به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر پژمان آقازاده معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران در خصوص افزایش مزاحمتهای تلفنی مرکز اورژانس تهران اظهار کرد: مزاحمتهای تلفنی اورژانس تهران با افزایش رو به رو بوده است.
وی با بیان اینکه شاهد افزایش حدود ۲۰ درصدی مزاحمت برای اورژانس تهران بوده ایم، گفت: راهکار اولیه ای که در این خصوص در نظر گرفته ایم، راهکار ریشه ای فرهنگ سازی است. باید در خصوص اینکه یک مزاحمت تلفنی چه مشکلاتی را برای افراد نیازمند به فوریت های پزشکی ایجاد می کند اطلاع رسانی بیشتری انجام دهیم. پشت خط نگه داشتن افرادی که نیازمند فوریت های پزشکی هستند اثری جز به خطر انداختن جان آنها ندارد.
آقازاده ادامه داد: راهکار مهم دیگری که می توان برای کاهش مزاحمت های تلفنی پیش گرفت برخوردهای قانونی است. در حال حاضر مزاحمت تلفنی و مجازاتی که برای آن در نظر گرفته می شود با یکدیگر توازن ندارد. به عنوان مثال فردی با یک شماره تماس و سیمکارت برای اورژانس ۱۱۵ مزاحمت ایجاد می کند و در نهایت برای تنبیه وی سیمکارتش را می سوزانند. طبیعتا این مجازات نمی تواند بازدارنده باشد.
معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران با اشاره به برگزاری جلساتی با دادستانی تهران و سایر سازمانهای همکار و پشتیبان در امر امدادرسانی، گفت: این جلسات در سطح وزارتخانه تشکیل می شود و موضوع جلسات این است که چه جرمی برای مزاحمان تلفنی در نظر گرفته شود که حتی در این جلسات پیشنهاد ۲ تا ۶ ماه حبس در صورت محرز شدن جرم نیز مطرح شد.
به گفته وی، ادامه پیدا کردن این جلسات که منجر به یک نتیجه شود بسیار مهم است و می تواند کمک کننده باشد.