بازدید 5882

باند کلاهبرداری با وعده فروش نوزاد در فضای مجازی متلاشی شد

کد خبر: ۱۱۰۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲ 18 February 2022

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند کلاهبرداری با وعده فروش نوزاد با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان در فضای مجازی خبر داد و گفت: در این عملیات، یک نوزاد ۱۵ روزه نیز از محل اختفای این باند کشف شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی افزود: در رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی توسط کارشناسان پلیس، مشخص شد صفحاتی با عنوان خرید و فروش نوزاد در حال فعالیت در فضای مجازی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله اقدامات تخصصی این پرونده آغاز و با پیگیری ‌های فنی مشخص شد، این صفحات توسط یک گروه اداره می شوند و با وعده فروش نوزاد اقدام به کلاهبرداری از افراد متقاضی می کنند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: با اقدامات شبانه‌روزی متخصصان پلیس فتا، همه اعضای این باند که متشکل از دو زن و دو مرد بودند، شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند. همچنین در این عملیات، یک نوزاد ۱۵ روزه از محل اختفای این افراد کشف شد.

وی افزود: این افراد شیاد که در گذشته نیز به همین جرم توسط پلیس فتا دستگیر شده‌اند، برای فروش هر نوزاد مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان طلب می‌کردند و پس از این که افراد متقاضی وجه مد نظر را واریز می‌کردند دیگر پاسخ گوی آن ها نبودند.

معظمی گودرزی ادامه داد: در یکی از موارد نیز یکی از اعضای این باند در پوشش پرستار بچه به یک منزل مراجعه کرده است و پس از جدا کردن نوزاد از والدین، آن ها قصد فروش آن را داشتند که توسط عوامل پلیس فتای پایتخت دستگیر شدند.

وی ضمن تاکید بر این موضوع که قانون ‌گذار در ماده ١١ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان این اقدام را مجرمانه تلقی کرده، توصیه کرد که به تبلیغات دروغین افراد سودجو در فضای مجازی توجه نکنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی