بازدید 18265
بیشترین جست‌ و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

بالا گرفتن بحث‌ها پیرامون تصویب کلیات طرح صیانت/ سقوط جنگنده اف ۵ مورد توجه کاربران فضای مجازی/ رونمایی آذر منصوری از سگ خانگی او را ترند کرد

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «سقوط جنگنده اف ۵»، «جمشید شارمهد»، «بانیپال شومون»، «طرح صیانت»، «پوریا پورسرخ»، «آذر منصوری» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۱۰۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 23 February 2022

استعفای یحیی گلمحمدی؛ بحث داغ فضای مجازی/ زنده شدن دوباره نام و یاد مهرداد میناوند و علی انصاریان/ جام جهانی قطر در کانون توجه فوتبال دوستان ایرانی

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «سقوط جنگنده اف ۵»، «جمشید شارمهد»، «بانیپال شومون»، «طرح صیانت»، «پوریا پورسرخ»، «آذر منصوری» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

سقوط جنگنده اف ۵

صبح روز دوشنبه دوم اسفند ۱۴۰۰ در پی سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی اف ۵ در منطقه یکه‌دکان تبریز (حوالی مدرسه راهنمایی میلاد در منطقه ستارخان، پشت فرهنگسرای الغدیر واقع در خیابان قره داغی ) سقوط کرد که در جریان آن، دو تن از کادر پروازی هواپیما، سرنشین خودرویی که این هواپیما با آن برخورد کرده و یک عابر پیاده جان باختند.

این رخداد تلخ سبب شد تا ماجرای سقوط این جنگنده و نیز سیستم اجکت و یا صندلی پران جنگنده به ترند گوگل تبدیل شود.

از این بابت که مقامات مسئول گفته اند هر دو خلبان در حال پرواز پس از اینکه متوجه نقص فنی جنگنده می شوند با اینکه می توانسته اند با کمک سیستم اجکت و یا صندلی پران خود را از حادثه نجات دهند، اما ترجیح می دهند به جای نجات جان خود تا آخرین لحظه در جنگنده بمانند و با هدایت آن به سمت فضایی خلوت از بروز یک حادثه خسارت بارتر جلوگیری کنند.

برخورد دو جنگنده اف-۵ نیروی هوایی تایوان - تابناک | TABNAK

در همین رابطه امیرشاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی در خصوص این حادثه بیان داشت: ساعت ۸:۵۰ دقیقه صبح  یک فروند هواپیمای آموزشی نیروی هوایی در حین بازگشت از ماموریت آموزشی دچار نقص فنی می‌شود، خلبانان با اینکه امکان استفاده از ایجکت داشتند ولی با فداکاری از این قابلیت استفاده نکردند تا جنگنده در منطقه پرجمعیت سقوط نکند و این جنگنده را به منطقه کم جمعیت هدایت کردند.

صندلی‌پَران یا ایجکت سامانه‌ای است که صندلی هواپیما را با فرمان خلبان به بیرون از اتاقک خلبان پرتاب می‌کند. این کار معمولاً برای نجات خلبان یا سایر سرنشینان یک هواپیما (معمولاً هواپیمای نظامی) در موقعیت اضطراری، انجام می‌شود. در بیشتر طراحی‌ها، انفجار ماده منفجره یا پیش‌رانش فضایی، صندلی خلبان را به بیرون پرتاب می‌کند. پس از پرتاب صندلی به خارج از هواپیما، خلبان یا خلبانان به وسیلهٔ چتر نجات فرود می‌آیند.

ببینید

جمشید شارمهد

جمشید شارمهد متولد ۳ فروردین ۱۳۳۴ در تهران و سرکرده گروهک تروریستی تندر و از اعضای انجمن پادشاهی ایران است که مدیریت رادیو تندر را پس از ناپدید شدن فرود فولادوند بر عهده داشت.

در مورد جمشید شارمهد در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

بازداشت جمشید شارمهد توسط سربازان گمنام در سال گذشته و آغاز دادگاه محاکمه این فرد در ایران، نام او را در دو مقطع زمانی به یکی از ترندهای مهم گوگل تبدیل کرد.

در روزهای اخیر رسیدگی به اتهامات این فعال تروریستی به ریاست قاضی صلواتی در تهران آغاز شده است.

توضیح بیشتر اینکه جمشید شارمهد متولد ۱۳۳۴ تبعه ایران و دارای تابعیت مضاعف آلمان و اقامت در آمریکاست. وی متهم است به افساد فی الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی از جمله بمب گذاری در حسینیه شیراز در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ که موجب به شهادت رسیدن ۱۴ تن و مجروح شدن تقریباً ۳۰۰ تن شد.

تلاش برای بمب‌گذاری در سد سیون شیراز در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۸۵ و برنامه ریزی جهت ترور مسئول پروژه سد، همچنین انفجار در کفشداری حرم حضرت امام (ره) در تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۸۸ و آتش سوزی در هتل جهان تهران در هنگام ساخت و تهیه بمب جهت انفجار در حوزه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی از دیگر موارد اتهامی، متهم است.

گروهک تروریستی تندر در اواسط سال ۱۳۸۲ توسط تعدادی از عناصر سلطنت طلب به سرکردگی فتح الله منوچهری و فرود فولادوند با رویکرد تئوریزه کردن تروریست ضددینی در انگلستان تاسیس شده است.

این گروهک تروریستی با بهره گیری از رسانه‌های دیداری، شنیداری و مجازی، مطالب توهین آمیزی علیه دین مبین اسلام انجام داده است. پس از انتخاب شارمهد در سال ۸۵ به عنوان سرکرده گروه از رویکرد نرم به رویکرد سخت و تروریستی تغییر مسیر می‌دهد و به اقدامات تروریستی در اماکن مذهبی، اقتصادی و حساس می‌پردازد.

بیشتر بخوانید

بانیپال شومون

بانیپال شومون متولد ۳ آذر ۱۳۵۷ در تهران، هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران و آشوری است.

بانیپال شومون مدرک مهندسی عمران دارد. او دوره بازیگری را در مدرسه سینما تئاتر کارنامه گذرانده‌ است.

بانیپال شومون، فعالیت حرفه‌ای خود را با انیمیشن سینمایی «آخرین داستان»(The Last Fiction) به کارگردانی و نویسندگی اشکان رهگذر آغاز کرد.

او در این انیمیشن، صداپیشگی نقش «روزبه» را به عهده داشت و تجربه حضور در کنار ستارگانی چون پرویز پرستویی، حامد بهداد و لیلا حاتمی را کسب کرد.

 انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» با برداشتی آزاد از شاهنامه به روایت قصه ضحاک ماردوش، فریدون و کاوه آهنگر می‌پردازد. بانیپال شومون بعد از حضور در انیمیشن «آخرین داستان» در فصل اول سریال نمایش خانگی «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی در نقش «رئیس آذر گل‌دره‌ای» بازی کرد.

بازی او در سریال نوار زرد به جای امیر آقایی حالا مورد توجه بسیاری از کاربران فضای مجازی قرار گرفته و او را به یکی از ترندهای گوگل تبدیل کرده است.

در همین رابطه سروش محمدزاده، کارگردان فصل دوم سریال «نوار زرد» که مهمان برنامه تلویزیونی «سریالیست» شده بود، در بخشی از این برنامه در پاسخ به این سوال مجری که پرسید چه شد بانیپال شومون جایگزین امیر آقایی در نقش اصلی این سریال شد، گفت: «بعد از این که متوجه شدیم جناب امیر آقایی در سریال حضور نخواهند داشت، مهم‌ترین چالش من این بود که چه طور می‌شود بدون ایشان سریال را ادامه داد در حالی که فیلمنامه امتداد فصل یک است.»

اشک های خواننده معروف در برنامه زنده

محمدزاده افزود: «طی جلسه ای که با آقای کریم لک‌زاده، نویسنده کار داشتیم اولین پیشنهاد من این بود که آیا می‌شود فرض را بر این بگیریم که کارآگاه دیگری به اداره آگاهی وارد شده است و ما روند پیگیری پرونده‌ها توسط او را می‌بینیم؟ ایشان گفتند نه، نمی‌شود چرا که من یک خط داستانی دارم که آن را امتداد داده‌ام و باید به سرانجام برسد. پیشنهاد دیگری که به ذهن من رسید این بود که بازیگران کامل عوض شوند و مثال ذهنی‌ام هم این بود که در سری فیلم‌های جیمزباند، شما هر چند سال یک بار، شاهد جیمزباندی جدید هستید، در حالی که همان عقبه را می‌بینید.

او ادامه داد: «ریسک و خطر بزرگی بود. امیر آقایی در آن سریال طرفداران بسیاری داشت، کارش را خیلی خوب انجام داده بود و شمایلی از پلیس نمایش داده بود که مخاطب پذیرفته بود. در نتیجه به شدت خطرناک بود، اما ما واردش شدیم و از انتخاب آقای شومون بسیار راضی‌ بودم.»

بیشتر بخوانید

طرح صیانت

طرح صیانت طرحی است که به موجب آن نمایندگان مجلس تصمیم دارند صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی را عملیاتی کنند و با تصویب این طرح در کمیسیون‌ تخصصی که روز گذشته رخ داد حالا این طرح دوباره به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شده است.

 پس از قرار گرفتن طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در فهرست طرح‌های مورد بررسی صحن علنی مجلس شورای اسلامی با انتقادات گسترده کاربران فضای مجازی و رسانه‌ها روبه‌رو شد، زیرا بسیاری از فعالان رسانه‌ای و مدنی این طرح را در راستای ایجاد محدودیت دسترسی به شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی تلقی کردند.

اعتراضات گسترده کاربران فضای مجازی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی باعث شد، پیشتر بهارستان نشینان بررسی این طرح را از دستور کار صحن علنی مجلس خارج کنند، اما روز گذشته و در حالی که هنوز افکار عمومی نسبت به این طرح واکنش های منفی فراوانی دارند، این طرح در کمیسیون مربوطه به تصویب رسید.

به موجب این خبر آمده است که اعضای کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در جلسه امروز کمیسیون با ۱۸ رای موافق کلیات این طرح را به تصویب رساندند.

جلال رشیدی کوچی در این جلسه گفت: من نه مخالف نظام هستم و نه مخالف انقلاب؛ از خانواده‌ای آمده‌ام که پنج شهید تقدیم کرده است. عده‌ای برای موافقت با این طرح با من تماس می‌گیرند و من را تهدید می‌کنند. این در حالی است که بعد از گذشت مدتی به آغاز به کار کمیسیون مشترک مردم هنوز نگران تصویب این طرح هستند.

وی ادامه داد: این موضوع هم دلیل دارد برای مثال یکباره اعلام می‌شود که در خلال بررسی بودجه جلسه‌ای برای بررسی این طرح برگزار شود. کسی مخالف ساماندهی فضای مجازی نیست اما آیا این طرح در راستای ساماندهی فضای مجازی است؟ از نظر مردم اینگونه نیست من در کنار مردم هستم.

پیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی طرح ساماندهی فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کرده بودند.

بیشتر بخوانید

.پوریا پورسرخ

پوریا پورسرخ  متولد ۴ تیر ۱۳۵۶ در تهران و بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است. حضور او در فصل چهار مجموعه نمایش خانگی جوکر حالا او را نیز به یکی از ترندهای گوگل تبدیل کرده است.

پوریا پورسرخ در سال ۱۳۸۵ با بازی در سریال وفا به کارگردانی محمدحسین لطیفی به‌عنوان چهره‌ای جدید مطرح شد و پس از آن، این مسیر را با ایفای نقش‌های متنوع و متعدد دیگری ادامه داد.

 وی در همین سال با حضور در فیلم روز سوم نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر شد.

پورسرخ مسیر بازیگری را با بازی در فیلم‌هایی نظیر آناهیتا ساخته عزیزالله حمیدنژاد، عیار ۱۴ ساخته پرویز شهبازی، روز رستاخیز ساخته احمدرضا درویش ادامه داد. وی در اولین فیلم سه‌بُعدی تاریخ سینمای ایران آقای الف علی عطشانی در نقش آقای الف ایفای نقش کرد و بازی در طولانی‌ترین سریال ایرانی(کیمیا) را در کارنامه دارد.

ببینید

آذر منصوری

آذر منصوری متولد سال ۱۳۴۳ در شهرری، عضو شورای مشاوران رئیس دولت اصلاحات و عضو شورای مرکزی، دفتر سیاسی و نیز معاون سیاسی دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی است که در شهریور ۱۳۸۸ دستگیر شد و در اسفند همان سال حکم ۳ سال زندان از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب دریافت کرد.

اعتراض سخنگوی جبهه اصلاحات به مصوبه شورای نگهبان - تابناک | TABNAK

او که در حال حاضر دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران است، به تازگی و در مصاحبه ای تصویری از سگ خانگی اش رونمایی کرده و همین موضوع او را در کانون توجه کاربران فضای مجازی قرار داده است.

رسانه ها در همین باره نوشته اند: اخیراً فیلمی از خانم آذر منصوری، دبیر کل حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت در فضای مجازی منتشر شد که خانم منصوری در آن مشغول سگ‌بازی است. او در این فیلم همچنین قصه برقراری رابطه عاطفی خود با سگ مذکور که به خانه او آورده شده را نیز روایت می‌کند!

بیشتر بخوانید

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۷
توصیه من به کسانی که سگ در منزل نگهداری میکنند :

یکی از دوستان که سگ داشت و انواع دارو و شامپو و .... را برای سگش به کار برده بود اخیرا خودش و همه اعضای خانوادش دچار شپش سر شدن
این نوع شپش خیلی خطرناک و درمان آن به ماه ها زمان نیاز دارد

علیرغم پیگیری درمان ولی موی همه اعضای خانواده دچار ریزش فراوان شده و تراکم موی سرشان بطرز عجیبی کم شده ( بخاطر شامپوها و داروهای مخصوص ضد شپش )

از همه بدتر اینکه همه دوستان و بستگان از آنها فراری هستند

کودکان بیشتر از بزرگسالان در معرض شپش سر هستند
هزاران درور بر خانم آذر منصوری و آزادگی و شرافتش.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
به خاطر نگه داشتن سگش یا هنر دیگه ای هم داره ...؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
درود به مامانت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
بابا آزادگی بابا شرافت
اصلا مرز آزادگی و شرافت را یه تنه جابجا کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
وای بر او و همفکرانش که با این دید 8 سال فرهنگ کشور رو ویران کردند و میلیاردها دلار ارز رو در شرایط سخت خرج وارددات غذای سگ و گربه کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
آزادگی و شرافت ؟
به خاطر سگ بازی ؟
چه دنیای غریب و نا آشنایی
تو رو خدا بگید که من خواب نیستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
این چه نوع آزادیو آزادگی هست که یک موجود زنده را از طبیعت اصلی خودش جدا کنی و در یک چاردیواری محبوس کنی؟ این اتفاقا اوج خودخواهی است.
بدون تردید یک موی سگ خانم آذر منصوری می ارزد به هیکل هزاران هزار نفر که دست به خون یا بیت المال ملت آغشته کرده اند

یاحق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
فقط موی سگ این خانم این خاصیت را داره؟؟؟
کل ایران 80 میلیون نفرند ها ،اونوقت هزاران هزار...
امیرشاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی در خصوص این حادثه بیان داشت: ساعت ۸:۵۰ دقیقه صبح یک فروند هواپیمای آموزشی نیروی هوایی در حین بازگشت از ماموریت آموزشی دچار نقص فنی می‌شود، خلبانان با اینکه امکان استفاده از ایجکت داشتند ولی با فداکاری از این قابلیت استفاده نکردند تا جنگنده در منطقه پرجمعیت سقوط نکند و این جنگنده را به منطقه کم جمعیت هدایت کردند
اینها بایستی قهرمان ملی نام بگیرند و در کتاب های درسی در مورد آنها نوشته شود.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
قهرمانانی هستند که برای نجات جان انسانها روی صندلی خود می نشینند تا جان خود را از دست بدهند و جان هم وطنی به خطر نیفتد .عده ای هم حاضر نیستند صندلی خودشان را ترک کنند حتی اگر به قیمت جان هزاران نفر تمام شود هر دو می میرند اما یکی قهرمان ملی میشه و یکی مایه ننگ و لعن و نفرین مردم
این هواپیماها ، ۳۵ تا ۳۰ سال پیش از رده خارج شدند

و دیگر باید اسقاطی میشدند

ولی بخاطر لجاجت و خودخواهی و توهم بیمار گونه و
تحریم های کمر شکن جهانی و با همت و تلاش مهندسین

و فداکاری خلبانان بازهم مورد استفاده قرار گرفته اند

ولی استفاده از انها واقعا کشتن جوانان گل وطن است و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
هواپیما دو کابینه بود حداقل یکی از خلبانها می توانست اجکت کند و یک داغ کمتر می شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
یه نگاه به حوادث نیروی هوایی دیگر کشورها در همین شش ماه گذشته بیانداز.
حوادث همیشه هستند که با نگهداری و تعمیر صحیح و اصولی این حوادث را می توان کاهش داد.
نمونه ضعیف در این مورد هندوستان
طرح خجالت آور
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
اره خجالت آوره فضای مجازی کنترل بشه ولی خجالت آور نیست سر یه زن به خاطر فضای مجاز بریده بشه و 64 درصد طلاقهای جهان از اینستا باشه ...!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
ناشناس 10:15 سر زنها همیشه بریده میشده اما فضای مجازی باعث آشکار شدنش شد، چیزی که شما از اون
.میترسید. آمار 64 درص رو از کجات درآوردی؟ تاثیر فقر توی آمار طلاق کجاست؟
طح صیانت نتیجه ای جز گسترده تر شدن شکاف طبقاتی ندارد چون که افرادی که توان مالی دارند با پرداخت هزینه بیشتر از اینترنت استفاده می کنند و سایرین خیر وضعیتی شبیه خودرو
چرا باید پرواز های آموزشی روی منطقه مسکونی انجام شود نفس این عمل نشان از اهمال فرماندهان نیروی هوایی دارد باید یک پادگان آموزشی نیروی هوایی در حومه شرقی دریاچه ارومیه که منطقه بدون سکونت است و زمین های صافی دارد انتخاب کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
داداش، مقصر نهاجا نیست که ملت اومدند اطراف فرودگاه خونه ساخته اند
هواپیماهای جنگنده نسل ۳ نه توان رزم مقابل هواپیماهای نسل ۴ و ۵ را دارند و همچنین متعلق به ۶۰ تا ۷۰ سال قبل هستند باید بازنشسته شوند
طبق نص صریح قرآن سگ نجس است و نگهداری آن در منزل برای اشحاص متشرع و عامل به فراِیض دینی محاز نیست
مطمئنا خوردن بیت المال برخی آقایون بسیار زشتر از نگهداری سگ توسط خانم اذر منصوری است همینکه ایشون به راحتی این موضوع ر رسانه ای کرده نشان از آزادگی ایشون داره.
چرا خبر فضای مجازی را نصفه ونیمه می گید این را هم بفرمائید به غیر از مرحوم بازرگان هیچ مدیری تاکنون به قیمت بیچارگی مردم هم که شده تا حالا از صندلی مدیریتیش حاضر به اجکت نشده است
طرحی که موجب شود به مردم آسیب برسد کلا باید از مجلس حذف شود نه اینکه دوباره به. صحن برگرددوالسلام
این جنگنده ها تا وقتی روی زمینه هستن اسمشون آذرخش و طوفان و ساخت غیور مردان ایرانی ولی وقتی بلند میشن و بعد هم سقوط می کنن میشن اف 5 و اف14 آمریکایی.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی