بازدید 20592
چرا آبی‌ها در پنجره زمستانی دفاع وسط جذب نکردند؟

جنجال جدید فوتبال ایران؛ سربازشدن دو مدافع استقلال: آیا مرادمند بازیکن ملی است؟

مشخص نیست مدیران باشگاه استقلال روی چه اطمینانی، از جذب مدافع وسط در پنجره زمستانی خودداری کردند و چرا دست به چنین ریسک بزرگ و خطرناکی زده اند؟! حالا به نظر می رسد با تاخیر اعزام سیاوش یزدانی موافقت شود اما احتمالا مرادمند بازیکن ملی محسوب نخواهد شد. جالب اینکه او تا آخر فصل اجازه بازی در تیم نظامی فجرسپاسی یا ملوان را هم نخواهد داشت!
کد خبر: ۱۱۰۵۴۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ 19 February 2022

دو بازیکن سرباز باشگاه استقلال به سوژه جدید فوتبال ایران تبدیل شده اند.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که باشگاه استقلال در تعطیلات نیم فصل هیچ بازیکن مدافعی برای جایگزینی سیاوش یزدانی و مرادمند جذب نکرده است، حالا خروج این دو بازیکن در صورت رد درخواست آجورلو از نظام وظیفه می تواند سرنوشت این باشگاه در ادامه فصل را به اما و اگر گره بزند و بحرانی بزرگ برای فرهاد مجیدی بسازد.

جنجال جدید لیگ ایران؛ سربازشدن دو مدافع استقلال: آیا مرادمند بازیکن ملی است؟

مشخص نیست مدیران باشگاه آبی روی چه اطمینانی، از جذب مدافع وسط در پنجره زمستانی خودداری کردند و چرا دست به چنین ریسک بزرگ و خطرناکی زده اند؟! زمزمه سربازشدن هردو بازیکن از دوماه قبل سر زبان ها افتاد و شاید بهتر بود صدرنشین لیگ برتر ایران ، قوانین نظام وظیفه عمومی را جدی تر می گرفت.

مساله دوره خدمت سربازی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند دو مهره موثر استقلال در رقابت های این فصل لیگ برتر محل جدل هواداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فضای مجازی است و اگرچه باشگاه استقلال بدون توجه به حواشی به دنبال چاره‌جویی قانونی و برقراری ارتباط برای اخذ موافقت مراجع رسمی است اما حداقل در مورد مرادمند این اتفاق با شائبه هایی همراه شده است.

شب گذشته اطلاعیه ای در رسانه رسمی استقلال منتشر شد که نکته کلیدی دارد. در بیانیه استقلال در خصوص موضوع سربازی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند بند ذکر شده که باشگاه با توجه به درج تاریخ اول اسفند برای اعزام این دو بازیکن (فردا) به دنبال استفاده از ظرفیت های قانونی برای تعویق اعزام این دو بازیکن بوده است و نامه های مختلفی از جانب فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش به ارگان های نظامی ارسال شده است.

جنجال جدید لیگ ایران؛ سربازشدن دو مدافع استقلال: آیا مرادمند بازیکن ملی است؟

اما در شرایطی که باشگاه استقلال در انتظار تایید مکاتبات و تعویق خدمت سربازی این دو بازیکن از طریق معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان نظام وظیفه نیروی انتظامی است، نکته جالبی در این بین رخ داده است. در نامه ای که استقلال به سازمان نظارم وظیفه ارسال کرده محمدحسین مرادمند بازیکن ملی معرفی شده است!

مرادمند با وجود شایستگی های فنی در دوران فوتبال خود دو بار به تیم ملی (اما نه تیم اصلی) دعوت شده است؛ بار اول در دوره ویلموتس و در زمانی که این مربی می‌خواست بازیکنانی را تحت عنوان تیم دوم ببیند و شایستگی های آنها را مورد ارزیابی قرار دهد و دفعه بعد در مینی کمپی که پیش از دیدار اول ایران در دور دوم مقدماتی جام جهانی در کمپ آزادی برگزار شد و مرادمند به همراه تعدادی دیگر از بازیکنان در یک مینی کمپ حضور یافت.

جنجال جدید لیگ ایران؛ سربازشدن دو مدافع استقلال: آیا مرادمند بازیکن ملی است؟

نامه وزارت ورزش برای استقلال که در آن مرادمند بازیکن ملی معرفی شده است

مساله جالب در بین بازیکنان دعوت شده حضور احمد زنده‌روح هافبک شاخص سال گذشته تیم گل گهر است که با نمایش های خوب در مینی کمپ تیم ملی حضور یافت اما از آن مینی کمپ خط خورد. جالب اینکه زنده‌روح فصل تازه را با لباس گل گهر آغاز نکرد و اجبارا به تیم نظامی فجرسپاسی شیراز منتقل‌ شد تا دوران دوری اش از خدمت این چنین به پایان برسد.

فهرستی که مرادمند در آن به مینی‌کمپ ملی دعوت شد و از این جمع احمد زنده‌روح برای خدمت سربازی به فجر پیوست!

البته این احتمال هم وجود دارد که باشگاه گل گهر از ظرفیت های قانونی موجود که استقلال به دنبال استفاده از آنها است با خبر نبوده باشد ولی با توجه به ماجرای کسر امتیاز از باشگاه سیرجانی در پرونده بازیکن گابنی با شکایت استقلال، حالا قلعه نویی نیز به مدیران گل گهر گوشزد کند که این پرونده را تا آخر پیگیری کنند و از حقوق گل گهر کوتاه نیایند.

در این میان فلاح مدیرعامل باشگاه فجرسپاسی که بازی بعدی تیم شان مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی است نیز مدعی اصلی محسوب می شود و حتما در میان مدیران عالی نیروهای مسلح اقداماتی انجام خواهد داد تا حق پایمال نشود.

مرادمند زیرنظر ویلموتس؛ او اولین بار در این اردوی شبه ملی (تیم ب) بعنوان بازیکن شهر خودرو دعوت شده بود. در این اردو بازیکنانی دعوت شدند که سرمربی تیم ملی قصد داشت توانایی‌های آنها را ببیند.

در عین حال و در شرایطی که مرادمند سابقه حضور در رده های پایه ملی را نیز دارد، احتمالا استقلال به دنبال راهی است تا او را به عنوان یک ورزشکار نخبه و تا حد معادل قهرمان ملی معرفی کند؛ همانطور که در بیانیه خود (تلویحا) به این موضوع اشاره کرده است اما آیا واقعا مرادمند در سطح تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران قرار دارد؟ اگر به او چنین امتیازی داده شود؛ مدافعان و بازیکنان دیگری از این پس ادعای ملی پوش بودن و استفاده از مزایای بازیکن ملی را نخواهند کرد؟ به نظر می رسد راه تفسیر از قانون حالا در اختیار مجری آن قرار دارد و باید دید چه تصمیمی گرفته خواهد شد؟

این پرونده فراتر از یک کشمکش بین هواداران دو باشگاه سرخ و آبی پایتخت، برای کل فوتبال باشگاهی ایران نیز مخاطراتی را به همراه خواهد داشت و مدعیان زیادی را به این جنجال می کشاند.

جنجال جدید لیگ ایران؛ سربازشدن دو مدافع استقلال: آیا مرادمند بازیکن ملی است؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
تيم دولتي راحت دو تاسرباز رو قهرمان ملي ميكنه!!!
فاتحه اين فوتبال رو بايد خوند!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
به شکل تابلویی تصمیم به قهرمان کردن استقلال گرفتند البته بعد از ده سال بی جامی (:
ناشناس
| Canada |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
هرکاری بکنن بازم ماقهرمانیم
پیش بسوی دبل هت تریک
آقا اینها مثل نتایج بازی هایشان احتمالاً کدخدا را دیدند که با اطمینان دفاع وسط جذب نکردن ، حالا ببینیم یک مرد پیدا می شود که قانون را برای همه یکسان اجرا کند.
تو این مملکت قانون معنی ومفهوم ندارد اگر بخواهند کاری بشود می شود ونخواهد بشود نمی شود بستگی به میزان عشق مسئولین ودل مسئولین است ؟..
امیدوارم روزی رو ببینیم که قانون برای همه یکسان اجرا شود چه فوتبال و چه غیر آن
و همش دنبال بند و تبصره و استثنا نباشیم
به معنی واقعی همه برابر باشند
تا وقتی که آجرلو و سجادی و اعضای فدراسیون هستند بازیکنان استقلال سرباز نخواهند شد
همه جا پارتی بازی و قانون گریزی ، اونقدر زیاد شده که دیگه هیچکس خجالت هم نمی‌کشه که دیگران ممکنه بفهمند ، مهم اینه که من کارم راه بیافته چطور ؟ مهم نیست پارتی بازی ، ژن برتری ، آقا زاده ای و ....
وقتیکه برای دیگرانه آخه و بد هست اما برای ما خوب هست
نگاه کنید چرا این افراد در خارج از کشور موفق نمی‌شن؟
چون اونجا قانون هست
وقتی که ای اف اسی استقال پرسپولیس رو خط زد هیچ کاری نتونستند انجام بدند نه با وزیر و نه با پارتی

بعد انتظار داریم مملکت خوب و عالی باشه
تیم فراقانونی از همه جور رانت و پارتی استفاده میکنه و بقیه تیمها مظلوم و محروم
سلام
لطفا اگر انصاف دارید یک گزارش هم در مورد خدمت سربازی آقایان وحید امیری و ترابی بازیکنهای تیم پرسپولیس تهیه کنید! من بعنوان یک جوان ایرانی که دو سال از بهترین سالهای زندگی رو خدمت بودم توقع دارم تفاوتی قائل نشن بین جوانها و هر چه زودتر آقای ترابی تشریف ببرند خدمت سربازی
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
نابغه جان، مهدی ترابی 27 سالشه. تا 30 سالگی میتونه نره. فقط بیا الکی یه چیزی بنویس
مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
از وحید امیری و مهدی ترابی ملی پوش تر هم مگه داریم
سلام
لطفا اگر انصاف دارید یک گزارش هم در مورد خدمت سربازی آقایان وحید امیری و ترابی بازیکنهای تیم پرسپولیس تهیه کنید! من بعنوان یک جوان ایرانی که دو سال از بهترین سالهای زندگی رو خدمت بودم توقع دارم تفاوتی قائل نشن بین جوانها و هر چه زودتر آقای ترابی تشریف ببرند خدمت سربازی
هر طوری هست میخوان استقلالو قهرمان کنند، اما بار کج به مقصد نمیرسه.
خدمت سربازی برای بچه فقیر ها است
آجرلو تابت کرد چگونه میتوان تبعیض سربازی را با قدرت و نفوذ در ایران اجرا کرد. نظام وظیفه با آبروی خود بازی کرد و این نفوذ را پذیرفت.
فدراسیونی که با صدور کارت غیرقانونی از مجازات در می‌رود و امتیاز یک تیم را به برخی تیم ها واریز میکند. باید دید امتیازات این تیم خاص را نیز کسر و به دیگران می‌دهد؟ هرگز! مادامیکه نفوذ و قدرت باند ها بر سیستم این کشور ادامه دارد وضع اسفناک کشور تغییر نمیکند.
چرا از پول ملت میدین تیم راه میاندازید دکان باز کردین!!! برای چی نباید بروند سربازی!؟ دکتر و‌ پزشک ‌میروند‌ سربازی، اینا چه تحفه ایی هستن که نروند؟ اگرچه سربازی باید حرفه ایی بشه ‌‌و این شکل عقب مونده اش باید عوض بشه ولی فعلا قانون‌ اینه!!! چرا استثناء قائل میشین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
حالا خودت رفتی
نویسنده محترم استقلالی، این متن رو نوشته تا با گیر دادن به مرادمند آقای یزدانی رو که با 10 دقیقه بازی ملی داره بعنوان سرباز قهرمان جا زده میشه رو تبرئه کنه. کل داستان اینه که آقا اون یکی 5 سال قهرمان شده بسشه حالا نوبته این یکیه.
واضحه که این دو سرباز نباید در استقلال بمونن ولی کاری کردند که همچنان برای این تیم بازی کنند
هرطورشده امسال میخوان یه جام به استقلالی ها بدن البته اگه ما اجازه بدیم (:
میخواهند هرطورشده بعداز ده سال یه جام به استقلال بدن ولی ما نمیذاریم (:
خیلی بد میشه اگه استقلال بااینهمه کمک و حمایت و امتیازهای خارج از زمین نتونه بعداز ده سال یه جام ببره
الان بهترین فرصت برای مجیدیه که باز ول کنه تیمش رو بره بگه نذاشتن قهرمانی بیارم
این هجمه لنگی ها بابت اونه که خودشون بهنر از هر کسی می فهمند و می دونند قهرمانی هاوشن چجوری حاصل شده !!!
خدا رو شکر تا امروز معنی سرباز قهرمان رو نمیدونستیم ولی الان فهمیدیم .
تکلیف جعل طارمی چی شد؟ چه جوری 20 میلیارد که از صندوق مردم به تیم دولتی پیروزی بخشیده شد؟ وحید امیری و مهدی ترابی سربازی رفتن؟ چرا هیچ مطلبی در مورد اونا نوشته نمی شه؟
چطور افشين پيرواني دراوج فوتبالش به خدمت سرباز نرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
اون داداشش مربی فجر بوده یه نفر کافیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
مسِولین نظام وظیفه واسه انا هم بیانیه بدن چرا اینجا
تابی جون سکوت کردی احساس وظیفه نمی کنن
کسایی که پول، قدرت و رابطه دارن یا معافن یا فقط اسمش اینه که سربازن و اصلا شما اونا رو نمیبینید
بقیه که پارتی ندارن یا نمیتونن خرج کنند باید تاوان بدن ...

اینها هم که هیچ افتخار ملی ندارن میخوان برن تیم های دیگه فوتبال بازی کنن و فقط یکم کمتر پول میگیرن، اگر قرار بود مثل بقیه سربازها باشن چکار میکردن؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار