بازدید 5043

کرواسی از بالا بردن سطح آمادگی ارتش خود خبر داد

«آندری پلنکوویچ» نخست وزیر کرواسی در پی بحران و جنگ در شرق اروپا اعلام کرد که ارتش کرواسی با توجه به وضع اوکراین، سطح آمادگی خود را بالا برده است.
کد خبر: ۱۱۰۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸ 01 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نخست وزیر کرواسی دوشنبه شب پس از نشست هیات مدیره جامعه دموکراتیک کرواسی با اشاره به اینکه زاگرب به همه تحولات در مرزهای خود در اروپای جنوب شرقی توجه ویژه ای دارد، گفت: ما نمی خواهیم اوضاع در هیچ یک از کشورهای همسایه بی ثبات شود.

وی افزود که کرواسی از نظر سیاسی و دیپلماتیکی بحران کنونی را بدقت دنبال می کند.

نخست وزیر کرواسی در مورد آمادگی نیروهای امنیتی و نظامی کشور و تشدید فعالیت های نهادهای کشور گفت: سطح آمادگی و تعامل ارتش را بالا برده ایم.

به گزارش ایرنا، مقامات کرواسی در ارتباط با بحران اوکراین موضع متفات دارند؛ «زوران میلانوویچ» رئیس جمهوری کرواسی اخیراً در این باره گفته بود که اوکراین کشوری نیست که بتواند در ناتو جایی داشته باشد و سربازان کرواسی تحت هیچ شرایطی در درگیری احتمالی روسیه و اوکراین شرکت نخواهند کرد.

«آندری پلنکوویچ» نخست وزیر کرواسی که موضعی متفاوت با رئیس جمهوری این کشور دارد، به خاطر اظهارات میلانوویچ مجبور به عذرخواهی شد.

کرواسی در منطقه بالکان غربی عضو اتحادیه اروپا و ناتو است.

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه هفته گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.

روسیه اعلام کرده است که عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست، بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد ششمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان