بازدید 14681

موافقت ۸ کشور با عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا

به‌دنبال درخواست اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا، سران استونی، بلغارستان، جمهوری چک، لتونی، لیتوانی، لهستان، اسلواکی و اسلوونی حمایت خود را از این درخواست اعلام کردند.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹ 01 March 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، نخست‌وزیر لهستان امروز سه‌شنبه در بروکسل در رابطه با حمایت از اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا با رئیس کمیسیون اروپا رایزنی‌هایی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی دولت ماتئوش موراویتسکی، نخست‌وزیر لهستان در پیامی توییتری گفت: عصر امروز در بروکسل، نخست‌وزیر با اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت و موضوع اصلی، حمایت سیستمایک از اوکراین در مورد پیوستن به اتحادیه اروپاست.

به‌دنبال درخواست اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا، سران استونی، بلغارستان، جمهوری چک، لتونی، لیتوانی، لهستان، اسلواکی و اسلوونی حمایت خود را از این درخواست اعلام کردند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از اتحادیه اروپا خواسته تا بدون تاخیر عضویت کشورش را در این نهاد سیاسی – اقتصادی بپذیرد. او گفته است: ما یک بار دیگر از اتحادیه اروپا می‌خواهیم تا فورا در یک روند ویژه، عضویت کشور ما را بپذیرد. من مطمئنم که این کار درست و امکان‌پذیر است.

زلنسکی گفت: ما از تمامی شرکایمان از اینکه کنار ما بودند، تشکر می‌کنیم؛ اما هدف ما این است که با اروپایی‌ها باشیم و مهم‌تر از آن اینکه با آن‌ها "برابر و یکسان" باشیم.

از ۲۴ فوریه که حمله روسیه به اوکراین آغاز شد، صدها هزار تن از اوکراینی‌ها به لهستان گریخته‌اند. تنها ظرف ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۰ هزار تن از مرز لهستان – اوکراین عبور کرده‌اند، جایی که صدها تن چندین روز در صف بودند تا به مرز برسند.

لهستان برای پذیرش تمام پناهجویانی که به این مرز می‌رسند، اعلام آماده کرده است و دیگر اوکراینی‌های فراری از جنگ، به سمت مجارستان، مولداوی و اسلواکی حرکت کرده‌اند. در تازه‌ترین آمارهای کمیسیونر عالی پناهجویان سازمان ملل، ۵۲۰ هزار اوکراینی‌ تاکنون به کشورهای همسایه رسیده‌اند و برآورد می‌شود که با ادامه درگیری‌ها، این عدد به چهار میلیون تن افزایش یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار