بازدید 4642
۲

غیرفعال سازی بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه کارتخوان

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی از غیرفعال سازی بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه کارتخوان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰ 27 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، برزگری در ارتباط زنده تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: از نگاه سازمان امور مالیاتی تا ۱ اسفند ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تا دستگاه کارتخوان با درگاه الکترونیکی پرداخت به پرونده‌های مالیاتی وصل شدند و بقیه دستگاه‌های کارتخوان که به پرونده‌ها متصل نشدند باید غیر فعال شوند.

او ادامه داد: از شنبه ۷ اسفند طبق اعلام بانک مرکزی، غیر فعال سازی ۲۰۰ هزار دستگاه کارتخوان آغاز شد در حال حاضر درگاهمان اجازه درخواست اتصال به پرونده را می‌پذیرد. به نظر می‌رسد این روند ادامه دار باشد. تقریبا می‌توان گفت در چند ساعت قبل رقمی حدود ۳۳ هزار تومان به پرونده‌ها متصل شد، روی هم رفته از نگاه سازمان امور مالیاتی هر دستگاه کارتخوانی که به پرونده وصل نشده می‌بایست توسط بانک مرکزی غیر فعال شود.

برزگری گفت: اگر کسی نمی‌خواهد دستگاه کارتخوانش را به پرونده مالیاتی اش اتصال دهد باید دستگاهش را غیر فعال نماید و اگر در پرونده مالیاتی فردی، شائبه فرار مالیاتی باشد و احراز شود، پس از محاسبه مالیاتی، جریمه غیر قابل بخشش برای درآمد‌های کتمان شده وضع خواهد شد.

او افزود: از طریق درگاه سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir هر شخص دارای دستگاه کارتخوان می‌تواند، در قسمت پذیرنده‌های فروش، کارتخوان خود را به پرونده مالیاتی اش وصل کند و یا اگر پرونده مالیاتی ندارد پرونده تشکیل بدهد و کارتخوانش را متصل کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
راه های فرار بسیاری در جهت نپرداختن مالیات طراحی شده
این سوء استفاده از تکنولوژی مبادله پول است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار