بازدید 13295

خبر پوتین درباره سومین عملیات اوکراین علیه دونباس

رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که اوکراین قبلا دو عملیات سرکوبگرانه را علیه دونباس انجام داده بود و اکنون به نظر می‌رسد که عملیات سرکوبگرانه سوم را آغاز کرده است.
کد خبر: ۱۱۰۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳ 21 February 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در نشست امروز شورای امنیت ملی این کشور برای بررسی تحولات شرق اوکراین به درخواست برخی مسؤولان محلی دو منطقه خودمختار «لوهانسک و دونتسک» (دونباس) اشاره کرد و گفت که به رسمیت شناختن دو جمهوری دونتسک و لوهانسک بستگی به نظر شورای امنیت ملی و مجلس دومای روسیه دارد و امروز درباره آن تصمیم گیری می‌شود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه تأکید کرد که درخواست جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای به رسمیت شناختن استقلال‌شان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: به رسمیت شناختن دو جمهوری لوهانسک و دونتسک با مشکلات جهانی برای تضمین امنیت در جهان به ویژه اروپا مرتبط است.

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: اگر روسیه با عضویت اوکراین در ناتو برخورد کند، تهدیدات علیه این کشور چندین برابر خواهد شد. این تهدید وجود دارد که کی‌یف شروع به بازپس‌گیری کریمه خواهد کرد و ناتو در این رویداد‌ها شرکت خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که اوکراین قبلا دو عملیات سرکوبگرانه را علیه دونباس انجام داده بود و اکنون به نظر می‌رسد که عملیات سرکوبگرانه سوم را آغاز کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مقامات کی‌یف قصد اجرای توافقات مینسک را ندارند، افزود: اوکراینی‌ها رسما اعلام کردند که نمی‌خواهند مفاد این توافقنامه را اجرا کنند و امروز هم کاملا مشخص است که قصد اجرای این توافقنامه را ندارند.

رئیس‌جمهوری روسیه تصریح کرد: بایدن به من اطمینان داد که ناتو فردا شامل اوکراین نخواهد شد و اکنون می‌توان آن را ممنوع کرد. ماکرون به من گفت که تغییری در موضع آمریکا در قبال پیوستن اوکراین به ناتو وجود دارد؛ اما او ماهیت این تغییر را توضیح نداد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل