بازدید 5187

هوای ناسالم تهران پس از یک شب بارانی

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز(۲ اسفند ماه) با کاهش تندی باد و افزایش ترافیک صبحگاهی هوای تهران در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۰۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ 21 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح روز دوشنبه (۲ اسفندماه) با کاهش تندی باد و افزایش ترافیک صبحگاهی بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده می‌شود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده‌ ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

با افزایش تندی باد در طول روز و وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات، شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم می‌شود. کاهش تدریجی تندی باد تا اواخر وقت دوشنبه هم‌زمان با ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نیست.

با تداوم این شرایط جوی تا صبح روز سه‌شنبه (۳ اسفندماه) هم‌زمان با آغاز تردد خودروها بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد که کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به‌دنبال دارد. عدم وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد.

با افزایش نسبی تندی باد تا اواخر وقت سه‌شنبه تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود، هر چند در ساعات پرتردد شامگاهی افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۰۸ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی