بازدید 6385
قابل توجه ورزشکاران، کارکنان ادارات و مدعوین تالارها و همایش‌ها

استفاده از کولر آبی یا کولر گازی در دوران کرونا

در محیط هایی بسته نظیر باشگاه های ورزشی سرپوشیده و بسته ، سالن های تئاتر و تالارهای پذیرایی و اجلاس و همچنین ادارات و شرکت ها استفاده از کولر آبی در ایام کرونا به شیوع بیشتر کرونا کمک می‌کند.
کد خبر: ۱۱۰۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 22 February 2022

کولر آبی و کولر گازی در ایام کرونا علاوه بر انجام فرایند سرمایشی و گرمایشی جهت گردش هوای محیط نیز استفاده می شود. این کار در محیط های بسته نظیر تالارها و باشگاه های ورزشی بسیار حائز اهمیت است بخصوص وقتی تعداد جمعیت در این محیط ها افزایش پیدا می‌کند.

امروزه با توجه به همه گیری ویروس کرونا در تمام کشور یکی از مهم ترین دغدغه های مشتریان در هنگام خرید سیستم سرمایشی و گرمایشی توجه به میزان تهویه آن نیز می باشد. حال در ادامه این مقاله به بررسی میزان کارایی و تأثیر کولر آبی و کولر گازی در ایام کرونا می پردازیم. قطعا این نکات می‌تواند برای کارکنان ادارات ، ورزشکاران رشته های سالنی ، مدعوین به تالارها و کارگران مشغول در این نوع محیط‌ها مهم باشد.

استفاده از کولر آبی یا کولر گازی در دوران کرونا

استفاده از کولر آبی در دوران کرونا 

زمانی که موتور کولر آبی راه اندازی می شود پمپ دستگاه شروع به کار می کند و پوشال تعبیه شده در داخل کولر گازی به وسیله پمپ کاملاً مرطوب می شود. بعد از انجام این مرحله هوای بیرون زمانی که وارد کولر آبی می شود با عبور از میان پوشال های مرطوب حرارت خود را از دست می دهد و تبدیل به هوای خنک می شود سپس از طریق دریچه های کولر وارد محیط می شود.

باتوجه به توضیحات فوق استفاده از کولر آبی در ایام کرونا به هیچ عنوان توصیه نمی شود به دلیل اینکه هوا خنک از طریق دریچه های کولر وارد محیط می شود. در محیط هایی نظیر باشگاه های ورزشی، سالن های تئاتر و تالارهای پذیرایی و اجلاس و همچنین ادارات و شرکت ها استفاده از کولر آبی در ایام کرونا به شیوع بیشتر کرونا کمک می‌کند.

در این صورت امکان ورود هوای ناسالم از طریق دریچه های کولر به داخل محیط نیز وجود دارد و بیشتر به گردش هوای ناسالم موجود در محیط کمک می‌کند تا تهویه و جابجایی هوایی متمرکز در فضای بسته، بنابراین بهتر است این دریچه ها را مسدود نمایید. همچنین کولر آبی معمولا در فضایی خارج از محیط مثلا در پشت بام یا بالکن نصب می شود و هوا بیرون برای انجام فعالیت سرمایشی وارد آن می شود که ممکن است دارای آلودگی باشد.

حال اگر امکان نصب کولر گازی برای شما فراهم نمی باشد بهتر است از مدل کولر آبی سلولزی استفاده نمایید چرا که در این مدل کولر آبی از پد های سلولزی به جای پوشال استفاده می شود. این پد ها توانایی جذب آلودگی های موجود در هوا را تا حدودی دارند و خطر ابتلا به بیماری کرونا در صورت استفاده از این مدل کولر آبی به مراتب کمتر از کولر آبی معمولی می باشد.

استفاده از کولر گازی در دوران کرونا

کولر گازی دارای دو یونیت داخلی و خارجی برای انجام فعالیت سرمایشی و گرمایشی می باشد که به وسیله گاز مبرد در داخل کولر گازی این فرایند انجام می شود. گاز مبرد با ورود به داخل کمپرسور کولر گازی در اثر قرار گرفتن در فشار و دمای بالا متراکم شده سپس وارد کندانسور می شود. بعد از ورد گاز مبرد متراکم شده به داخل کندانسور با از دست دادن گرما خود تبدیل به مایع می شود پس از آن وارد شیر انبساط شده و فشار خود را از دست می دهد. سپس مایع با فشار پایین وارد یونیت داخلی شده و مجدداً تبدیل به گاز شده و این گاز هوای محیط را خنک می کند.

حال اگر بخواهید از قابلیت گرمایشی کولر گازی استفاده نمایید گاز مبرد در داخل کمپرسور مستقیماً وارد اواپراتور شده و بعد گرمای خود را از دست داده که این حرارت توسط اواپراتور به محیط منتقل شده و باعث گرم شدن آن می شود.

 با توجه به فرایند فوق کاملاً واضح است که کولر گازی برای کاهش و افرایش دمای محیط از هوای بیرون استفاده نمی نمایند بلکه به وسیله گاز مبرد در کولر گازی این عمل انجام می شود. حال در دوران کرونا همانطور که می دانید منشأ انتقال ویروس از هوا به انسان می باشد، تصور نمایید که با ورود هوای بیرون به داخل محیط امکان ابتلا افراد به بیماری وجود دارد اما در صورت استفاده از کولر گازی این اطمینان وجود دارد که دیگر این مشکل پیش نخواهد آمد.

 همچنین زمانی که افراد برای مدت زمان طولانی در فضای بسته در کنار هم قرار بگیرند امکان ابتلا به ویروس کرونا بسیار زیاد می شود. حال شما با قرار دادن کولر گازی بر روی حالت فن بدون تغییر در دمای محیط به راحتی می توانید هوای محیط را به گردش در بیاورید و از شیوع بیماری کرونا در محیط جلوگیری نمایید.

بهترین پیشنهاد برای سالن های پذیرایی، باشگاه های ورزشی ، ادارات و شرکت ها و سایر اماکن مسقف که نیاز به تهویه مداوم هوا در آن احساس می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست