های پیشین باردیگر مفهوم و عبارت اکلیل سرنج به یکی از عبارت های پر جست و جو در گوگل تبدیل شده است.

در رابطه با اکلیل سرنج و علاقه جوانان و نوجوانان برای تولید ترقه از این طریق توضیح اینکه برخی گمان می‌کنند این مواد پس از پرتاب منفجر می‌شوند در صورتی که ممکن است هنگام فعل و انفعالات این دو ماده جرقه و انفجار ایجاد شود و خسارات جبران ناپذیری مثل قطع دست، نابینایی و ... را به همراه بیاورد.

تصاویر دردناک از مصدومان چهارشنبه سوری - تابناک | TABNAK

متخصصان در این باره می گویند، اکلیل و سرنج یکی از مواد خطرناکی است که وارد مراسم چهارشنبه آخر سال شده که البته هر کدام از این مواد به‌ تنهایی خطری برای مردم و واحدهای صنفی ندارند؛ اما بر اساس یکسری فرمول های شیمیایی ادغام این دو ماده با یکدیگر مشکلات و خطراتی به وجود می‌آورد؛ لذا هم مردم و هم فروشندگان این مواد باید نکات لازم را مدنظر قرار دهند.

توضیح بیشتر اینکه حتی اگر این دو ماده به‌ مقدار کمی کنار هم قرار گیرند، بر اثر فعل و انفعالات شیمیایی دچار جرقه و آتش‌سوزی می‌شوند، اگر این مواد به‌مقدار زیاد نیز کنار هم قرار بگیرند، شرایط نگهداری آنها مهیا نباشد و افرادی که با این مواد سروکار دارند، اطلاعات کافی در مورد فعل و انفعالات آنها نداشته باشند، باعث انفجار خواهد شد.

بیشتر بخوانید

مذاکرات وین به کجا رسید؟

هر چند صحنه بین الملل به شدت از ماجرای حمله نظامی روسیه به اوکراین متأثر است و تا حدود زیادی ماجرای مذاکرات ایران با طرف های غربی به حاشیه رفته، همچنان یکی از خبار مهم بین المللی مذاکرات وین است.

برجام جدید چطور بسته می‌شود؟/ ایران شروع کننده اجرای تعهدات نیست/ چه تحریم‌هایی برداشته می‌شود؟/ آمریکا پس از راستی‌آزمایی می‌تواند به برجام برگردد

در همین رابطه بسیاری از کاربران این سوال را مطرح می کنند که مذاکرات وین به کجا رسید؟

توضیح در مورد آخرین وضعیت مذاکرات وین اینکه رسانه ها در این باره نوشتند: مذاکرات ایران و ۱+۴ برای رسیدن به توافقی در خصوص اجرای کامل برجام همچنان در جریان است. اما ضمن پیشرفت‌های قابل توجه در گفتگوها، چند موضوع محدود اما بسیار مهم و حیاتی باقیمانده است که عمدتا نیاز به تصمیم گیری طرف‌های غربی دارد.به همین دلیل، گفتگوها هنوز با نقطه پایان فاصله دارد.شنیده ها حکایت از آن دارد که نه تنها توافق قطعی نیست، بلکه در حال حاضر احتمال توافق با احتمال عدم توافق برابری می کند.تیم مذاکره کننده ایرانی با هدف حصول اطمینان از انتفاع اقتصادی ایران از توافق، تا کنون بر اصل اجرای کامل و نه ناقص برجام و رفع حفره‌های قبلی در این توافق تاکید و ایستادگی کرده است.

بیشتر بخوانید

آرزو حضرتی

آرزو حضرتی یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال بانوان ایران است که اهل استان مازندران است و به تازگی به واسطه یک سانحه دچار ضربه مغزی شده است. همین مسئله سبب شده تا نام او نیز در کانون توجه کاربران قرار بگیرد.

در همین رابطه خبر رسیده است که آرزو حضرتی بازیکن تیم ملی جوانان و نوجوانان ایران در پی سانحه دچار شکستگی جمجمه و فک شده و اکنون در کما به سر می برد.

استفاده روسیه از بمب خلاء در کانون توجه جهان/ جست و جوی کاربران ایرانی در گوگل پیرامون اکلیل سرنج/ مذاکرات وین به کجا رسید؛ سوالی که مردم می پرسند/ مهدی قائدی دوباره به صدر جست و جوها آمد

این ورزشکار، دچار ضربه مغزی نشده و پزشکان درمورد بهبودی وی ابراز امیدواری کرده اند. 

بهرام عین اللهی وزیر ‌بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی به کما رفتن آرزو حضرتی ستاره جوان فوتبال زنان ایران، ضمن تماس با خانواده وی و نیز ابراز همدری و آرزوی شفای عاجل برای این بانوی قهرمان، دستور پیگیری ویژه وضعیت و ارائه هرگونه خدمات درمانی به او را صادر کرد.

بیشتر بخوانید

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
اگر آمریکا یا یک کشور غربی به کشوری حمله کرد، نه سازمان ملل، نه کشور‌های غربی، نه کشور‌های وابسته به غرب، نه سازمان‌های بین‌المللی ورزشی و نه هیچ کس دیگری حق ندارند به داد آن کشور اشغال شده برسند. اما اگر کشوری خارج از این چارچوب غربی، دست به همان اقدام زد، یک اشغالگر است و باید برای مهار آن، تمام قوانین، استاندارد‌ها و ارزش‌ها را زیر پا «لِه» کرد و حتی زیر شعار فریبنده‌ای مثل «منافع ملی» زد!
والا بالا توافق نشود بهتر است. دیگه به تحریم عادت کرده ایم. توافق مجدد نه تنها باعث کاهش قیمتها نمی شود بلکه اگر در زمان رئیس جمهور بعدی آمریکا بهم بخورد باز شوک جدیدی به جامعه وارد می شود که این دفعه خارج از توان مردم است
درود
زنده باد اکراین و رییس‌جمهور شجاع آن که با اتکا بر مردمش یک تنه جلوی امپریالیسم شرق ایستاده
و ننگ بر قلم هایی..که جنگ و کشته شدن و آوارگی مردم بی گناه را به بهانه امپریالیسم غرب ستایش می کنند...
دوستان مگر عضو ناتو شدن آسان است...حداقل ده سال طول میکشد روسیه الان داره حمله می کنند....بهانه کشتار مردم
از این دیکتاتور دارید حمایت می کنید تفکر هم چیز خوبی
ایران هم اگر بخواهد می‌تواند بمبی بسازد که اگر روی مسکو بیافتد بدون از بین بردن ساختمان‌ها همه را از بین میبرد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست