بازدید 14266

واکنش ایران به تحولات تازه اوکراین

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه با حساسیت موضوعات مرتبط با اوکراین را پیگیری می‌کنیم، تمام طرف‌ها را به خویشتنداری دعوت کرد و گفت: باید ازهرگونه اقدامی که به تشدید تنش‌ها منجر شود، اجتناب کرد.
کد خبر: ۱۱۰۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ 22 February 2022

به گزارش تابناک به نقل از  فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) در خصوص آخرین تحولات در اوکراین اظهار داشت: ما با حساسیت موضوعات مرتبط با این کشور را پیگیری می‌کنیم.

 سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران تمام طرف‌ها را به خویشتنداری دعوت و معتقداست باید ازهرگونه اقدامی که به تشدید تنش‌ها منجر شود اجتناب کرد.

خطیب‌زاده همه طرف‌ها را برای تلاش به منظور حل و فصل اختلافات از طریق گفتگو و در چارچوب مسالمت آمیز فراخواند و افزود: متاسفانه مداخلات و اقدامات تحریک آمیز ناتو با محوریت آمریکا شرایط را در این منطقه پیچیده‌تر کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه دیروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره اوضاع اوکراین و ایفای نقش میانجی از سوی ایران نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در سطوح مختلف با اوکراین و روسیه در ارتباط بوده است و با هر دو کشور روابط محترمانه و دوستانه داشته و داریم و با روسیه روابط همسایگی داریم. مهمترین موضوع برای ما این است که منطقه اوراسیا نمی‌تواند شاهد درگیری دیگری باشد. تلاش کردیم دو کشور ترغیب شوند برای گفتگو‌ها برای حل و فصل مسائل فیمابین از طریق راه‌حل سیاسی و صلح آمیز. متاسفیم که برخی طرف‌های غربی بر عکس در طبل جنگ می‌کوبند و تلاش می‌کنند بر این اختلاف مواد آتش زا ریخته و یا شعله ور کنند. همه را ترغیب می‌کنیم کمک کنند این فضای پر تنش و اختلافی از طریق مسالمت آمیز حل شود.

این دیپلمات ارشد کشورمان بیان کرد: ایالات متحده مسئول بسیاری از جنگ‌ها طی دو دهه گذشته در منطقه غرب آسیا و منطقه شامات بوده و تنش‌ها در منطقه اوراسیا. جدا به جامعه جهانی توصیه می‌کنیم آمریکا را از افزایش تنش در آن منطقه بازدارند

امیرعبداللهیان نیز اخیرا با همتای اوکراینی تلفنی گفتگو کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۹
باشه چشم بهشون ميگم....................................
مواظب هواپیما هاتون باشید
جالبه هم مانور ما برای آذربایجان جواب نداد و هم مانور پوتین این خرس کاغذی که بعضی ها بهش دل بستن جواب نداد بزودی پس میزنه
یعنی هنوز این بابا نفهمیده یا نمی خواد بفهمه کی به کی تجاوز کرده؟
جالبه روس حمله کر ده و تهدید اونوقت میگه امریکا همیشه متجاوزه ... بابا امریکا کجا رو به خاک خودش در این ۵۰ سال اخیر همش روس تجاوز کرده و ملحق کرده و نهایت درنده خویی رو در مورد مسلمانان چچن انجام داده در مقابل امریکا بخاطر مسلمانان چین بازی های زمستانی چین رو تحریم میکنه . ما چی باشون قرداد دوستی و کاپیتولاسیون چینی میبندیم ،،، لااقل مردم رو نادان حساب نکنید چرا نه شرقی رو از شعارهاتون حذف کردین
روسیه قسمتی از اوکراین رو اشغال کرده بعد شما میگین تقصیر آمریکا است!
بابا پاچه خواری هم حدی داره....!!!
خب این چه ربطی به ایالات متحده داره؟!!!!!! روسیه لشکر کشیده, میشه ارتباطشو توضیح بده؟
اگه جرات نداشتی تجاوز پوتین رو محکوم کنی ساکت می شدی بهتر بود
آمو مرز ما با روسیه کجاست ؟ اون مال شوروی گوربه گور شده بود. اگر از طریق آب است . پس ما با کره شمالی هم هم مرزیم
مکالمه احتمالی وزیر خارجه:
خب همتای اوکراینی عزیز چیز خاصی نشده که اینقدر بزرگش میکنی, دو تا شهر کوچیک رو روسیه ازت گرفته , برو خداتو شکر کن , ما یکبار نصف کشور رو بهش دادیم , جنگ شد؟ نه . تازه داریم 20 ساله هم همکاری میکنیم! خیلی سخت نگیر , یه وقت عمو پوتین رو ناراحت میکنیین میاد همشو ازتون میگیره ها! . حالا از ما گفتن.
الان روسيه مي خواهد نيرو ببرد مناطق خودمختار اكراين بعد آمريكا مقصر است؟!اكر مناطقي از ايران ادعاي خودمختاري كنند شما قبول مي كنيد كشوري ديگر نيرو آنجا اعزام كند؟!!
مگه میتونه علیه روسیه حرف بزنه
با هر دو کشور روابط محترمانه و دوستانه داشته و داریم و با روسیه روابط همسایگی داریم????با روسیه روابط همسایگی داریم؟؟؟
طرف به کشور اکراین تعرض کرده و مثا اینه که استقلال آذربایجان و خوزستان را به رسمیت بشناسند و نیرو ی نظامی به آنها اعزام کنند و ایشان حتی جرات محکوم کردن آنرا ندارد.

این است استقلالی که برای ایران بهمراه آمردید و با آن خون و حق مسلمانان اویغور و چچن را کمرنگتر از فلسطین میدانید.....
شامات؟
چرا اصرار به تایید روایت روسیه‌ست؟ روسیه در این مورد متجاوزه و آمریکا هر غلطی کرده باشه، گناه روسیه رو پاک نمی‌کنه.
روسیه حمله کرده ،شما آمریکا رو محکوم می کنید؟یعنی دلتون نیومد از گل نازکتر به پوتین بگید؟نمردیم و معنای نه شرقی نه غربی رو فهمیدیم !!
مثل جاهای دیگه نیرو فرستادید الان هم بفرستید
وسط لحاف یعنی همین
جناب آقای سخنگو
نظری راجع به به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری از اکراین توسط روسیه و همپیمانانش ندارید؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی