بازدید 3804

بازگشت کلاس‌های درس به خانه‌ها در سمنان

طبق آخرین اطلاعات از ستاد مقابله با کرونا تمام شهرستان‌های استان سمنان به جز میامی که در شرایط زرد یا هشدار جدی قرار دارد، در شرایط قرمز کرونایی هستند.
کد خبر: ۱۱۰۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸ 19 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، افزایش چشم گیر شیوع کرونا و سویه امیکرون در استان سمنان سبب شد تا در رنگ بندی جدید ارائه شده از سوی ستاد مقابله با این بیماری، هفت شهرستان استان سمنان شامل شاهرود، سمنان، دامغان، گرمسار، سرخه، آرادان و مهدی شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار بگیرند.

تنها میامی است که در شرایط زرد کرونایی قرار دارد که به مثابه هشدار جدی تلقی می‌شود البته بسیاری کارشناسان بهداشتی اعتقاد دارند که در شرایط فعلی چیزی به نام شرایط زرد وجود ندارد و باید تمام استان را قرمز دانست چرا که غالب بیماران میامی به شاهرود مراجعه می‌کنند.

کامران سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا در سمنان تشدید یافته است، گفت: تعداد بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی با علائم کرونا شدت بسیاری یافته است اما از لحاظ میزان بستری مقداری با کاهش نسبت به سویه های دیگر روبرو بودیم به نحوی که در ۲۴ ساعت منتهی به جمعه (روز گذشته) ۱۷ نفر در بیمارستان بستری شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۵۸ هزار و ۵۰۰ مورد مثبت کرونایی فقط در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاهی علوم پزشکی سمنان به ثبت رسیده است، تاکید کرد: کرونا در این شهرستان‌ها بیش از ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر را بیمارستانی کرد.

همچنین در پی تغییر رنگ بندی کرونایی در استان سمنان آموزش و پرورش طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آموزش دانش‌آموزان در هفت شهرستان استان به دلیل قرارگیری در وضعیت قرمز کرونایی در بستر برنامه شاد و به صورت مجازی دنبال می‌شود.

در این اطلاعیه که در کانال مجازی آموزش و پرورش آمده، بیان شده است: آموزش در تمام دوره‌های تحصیلی در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، سرخه، مهدی شهر، دامغان، گرمسار و آرادان به منظور حفظ سلامت دانش آموزان با توجه به شرایط قرمز کرونایی به صورت مجازی دنبال می‌شود کادر اداری و اجرایی در تمام دوره‌های تحصیلی در تمام شهرستان‌های قرمز کرونایی استان سمنان برای پاسخگویی باید در مدرسه‌ها حضور داشته باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اما در گفتگو با خبرنگار مهر، بهترین راهکار مقابله با سویه جدید را واکسیناسیون، دوری از تجمعات و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی دانست و گفت: در مجموعه تحت پوشش دانشگاه ۹۳.۴ درصد از مردم دز اول واکسن کرونای خود را دریافت کرده و نزدیک به هفت درصد مردم اصلاً واکسنی دریافت نکرده‌اند.

حسین شیبانی با بیان اینکه میزان دریافت واکسن دز دوم در شاهرود و میامی ۸۵.۶ درصد است، افزود: فقط ۳۵ درصد از مردم دز سوم واکسن خود را دریافت کردند که انتظار از مردم برای همراهی بیشتر است چرا که یک راهکار مهم در مقابله با کرونا، واکسیناسیون محسوب می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار