بازدید 8486
در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد

رئیس‌جمهور: در اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی سختگیری شود/ بالا رفتن آمار مبتلایان و قربانیان نباید عادی شود/ تمدید تعطیلی مهد‌های کودک برای یک هفته دیگر/ کارمندان ادارات یا واکسن بزنند یا دو هفته یک بار تست بدهند

به هیچ وجه اجازه ندهید بالا رفتن آمار مبتلایان و به خصوص قربانیان کرونا، چه برای دست‌اندرکاران و چه برای مردم عادی شود. فوت حتی یک نفر هم به خاطر کرونا زیاد است و نباید اتفاق بیفتد. هرگز نباید توجیهاتی نظیر اینکه در گذشته رقم درگذشتگان به ۷۰۰ نفر هم رسیده بود، سبب عادی‌انگاری شرایط همه‌گیری شود.
کد خبر: ۱۱۰۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶ 19 February 2022
تابناک اجتماعی
رئیس‌جمهور بر ضرورت اجرای دقیق‌تر شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اعمال کنترل‌های هوشمند برای مقابله با روند افزایشی همه‌گیری کرونا، تاکید کرد.

به گزارش «تابناک»؛ آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن قدردانی از تلاش همه دستگاه‌ها و کادر درمانی سراسر کشور در عرصه مبارزه با این بیماری گفت: هر چند وضعیت کنترل بیماری کرونا در کشور نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است، همین میزان از ابتلا و فوتی‌ها نیز بسیار است و باید برای مقابله با آن اقدام عاجل انجام شود.

وی مردم را به رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پرهیز از تشکیل اجتماعات فراخواند و به مسئولان امر تاکید کرد: به هیچ وجه اجازه ندهید بالا رفتن آمار مبتلایان و به خصوص قربانیان کرونا، چه برای دست‌اندرکاران و چه برای مردم عادی شود. فوت حتی یک نفر هم به خاطر کرونا زیاد است و نباید اتفاق بیفتد. هرگز نباید توجیهاتی نظیر اینکه در گذشته رقم درگذشتگان به ۷۰۰ نفر هم رسیده بود، سبب عادی‌انگاری شرایط همه‌گیری شود.

رئیس‌جمهور در ادامه صحبت‌های خود، موضوع رعایت شیوه‌نامه‌ها در حوزه اصناف و حمل‌ونقل را مورد توجه قرار داد و ضمن تاکید بر ضرورت نظارت دقیق و سخت‌گیرانه بر اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این بخش، تصریح کرد: وزارت راه و سایر دستگاه‌های مرتبط همچون شهرداری‌ها، اجرای آیین‌نامه‌های بهداشتی را در پروازها، مترو و دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی به دقت و با جدیت دنبال کنند.

وی همچنین با اشاره به افزایش آمار ابتلای کودکان به سویه جدید بیماری کرونا خاطرنشان کرد: اجازه ندهیم جان مردم و به ویژه کودکان با سهل‌انگاری در رعایت اصول بهداشتی در خطر قرار گیرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود بر اعتبار مصوبات و تصمیمات پیشین ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید و خاطرنشان کرد: تا به روزرسانی آیین‌نامه‌های مربوط به رنگ‌بندی‌های کرونایی، تصمیمات قبلی ستاد ملی مبارزه کرونا به قوت خود باقی است و ستاد‌های استانی باید با رصد دقیق وضعیت نسبت به مدیریت شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌های احتمالی برای مدارس و دانشگاه‌ها اقدام کنند.

وی در پایان یک بار دیگر به ضرورت رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: علاوه بر رعایت شیوه‌نامه‌ها، باید کنترل‌های هوشمند هم کامل اجرا شود تا آمار ابتلا و فوتی‌های کرونا به طور چشمگیر کاهش پیدا کند.
 
رئیس‌جمهور: در اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی سختگیری شود/ تمدید تعطیلی مهد‌های کودک برای یک هفته دیگر


در پایان نشست امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، دکتر عباس شیراوژن، سخنگوی این ستاد نیز به مانند گذشته به جای حضور در جمع خبرنگاران و تشریح مسائل مطرح در نشست و بیان مصوبات، با انتشار چند توییت در صفحه شخصی اش، مصوبات ستاد ملی را به این ترتیب اعلام کرد:
 
۱- تعطیلی مهد کودک‌ها در شهر‌های قرمز به مدت یک هفته دیگر،

۲- دورکاری مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال به مدت یک هفته دیگر،

۳- تاکید مجدد بر تصمیم گیری ستاد کرونای استان‌ها در خصوص حضوری یا غیر حضوری بودن آموزش مدارس و دانشگاه‌های آن منطقه، بر اساس میزان شیوع بیماری در میان دانش آموزان و دانشجویان،

۴- نظارت بر رعایت جدی‌تر شیوه نامه‌های بهداشتی توسط اصناف و وسائل نقلیه عمومی به خصوص مترو و ایرلاین‌ها،

۵- کنترل جدی‌تر اجتماعات بر اساس محدودیت‌های تصویب شده در گذشته (اجتماعات فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در حد ۳۰ درصد ظرفیت فضا و جلسات اداری حداکثر ۳۰ نفره و هر دو به مدت حداکثر ۹۰ دقیقه) و تمدید یک هفته‌ای آن محدودیت‌ها،

۶- در مورد کارکنان ادارات تاکید می‌شود که کارکنان باید واکسیناسیون را انجام دهند یا هر ۱۵ روز یک بار تست منفی PCR ارائه دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
یک مسئولی لطفاً بفرمایند: دورکاری برای الان نیست پس برای چه موقع ست؟ خانم شاغل بچه مهدکودکی را کجا ببرد؟؟؟ با خودش سر کار؟؟؟ بعدش بگین فرزندآوری کنید... کمی تعقل!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
ابی جون دستورالعمل دورکاری لطفا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
ناقلاها!!! شما هم فهمید مردم روی آیت الله دکتر رئیسی ،حساس هستند ،شروع مطلب را با آیت الله دکتر شروع کردید!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
شما ناهار خوردی؟؟؟ منم ناهار نخوردم
رییسی ایت الله است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
نه .
چرا کارمندانی که واکسن زده اند تست pcr دوهفته یکبار نداشته باشند؟ واکسن زده و نزده فرقی ندارند قرار باشد کرونا بگیرند هر دو میگیرند. در ثانی اگر این حرف جدی است باید خود دستگاه هر دو هفته یکبار از کارمندان واکسن نزده اقدام به گرفتن تست pcr کند.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
؟میدونی چه هزینه ایی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
هزینه پی سی آر را دولت میدهد؟
اقای رئیسی اگر واقعا دلسوز مردم هستید وریاکار نیستید برو دارو از خارج وارد کن یک قطره اشک مصنوعی که خیلی هم مصرف عام ندارد پیدا نمیشود میگویند فقط ایرانی را داریم من برای چشم همسرم بعلت نبود اشک مصنوعی خارجی ایرانی خریدم میگفت انگار داخل چشمم شن ریزه هست یغنی این داروی ایرانی کیفیت ندارد حالا چه برسد داروهای بیماران سرطانی خدا میداند شماها بخاطر لجبازی وممنوعیت داروی خارجی ونبود دارو چند ده نفر بیمار جانشان را ازدست دادند ایا قیامتی هم هست؟ اگر هست نباید شما پاسخگو باشید ؟
روزهای آبی دولت شما هم خیلی دوام نداشت حاج آقا....
جناب رییسی لطف کنید و دستور دهید تا بدهی 450 هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق تامین اجتماعی تسویه گردد

تا طرح افزایش و همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرایی گردد و حقوق کارگران اضافه گردد
مگر جان آدم ها برای ابراهیم و دولتش مهم است ؟
به زبان می‌گوییم نباید عادی انگاری شود ولی در عمل عادی رفتار می‌کنیم. برقرار بودن مترو. رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در مترو!!! (بیشتر شبیه جوک هست)
کارمندان واکسن نزنند و دو هفته یک بار تست!!! یعنی وقتی تستشان مثبت شد می‌فهمیم که دو هفته است دارند همکاران بدبخت را مبتلا می‌کنند.
جناب رئیس جمهور پوزش می‌خواهم و شما را دوست دارم ولی عملکرد دولت شما در خصوص کرونا چندین بار از دولت قبلی هم بدتر است و عادی انگاری از این بیشتر نمی‌شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
دولت قبل یک محدودیتهای نیم بند داشتیم که دیگه آن را هم نداریم
اولا کارمندان می‌توانند دورکاری کنند
دوم‌ مشکل اصلی مراکز خرید و‌‌‌حمل ‌ونقل عمومی است
طرح ترافیک را بردارید
اینقدر اصرار به حضوری کردن مراکز آموزشی نکنید وقتی زیرساختش را ندارید
همه دنیا دارن آماده میشن برای زندگی عادی ما هنوز داریم موج‌ سواری میکنیم!
پروتکل ها اصلا نظارت و اجرا نمیشن!!!!!
واکسن معتبر وارد کنید! با متخلفین برخورد کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
در کدام اداره الان دورکاری است؟ اینجا میگه ولی همان بانوان زیر ۶سال هم اجرا نمیکنن
منظورش از سختگیری، جریمه کردن ماشینای شخصیه وگرنه خودشون راهپیمایی و اعتکاف برگزار میکنن، عزاداری و تشییع جنازه و مراسمای خودشون و شلوغی مترو هم هیچ، فقط بلدن بگن مسافرت با ماشین شخصی و دورهمی خونوادگی باعث انتشار کروناست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
برای کنترل بیماری شلوغی ها باید کنترل شوند
به شما ناهار داده اند
پاسخ ها
007
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
نه
در ادارات دولتی، مراجع انتظامی، قوه قضائیه هیچ نظارتی بر زدن ماسک و فاصله گذاری نیست. حتی کارکنان هم ماسک را روی چانه شان می بندند. انگار نه انگار که بیماری خطرناکی وجود دارد. باید متخلفان را خیلی جدی مجازات کرد. فکر کنید این هم بدحجابی است.
اصالا فریاد معلمان را نمی شنوی؟؟؟؟ کلا همتون پنبه در گوش گذاشتین باشه روزی می رسه که با صدای یک چیز دیگه پنبه از مغزتون رد می شه و از گوش دیگه تون در میاد.
مشکل نظارت یک مشکل همیشگی و در تمام امور است
عجب رییس جمهوری به فکر جان ملت است
اول نهار ميدن
دقیقا این عدد هر ۱۵ روز بر چه اساسی انتخاب شده؟!
هر ۱۵ روز که هیچ ارزشی نداره، کلا برش دارین خب.
کشورهایی که باید تست بدن (از جمله کشور دوست و برادر چین) هر دو تا سه روز باید تست بدن
ایشان آیت الله است یا دکتر ؟ ما شالله آقایون علما به منصب حوزوی اعتبار نکرده و مدارک دانشگاهی را مایه اعتبار خویش می بیینند؟ اینقدر تفاخر بسته ! واکسن هم که عوارضش مردم را کم کم نگران داره میکنه
آقای ریئسی دقیقا چیکارداری میکنی .یه روز میگید مدارس و دانشگاه ها نباید تعطیل بشن وباید حضوری باشن .بعدش میگین تعطیلی سراسری نداریم .بعد از سه هفته آمار کرونا افزایش پیدا میکنه و تعدادشهرهای قرمز زیاد میشه ،مدارس و دانشگا هها رو دوباره مجازی میکنید .دوباره از امروز مدارس ابتدایی حضوری میشن و شما مهد کودکها رو یک هفته تعطیل میکنید !در عجبم !به آماری که بهتون میدن اعتماد نکنید مدارس و دانشگاه ها پر از موارد کرونا مثبت شدن تو سطح شهر و خانواده همه در گیرن . تو بدترین موقع بدترین تصمیم دولت اتخاذ شد شما یا او میکرون رو دست کم کرفتین یا دوست دارید با یه پیک دیگه فقط با سرعت ازش عبور کنید .تکلف جون مردم چی میشه؟
اگه قراره سخت گیری بشه که چرا واکسن زدید؟
اونم با این همه عوارض کشنده؟
البته فکر کنم تبلیغات بود و برای ساکنت کردن مردم بود
بخدا قسم کوچکترین کاری نکردی ریسی
شیر تو شیر که میگن دقیقاهمیجوری است...؟!...
جناب آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی لطفا دستور دهید که مورد انجام شود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار