بازدید 4145

مکرون: نیرو‌های فرانسوی از مالی به نیجر منتقل می‌شوند

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه گفت که پس از تصمیم پاریس و متحدانش برای خروج از کشور ، نیجر با میزبانی نیرو‌های اروپایی موافقت کرده است.
کد خبر: ۱۱۰۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۶ 18 February 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از رویترز، مکرون در کنفرانس خبری امروز بعد از اعلام خروج نیرو‌های فرانسوی و اروپایی از مالی گفت: نیرو‌های باقی مانده به کشور‌های خلیج گینه کمک بیشتری خواهند کرد.

رییس جمهور فرانسه افزود: دولت‌ها به طور فزاینده‌ای در معرض تلاش‌های گروه‌های تروریستی برای اعمال نفوذ خود در قلمرو آن‌ها قرار دارند.

مکرون در پاسخ به پرسشی که آیا خروج از مالی شکستی برای فرانسه و سیاست آن در مبارزه با تروریسم در غرب آفریقا است؟، گفت: من کاملاً این موضوع را رد می‌کنم.

کنفرانس خبری مکرون در حالی برگزار شد که کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیرو‌های ائتلاف کانادا و دیگر کشور‌های اروپایی در عملیات نظامی و گروه ویژه تکوبا به دلیل مانع‌تراشی‌های دولت انتقالی مالی، شرایط سیاسی، قانونی و عملیاتی را مناسب برای استمرار تعامل نظامی خود به منظور مبارزه با تروریسم در مالی نمی‌دانند، بنابراین تصمیم گرفته‌اند نیرو‌های نظامی خود را در اقدامی هماهنگ از اراضی مالی خارج کنند.

فرانسه اکنون چهار هزار و ۳۰۰ نیروی نظامی در منطقه ساحل صحرا (منطقه‌ای در آفریقا میان صحرای بزرگ و ساوانای سودان) دارد که نیمی از این نیرو‌ها در مالی مستقر هستند. همچنین ۸۰۰ نیروی نظامی از کشور‌های دانمارک، استونی، ایتالیا، هلند، مجارستان، پرتغال، سوئد و جمهوری چک و فرانسه نیز در قالب گروه ویژه تکوبا و ۱۵ هزار سرباز از سربازان حافظ صلح سازمان ملل متحد نیز در مالی ماموریت دارند.

فرانسه در آذرماه اعلام کرد که به شکل نمادین نیرو‌های نظامی خود را پس از هشت سال از مالی خارج می‌کند. فرانسوا اولاند رئیس جمهور پیشین فرانسه در فوریه ۲۰۱۳ آغاز مداخله ارتش فرانسه را برای ریشه‌کن کردن «تندروها» در کشور مالی اعلام کرده بود. در پی این اعلام، پاریس حدود ۵ هزار و ۱۰۰ سرباز را در منطقه "ساحل" از جمله مالی مستقر کرد.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه پس از کودتای نظامی در مالی ژوئن۲۰۲۰ (تیر /مرداد ۱۳۹۹) از کاهش عمده نیرو‌های فرانسوی خبر داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی