بازدید 3636
۱

نقش واکسن کرونا در مقابله با ابتلا به عفونت مجدد

مطالعات نشان می دهد واکسیناسیون کووید ۱۹ محافظت با دوام در برابر عفونت مجدد ایجاد می کند.
کد خبر: ۱۱۰۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 20 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، نتایج یک مطالعه نشان داد دریافت حداقل یک دوز واکسن کووید ۱۹ پس از بهبودی از کووید ۱۹ با خطر بسیار کم ابتلاء به عفونت مجدد مرتبط بود. اثربخشی واکسن برای سنین ۱۶-۶۴ سال ۸۲ درصد و برای سنین ۶۵ سال و بالاتر ۶۰ درصد بود.

محققان سوابق سلامت الکترونیکی بیش از ۸۳ هزار نفر که حداقل یک دوز از واکسن کووید ۱۹ را پس از بهبودی از عفونت کروناویروس قبلی دریافت کرده بودند، و همچنین نزدیک به ۶۶ هزار فرد واکسینه نشده که از عفونت قبلی بهبود یافته بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

عفونت مجدد در ۳۵۴ نفر از ۸۳,۳۵۶ شرکت کننده واکسینه شده یا حدود ۰.۴ درصد و در ۲۱۶۸ از ۶۵,۶۷۶ شرکت کننده واکسینه نشده یا ۳.۳ درصد رخ داد.

در سنین ۶۵ سال و بالاتر، عفونت مجدد در ۲۸ نفر از ۹۳۸۴ شرکت کننده واکسینه شده یا حدود ۰.۳٪ و ۴۸ نفر از ۴۷۹۹ شرکت کننده واکسینه نشده یا ۱٪ رخ داد.

محققان تاکید می‌کنند این تفاوت‌ها برای گروه سنی بالاتر می‌تواند به این معنا باشد که بازماندگان کووید ۱۹ مسن‌تر باید پس از بهبودی از اولین عفونت، اقدامات احتیاطی بیشتری در برابر عفونت مجدد انجام دهند.

در یک تحلیل جداگانه، محققان دریافتند که اثربخشی واکسن در برابر عفونت مجدد برای افرادی که یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند و کسانی که دو دوز واکسن را پس از عفونت دریافت کرده‌اند، تقریباً یکسان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چه دست و پایی برای توجیه واکسن میزنند اول واکسنها رو بهداشت جهانی تایید کنه تا بعد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار