بازدید 28665
۴
شگفتی در پنجره دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳

شکست فاجعه‌بار بسکتبال ایران مقابل قزاقستان! / افتضاح بزرگ هاشمی و بچه‌ها در تهران

تیم ملی بسکتبال ایران در حالی که حامد حدادی و بهنام یخچالی دو بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشت، نشان داد تا چه میزان افت کرده است و امروز در پنجره دوم رقابت‌های گزینشی جام جهانی ۲۰۲۳ در نخستین دیدارش برابر قزاقستان با نتیجه ۷۳ بر ۶۹ باخت؛ تیمی که تا حالا ما را نبرده بود!
کد خبر: ۱۱۰۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶ 24 February 2022

تیم ملی بسکتبال ایران، دومین تیم رنکینگ قاره آسیا، در کمال ناباوری در تهران مقابل قزاقستان تیم یازدهم قاره شکست خورد!

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی ایران در پنجره دوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۳ عصر امروز، پنج‌شنبه پنجم اسفند ماه در نخستین دیدار خود برابر قزاقستان به میدان رفت و با نتیجه ۷۳ بر ۶۹ این دیدار را واگذار کرد تا باعث حیرت کارشناسان و اهالی بسکتبال شود‌.

تیم ملی ایران در پنجره دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، عصر امروز پنج‌شنبه پنجم اسفند ماه در نخستین دیدار خود برابر قزاقستان با ترکیب مهدی کامرانی، سعید داورپناه، ارسلان کاظمی، اصغر کاردوست و سجاد مشایخی زیر نظر مصطفی هاشمی به میدان رفت و نتیجه را واگذار کرد.

شاهکاری که پیش چشمان وزیر ورزش رقم خورد، نشان می‌دهد فدراسیون بدون رئیس بسکتبال که تا کنون بارها انتخاباتش به تعویق افتاده، تا چه اندازه درگیر بحران درونی و جنگ قدرت شده است.

شکست فاجعه‌بار بسکتبال ایران مقابل قزاقستان! / افتضاح بزرگ هاشمی و بچه‌ها در تهران

قزاق ها در کوارتر چهارم یک شروع jوفانی داشتند و موفق شدند بازی را به تساوی بکشانند و حتی پیش بیفتند.

نکته عجیب جایی بود که ایران در ابتدای کوارتر چهارم، بیش از پنج دقیقه موفق به کسب امتیاز نشد و همین باعث شد تا قزاقستان در میان بهت بازیکنان و مربیان ایران به کسب یک برد بزرگ در تهران نزدیک شود.

در ادامه هم گرفتن چند تایم اوت و ایجاد تغییرات در ترکیب اتفاق خاصی را برای ایران رقم نزد. بی دقتی های عجیب و گل نکردن پرتاب های پنالتی در روزی که فقط محمد جمشیدی آماده نشان می داد و خیلی از امتیازات ایران را کسب کرد، یک باخت تلخ را برای تیم ملی به همراه داشت.

 

ایران چگونه اولین باخت به قزاق‌ها را رقم زد

تیم ایران در کوارتر دوم و سوم برنده جدال خانگی بود! کوارتر اول این دیدار با نتیجه ۱۸ بر ۱۵ به سود تیم قزاقستان و کوارتر دوم با نتیجه ۳۸ بر ۳۶ به سود تیم ملی کشورمان به پایان رسید. کوارتر سوم این دیدار با نتیجه ۵۸ بر ۴۸ به نفع ایران به پایان رسید و در نهایت تیم ملی ایران در این دیدار با نتیجه ۷۳ بر ۶۹ مغلوب شد. این اولین شکست تاریخ بسکتبال ایران مقابل قزاقستان بود.

شکست فاجعه‌بار بسکتبال ایران مقابل قزاقستان! / افتضاح بزرگ هاشمی و بچه‌ها در تهران

محمد جمشیدی با کارایی ۲۷ و سجاد مشایخی با کارایی ۱۵ موثرترین بازیکنان تیم ملی ایران در دیدار مقابل قزاقستان بودند. همچنین محمد جمشیدی با ۳۲ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن ایران در این بازی بود.

شایان ذکر است، تیم ملی بسکتبال ایران در دومین دیدار خود از رقابت‌های پنجره دوم جام جهانی ۲۰۲۳ روز یکشنبه ۸ اسفند ماه ساعت ۱۷ در تهران به مصاف تیم ملی سوریه خواهد رفت که تصور می‌کرد رقیب اصلی‌اش در این مسابقات باشد.

برای بسکتبال ایران که تیم دوم آسیا و تیم بیست و سوم جهان است، باختن به تیم یازدهم آسیا و تیم هفتادم جهان اگر فاجعه نیست، لابد ما تفسیر درستی از فاجعه نداریم.

هرچند تیم ملی بسکتبال ایران امروز حامد حدادی و بهنام یخچالی را در اختیار نداشت، کلی ستاره و چهره پرمدعا در ترکیب داشت و بدون این دو نفر هم نباید تحت هیچ شرایطی به قزاق‌ها در تهران می‌باخت. تا پایان کوارتر سوم ۱۰ امتیاز از حریف پیش بودیم اما ناگهان چیزی شبیه فاجعه در آزادی رقم خورد و بسکتبال ایران برای اولین بار در تاریخ به قزاق‌ها باخت. عجیب اینکه هاشمی نتوانست روند سقوط تیمش در کوارتر پایانی را متوقف کند. قطعا برنده بازی امشب، شاهین طبع بود که باخت‌های عجیب تیمش با این شکست فراموش خواهد شد.

تا پیش از این دیدار در پنجره دوم انتخابی جام جهانی، ایران در این گروه با دو پیروزی صدرنشین بود و قزاق‌ها با دو پیروزی در رده دوم قرار داشتند؛ اما به راحتی آب خوردن در تهران صدر جدول را به قزاقستان بخشیدیم. حالا باید روز یکشنبه به مصاف سوریه برویم، ولی پیروزی مقابل سوریه هم چیزی از فاجعه شکست مقابل قزاقستان کم نمی‌کند، هرچند آن هم سخت و دشوار به نظر می‌رسد، چون سوری ها برای انتقام برنامه دارند.

شکست فاجعه‌بار بسکتبال ایران مقابل قزاقستان! / افتضاح بزرگ هاشمی و بچه‌ها در تهران

زنجیره نتایج عجیب بسکتبال ایران و سقوط آزاد

طی چند سال اخیر، فجایع عجیبی سر تیم ملی بسکتبال بزرگسالان ایران آمده و انگار این بلاها تمامی ندارد. بسکتبال ایران با مهران شاهین طبع نیز باخت های نوبرانه ای تجربه کرده بود و حالا این تجربه تلخ با مصطفی هاشمی هم برای بسکتبال ما تکرار شده است. دیروز و امروز اغلب کارشناسان بسکتبال با قاطعیت از پیروزی ایران حرف می زدند و بدبین ترین آنها پیش‌بینی می‌کرد، شاید در غیاب حامد حدادی و بهنام یخچالی کمی اذیت شود اما در میدان، کار از اذیت گذشت و شکست فاجعه‌باری رقم خورد.

پیش از این تیم ملی فوتسال ایران در رقابت‌های جام جهانی به قزاقستان باخته بود و حالا نوبت به تیم ملی بسکتبال رسید که یک برد تاریخی را به قزاق‌ها هدیه کند. جدول گروه تماشایش ناراحت کننده است؛ باور اینکه بسکتبال قزاقستان در جدول رده بندی از بسکتبال ایران بالاتر باشد کار ساده ای نیست.

شکست فاجعه‌بار بسکتبال ایران مقابل قزاقستان! / افتضاح بزرگ هاشمی و بچه‌ها در تهران

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
یه طوری میگی فاجعه فک کردم ۷۳ به ۲۰ باخته
یاشاسین قزاقستان
تابناک لطفا صدای ورزش ایران باش و حرف من تحقیق کن و در موردش مقاله بذار. ورزش ایران داره نابود میشه. وزارت ورزش شده وزارت فوتبال (خصوصا دوتیم باشگگاهی) بقیه ورزشها هیچ. ارز طی 1388 تا 1400 از هزار به 25 هزار تومن رسیده و بودجه ورزش نهایت دو برابر شده ریالی (یعنی دلاری کمتر از یک دهم شده) . تیمها همه ناقص و محدود اعزام میشن یا کلا اعزام نمیشن. اسمش را گذاشتن اعزام کیفی! نه تدارکاتی نه تجربه ای نه پولی نه اعزامی. ورزشکار کجا باید کسب تجربه کنه که کیفیتش بره بالا؟ یک شبه که قهرمان المپیک نمیشه. الانم به جز ورزشای رزمی و قدرتی تمام ورزشهای دیگر در حال نابودی اند چون ورزشهای ذکر شده بدون مسابقه و تدارکات هم میشه تا حدی مدال گرفت و امکانات خاصی نمیخواد. ولی بقیه ورزشها شدیدا به بودجه اعزام مسابقه و تجربه نیاز دارن. بحثم در مورد بسکتبال نیست ولی بسکتبالم شامل میشه. ورزش پارالمپیکی ما داره نابود میشه فقط طوطی وار اعزام کیفی می کنند اینجوری یعنی هدفمون تکرار حداقل های قبلی است و نه توسعه و رشد. ورزش پایه شنا دو و ژیمناستیک زیر صفریم. قایقرانی دوچرخه سواری تیراندازی شدیدا کمبود تجهیزات امکانات دارند. مشکلات بانوان و مسایل سیاسی هم باعث شده جودو و کاراته ما رو به افول بره. ورزش ما داره نابود میشه و مسئولان سرگرم اینکه از فوتبال شهرت و پولی برای خود (نه برای جامعه) کسب کنند. این راه به سمت نابودیست. فوتسال و بسکتبال ما طی 6 ماه برای اولین بار به قزاقستان باختند. شمشیرزنی جوانان آسیا ازبکها قهرمان آسیا شدن و ما هیچ.
با اختلاف کم باختیم ولی باختیم . برد و باخت وجود داره و نباید نا امید شد .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار