بازدید 9346
۱

آمریکا به جبهه شرقی ناتو نیرو و تجهیزات می‌فرستد

به گفته یک مقام ارشد دفاعی آمریکا، واشنگتن ۸۰۰ سرباز به کشور‌های حوزه بالتیک و تا هشت فروند جنگنده اف-۳۵ به چندین مکان عملیاتی در امتداد جناح شرقی ناتو می‌فرستد.
کد خبر: ۱۱۰۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۶ 23 February 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا ساعاتی پیش با بیان این که ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) در حال تهیه چارچوبی برای گرفتن سرزمین‌های بیشتر با اعمال زور است، افزود: دستور نقل و انتقال بیشتر نیرو‌های آمریکایی و تجهیزات نظامی در اروپا را داده‌ایم تا متحدان آمریکا در منطقه بالتیک، یعنی استونی، لتونی و لیتوانی تقویت شوند.

حال یک مقام ارشد دفاعی آمریکا در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرده است که ۸۰۰ سرباز پیاده و هشت جنگنده اف-۳۵، بخشی از منظور بایدن از «نقل و انتقال بیشتر نیروها» هستند. علاوه بر این، آمریکا ۳۲ هلیکوپتر تهاجمی «آپاچی ای‌اچ-۶۴» را نیز از نقاطی در اروپا به این سه کشور بالتیک و لهستان خواهد فرستاد.

این مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت: این نیرو‌های اضافی برای اطمینان‌دادن به متحدان ناتو، جلوگیری از هرگونه تجاوز احتمالی علیه کشور‌های عضو این اتحاد و آموزش نیرو‌های کشور‌های میزبان، تغییر موقعیت می‌دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
میراث پوتین برای روسیه آغاز جنگ سردی دیگر است. تجربه قبلی می گوید این تنها کشورهای خرد بودند که از جنگ سرد ابرقدرت ها آسیب دیدند ویتنام و افغانستان و شیلی و کوبا و کلمبیا و ... میدان گرم جنگ های نیابتی ابرقدرت ها شدند. لطفا خیلی آرام ایران را از مخمصه دور نگه دارید بحران یمن را حل و فصل کنید گفتگوهای خاورمیانه ای را گسترش دهید.
آیا خروج شتابزده امریکا از افغانستان به همین دلیل بود؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار