بازدید 9091

کاروان ۶۴ کیلومتری نظامیان روسی در راه کی‌یف

براساس گزارش‌ها، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که یک کاروان نظامی روسیه در شمال پایتخت اوکراین به طول ۶۴ کیلومتر دیده می‌شود که بسیار طولانی‌تر از صف ۲۷ کیلومتری است که پیشتر گزارش شده بود.
کد خبر: ۱۱۰۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲ 01 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از رویترز، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که کاروانی از نظامیان روسیه به طول تقریبا ۶۴ کیلومتر به سوی کی‌یف می‌رود.

یک شرکت خصوصی آمریکا موسوم به "فناوری‌های ماکسار" که تحولات اوکراین را با تصاویر ماهواره‌ای رصد می‌کند، با اعلام پیشروی این کاروان نظامی روسیه به سمت کی‌یف، همچنین از استقرار نیروهای زمینی و یگان‌های بالگرد تهاجمی بیشتر در جنوب بلاروس که کمتر از ۳۲ کیلومتر با شمال مرز اوکراین فاصله دارد، خبر داد.

به گفته وزارت کشور اوکراین پیشتر در روز دوشنبه ده‌ها غیرنظامی در حملات موشکی روسیه به خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین، کشته شدند. در این روز همچنین هیات نمایندگان اوکراین و روسیه در نشستی در بلاروس شرکت کردند تا شاید بتوانند به جنگ پایان دهند.

با این حال تازه‌ترین اخبار از پایان بی‌نتیجه مذاکرات حکایت دارد و طرفین برای رایزنی به کشورهایشان بازگشته‌اند و درگیری‌ها در اوکراین همچنان ادامه دارد. سازمان ملل می‌گوید بیش از نیم میلیون پناهنده از اوکراین به کشورهای همسایه رفته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل