بازدید 5188

بازار LNG برای واکنش به تحریم‌ها دست نگه داشت

کد خبر: ۱۱۰۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱ 23 February 2022

واکنش بازار گاز طبیعی مایع (LNG) به اقدام آلمان در تعلیق خط لوله گازی نورد استریم ۲ به دلیل اقدامات اخیر روسیه در بحران اوکراین، ضعیف بود و معامله گران همچنان منتظر تحریم‌ها و تغییرات در جریان تجارت ماندند که می‌تواند تاثیر بزرگتری روی قیمت‌ها بگذارد.

به گزارش ایسنا، فعالیت بازار LNG از آنچه فعالانش انتظار داشتند، آرام‌تر بود و معامله گران به این حقیقت اشاره کردند که ابهام در خصوص آینده خط لوله نورد استریم ۲ ماهها وجود داشت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دوشنبه هفته جاری استقلال دو منطقه در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت و به ارتش روسیه دستور داد آنچه را که عملیات صلح می خواند، در این منطقه به اجرا بگذارند و به این ترتیب بحرانی که غرب نگران بود به یک جنگ بزرگ تبدیل شود، تشدید شد. آمریکا، اتحادیه اروپا، انگلیس، استرالیا، کانادا و ژاپن روز سه شنبه اعلام کردند بانکها و نخبگان روسی را هدف تحریم قرار می دهند. آلمان هم خط لوله گازی نورد استریم ۲ روسیه را در واکنش به یکی از بدترین بحرانهای امنیتی اروپا در چند دهه گذشته متوقف کرد.

یک معامله گر منطقه آتلانتیک گفت: اکثر صادرکنندگان LNG تنها معاملات نقدی را می فروشند. وی با بیان این که همه منتظر تحریم‌ها هستند، خاطرنشان کرد نورد استریم ۲ می‌تواند دوباره به حیات برگردد.

بهای معاملات آوریل تی اف اف هلند روز سه شنبه در ساعات معاملات اروپایی در ۷۹.۳۰ یورو به ازای هر مگاوات ساعت گشوده شد و بین ۷۵.۳۰ تا ۸۱.۴۰ یورو معامله شد و نهایتا در ۷۸.۶۶۰ یورو به ازای هر مگاوات ساعت بسته شد. افزایش قیمت معاملات گاز با توجه به وابستگی شدید اروپا به گاز روسیه می توانست شدیدتر باشد.

یک معامله دیگر به پلاتس اظهار کرد: ارزیابی تاثیر میان مدت و بلند مدت تصمیم اخیر آلمان برای متوقف کردن پروژه خط لوله نورد استریم ۲ با روسیه دشوار است زیرا متحدان اروپایی و آمریکا هنوز واکنش به اقدامات اخیر روسیه را نهایی نکردند و احتمالا تحریم‌هایی را پس از واکنش به دستور کرملین برای حضور نیروهای نظامی روسیه در مناطق مورد مناقشه اوکراین اعلام خواهند کرد. این چالش واکنش نسبتا ملایم بازار به اخبار را توضیح می‌دهد.

جریان تجارت نیز مورد توجه بازار قرار گرفته است. معامله گران اظهار کرد اگر تحریم‌ها شامل LNG شود، باید منتظر ماند که جریان گاز یامال به سمت شرق به سوی چین حرکت کند.

بر اساس گزارش پلاتس، اگر چه صحبت‌های زیادی درباره درخواست آمریکا و اتحادیه اروپا از صادرکنندگان برای ارسال حجم بیشتری LNG به اروپا شنیده می‌شود اما هنوز معلوم نیست این عرضه از سوی چه کشورهایی انجام خواهد شد یا کدام پایانه ها در اروپا فضای اضافی برای تبدیل LNG به گاز را دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست