بازدید 2125
در «دومین همایش روز ملی اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی» با همکاری انجمن فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی عنوان شد؛

دولت سیزدهم همه عزمش را جزم کرده تا سیاست‌های اقتصادی مقاومتی اجرایی شود

کد خبر: ۱۱۰۵۵۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲ 19 February 2022

همزمان با سالروز ابلاغ سیاست های اقتصادی مقاومتی مقام معظم رهبری (29 بهمن 1392) «دومین همایش روز ملی اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی» شنبه 30 بهمن 1400 به همت انجمن فرهنگسازی انجمن اقتصاد مقاومتی با حضور معاونان وزارت نفت ، معاونت اجتماعی و فرهنگی بازرسی کل کشور، مدیر عامل گاز کل کشور، معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان بازرسی کل کشور و جمعی از سازندگان، تولیدکنندگان و شرکت های دانش بنیان در سالن همایش هتل قلب بیمارستان شهید رجایی تهران برگزار شد.
به گزارش تابناک اقتصادی؛ علی عباس لرکی، رئیس شورای راهبردی انجمن فرهنگ سازی و توسعه اقتصادی مقاومتی در این همایش گفت : ما همزمان با روز ملی اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی که نامگذاری شد تعدادی از تولیدکنندگان سازندگان و کارآفرینان برتر دور هم جمع شدند تا این روز را گرامی بداریم.

وی افزود: یکی از اهداف برگزاری این همایش توجه به زیر ساخت های تولید و پیشتیبانی از ساخت داخل ، کالای ایرانی و برند ایرانی و توجه به خام فروشی و جلوگیری از خام فروشی است تا بتوانیم محصولات فرآوری شده تولید و صادر کنیم، توجه به شرکت های دانش بنیان ، طرح ها و اید های دانش بنیان در کشور از جمله مواردی بود که در این همایش به آن پرداخته شد.
مدیر مسئول مجله اقتصادی مقاومتی ادامه داد: یکی دیگر از مهمترین اهداف برگزاری این همایش جمع بندی راهکارهای قانونی است، با توجه به اینکه امسال سال تولید و مانع زدایی و پشتیبانی از تولید نامگذاری شده است، قوانینی که وضع کردیم تا اجرایی شدنش با پیگیری ویژه انجام شود.

وی در پاسخ به این سؤال که این همایش نسبت به دوره های قبل چه تفاوت هایی داشته است، گفت: دو دستورالعمل قانونی و ویژه دنبال شد از جمله حمایت از تولید و پیگیری اقتصاد مقاومتی در سرلوحه کار ما قرار گرفت خوشبختانه دولت سیزدهم همه عزمش را جذب کرده تا سیاست های اقتصادی مقاومتی اجرایی شود.

دولت سیزدهم همه عزمش را جزم کرده تا سیاست‌های اقتصادی مقاومتی اجرایی شود


به عنوان مدیر مسئول مجله فرهنگ سازی و توسعه اقتصاد مقاومتی چه میزان توانستید از تولید کنندگان داخلی حمایت کنید، افزود: هدف ما در این مجله فرهنگ سازی است و انجمن ما هم کارش فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی است! هر کاری ابتدا باید فرهنگش ایجاد و سپس اجرایی شود و ما با راه اندازی مجله و انجمن فرهنگ سازی و توسعه اقتصاد مقاومتی توانستیم اقتصاد مقاومتی را فرهنگ سازی کرده و جا بیاندازیم.

در پایان این همایش همچنین انجمن فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی بیانیه ای با موضوعات رفع موانع تحریم داخلی بخش تولید شامل : 1-قوانین مزاحم حوزه نظام تأمین اجتماعی و نظام مالیاتی کشور توسط مجلس شورای اسلامی و اجرای آن در دولت 2- حمایت نظام بانکی ومالی کشور از تولید داخل و تبدیل معضل تحریم به فرصت تولید و اشتغال 3- تلاش برای تولید داخلی و کالای اساسی (به ویژه اقلام وارداتی) و الویت دادن به تولید محصولات و خدمات راهبردی 4- جلوگری از خام فروشی سرلوحه تمام متولیان کشور قرار گیرد صادر کرد.
همچنین بندهای دیگر این بیانیه عبارتند از : 5- نظارت بر اجرای قوانین مطابق سیاست های اقتصاد مقاومتی که تاکنون وضع شده 6- توجه به برند ایرانی در تمام صنایع پیشران های اقتصادی 7- تمرکز بر فعالیت های زنجیره تولید اقتصاد مزیت دار کشور 8- جلوگیری از واردات تضعیف کننده تولید داخلی و مبارزه جدی با فساد، ویژه خواری و قاچاق در کشور 9- بخش های مهم و حساس اقتصادی کشور شامل: نانو، هوش مصنوعی و تبدیل از صنایع سنتی به دانش بنیان مورد حمایت قرار گیرد 10- توجه ویژه به بهره وری، نگهداری انرژی و ارتقای بهره وری انرژی در کشور 11- نگاه ویژه و حمایتی به صنایع متوسط و کوچک برای رونق اشتغال و تحرک اقتصادی 12- گفتمان سازی علمی، آموزشی و رسانه در حوزه اقتصاد مقاومتی.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل