بازدید 4875
۲

واکنش عضو کمیته کرونا به یک ادعا درباره مدیریت پیک‌ها

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه همیشه بین کمیته علمی و کمیته ملی کرونا اختلاف نظر وجود داشته است، گفت: ما در کمیته علمی به عنوان پزشک معالج می‌خواهیم بیمارستان‌ها خلوت باشند.
کد خبر: ۱۱۰۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹ 19 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، چند روز قبل هادی یزدانی پزشک و کارشناس، در گفت‌وگو با روزنامه آفتاب یزد مدعی شد که پیک‎‌های کرونا مدیریت شده هستند و عدم اعمال محدودیت‌ها در موج ششم به این دلیل بوده است که شیب رسیدن پیک به قله تندتر شود و تا قبل از نوروز فروکش کند و کسب و کارها دچار رکورد نشوند.

سیدمحمدرضا هاشمیان، عضو کمیته علمی کشوری کرونا در واکنش به این ادعا گفت: من این ادعا را نشنیدم و به نظر می‌رسد افرادی که جزء کادر درمان کووید نیستند نظراتی متفاوتی نسبت به پزشکانی که در بخش کرونا فعالیت می‌کنند داشته باشند. به طور کلی تا کنون اینگونه نبوده است که همه موج‌ها بر اساس یک قاعده مشخص پیش روند، برای مثال مرگ‌ومیر بسیار زیادی که در پیک پنجم اتفاق افتاد به این سبب بود که تصور می‌شد اوضاع مانند موج‌های قبلی پیش رود و این در حالی بود که شرایط همچون موج‌های قبلی پیش نرفت و ما شاهد مرگ‌ومیر بسیاری در این پیک بودیم و آتش سویه دلتا علی رغم اینکه بنده و همکارانم بارها متذکر شدم از سیستان‌وبلوچستان آغاز شد و به کل کشور سرایت کرد و خسارات بسیاری را متحمل شدیم.

وی ضمن اشاره به اینکه بیماری کرونا به گونه‌ای نیست که بتوانیم آن را ساده بگیریم و با عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موج را پشت سر بگذاریم، ادامه داد: فقط کافی است یک نفر واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی نگیرد تا دچار این بیماری شود و به ویژه افرادی که دچار رسیک فاکتورهایی نظیر سن بالا، فشار خون، دیابت، سرطان، بیماری‌های قلبی، کلیوی و ریوی هستند همیشه در معرض خطر این بیماری قرار دارند و چه ویروس غالب دلتا باشد و چه امیکرون اگر این بیماری درگیری ریه را به همراه داشته باشد، اوضاع را دشوار می‌کند و سبب بستری بیمار در بیمارستان و ICU می‌شود.

این فوق تخصص مراقبت‌های ویژه اظهار کرد: در خصوص مباحث علمی کرونا معیار نظر کمیته علمی کووید است و در هر کشوری یک مرجع علمی برای مباحث علمی کووید و یک مرجع دولتی برای تصمیم گیری در رابطه با قرنطینه کشور، اعمال محدودیت‌ها و بازگشایی مدارس وجود دارد و این تصمیم‌گیری‌ها از حطیه علمی کرونا تقریبا جدا هستند. تصمیم کمیته علمی به ستاد ملی مقابله کرونا اعلام می‌شود و ما در خصوص تصمیم‌گیری کمیته ملی دخالتی نداریم.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه همیشه بین کمیته علمی و ستاد ملی کرونا اختلاف نظر وجود داشته است، افزود: ما در کمیته علمی به عنوان پزشک معالج می‌خواهیم بیمارستان‌ها خلوت باشند و کسی بیمار نشود و به ICU نرود، اما ستاد ملی به مسائل دیگری مانند مسائل اقتصادی و اجتماعی و ... هم توجه می‌کند و این در حالی است که شیوع کرونا ضربه‌های اقتصادی بسیاری را نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا ایجاد کرد و اگر طی مدت شیوع کرونا همه جا قرنطینه بود با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه می‌شدیم و ما حتی به عیر از چین در کشورهایی که اقتصاد پیشرفته‌ای دارند شاهد قرنطینه عمومی نیستیم.

وی توضیح داد: از طرفی دیگر بحث مربوط به مدارس را بسیار جدی پیگیری کردیم و سعی کردیم در دوران شیوع کرونا آموزش‌ها را به سمت آموزش‌های مجازی و غیر حضوری ببریم.خوشبختانه وزارت بهداشت نیز اعلام کرده است که تعداد تخت‌های picu به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
چین به جان شهروندانش ارزش قایل است .حتی یک نفر هم برایشان مهم است ولی سایر کشورها این دیدگاه را ندارندمتاسفانه
پاسخ ها
بحری
| Netherlands |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
سایر کشورها؟ ازکی تا حالا اسم ایران شده سایرکشورها؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی