بازدید 5043

چین: تلاش‌ها برای کاهش اختلافات در وین جریان دارد

رئیس هیات چین عصر یکشنبه پس از دیدار با هیات ایرانی در وین در چارچوب هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها اظهار داشت که تلاش‌های خیلی خوبی برای کاهش اختلافات جریان دارد.
کد خبر: ۱۱۰۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰ 20 February 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وانگ کوان مذاکره کننده ارشد چین هنگامی که از هتل کوبورگ خارج می‌شد به خبرنگار اعزامی ایرنا گفت: سرگرم کاهش اختلافات اختلافات هستیم و تلاش‌های خیلی خوبی در این زمینه جریان دارد.

دقایق قبل میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه هم در اظهار نظری به خبرنگار ایرنا گفت که نوعی انتظار بر فضای گفتگو حاکم است و دست یابی به توافق نهایی امکان پذیر است.

قریب به اتفاق هیات‌ها اذعان دارند که مذاکرات به مرحله نهایی رسیده و توافق نهایی در دسترس است. گفتگو‌ها اینک در شرایطی قرار دارد که موفقیت یا شکست آن صرفا به تصمیمات سیاسی طرف‌های غربی بستگی دارد. اگر طرف‌های غربی تصمیمات لازمی را که به آن آگاه هستند، اتخاذ نمایند، می‌توان چند موضوع باقی‌مانده را حل کرده و ظرف چند روز به توافق نهایی دست یافت.



هیأت ایرانی بر اساس اصول و دستورالعمل‌ها پیشنهادات و خواسته‌های روشن خود در موضوعات باقی‌مانده را روی میز قرار داده است و اکنون توپ کاملا در زمین طرف‌های غربی است.

علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران هفته پیش با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: بعد از هفته‌ها مذاکرات فشرده، بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم، اما تا وقتی درباره همه‌چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است.

وی با بیان اینکه «واقع‌بینی، خودداری از زیاده‌خواهی و توجه به تجربه ۴ سال گذشته لازمه تحقق این هدف است» افزود: زمان تصمیم‌گیری طرف‌های مذاکراتی ما فرا رسیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل