بازدید 6615

پول ما را ندادند پل سرقت کردیم

کد خبر: ۱۱۰۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰ 17 February 2022

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری تعدادی از پیمانکاران سازنده پل شهید همدانی در غرب تهران به اتهام سرقت اجزای پل خبر داد.

به گزارش ایسنا، اواسط بهمن امسال مسئولان شهرداری تهران از جزئیات سرقت اتصالات فلزی پل تقاطع بزرگراه شهید همدانی با رودخانه ورآورد خبر داده و اظهار داشتند، سرقت اجزای این پل از حدود یک سال قبل آغاز شد و در ماه‌های اخیر شدت گرفت.

زیر عرشه این پل یک دریچه برای بازدید داخل باکس‌ها وجود دارد که این دریچه جوش شده بود اما به‌دلیل خلوتی محله سارقان از پایین وارد شده و با دستگاه برش این دریچه را باز کرده و وارد باکس مجموعه پل شده و شروع به باز کردن پیچ‌ها کرده و این اتصالات را سرقت می‌کردند از آنجا که حجم سرقت از پل بالا بود، مجموعه عمران شهرداری به هیچ عنوان صلاح ندانستند که از روی آن خودرو تردد کند، چراکه هر لحظه امکان منهدم شدن و تخریب پل وجود داشت و با توجه به وخامت اوضاع، ایمن‌سازی این پل از ۱۵ دی سال‌جاری آغاز شده و این اقدامات پس از انسداد ترافیکی در بزرگراه شهید همدانی حد فاصل بلوار پژوهش تا خیابان اردستانی در دستور کار قرار گرفته تا وضعیت بحرانی سازه پل وردآورد در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع شود و این تقاطع به چرخه ترافیکی بازگردد.از آنجا که در این مورد هشداری جدی به مسئولان شهری و انتظامی داده شده بود رئیس پلیس پایتخت در واکنش به این موضوع از دستگیری سارقان خبر داد و به ایسنا گفت: سارقان و عوامل این سرقت مدت‌ها پیش و قبل از رسانه‌ای شدن این موضوع دستگیر شدند. ما هزاران قطعه پیچ سرقت شده از این پل را که در ده‌ها گونی ریخته شده بود، کشف کردیم و به شهرداری تهران تحویل دادیم.

سردار حسین رحیمی، با بیان اینکه ۱۴ نفر را در این پرونده شناسایی و دستگیر کردیم، گفت: با دستگیری این افراد مشخص شد که سارقان از پیمانکاران سازنده همان پل بودند و در حال حاضر هم از سوی پلیس به مرجع قضایی تحویل داده شده و در زندان هستند. این افراد پیچ‌های پل را باز کرده و به سرقت بردند و با این اقدام خود ایمنی پل را با مشکلات جدی روبه رو کرده بودند.

وی به سرقت دیگر تجهیزات و امکانات شهری نیز اشاره کرد و افزود: همان‌طور که گفتم در این پرونده متهمان از پیمانکاران پل بودند، اما متأسفانه باید بگویم که در بسیاری از موارد مربوط به سرقت علائم و وسایل شهری نیز سارقان از پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری هستند و همین علائم راهنمایی و رانندگی، صداگیر و... را سرقت می‌کنند. بعد هم که آنها را دستگیر می‌کنیم می‌گویند پول ما را نداده‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اینکه چرا پلیس دستگیری این افراد را رسانه‌ای نکرده بود، توضیح داد: ما قبل از رسانه‌ای شدن موضوع سرقت پل، اینها را دستگیر کردیم و اتفاقاً در طرح رعد هم آوردیم. اما به قدری کشفیات طرح رعد ما بالاست که احتمالاً این موارد به چشم خبرنگاران و رسانه‌ها نیامد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس