بازدید 3332
۱

سران اروپا درباره روسیه تشکیل جلسه می‌دهند

سران اتحادیه اروپا برای گفت وگو در مورد استقرار نیروهای روسیه در مرز با اوکراین، روز پنجشنبه تشکیل جلسه می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۰۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲ 17 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند که این جلسه در واکنش به هیچ تحول خاصی نیست؛ بلکه صرفاً برای تبادل دیدگاه ها و بروز رسانی یکدیگر است.

این نشست اضطراری درست قبل از آغاز اجلاس سران اتحادیه اروپا و آفریقا برگزار می شود.

یکی از مقام های اتحادیه اروپا گفت: رهبران (اروپایی) در بروکسل برای نشست آفریقا با یکدیگر دیدار می کنند و آنها می خواهند درباره بحران در مرز اوکراین گفت وگو کرده و اطلاعات و دیدگاه ها را با یکدیگر تبادل کنند.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه روسیه را متهم کرد که نیروهای بیشتری را برای استقرار گسترده نظامی در اطراف اوکراین فرستاده است؛ در شرایطی که مسکو اعلام کرد که نیروهایش را خارج می کند و برای دستیابی به راه حل دیپلماتیک آماده است.

یک مقام ارشد اطلاعاتی غربی مدعی است که مانورهای نظامی روسیه در اوج خود هستند و خطر تجاوز روسیه به اوکراین تا پایان ماه فوریه باقی خواهد ماند.

در همین حال، میک ماران رییس سرویس اطلاعات استونی با اصرار ورزیدن بر ادعاهای غرب مبنی بر حمله روسیه به اوکراین، ادعا کرد که مسکو همچنان در حال انتقال نیروها به سمت مرز اوکراین است و احتمالاً یک حمله نظامی محدود را انجام خواهد داد.

این مقام ارشد اطلاعاتی استونی افزود که این حمله شامل بمباران موشکی و اشغال یک "منطقه کلیدی" در اوکراین می شود.

او در یک نشست خبری که برای ارائه گزارش سالانه این سرویس برگزار شد، گفت: در زمان حاضر، ارزیابی ما این است که آنها از شهرهایی با جمعیت زیاد اجتناب می کنند، زیرا برای کنترل آن مناطق به نیروهای زیادی نیاز است. اما هیچ تصویر روشنی از این که نیروهای روسی از چه مسیری ممکن است استفاده کنند وجود ندارد.

بر اساس اطلاعات استونی، یک احتمال دیگر می تواند جنگ شدید در خارج از دو منطقه تحت حمایت روسیه در شرق اوکراین باشد. ماران گفت: چنین تشدید تنشی "بسیار محتمل" است.

وی ادامه داد: اگر روسیه در اوکراین موفق باشد، این کشور تشویق می شود تا در سال‌های آینده فشار بر منطقه بالتیک را افزایش دهد. تهدید جنگ به ابزار اصلی سیاست برای پوتین تبدیل شده است.

رئیس سرویس اطلاعات استونی گفت که اطلاعات این کشور از ۱۰ گروه جنگی نیروهای روسی در حال حرکت به سمت مرز اوکراین، جایی که ۱۰۰ گروه نظامی روسیه یا حدود ۱۷۰ هزار سرباز در زمان حاضر مستقرند، آگاه است.

این تعداد نه تنها شامل سربازانی هستند که معمولا در مناطق اطراف اوکراین مستقرند، بلکه نیروهایی در بلاروس که روسیه برای یک تمرین نظامی در نزدیکی مرز اوکراین فرستاده را نیز شامل می شود.

ماران اضافه کرد: برخی سربازان احتمالا پس از پایان رزمایش در ۲۰ فوریه در بلاروس خواهند ماند که یک نگرانی مهم برای اتحاد ناتو است. این امر، زمان آماده سازی برای حمله به بالتیک را کاهش می دهد.

روسیه روز گذشته اعلام کرد که شماری از نیروهایش را همزمان با پایان یافتن رزمایش مد نظرش از مرز با اوکراین به پایگاههای خودشان بازمی‌گرداند. این موضوع از سوی برخی کشورهای مورد استقبال قرار گرفته اما واشنگتن باز هم در مسیر جنگ‌افروزی، اعتقاد دارد که احتمال حمله روسیه به اوکراین وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خوب حالا قضیه اصرار اوکاس ( اتحاد کشورهای تحت پرچم های کمپانی های هند شرق و غربی سابق) در ترساندن جهان بویژه اروپا از حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین واضحتر می شود. قضیه "چیزهای" مختلفی است که در راس آنها اینها می تواند باشد:
- دو قطبی شدن اوضاع ژئو اکونومیک-ژئوپلیتیک جهان که یک سمت آن حداقل روسیه باشد و سمت دیگر حداقل اروپا
- افزایش قیمت نفت( بیشتر از همه در کمک به ایران به دلیل کش آمدن مذاکرات وین)
- ایجاد پرستیژ سنتی برای بایدن با اولویت داخل آمریکا با هدف آمادگی حزب دمکرات در پیرپوزی انتخابات میان دوره ای کنگره
- کاهش توجه به چین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار